σχολειο
Πολλά είναι τα προβλήματα που προκαλεί η κατάργηση των σχολικών επιτροπών

Με ανακοίνωσή της η ΕΛΜΕ Ξάνθης υπενθυμίζει τα προβλήματα που έχει προκαλέσει η κατάργηση των σχολικών επιτροπών, ιδιαίτερα στην χρηματοδότηση.

Χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι, «Με πρόσφατη τροποποίηση του νόμου από το Υπουργείο Εσωτερικών έπαψε η λειτουργία των επιτροπών αυτών, οι οποίες απαρτιζόταν σε μεγάλο βαθμό από ανθρώπους της εκπαίδευσης που είχαν πλήρη γνώση των καθημερινών αναγκών των σχολείων, αλλά και την απαραίτητη ευελιξία προκειμένου να λύνουν άμεσα τα προβλήματά τους».

Η ανακοίνωση

«Έχει συμπληρωθεί περίπου ένας μήνας από την έναρξη των μαθημάτων και, πέρα από τις σημαντικές ελλείψεις εκπαιδευτικού προσωπικού, ένα επιπλέον σημαντικό πρόβλημα έχει ανακύψει φέτος σε όλες τις σχολικές μονάδες. Πρόκειται για τις μεγάλες δυσλειτουργίες που παρατηρούνται στη χρηματοδότηση των σχολείων λόγω κατάργησης των σχολικών επιτροπών. Με πρόσφατη τροποποίηση του νόμου από το Υπουργείο Εσωτερικών έπαψε η λειτουργία των επιτροπών αυτών, οι οποίες απαρτιζόταν σε μεγάλο βαθμό από ανθρώπους της εκπαίδευσης που είχαν πλήρη γνώση των καθημερινών αναγκών των σχολείων, αλλά και την απαραίτητη ευελιξία προκειμένου να λύνουν άμεσα τα προβλήματά τους.

Οι σχολικές επιτροπές αντικαταστάθηκαν από ένα πολυδαίδαλο σύστημα επιτροπών και διαφόρων υπηρεσιών των δήμων που αντιμετωπίζουν τα αιτήματα των σχολείων μέσα από γραφειοκρατικές και χρονοβόρες διαδικασίες. Επιπλέον, η υπόσχεση του υπουργείου Εσωτερικών για την παροχή ενός πολύ μικρού εφάπαξ ποσού σε κάθε σχολική μονάδα για τις επείγουσες ανάγκες δεν έχει ακόμη υλοποιηθεί. Μια χαλασμένη κλειδαριά εισόδου απαιτεί περισσότερα έντυπα και προσφορές από την ακριβότερη αγορά σε νοσοκομείο. Αποτέλεσμα όλης αυτής της πρόχειρης και ανοργάνωτης αλλαγής είναι να λείπουν από τα σχολεία όχι μόνο γραφική ύλη και καθημερινά είδη καθαρισμού, αλλά να είναι εξαιρετικά δύσκολη η αντιμετώπιση απλών, συνηθισμένων φθορών των κτιρίων, η πλειοψηφία των οποίων είναι παλιά και ελλιπώς συντηρημένα. Δεν είναι δυνατόν να μιλάμε για ένα σύγχρονο, ανοιχτό σχολείο από το οποίο λείπουν ακόμα και τα στοιχειώδη μέσα για την καθημερινή του λειτουργία.

Απαιτούμε:

- την άμεση απόσυρση της τροποποίησης.
- Αύξηση της χρηματοδότησης των σχολείων για πάγιες ανάγκες και αναλώσιμα.
- Περισσότερες αρμοδιότητες στη διαχείριση των κονδυλίων  από τους/τις Διευθυντες/ντριες των σχολείων, τουλάχιστον για τις άμεσες ανελαστικές ανάγκες,  χωρίς χρονοβόρες διαδικασίες και ατέρμονη γραφειοκρατία για τις παραπάνω δαπάνες.
- Στα ενδιάμεσα, να εκδοθεί Κανονιστική Κ.Υ.Α. με την οποία θα προβλέπεται ότι σε επείγουσες περιπτώσεις που δεν καλύπτονται από υφιστάμενες συμβάσεις των Ο.Τ.Α. και για ποσά μικρότερα των 150 € να αρκεί η έκδοση ενός τιμολογίου και ένα σημείωμα στο τέλος κάθε μήνα της/του Δ/ντριας/ντή για το επείγον της δαπάνης.
»

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 2/10

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Αλέξανδρος Αυλωνίτης
ΣΥΡΙΖΑ – Αυλωνίτης: «Οι υπουργοί να δικάζονται όπως όλοι οι Έλληνες»
«Πρέπει επιτέλους με άμεση κοινοβουλευτική παρέμβαση να γίνει σχετική τροποποίηση αλλά κυρίως συνταγματική αναθεώρηση να μπει τέλος σε αυτό το...
ΣΥΡΙΖΑ – Αυλωνίτης: «Οι υπουργοί να δικάζονται όπως όλοι οι Έλληνες»
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
Εκπαιδευτικοί: «Η πολιτική της ακραίας λιτότητας στους μισθούς συνεχίζεται»
«Ο μισθός των 776 ευρώ των νεοδιόριστων είναι μνημείο ντροπής και εξευτελισμού ολόκληρου του κλάδου
Εκπαιδευτικοί: «Η πολιτική της ακραίας λιτότητας στους μισθούς συνεχίζεται»