Απολύτως ενδεικτική για την κατάσταση που επικρατεί σε πολλά ΕΕΕΕΚ, είναι η διήγηση του ειδικού εκπαιδευτικού Ε.Κ (τα στοιχεία του στη διαθεσή μας) που εργάζεται σε ένα εξ αυτών.
Τα Ειδικά Εργαστήρια Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Ε.Ε.Ε.Ε.Κ.) είναι Επαγγελματικά Σχολεία που απευθύνονται σε άτομα με αναπηρία (ΑμεΑ). Για εγγραφή στο Ειδικό Εργαστήριο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, πρέπει οι μαθητές να έχουν ολοκληρώσει την Πρωτοβάθμια Γενική ή Ειδική Εκπαίδευση και έχουν σοβαρές μαθησιακές δυσκολίες οι οποίες έχουν διαπιστωθεί από το αρμόδιο ΚΕΣΥ.
Μερικά από όσα αδιανόητα βιώνουν οι εκπαιδευτικοί -και υφίστανται οι μαθητές:
Καθημερινή ολοήμερη υποχρεωτική ατομική εφημερία, υποχρεωτική κάλυψη αδειούχων εκπαιδευτικών στα νόμιμα κενά, απουσία χρόνου για τουαλέτα ή ακόμη και φροντίδα από τραυματισμό από βίαιους μαθητές, ακόμα και ...υποχρεωτική παρέλαση (!) ανεξάρτητου δυνατοτητας των εκπαιδευτικών, υποχρεωτική εργασία πέραν του ωραρίου εργασίας για ψώνια ή εξωσχολικές εργασίες, με ιδιόκτητα μεταφορικά μέσα και χωρίς κάλυψη εξόδων...
Η διήγηση του εκπαιδευτικού
Τα τελευταία χρόνια ολοένα και περισσότεροι εκπαιδευτικοί αναζήτησαν να αυξήσουν τα μόρια τους για τους μοριοδοτικους πίνακες του ΥΠΑΙΘ μας. Το πιο εύκολο ήταν η παρακολούθηση κάποιου επί χρήμασι σεμιναρίου με θεματική την ειδική αγωγή και εκπαίδευση, που μας εντάσσει στους επικουρικούς πίνακες της ειδικής αγωγής κ την είσοδο μας στα ΣΜΕΑΕ. Το δυσκολότερο κ πολύ πιο χρονοβόρο και κοστοβορο, είναι το Μεταπτυχιακό Ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης που εντάσσει τους εκπαιδευτικούς στους κύριους πίνακες !
Κανένας όμως ποτέ δεν είπε ότι όταν μιλούσαμε για ειδική αγωγή μιλούσαμε για ιδρύματα!!! Κανένας δεν είπε ότι τα Εεεεκ έχουν ιδρυματοποιηθει , καθώς δεχονται κάθε περιστατικό όσο βαρύ κ αν ειναι κ πολλές φορές χωρίς την ειλικρινή αξιολόγηση από τα κεδασυ.
Βρίσκομαι τρίτη χρονιά σε ΕΕΕΕΚ. Ντρέπομαι για τα όσα βιώνουμε ως εκπαιδευτικοί, την άγνοια του κράτους στο τι συμβαίνει που ζητάνε να συμπληρώσουμε μέχρι κ βιβλία ύλης .. Μα κ. Πιερρακακη!!! Ποια ύλη να κάνουμε και σε ποιο μάθημα; Όταν έχεις μεσα σε ένα τμήμα παιδιά δυσλειτουργικά ή χαμηλής λειτουργικότητας που ουσιαστικά αδυνατούν να κανουν τα πιο απλά..να καθίσουν, να έχουν βλεματικη επαφή, να έχουν αντίληψη, η ακόμη κ να έχουν λογο ... Προφανώς θα μάθουν όμως την κεραμική, την μαγειρική την κηπουρική ή την ξυλογλυπτική. Παιδιά που είναι ασταθή συμπεριφορικά, που σημαίνει ότι έχουν μεταπτώσεις συμπεριφοράς που αρκετά συχνά εκδηλώνεται με βίαιο και επιθετικό τρόπο. Καταστάσεις που οι Έλληνες εκπαιδευτικοί καλούμαστε καθαρά κ μόνο λόγω ανθρωπιάς να επιλύσουμε, μιας κ στο εξωτερικό το εκπαιδευτικό προσωπικό βρίσκεται έγκαιρα στα ειδικά σχολεία και συνήθως εχουν ξαναβρεθεί, αφού τα παιδιά με ειδικές ανάγκες ή τα παιδιά με ιδιαιτερότητες χρειάζονται μια ρουτίνα, και ναι ακόμη κ στα πρόσωπα που τα εκπαιδεύουν!!!
Ειδικά σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ΕΕΕΕΚ που ο κάθε διευθυντής κάνει ότι πραγματικά θέλει και πόσο μάλλον, εις βάρος του ωραρίου των εκπαιδευτικών, την ψυχικής μας ηρεμίας ή ακόμα και των βιολογικών μας αναγκών, όπως ....:
... καθημερινή ολοήμερη υποχρεωτική ατομική εφημερία (για τις ανάγκες του σχολείου) ! Σε όποιον το είπαμε αυτό απλά δεν το πιστεύει!!!!!
... Υποχρεωτική κάλυψη αδειούχων εκπαιδευτικών στα νόμιμα κενά μας (για τις ανάγκες του σχολείου). Πόση ξεφτίλα πια;;;!
... Απουσία χρόνου για τουαλέτα ή ακόμη και φροντίδα από τραυματισμό από βίαιους μαθητές (για τις ανάγκες του σχολείου). Ανήκουστο!!!
... Υποχρεωτική παρέλαση ανεξάρτητου δυνατοτητας των εκπαιδευτικών, μην υπολογίζοντας την απόσταση από το σπίτι μας ή τα παιδιά που οι ίδιοι έχουμε ( για τις ανάγκες και την εικόνα του σχολείου)
... Υποχρεωτική εργασία πέραν του ωραρίου εργασίας για ψώνια ή εξωσχολικές εργασίες, με ιδιόκτητα μεταφορικά μέσα και χωρίς κάλυψη εξόδων (για τις ανάγκες του σχολείου ). Όπου αναρωτιέμαι εδώ, ποιος ρώτησε εμάς που μετακινουμαστε κάθε χρόνο με μισθό 1000€ , αν διαθέτουμε χρήματα για άνοιγμα δεύτερου σπιτιού, όπου καμία πρόνοια για το ενοίκιο δν έχει λάβει το απαράδεκτο ΥΠΑΙΘ , κατά πόσο μπορούμε να στηρίξουμε και από την τσέπη μας τα δημοσια σχολεία ;
Γιατί κανένας δεν μιλάει; Στο Εεεεκ που είμαι όλοι έχουν αποδεχτεί αυτές τις αδικίες, γιατί ζουν με τον φόβο της Διεύθυνσης! Δεν έχουμε κανένα δικαίωμα εμείς οι εκπαιδευτικοί; Δεν είμαστε άνθρωποι λοιπόν όσοι εργαζόμαστε στην ειδική αγωγή; Παρά μόνο είμαστε ρομπότ; Γιατί να φωνάζουμε για τα αυτονόητα; Ποιος δίνει το δικαίωμα σε όλους αυτούς να μας συμπεριφέρονται τόσο απάνθρωπα;
Μιλάμε για δημόσια εκπαίδευση... ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ... Πόσο μάλλον για ειδική αγωγή.... Απαράδεκτο πλαίσιο που μόνο στην Ελλάδα υφίσταται! Τα όσα ΕΕΕΕΚ που συστεγάζονται με άλλα σχολεία, έχουν σαν αποτέλεσμα να τίθενται σε κίνδυνο οι ίδιοι οι μαθητές που φοιτούν στα σχολεία αυτά, μιας και τα περισσότερα παιδιά δν είναι λειτουργικά για μετακινήσεις σε τόσο χαοτικά και αχανή σχολικά κτίρια, με πληθωρα ερεθισμάτων. Αίθουσες παλιές, που πάλι βασίζονται στη διάθεση και την ανθρωπιά των εκπαιδευτικών για να γίνουν προσιτές στα παιδιά μας... στα παιδιά σας... Στα παιδιά που δεν τους δίνεται ο απαραίτητος σεβασμός απο το κράτος, που αύριο θα βγουν στην κοινωνία η οποία επίσης δεν θα τους σέβονται.. ένας φαύλος κύκλος! Η άγνοια και η ανοχή ξεπέρασε προ πολλού τα όρια όσων είμαστε εδώ. Η ανικανότητα αυτών που είναι σε καίριες θέσεις δυστυχώς είναι στο ζενίθ!
Ντρέπομαι που είμαι ειδικός παιδαγωγός... Δεν υπάρχει φροντίδα από το κράτος για παιδιά σε ειδικά σχολεία και τους εκπαιδευτικούς τους. Δεν υπάρχει έλεγχος σε διευθυντές που το έχουν κάνει μαγαζάκι τους υποχρεώνοντας τους εκπαιδευτικούς να ζούμε κ να βιώνουμε συνθήκες ντροπής.
Και πάλι κανένας όμως δεν θα κάνει τίποτε, πάλι οι ίδιες συνθήκες θα υφίστανται και πάλι οι εκπαιδευτικοί θα ματαιώνονται στην καθημερινότητά τους.
Ένας φαύλος κύκλος...
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη