Από την αρχή της χρονιάς στα σχολεία έχουν απαγορευτεί τα κινητά με αποτέλεσμα να έχουν αλλάξει ριζικά οι ζωές των μαθητών/τριων. Το Reader.gr, βρέθηκε στο 1ο Γυμνάσιο Πεύκης και κατέγραψε τις αντιδράσεις μαθητών και εκπαιδευτικών σε αυτό τον νόμο.
«Τα παιδιά έχουν γίνει πιο άγρια, μετά τον κορωνοϊό ειδικά, με τον εγκλεισμό αυτό έχουν αλλάξει. Αλλά και ο κόσμος συνολικά. Τα παιδιά είναι βίαια και μεταξύ τους και στο μάθημα και απέναντι στους καθηγητές τους» ανέφερε η κα Μ.Μ., καθηγήτρια Γαλλικών στο σχολείο. «Το μέτρο αυτό φαίνεται να λειτουργεί τα παιδιά γιατί φοβούνται λίγο. Όντως τα κινητά απαγορεύονται, όντως δίνουμε αποβολές. Την πρώτη φορά, μία αποβολή, τη δεύτερη δύο και την τρίτη τρεις. Στις 3 αποβολές, ο μαθητής τιμωρείται με αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος» μάς εξηγεί η καθηγήτρια για τον τρόπο που λειτουργεί το μέτρο.
«Το ότι τα παιδιά δεν έχουν το κινητό στα χέρια τους τα έχει ζορίσει πολύ, είναι νευρικά γιατί δεν έχουν που να εκτονωθούν. Βέβαια, έχουμε πιάσει παιδιά τα οποία ζητούν να πάνε στην τουαλέτα και βγάζουν το κινητό μες στην τουαλέτα. Έχουμε πιάσει μαθητές να τραβούν βίντεο στην τάξη και εννοείται τιμωρήθηκαν με αποβολή. Είναι λες και τους λείπει το κομπολόι τους. Κάποιες φορές κάνουμε και τα στραβά μάτια, αλλιώς ο αριθμός μαθητών που θα πιάναμε κάθε μέρα θα ήταν μεγάλος. Σε κάθε τάξη θα υπάρχει και ένας με το κινητό στο χέρι» μάς λέει.
Αναρωτηθήκαμε αν όλη αυτή η «μάχη» μεταξύ των δύο πλευρών στοχοποιεί τη μία μεριά, αυτή των καθηγητών. Η απάντηση που λάβαμε ήταν πως: «Στοχοποιείσαι κάθε φορά που κάνεις μια παρατήρηση αλλά έχουμε εξοικειωθεί με αυτό. Πλέον υπάρχει νόμος και ο νόμος πρέπει να εφαρμόζεται. Κάποιοι μάθητες θέλουν να μου δείξουν φωτογραφίες από τα κατοικίδιά τους ή από εξωσχολικές τους δρσαστηριότητες αλλά πλέον τους λέω πως: "Είμαστε στο σχολείο και δεν επιτρέπεται. Πάμε μετά όπου θέλετε να μου τα δείξετε". Κι εμείς οι καθηγητές αποφεύγουμε να βγάλουμε το κινητό στο σχολείο εκτός κι αν βρισκόμαστε στο γραφείο των καθηγητών».
Ενώ παρακάτω η καθηγήτρια μάς λέει σχεδόν απογοητευμένη: «Κάποια στιγμή πέρυσι μου λέει μαθητής "κυρία μη με διακόψετε κερδίζω χρήματα". Ήταν Β' Γυμνασίου και τζόγαρε με την κάρτα της μητέρας του. Μου είπε "Έχω την κάρτα της μαμάς και παίζω με αυτήν". Οι γονείς του δεν το γνώριζαν, από μένα το έμαθαν. Ήταν τραγικό. Το θέμα είναι να δούμε τι θα γίνει μέχρι το τέλος της χρονιάς. Τώρα παίρνουν αποβολές, αλλά όταν θα έχουν μαζευτεί απουσίες, μην αρχίσουμε να τις σβήνουμε. Να προχωρήσουμε στην κανονική τιμωρία που θα είναι να μείνει ο μαθητής στην ίδια τάξη λόγω απουσιών. Θα γίνει όμως αυτό;» αναρωτιέται η κα Μ.Μ.
Ερωτηθείσα για τον ρόλο του υπουργείου Παιδείας απαντά: «Έχουμε τη σύμβουλο η οποία είναι ο μεσάζοντας μεταξύ του σχολείου και του υπουργείου Παιδείας. Έρχεται και μάς ενημερώνει πώς πρέπει να χειριστούμε το θέμα, με αυστηρότητα, ωστόσο όλοι οι καθηγητές σίγουρα έχουν βάλει νερό στο κρασί τους ή για να το πω ανάποδα έχουν κρασώσει το νερό τους».
Σχετικά με το αν τα πράγματα μοιάζουν να πηγαίνουν καλύτερα μέσα στα σχολεία σημειώνει: «Πρέπει να γίνει μια αλλαγή στην νοοτροπία αυτή, οπότε τα πράγματα αναγκαστικά πηγαίνουν καλύτερα. Τα αποτελέσματα δεν φαίνονται ακόμα, θα φανούν μακροπρόθεσμα. Τα παιδιά βγαίνουν έξω ως παρέα και δεν μιλάνε πλεόν μεταξύ τους, είναι με το κινητό στο χέρι, μιλούν μέσα από το κινητό, φλερτάρουν μέσα από το κινητό».
«Αυτό είναι τραγικό και τα ακολουθεί μέχρι την ενήλικη ζωή τους. Θα πρέπει να μεθοδευτεί μία αλλαγή στη νοοτροπία μας και είναι και αυτό ένα μέτρο. Δεν υπάρχει άλλη λύση. Έχουμε φτάσει στην κόψη του ξυραφιού και πρέπει να το αντιμετωπίσουμε δραστικά. Πρέπει και οι γονείς όμως να δώσουν το παράδειγμα. Εκεί υπάρχει πληγή. Υπάρχουν γονείς που είναι συνέχεια με το κινητό στο χέρι. Όλοι χρειαζόμαστε το κινητό αλλά δεν πρέπει η ζωή μας να είναι μόνο αυτό» καταλήγει.
Μετακινηθήκαμε μερικά γραφεία πιο κάτω. Εκεί βρήκαμε την κυρία Ι.Π., φιλόλογο. Η πρώτη ερώτηση που θέσαμε ήταν αν πιστεύει πως έχουν αλλάξει τα παιδιά μέσα στα χρόνια που διδάσκει.
«Τα παιδιά είναι πάντα τα ίδια, όμως αλλάζουν συνήθειες. Τα παιδιά παλιά εκτονώνονταν περισσότερο. Οι γονείς, επειδή δουλεύουν μέχρι το απόγευμα, δεν έχουν τον απαιτούμενο χρόνο για τα παιδιά, να πάνε για παράδειγμα έναν περίπατο, ή μια εκδρομή. Τα παιδιά είναι χωμένα σε μία οθόνη, στάσιμα, παίρνουν πληροφορίες με πολύ εύκολο τρόπο».
«Νομίζουν ότι μέσα από μία εικόνα ή ένα βίντεο που θα δουν ότι ζουν. Όμως δεν είναι έτσι. Η εικόνα είναι απαραίτητη αλλά δυστυχώς έχει γίνει το μοναδικό μέσο επικοινωνίας για τις φιλικές και όποιες άλλες σχέσεις. Και οι μεγάλοι είμαστε εξαρτημένοι από τα κινητά. Ωστόσο, τα παιδιά, δυστυχώς, δεν φιλτράρουν τι είναι σωστό και τι όχι. Χάνονται μέσα σε αυτό».
«Απότομη μετάβαση που δεν έγινε κλιμακωτά»
Η κα Ι.Π. διαφωνεί με το μέτρο του υπουργείου που θέλει τους μαθητές να αποβάλλονται αν βρεθούν αν χρησιμοποιούν το κινητό τους εντός του σχολικού χώρου. «Πιστεύω πως αυτή η αλλαγή δεν έγινε κλιμακωτά. Έγινε μία απότομη μετάβαση. Εγώ διαφωνώ με αυτό τον νόμο, διότι η συνήθεια είναι πολύ μεγάλο πράγμα».
«Είναι σαν να λές σε έναν καπνιστή "το επόμενο πρωί σταματάς το κάπνισμα". Δυστυχώς αυτοί που φαινόμαστε μπροστά είμαστε εμείς οι εκπαιδευτικοί. Στην αρχή το κινητό για τα παιδιά ήταν απλά ένα μέσο για να παίζουν παιχνίδια. Στη συνέχεια άρχισαν να βρίσκουν πράγματα που δεν πρέπει».
«Άραγε τα παιδιά καταλαβαίνουν γιατί τιμωρούνται;» αναρωτηθήκαμε κι εμείς από την πλευρά μας με τη φιλόλογο να μάς απαντά πώς: «Όχι, δεν το καταλαβαίνουν. Τα παιδιά έχουν μάθει να μη τα τιμωρεί κανείς, όταν έχουν μάθει ότι δεν είναι κακό να ανεβάζουν βίντεο με έναν άλλον άνθρωπο χωρίς πρώτα να τον έχουν ρωτήσει, έτσι έμαθαν. Ξαφνικά τους λες "μην το κάνεις".
Δώσαμε στην κα Ι.Π. ένα ιδανικό σενάριο να μπορέσει να αλλάξει κάτι σε αυτό το νόμο του υπουργείου και η απάντηση ήταν εξαιρετικά ενδιαφέρουσα: «Αρχικά θα έπρεπε να γίνει ενημέρωση από ειδικούς, από τη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, να καταλάβουν τα παιδιά την επικινδυνότητα των κινητών. Το υπουργείο έστειλε έναν νόμο και μας ζήτησε να εφαρμοστεί, αλλά από πίσω υπάρχει μια ολόκληρη επιχείρηση και αγορά που ζει από αυτό» καταλήγει.
«Ας μπορούσαμε να παίζουμε έστω στο διάλειμμα με το κινητό»
«Αυτό το μέτρο είναι πολύ χάλια. Έχω φάει ήδη μια αποβολή. Όταν το είπα στους γονείς μου με έβρισαν. Δεν χρειάζεται τόση αυστηρότητα. Θα μπορούσαμε να κοιτάμε την ώρα χωρίς να τρώμε αποβολή. Τουλάχιστον στο διάλειμμα να μπορούμε να παίζουμε λίγο με το κινητό», αναφέρει ένας μαθητής.
Την αντίθεση έκαναν δύο κορίτσια που πετύχαμε στον διάδρομο έξω από το γραφείο καθηγητών. «Εμένα δεν με νοιάζει καθόλου που δεν χρησιμοποιώ το κινητό στο σχολείο. Εγώ απλά το βγάζω από την τσάντα για να πάρω τη μαμά και τον μπαμπά και να τους πω ότι σχόλασα», μάς λέει το πρώτο με το δεύτερο κορίτσι να συμφωνεί και να περιγράφει και ένα ευτράπελο:
«Μία φορά χρειάστηκε να χρησιμοποιήσω το κινητό για να πάρω τη μαμά μου και επειδή το είδε μία καθηγήτρια έγινε ολόκληρο θέμα. Είχα πάρει άδεια αλλά έγινε ολόκληρο θέμα και από παιδιά που δεν είναι στο τμήμα μου και δεν ήξεραν ότι έχω πάρει άδεια. Τα παιδιά των άλλων τμημάτων άρχισαν να φωνάζουν "έχει κινητό έχει κινητό" και ήρθε η καθηγήτρια και με μάλωσε. Αλλά είχα πάρει άδεια οπότε δεν πήρα αποβολή».
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη