Από τα τελευταία στατιστικά στοιχεία φαίνεται ότι η απουσία μόνιμων διορισμών -κατάσταση που κράτησε μια δεκαετία- διόγκωσε το πρόβλημα με την μεγάλη ηλικία του εκπαιδευτικού δυναμικού της χώρας μας και κυρίως των καθηγητών.
Πλέον οι εκπαιδευτικοί κάνουν μάθημα στα εγγόνια τους! Μόνο των 7% είναι μέχρι 40 ετών!
Κάπως έτσι φτάσαμε σήμερα (μετά και τους φετινούς μόνιμους διορισμούς τον Αύγουστο του 2024) σε σύνολο 66.445 μονίμων καθηγητών λιγότεροι από 4.500 να είναι μέχρι 40 ετών!
Μάλιστα, 13.033 εκπαιδευτικοί, δηλαδή σχεδόν το 1/5, είναι 60 ετών και πάνω. Το σύνολο των εκπαιδευτικών που είναι άνω των 50 ετών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση είναι 44.100, δηλαδή τα 2/3 επί του συνόλου (66,4%).
Αναλυτικότερα:
- Εκπαιδευτικοί ηλικίας 40-49 ετών: 17.904 (27%)
- Εκπαιδευτικοί ηλικίας 30-39 ετών: 4.325 (6,5%)
- 118 εκπαιδευτικοί είναι κάτω των 30 ετών
Οι Έλληνες εκπαιδευτικοί γερνούν μέσα στις σχολικές τάξεις καθώς οι περισσότεροι πρέπει να συμπληρώσουν το 67ο έτος της ηλικίας τους, για να βγουν στη σύνταξη ενώ ταυτόχρονα υποφέρουν από έντονο στρες και κούραση, που φτάνει στα όρια της εξουθένωσης, όπως προκύπτει από τις τελευταίες επιστημονικές έρευνες.
Ο μέσος όρος ηλικίας των εκπαιδευτικών που παραμένουν στην ενεργό δράση αυξάνεται όσο παρατείνεται λόγω ορίων συνταξιοδότησης ο χρόνος υπηρεσίας, όσο οι αποδοχές είναι σε χαμηλά επίπεδα και όσο είναι χαμηλά τα ποσοστά αναπλήρωσης.
Αν και ο επίσημος κρατικός λόγος χέρι χέρι με τις ηλεκτρονικές μας κουβερνάντες, τα ΜΜΕ και τους παλατιανούς δημοσιογράφους πασχίζουν να πείσουν την κοινή γνώμη ότι οι εκπαιδευτικοί είναι οι «τεμπέληδες της εύφορης κοιλάδας», ότι εργάζονται ελάχιστες ώρες την ημέρα και λίγους μήνες το χρόνο, όλες οι έρευνες, στην Ευρώπη, στην Αμερική και στη χώρα μας αποδεικνύουν εδώ και πολλά χρόνια ότι το επάγγελμα του εκπαιδευτικού κατέχει μια από τις πρώτες θέσεις στον κατάλογο των στρεσογόνων επαγγελμάτων.
Οι εκπαιδευτικοί ανήκουν στην ομάδα των επαγγελματιών που είναι ιδιαίτερα επιρρεπείς στο «σύνδρομο επαγγελματικής εξουθένωσης».
Η επαγγελματική εξουθένωση είναι ένα σύνδρομο σωματικής και ψυχικής εξάντλησης στα πλαίσια του οποίου ο εκπαιδευτικός κατακλύζεται από έλλειψη ενθουσιασμού και προσδοκιών, απογοήτευση, απάθεια, αδράνεια, χάνει το ενδιαφέρον του και τα όποια θετικά συναισθήματα έχει για τους μαθητές του, διαμορφώνει αρνητική εικόνα για τον εαυτό του και αδυνατεί να αντιμετωπίσει τα προβλήματα που ανακύπτουν κατά την εκπαιδευτική διαδικασία.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Νέα έρευνα συνδέει γνωστά μαγειρικά λάδια με κίνδυνο καρκίνου του παχέος εντέρου
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής - Αιτήσεις έως 30/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση