Για «Διευθύντριες/Διευθυντές σχολείων απαιτούν από συναδέλφους εκπλήρωση εργασιών που δεν προβλέπονται» κάνει λόγο ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Αμαρουσίου.
«Απαιτούν αναπληρώσεις των ωρών εκπαιδευτικών που απουσιάζουν, ή όταν καθυστερούν μαθητές/μαθήτριες να προσέλθουν στο σχολείο το πρωί, για την απασχόληση των μαθητών που καθυστερούν και μέχρι την ώρα που θα μπουν στην τάξη μετά το πρώτο διάλειμμα, να ορίζονται συνάδελφοι από το Διευθυντή ή να συμπεριλαμβάνονται στο πρόγραμμα με κενό για απασχόληση των μαθητών που καθυστερούν!» επισημαίνει σε ανακοίνωσή του.
«Φτάνουν στο σημείο και επιδιώκουν τα σχέδια τους σχετικά με τις απασχολήσεις των μαθητών να είναι αποφάσεις των συλλόγων, που και αυτό δεν προβλέπεται από καμία σχετική εκπαιδευτική διαδικασία. Ετοιμάζονται με όρους τετελεσμένων να μας αυξήσουν το ωράριο εργασίας. Κι αυτά ενώ όλα αυτά δεν προβλέπονται πουθενά και δεν υπάρχει καμία νέα σχετική εγκύκλιος από το ΥΠΑΙΘΑ» προσθέτει.
Τέλος, οι εκπαιδευτικοί τονίζουν: «Η κυβέρνηση δεν έχει σταματήσει να επεξεργάζεται σχέδια για την επιβολή του 30ωρου εργασίας στα σχολεία δημιουργώντας όρους τετελεσμένων. Οι επιθέσεις στα εργασιακά δικαιώματα δεν έχουν τέλος».
Η ανακοίνωση του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Αμαρουσίου
Το ΥΠΑΙΘΑ, η Διοίκηση της Πρωτοβάθμιας Εκπ/σης και ορισμένοι Διευθυντές/Διευθύντριες σχολείων να σταματήσουν να παραβιάζουν εργασιακά μας δικαιώματα! Δεν θα το επιτρέψουμε!
Με το ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς, και ενώ κλιμακώνεται η επίθεση στο δημόσιο σχολείο και στα λαϊκά δικαιώματα, με την ανοχή, αν όχι με την υποστήριξη της Διεύθυνσης Π. Ε. Β΄ Αθήνας και των Σχολικών Συμβούλων Εκπ/σης με ενέργειες από ορισμένες/-ους Διευθύντριες/Διευθυντές Δημοτικών Σχολείων και Προϊστάμενες Νηπιαγωγείων, επιχειρείται η καταστρατήγηση εργασιακών δικαιωμάτων μας και η δημιουργία κλίματος ασφυκτικού ελέγχου, φόβου και υποταγής.
Διευθύντριες/Διευθυντές σχολείων απαιτούν από συναδέλφους εκπλήρωση εργασιών που δεν προβλέπονται. Απαιτούν αναπληρώσεις των ωρών εκπαιδευτικών που απουσιάζουν, ή όταν καθυστερούν μαθητές/μαθήτριες να προσέλθουν στο σχολείο το πρωί, για την απασχόληση των μαθητών που καθυστερούν και μέχρι την ώρα που θα μπουν στην τάξη μετά το πρώτο διάλειμμα, να ορίζονται συνάδελφοι από το Διευθυντή ή να συμπεριλαμβάνονται στο πρόγραμμα με κενό για απασχόληση των μαθητών που καθυστερούν! Φτάνουν στο σημείο και επιδιώκουν τα σχέδια τους σχετικά με τις απασχολήσεις των μαθητών να είναι αποφάσεις των συλλόγων, που και αυτό δεν προβλέπεται από καμία σχετική εκπαιδευτική διαδικασία. Ετοιμάζονται με όρους τετελεσμένων να μας αυξήσουν το ωράριο εργασίας. Κι αυτά ενώ όλα αυτά δεν προβλέπονται πουθενά και δεν υπάρχει καμία νέα σχετική εγκύκλιος από το ΥΠΑΙΘΑ.
Επισημαίνουμε
Το εργασιακό ωράριο των εκπαιδευτικών είναι κατ’ ανώτατο, και όχι υποχρεωτικό, 30 ώρες τη βδομάδα και ρυθμίζεται με την παρ. 8 του άρθρου 13 του ν. 1566/1985 (167 Α΄), όπως έχει τροποποιηθεί με την παρ. 2 του άρθρου 101 του ν. 4823/2021 (136 Α΄). Από την διατύπωση των δύο ως άνω προβλέψεων και από την νομολογία που έχει κρίνει το ζήτημα των ορίων διδακτικής αλλά και διοικητικής απασχόλησης των εκπαιδευτικών, προκύπτει σαφώς ότι υφίσταται διάκριση μεταξύ του διδακτικού ωραρίου, που ορίζεται σαφώς και του ωραρίου εργασίας, το οποίο σχετίζεται με την ανάθεση ορισμένου διοικητικού έργου. Σύμφωνα με το νόμο: «Το εργασιακό ωράριο των εκπαιδευτικών είναι κατ’ ανώτατο 30 ώρες. Με τη λήξη του διδακτικού ωραρίου ο εκπαιδευτικός μπορεί να αποχωρήσει, εκτός αν του έχει ανατεθεί συγκεκριμένο έργο (άρθρο 13 παρ. 8 και άρθρο 14 παρ. 20 του νόμου 1566/1985 π.χ. συμμετοχή σε γιορταστικές, αθλητικές και πολιτιστικές εκδηλώσεις, ενημέρωση των γονέων, κ.λπ. τήρηση βιβλίων του Σχολείου, εκτέλεση διοικητικών εργασιών), ή υπάρχει συνεδρίαση του συλλόγου διδασκόντων. Κάθε άλλη απασχόληση είναι «παράνομη». Επισημαίνουμε ότι ο νόμος 1566/1985 υπερισχύει απολύτως απέναντι σε οποιαδήποτε εγκύκλιο και ακόμη πως δε μπορεί κανείς να υποχρεώσει συνάδελφο να αντικαταστήσει στα διδακτικά του καθήκοντα απόντα συνάδελφο.
Ακόμη επισημαίνουμε πως το εργασιακό ωράριο των εκπαιδευτικών είναι κατ’ ανώτατο όριο 30 ώρες εβδομαδιαίως, εφόσον τους έχει ανατεθεί από τα όργανα διοίκησης του σχολείου συγκεκριμένο έργο. Κατά συνέπεια, εκπαιδευτικός που συμπληρώνει το διδακτικό του ωράριο και δεν του έχει ανατεθεί άλλη εργασία, μπορεί να αποχωρήσει από το σχολείο. Για την αποχώρηση του αυτή δε χρειάζεται συνδικαλιστική κάλυψη.
Ενημερώνουμε τους συναδέλφους των σχολείων :
Κανένας Διευθυντής δεν μπορεί να προσθέτει στο διδακτικό ωράριο των συναδέλφων ώρες διδασκαλίας ή απασχόλησης των μαθητών στην τάξη σε περίπτωση απουσίας άλλου συναδέλφου. Κάθε ώρα υπερωριακής απασχόλησης με βάση την προβλεπόμενη νομοθεσία πρέπει να αμείβεται.
Κανένας Δ/ντής δεν μπορεί να αναθέσει έργο γραμματείας σε κανένα συνάδελφο. Αυτό αποτελεί αποκλειστική αρμοδιότητα του ΠΥΣΠΕ και οι ώρες ανάθεσης αντιστοιχούν στο διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών.
Από πουθενά δεν προβλέπεται «υπηρεσία γραφείου». Συμπλήρωση ωραρίου γίνεται με απόφαση ΠΥΣΠΕ και κανένας Διευθυντής/ καμία Διευθύντρια δεν μπορεί να επινοεί τρόπους αύξησης ωραρίου κατά το δοκούν.
Όσον αφορά στις συνεδριάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων: «Οι συνεδριάσεις γίνονται μέσα στο ωράριο εργασίας και σε καμιά περίπτωση σε ώρες διδασκαλίας των μαθημάτων» (Ν. 1566 άρθρο 11 ΣΤ. 2). Καμία συνεδρίαση δε μπορεί να γίνεται εκτός εργασιακού ωραρίου ή σε αργίες.
Δεν εφαρμόζουμε καμιά προφορική εντολή της διοίκησης που αφορά καταστρατήγηση του πλαισίου εργασιακών δικαιωμάτων και σε κάθε περίπτωση να απαιτούμε έγγραφη και αιτιολογημένη εντολή.
Καλούμε τους συναδέλφους να μη συναινούν στην παραβίαση των εργασιακών δικαιωμάτων μας. Να μην αποδέχονται επιπλέον καθήκοντα που δεν προβλέπονται από καμία εκπαιδευτική διαδικασία και να επικοινωνούν με το σωματείο σε κάθε περίπτωση παραβίασής τους.
Η κυβέρνηση δεν έχει σταματήσει να επεξεργάζεται σχέδια για την επιβολή του 30ωρου εργασίας στα σχολεία δημιουργώντας όρους τετελεσμένων. Οι επιθέσεις στα εργασιακά δικαιώματα δεν έχουν τέλος. Να υπερασπιστούμε ατομικά και συλλογικά, με αποφάσεις των συλλόγων διδασκόντων, τα δικαιώματά μας. Ενισχύουμε τη συλλογική δράση, συμμετέχουμε στις διαδικασίες του συνδικαλιστικού κινήματος.
Διεκδικούμε:
1. Την πρόσληψη σε όλα τα σχολεία μόνιμου διοικητικού προσωπικού (γραμματείς, φύλακες, επιστάτες κ. ά.), θέσεις που ήταν ελάχιστες, και που καταργούνται μετά την αποψίλωση που έχουν υποστεί.
2. Στελέχωση του σχολείου με μόνιμο επιστημονικό και βοηθητικό προσωπικό (ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, νοσηλευτές, ειδικό βοηθητικό προσωπικό).
3. Να λειτουργήσει Ενισχυτική και Πρόσθετη Διδασκαλία σε όλα τα σχολεία με προσλήψεις εκπαιδευτικών οι οποίοι θα καλύψουν και τις έντονες μορφωτικές ανάγκες των μαθητών που δημιούργησε η περίοδος της πανδημίας.
4. Κανείς εκπαιδευτικός σε περισσότερα από 2 σχολεία, τα οποία θα είναι όμορα.
5. Εξίσωση ωραρίου των εκπαιδευτικών της Π. Ε. με αυτό των εκπαιδευτικών της Δ. Ε. Άμεση εξίσωση του ωραρίου των Νηπιαγωγών με αυτό των υπόλοιπων εκπαιδευτικών της Π. Ε.
ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΟΛΥΕΡΓΑΛΕΙΟ!
ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΜΑΣΤΕ ΤΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ ΜΑΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
ΚΑΙ ΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΜΑΣ ΕΡΓΟ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη