sxoleio mathitria foto
ΛΙΑΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ / INTIME
«Διαπιστώθηκε επίσης ότι η καθημερινότητα των εκπαιδευτικών είναι πάρα πολύ δύσκολη, παρά τις πολύ μεγάλες προσπάθειές τους να ανταποκριθούν στο παιδαγωγικό τους έργο»

Η ΕΛΜΕ Πειραιά με σχετική της ανακοίνωση ενημερώνει για όλα όσα συνέβησαν κατά την επίσκεψή της στα Κύθηρα.

«Αφορμή της επίσκεψης στάθηκε η πολύ σημαντική πάλη συναδέλφων-γονιών και μαθητών ενάντια στις συγχωνεύσεις τμημάτων, αγώνας που οδήγησε στο να παρθούν όλες πίσω και τα σχολεία να διατηρήσουν τα τμήματά τους».

Αναλυτικά:

Το Σαββατοκύριακο 28-29/9, αντιπροσωπεία του Δ.Σ. της ΕΛΜΕ πραγματοποίησε επίσκεψη-περιοδεία στο νησί των Κυθήρων. Στα πλαίσια της επίσκεψης, πραγματοποιήθηκε σύσκεψη με τους συναδέλφους του Γυμνασίου και του Λυκείου Κυθήρων, σύσκεψη με τους γονείς των δύο σχολείων, ενώ πραγματοποιήθηκε και συνάντηση με τον Αντιδήμαρχο Παιδείας, Κοινωνικής πολιτικής και Κοινωνικής μέριμνας κ. Δ. Καλλίγερο.

Αφορμή της επίσκεψης στάθηκε η πολύ σημαντική πάλη συναδέλφων-γονιών και μαθητών ενάντια στις συγχωνεύσεις τμημάτων, αγώνας που οδήγησε στο να παρθούν όλες πίσω και τα σχολεία να διατηρήσουν τα τμήματά τους. Παρά τις πολύ μεγάλες πιέσεις από την ΔΙΔΕ Πειραιά, την ΠΔΕ Αττικής και το ΥΠΑΙΘΑ για συγχώνευση τμημάτων, ακόμα και με 29 παιδιά, την πίεση για υποχρεωτικές υπερωρίες κ.λπ., ο αγώνας έφερε αποτελέσματα.

Στις συναντήσεις με τους συναδέλφους και τους γονείς, συζητήθηκαν όχι μόνο τα προβλήματα των 2 σχολείων, αλλά συνολικότερα η ζωή στο νησί. Διαπιστώθηκαν διαχρονικά προβλήματα που υπάρχουν και επισημάνθηκε η αναγκαία κοινή πάλη γονιών-εκπαιδευτικών-μαθητών αλλά και όλου του λαού του νησιού. Διαπιστώθηκε επίσης ότι η καθημερινότητα των εκπαιδευτικών είναι πάρα πολύ δύσκολη, παρά τις πολύ μεγάλες προσπάθειές τους να ανταποκριθούν στο παιδαγωγικό τους έργο.

Κάποια από τα προβλήματα που συζητήθηκαν:

  • Τα κενά μέχρι τώρα (πριν τη Β΄ Φάση προσλήψεων αναπληρωτών) ήταν και στα δύο σχολεία δεκάδες ώρες (π.χ. στο γυμνάσιο υπήρχαν 35 ώρες κενό με υπολογισμένα 5 τμήματα), αφού λείπουν πολλές ειδικότητες (την στιγμή της επίσκεψής μας έλειπαν φιλόλογοι, μαθηματικοί, βιολόγος στο λύκειο, δεν υπήρχαν καθόλου ΠΕ04 στο γυμνάσιο κ.λπ.), με αποτέλεσμα τα δύο σχολεία να κάνουν ωράριο μόνο 2-4 ώρες την ημέρα. Οι άδειες που πήραν οι συνάδελφοι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί είχαν δηλωθεί από τις 23/8, άρα υπήρχε όλο το χρονικό περιθώριο να αντικατασταθούν άμεσα.
  • Άλλες ώρες σχολάει το γυμνάσιο και άλλες το λύκειο (ακόμα και με πλήρες ωράριο το γυμνάσιο θα έχει κάποια 6ωρα ενώ το λύκειο 7ωρα), με αποτέλεσμα οι μαθητές των γυμνασίων να περιμένουν τους μαθητές του λυκείου για να φύγουν όλοι μαζί με τα λεωφορεία.
  • Δεν λειτουργούν τα ολοήμερα στα δημοτικά σχολεία του νησιού, τουλάχιστον μέχρι την ημέρα της επίσκεψης στο νησί.
  • Είναι πάρα πολύ οξυμένο το πρόβλημα της στέγασης των εκπαιδευτικών. Τα ενοίκια είναι πάρα πολύ υψηλά, ενώ ακόμα κι αν βρεθεί κάτι πιο οικονομικό τα περισσότερα σπίτια είναι διαθέσιμα, στην καλύτερη περίπτωση, μόνο για το διάστημα από 10-15/9 έως 30/6. Η πρόταση από τον Δήμο για διαμονή σε κελιά της Μονής είναι πρακτικά ανεφάρμοστη.
  • Το κόστος διαβίωσης συνολικά είναι δυσβάστακτο αφού τα πάντα είναι πιο ακριβά στο νησί (τρόφιμα, βενζίνη κ.λπ.).
  • Λόγω του υψηλού κόστους διαβίωσης, πάρα πολλοί κάτοικοι αναγκάζονται να κάνουν δυο δουλειές, με αποτέλεσμα συρρίκνωση της προσωπικής τους ζωής και έλλειψη ελεύθερου χρόνου.
  • Η κατάσταση με τις δημόσιες δομές υγείας στο νησί είναι δραματική. Τώρα επέστρεψε η παιδίατρος (έλειπε λόγω ανατροφής τέκνου, χωρίς να έχει αντικατασταθεί όσο έλειπε), ενώ απουσιάζουν βασικές ειδικότητες (ορθοπεδικός, αναισθησιολόγος κ.λπ.).
  • Αθλητικές εγκαταστάσεις του Δήμου (δημοτικό γυμναστήριο) υπάρχουν μόνο στο νότιο τμήμα του νησιού (Μανιτοχώρι), με αποτέλεσμα οι κάτοικοι να αναγκάζονται να κάνουν μεγάλες διαδρομές για να κάνουν κάποιες δραστηριότητες τα παιδιά τους. Ακόμα και οι παιδικές χαρές στο βόρειο τμήμα του νησιού είναι σε κακή κατάσταση.
  • Το οδικό δίκτυο στο νησί είναι επικίνδυνο, πρόβλημα που οξύνεται και από την έλλειψη φωτισμού.
  • Δεν υπάρχει εσωτερική συγκοινωνία στο νησί παρά μόνο ταξί. Ενώ κάποιες ώρες δεν υπάρχουν ούτε κι αυτά αφού με αυτά μετακινούνται μαθητές.
  • Πρόβλημα υπάρχει και στις μετακινήσεις με τα καράβια, αφού πότε λειτουργεί το ένα δρομολόγιο και πότε το άλλο λόγω της αναγκαίας συντήρησης των πλοίων.
  • Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες δεν παρέχουν έκπτωση στη μετακίνηση των εκπαιδευτικών.
  • Υπάρχει μόνιμο πρόβλημα με το νερό στο νησί. Πάρα πολύ συχνά πραγματοποιούνται διακοπές στην υδροδότηση, ειδικά το καλοκαίρι, με αποτέλεσμα κάποιοι οικισμοί να φτάνουν να μην έχουν νερό μέρες ή και βδομάδες ολόκληρες. Ως αποτέλεσμα, η συντριπτική πλειοψηφία των κατοίκων (άρα και των εκπαιδευτικών που διαμένουν στο νησί) αναγκάζεται να αγοράζει εμφιαλωμένα.

Κάποιες από τις άμεσες λύσεις που απαιτούνται για τα παραπάνω προβλήματα:

  • Να γίνουν τώρα όλες οι απαραίτητες προσλήψεις εκπαιδευτικών, ώστε να καλυφτούν όλα τα κενά στο γυμνάσιο και στο λύκειο.
  • Είναι απαραίτητο το ‘’σπάσιμο’’ των δρομολογίων των λεωφορείων για τα δύο σχολεία, ώστε να διευκολύνονται οι μαθητές και να μην περιμένουν.
  • Να γίνουν όλες οι απαραίτητες προσλήψεις και στα σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, ώστε να λειτουργήσουν άμεσα και τα ολοήμερα.
  • Είναι υπερώριμο το αίτημα χορήγησης του επιδόματος διαβίωσης για τους αναπληρωτές και νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς, ώστε να μην είναι ‘’απαγορευτική’’ η διαμονή τους στο νησί.
  • Να γίνουν τώρα όλες οι αναγκαίες μόνιμες προσλήψεις στις δημόσιες δομές υγείας του νησιού.
  • Να δοθεί έκπτωση από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες για την μετακίνηση των εκπαιδευτικών.

Επιπλέον, πρέπει να υπάρξει άμεσα σχεδιασμός ώστε να λυθούν και τα υπόλοιπα χρόνια προβλήματα στο νησί (νερό, φωτισμός, οδικό δίκτυο, δημοτική εσωτερική συγκοινωνία, εγκαταστάσεις-χώροι άθλησης και ψυχαγωγίας κ.λπ.).

Στην συνάντηση με τον αρμόδιο Αντιδήμαρχο, θέσαμε κάποια από τα προβλήματα που μας έθεσαν οι συνάδελφοι και οι γονείς, ενώ ζητήσαμε να εξετάσει ο Δήμος και την δυνατότητα χορήγησης του επιδόματος διαβίωσης στους εκπαιδευτικούς. Μεταφέραμε ότι και οι γονείς προσανατολίζονται να το ζητήσουν από τον Δήμο, αναγνωρίζοντας τις δυσκολίες των εκπαιδευτικών. Ο ίδιος δεσμεύτηκε να εξετάσει αυτή την δυνατότητα και ζήτησε στοιχεία από την ΕΛΜΕ. Από την πλευρά μας τονίσαμε την επιθυμία μας να παραστούμε σε διά ζώσης συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, με θέμα την παροχή επιδόματος διαβίωσης. Τονίσαμε, επίσης, ότι θα είμαστε δίπλα σε κάθε αγωνιστική διεκδίκηση των κατοίκων των Κυθήρων για όλα τα προβλήματα που τους απασχολούν.

Οι αγώνες των συναδέλφων/ισσών είναι σημαντική παρακαταθήκη για την συνέχεια. Η αντιπροσωπεία του ΔΣ της ΕΛΜΕ Πειραιά δεσμεύτηκε ότι θα καταβάλλει κάθε προσπάθεια ώστε να ξαναεπισκεφτεί το νησί το αμέσως επόμενο διάστημα, για να δούμε τα επόμενα βήματα, όχι μόνο για την εύρυθμη λειτουργία των δύο σχολείων αλλά συνολικά για τα προβλήματα του νησιού.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Ποιο σχολείο έχει βγάλει 9 καθηγητές Πανεπιστημίων

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/10

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ελμεπα
ΕΛΜΕΠΑ: Μεγάλη συμμετοχή και ενθουσιασμός στην Εκδήλωση Υποδοχής των Πρωτοετών Φοιτητών/τριων
Μετά το πέρας των ομιλιών, η εκδήλωση συνεχίστηκε στον προαύλιο χώρο του αμφιθεάτρου με μουσική και κεράσματα
ΕΛΜΕΠΑ: Μεγάλη συμμετοχή και ενθουσιασμός στην Εκδήλωση Υποδοχής των Πρωτοετών Φοιτητών/τριων