teacher
Η δημιουργία επιστημονικών κλάδων με αναθέσεις «λάστιχο» πλήττει το επιστημονικό κύρος του εκπαιδευτικού καθώς και την ποιότητα της γνώσης, η οποία προσφέρεται στους μαθητές. 

Καθηγητές αναλαμβάνουν, ή τους επιβάλλουν διευθυντές και προϊστάμενοι να αναλάβουν, μαθήματα τα οποία πολλοί εκπαιδευτικοί δεν διδάχτηκαν, και άσχετα από την πιθανή συνάφεια με το αντικείμενό τους, λειτουργούν ταυτοχρόνως ως διδάσκοντες και διδασκόμενοι όσον αφορά το γνωστικό αντικείμενο.

Το ζήτημα αυτό δεν προκύπτει από τις ανάγκες της εκπαίδευσης, αλλά από την πρόθεση του Υπουργείου να λειτουργήσουν τα σχολεία «εκ των ενόντων» και με όσο το δυνατόν μικρότερο κόστος. Έτσι, παρατηρείται το φαινόμενο  σε κάποιους κλάδους πότε να πλεονάζει το εκπαιδευτικό προσωπικό και πότε να λείπει, με αποτέλεσμα να  εισάγονται ορισμένα μαθήματα στο αναλυτικό πρόγραμμα ή να αφαιρούνται, προκειμένου να ισορροπήσει η κατάσταση. Ωστόσο, οι αλλαγές αυτές στα αναλυτικά και ωρολόγια προγράμματα συμπαρασύρουν και τις αναθέσεις των μαθημάτων, γεγονός που περιπλέκει τα πράγματα. Όλο συχνότερα τα φιλολογικά μαθήματα διδάσκονται από συναδέλφους οι οποίοι δεν είναι Φιλόλογοι ,απλώς έχουν κάποια σχετική ή συναφή ειδικότητα.

Τα παραπάνω επισημαίνει, ανάμεσα σε άλλα, η Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων με ανακοίνωσή της.

Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων: Για τις αναθέσεις μαθημάτων

Με αφορμή την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς και τις πρώτες ενημερώσεις, διαφαίνεται η έκταση ενός προβλήματος, το οποίο  ούτε συντεχνιακό χαρακτήρα έχει ούτε μπορεί να θεωρηθεί πρόβλημα που αφορά τις θέσεις εργασίας και τα σχολεία, τα οποία θα αναγκάζεται να περιέρχεται κάποιος εκπαιδευτικός για τη συμπλήρωση του ωραρίου του.

Οι υπουργικές αποφάσεις και οι εγκύκλιοι σχετικά με τις αναθέσεις μαθημάτων, (πρώτη, δεύτερη και τρίτη ανάθεση), παρόλη την πρόθεση να στηριχθεί η λειτουργία των σχολικών μονάδων, οδηγούν σε διαφορετικό αποτέλεσμα. Καλύπτονται, όπως υποστηρίζει το Υπουργείο,  τα κενά των εκπαιδευτικών, συγχρόνως, όμως, βλάπτεται το μορφωτικό και παιδαγωγικό αποτέλεσμα της σχολικής λειτουργίας. Είναι γνωστά στα σχολεία τα προβλήματα τα οποία προκύπτουν από τον ισχύοντα τρόπο ανάθεσης των μαθημάτων, προβλήματα που περιπλέκονται περισσότερο με τις νέες υπουργικές «οδηγίες».

Καθηγητές αναλαμβάνουν, ή τους επιβάλλουν διευθυντές και προϊστάμενοι να αναλάβουν, μαθήματα τα οποία πολλοί συνάδελφοι δεν διδάχτηκαν, και άσχετα από την πιθανή συνάφεια με το αντικείμενό τους, λειτουργούν ταυτοχρόνως ως διδάσκοντες και διδασκόμενοι όσον αφορά το γνωστικό αντικείμενο.

Το ζήτημα αυτό δεν προκύπτει από τις ανάγκες της εκπαίδευσης, αλλά από την πρόθεση του Υπουργείου να λειτουργήσουν τα σχολεία «εκ των ενόντων» και με όσο το δυνατόν μικρότερο κόστος. Έτσι, παρατηρείται το φαινόμενο  σε κάποιους κλάδους πότε να πλεονάζει το εκπαιδευτικό προσωπικό και πότε να λείπει, με αποτέλεσμα να  εισάγονται ορισμένα μαθήματα στο αναλυτικό πρόγραμμα ή να αφαιρούνται, προκειμένου να ισορροπήσει η κατάσταση. Ωστόσο, οι αλλαγές αυτές στα αναλυτικά και ωρολόγια προγράμματα συμπαρασύρουν και τις αναθέσεις των μαθημάτων, γεγονός που περιπλέκει τα πράγματα. Όλο συχνότερα τα φιλολογικά μαθήματα διδάσκονται από συναδέλφους οι οποίοι δεν είναι Φιλόλογοι ,απλώς έχουν κάποια σχετική ή συναφή ειδικότητα.

Οι συνάδελφοι των ξένων φιλολογιών διδάσκουν Ιστορία σε Β΄ ανάθεση, ενώ  Ιστορία και Φιλοσοφία διδάσκουν και οι απόφοιτοι του ΜΙΘΕ -  ΙΦΕ, ΠΕ33.  Οι τελευταίοι είναι απόφοιτοι πανεπιστημιακής σχολής, στην οποία  διδάσκονται ταυτοχρόνως θεωρητικά και θετικά μαθήματα, από Λογοτεχνία, Ιστορία, Φιλοσοφία και Λατινικά, μέχρι Μαθηματικά, Φυσική και Βιολογία.  Για να τους δοθεί η  ευκαιρία να εργαστούν, προσλήφθηκαν αρχικά για να διδάξουν ένα μάθημα πρώτης ανάθεσης.  Για να δημιουργηθούν επιπλέον θέσεις εργασίας, εισήχθησαν και κάποια άλλα μαθήματα, τα οποία, εν συνεχεία, συγχωνεύτηκαν ή καταργήθηκαν με αποτέλεσμα να ανατεθεί στους συναδέλφους ΠΕ33 η διδασκαλία της Ιστορίας και της Φιλοσοφίας. Πληρώνοντας τα σπασμένα των επιλογών των εκάστοτε κυβερνήσεων, προκειμένου να  συμπληρώσουν ωράριο,  εξαναγκάζονται να περιπλανώνται καθημερινά σε δυο ή περισσότερα σχολεία.  Επισημαίνουμε ότι το γεγονός αυτό έχει τις ίδιες συνέπειες και για τον κλάδο των Φιλολόγων.

Η δημιουργία επιστημονικών κλάδων με αναθέσεις «λάστιχο» πλήττει το επιστημονικό κύρος του εκπαιδευτικού καθώς και την ποιότητα της γνώσης, η οποία προσφέρεται στους μαθητές.  Επίσης,  πλήττονται και τα εργασιακά δικαιώματα των συναδέλφων, όταν  το Υπουργείο τους αναθέτει κάποιο μάθημα ίσα ίσα για να απασχοληθούν, αδιαφορώντας αν αυτού του είδους οι λύσεις έχουν επιστημονική βάση.

Σε καμία περίπτωση η ΠΕΦ δεν υπονοεί την απόλυση συναδέλφων, οι οποίοι πλεονάζουν ή διδάσκουν μάθημα που καταργήθηκε, επειδή  περιορίστηκαν οι ώρες του ή συγχωνεύτηκε με άλλο. Δεν αποδεχόμαστε να γίνονται οι μεταβολές των αναλυτικών προγραμμάτων εργαλείο απολύσεων, όπως, για παράδειγμα, η κατάργηση ειδικοτήτων ΕΠΑΛ το 2013. 

Αντιθέτως, υποστηρίζουμε ότι λύση υπάρχει:

α) Να καταργηθούν όλες οι συγχωνεύσεις σχολείων, καθώς και τα υπεράριθμα τμήματα, γεγονός που αναγκάζει μαθητές και εκπαιδευτικούς να μετακινούνται καθημερινά σε μεγάλες αποστάσεις 

β)  Να υπολογιστούν τα κενά σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων και να αξιοποιηθεί το υπάρχον  εκπαιδευτικό προσωπικό, διορισμένοι και συμβασιούχοι, που πρέπει να μονιμοποιηθούν

γ) να απορροφηθούν όσοι αναμένουν να προσληφθούν, σύμφωνα με τα υπάρχοντα κενά και προς όφελος των μαθητών και της εκπαίδευσης.

 Η ΠΕΦ θα σταθεί στο πλευρό όλων των συναδέλφων, οι οποίοι θα διεκδικήσουν την ρεαλιστική και αποτελεσματική αυτή λύση. Τα μέτρα, τα οποία θα ληφθούν για να διευκολύνουν τη σχολική εργασία, θα ενισχύσουν το κύρος του σχολείου και, εξασφαλίζοντας ένα περιβάλλον ηρεμίας και συνεργασίας, θα συμβάλουν, ώστε να περιοριστούν τα φαινόμενα βίας και παραβατικότητας  που τελευταία αναπτύσσονται, ανησυχητικά μεταξύ των εφήβων.

 

Το Δ.Σ. της Π.Ε.Φ.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 9/10

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

τροχαίο
Τραγωδία στη λεωφόρο Ποσειδώνος: Τροχαίο δυστύχημα με έναν νεκρό στο ύψος της Γλυφάδας
O άτυχος οδηγός του αυτοκινήτου ήταν ηλικίας 51 ετών, ενώ πληροφορίες κάνουν λόγο και για δύο τραυματίες, έναν άνδρα και μια γυναίκα που μεταφέρθηκαν...
Τραγωδία στη λεωφόρο Ποσειδώνος: Τροχαίο δυστύχημα με έναν νεκρό στο ύψος της Γλυφάδας
ΕΑΠ - Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
Πανεπιστήμιο και Κοινωνική Πολιτική: To παράδειγμα του Ελληνικού Ανοιχτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ)
Τα εκπαιδευτικά συστήματα, όπως είναι δομημένα, ‘ευνοούν τους κοινωνικά ευνοημένους και αδικούν τους κοινωνικά αδικημένους’. Αντιλήψεις για...
Πανεπιστήμιο και Κοινωνική Πολιτική: To παράδειγμα του Ελληνικού Ανοιχτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ)
κούρεμα
Σχολείο απέβαλε μαθητή που ξύρισε το κεφάλι λόγω προβλήματος υγείας – «Είναι ακραίο κούρεμα»
O διευθυντής του σχολείου είπε ότι η πολιτική τους για τα κουρέματα των μαθητών στοχεύει να φέρει «ισότητα και εστίαση»
Σχολείο απέβαλε μαθητή που ξύρισε το κεφάλι λόγω προβλήματος υγείας – «Είναι ακραίο κούρεμα»