MAKRI
Τι πρέπει να κάνουν Περιφερειακοί Διευθυντές και Διευθυντές Εκπαίδευσης - Η καταχώριση των προτάσεων-εισηγήσεων θα γίνεται μόνο ηλεκτρονικά και δεν θα λαμβάνονται υπόψη προτάσεις που αποστέλλονται εγγράφως

Εγκύκλιο σχετικά με τις μεταβολές σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για το σχ. έτος 2025-2026, απέστειλε στις Διευθύνσεις εκπαίδευσης η υφυπουργός Παιδείας κ.Ζέττα Μακρή.

Σύμφωνα με αυτήν, για τις μεταβολές των σχολικών μονάδων πρέπει να λαμβάνονται υπόψη:

Α) Ο αριθμός των μαθητών/τριών, η ορθή διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού, η χιλιομετρική απόσταση που διανύουν οι μεταφερόμενοι μαθητές/τριες και οι κτιριακές υποδομές με στόχο τη δημιουργία άρτιων, εξοπλισμένων και επαρκώς στελεχωμένων σχολικών μονάδων. Οι προτάσεις συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων πρέπει να γίνονται με βάση τα οριζόμενα κριτήρια της παρ. 1 του άρθρου 246 του ν. 4512/2018 (Α΄ 5).

Ιδιαίτερη προσοχή απαιτείται στις περιπτώσεις ιδρύσεων και συγχωνεύσεων, για τις οποίες πρέπει να ορίζεται με σαφήνεια η ακριβής ονομασία και  η έδρα λειτουργίας της νέας σχολικής μονάδας. Επιπλέον, για τις περιπτώσεις ιδρύσεων, προαγωγών και συγχωνεύσεων απαιτείται η εξασφάλιση κατάλληλης στέγασης και η σαφής αναφορά σε αυτήν.

ΠΡΟΣΟΧΗ:

• Στην περίπτωση που υπάρχει ιδρυμένο Τμήμα Ένταξης (ΤΕ) σε μία (1) από τις σχολικές μονάδες που συγχωνεύονται, το ΤΕ λαμβάνει το αντίστοιχο όνομα της σχολικής μονάδας που προκύπτει από τη συγχώνευση.

• Στην περίπτωση που υπάρχουν δύο (2) ΤΕ στις σχολικές μονάδες που συγχωνεύονται, τα ΤΕ συγχωνεύονται σε ένα (1) το οποίο λαμβάνει το αντίστοιχο όνομα της σχολικής μονάδας που προκύπτει από τη συγχώνευση.

• Για την περίπτωση που οι καταργούμενες σχολικές μονάδες διαθέτουν ιδρυμένο/α ΤΕ, αντίστοιχα καταργείται/νται και το/τα ΤΕ ως αναπόσπαστο μέρος της σχολικής μονάδας

Β) τα οριζόμενα στην παρ. 2 του άρθρου 6 και την παρ. 2 του άρθρου 7 του Π.Δ. 79/2017 (Α΄ 109) «Οργάνωση και λειτουργία νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων» όπως τροποποιήθηκε από τις παρ. 1 και 3 του άρθρου 50 του ν. 4692/2020 (Α΄ 111) ) «Αναβάθμιση του σχολείου και άλλες διατάξεις» και στις με αρ. πρωτ. Φ.3/897/97652/Γ1/25-9-2006 «Αριθμός μαθητών ανά Τάξη ή Τμήμα Τάξης στο Δημοτικό Σχολείο» και Φ.3/898/97657/Γ1/25-9-2006 (Β΄ 1507) «Αριθμός νηπίων ανά Τμήμα στα Νηπιαγωγεία» ΚΥΑ για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, στη με αρ. πρωτ. 129818/Γ2/16-09-2013 (Β΄ 2451) «Αριθμός μαθητών ανά τμήμα στα Γυμνάσια και στα Γενικά Λύκεια» ΚΥΑ και στο άρθρο 116 του ν. 4610/2019 (Α΄ 70) «Συνέργειες Πανεπιστημίων και Τ.Ε.Ι., πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, πειραματικά σχολεία, Γενικά Αρχεία του Κράτους και λοιπές διατάξεις» για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και στα οριζόμενα στο άρθρο 48 «Ρύθμιση θεμάτων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης» του ν. 4415/2016 (Α΄ 159) «Ρυθμίσεις για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση, τη διαπολιτισμική εκπαίδευση και άλλες διατάξεις», στο Π.Δ. 603/1982 (Α΄ 117) «Οργάνωση και λειτουργία των μονάδων ειδικής αγωγής» όπως ισχύει, στις με αρ. πρωτ. 68755/Δ3/26-04-2017 (Β΄ 1606) «Ωρολόγια προγράμματα των Ενιαίων Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνασίων – Λυκείων (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ.)», 100575/Δ3/15-06-2017 (Β΄ 2103) Μετατροπή και μετονομασία των υφιστάμενων σχολικών μονάδων σε Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια-Λύκεια και καθορισμός των τομέων και ειδικοτήτων των Ενιαίων Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνασίων-Λυκείων (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ.).» και 100371/Δ3/15-06-2017 (Β΄ 2103) «Ωρολόγιο πρόγραμμα υποχρεωτικού και ολοήμερου προγράμματος Ειδικού Νηπιαγωγείου και Ειδικού Δημοτικού Σχολείου» Υ.Α. για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση.

Προκειμένου για την υλοποίηση των παραπάνω ακολουθούνται τα εξής:

I.) Διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

1) Οι Διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης παρακαλούνται να καταχωρίσουν τις προτάσεις τους μέχρι 20-11-2024 για τις συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων και μέχρι 27-11-2024 για τις υπόλοιπες μεταβολές των σχολικών μονάδων της αρμοδιότητάς τους, συμπληρώνοντας και υποβάλλοντας τις σχετικές φόρμες στο Πληροφοριακό Σύστημα Myschool, σύμφωνα με τις αναρτημένες σε αυτό οδηγίες. Ιδιαίτερη προσοχή απαιτείται να δοθεί στο πεδίο που αναφέρεται στην τεκμηρίωση της πρότασης της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, όπου θα πρέπει να περιγραφούν αναλυτικά και όχι συνοπτικά οι ιδιαίτεροι λόγοι που στοιχειοθετούν την πρόταση και την ανάγκη για τη συγκεκριμένη μεταβολή.

Η καταχώριση των προτάσεων-εισηγήσεων θα γίνεται μόνο ηλεκτρονικά και δεν θα λαμβάνονται υπόψη προτάσεις που αποστέλλονται εγγράφως. Διευκρινίζεται ότι στις συγκεκριμένες φόρμες στο Πληροφοριακό Σύστημα Myschool δεν υποβάλλονται προτάσεις μεταβολών: α) πρότυπων-πειραματικών σχολείων, β) σχολικών μονάδων διαπολιτισμικής εκπαίδευσης και γ) για προσθήκες/καταργήσεις ειδικοτήτων των Ε.Ε.Ε.ΕΚ

2) Οι Διευθυντές Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 15 του άρθρου 59 του ν. 3966/2011 (Α΄ 118), πρέπει εγγράφως να αποστείλουν προς τους Δήμους τις τεκμηριωμένες προτάσεις που θα καταχωρίσουν στο Πληροφοριακό Σύστημα Myschool για κάθε είδους σχολική μεταβολή (ίδρυση, προαγωγή, συγχώνευση, υποβιβασμό, κατάργηση, μετατροπή, προσθήκες/καταργήσεις τομέων και ειδικοτήτων στα Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια-Λύκεια – ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ.) για το σχολικό έτος 2025-2026 και να ζητήσουν τη γνωμοδότηση των Δημοτικών Συμβουλίων επί αυτών, στην οποία ρητά θα προσδιορίζεται το ζήτημα της στέγασης (ακριβής χώρος στέγασης). Σημειώνεται ότι το ανωτέρω έγγραφο πρέπει να κοινοποιηθεί στην Υπηρεσία μας με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο και τίτλο/θέμα μηνύματος: «ΚΟΙΝ_ΠΡΟΤΑΣΗΣ_ΣΧ_ΜΕΤΑΒΟΛΩΝ_ΔΙΠΕ/ΔΙΔΕ_...(όνομα ΔΙΠΕ/ΔΙΔΕ)», στις αρμόδιες Διευθύνσεις του ΥΠΑΙΘΑ όπως περιγράφονται παρακάτω. Ειδικότερα, για τις προτάσεις όλων των τύπων σχολικών μεταβολών των ΣΜΕΑΕ η κοινοποίηση της πρότασης των ΔΙΠΕ/ΔΙΔΕ προς το Τμήμα Β’ της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του ΥΠΑΙΘΑ συνοδεύεται υποχρεωτικά από το έγγραφο του ΚΕΔΑΣΥ.

3) Oι Διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, αφού συγκεντρώσουν τις γνωμοδοτήσεις των Δημοτικών Συμβουλίων θα τις διαβιβάσουν μέχρι 13-12-2024 στο ΥΠAIΘΑ και στις οικείες Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης.

ΙΙ.) Περιφερειακοί Διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Οι Περιφερειακοί Διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης πρέπει μέχρι 04-12- 2024 για τις συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων και μέχρι 16-12-2024 για τις υπόλοιπες σχολικές μεταβολές, να υποβάλουν την εισήγησή τους στις αντίστοιχες ειδικές φόρμες εισηγήσεων του Myschool, αφού μελετήσουν και επεξεργαστούν τις προτάσεις των Διευθύνσεων περιοχής ευθύνης τους. Διευκρινίζεται ότι οι προτάσεις στο Myschool υποβάλλονται από τον Διευθυντή Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Στη συνέχεια, ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης εισηγείται θετικά ή αρνητικά επ’ αυτών και τεκμηριώνει. Ιδιαίτερη προσοχή απαιτείται να δοθεί στο πεδίο που αναφέρεται στην τεκμηρίωση της πρότασης της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, όπου θα πρέπει να περιγραφούν αναλυτικά και όχι συνοπτικά οι ιδιαίτεροι λόγοι που στοιχειοθετούν την πρόταση και την ανάγκη για τη συγκεκριμένη μεταβολή.

Δείτε όλη την εγκύκλιο

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

pyrosvestiki
Φωτιά σε εγκαταλελειμμένο κτίριο στην Κουμουνδούρου- Συναγερμός στην Πυροσβεστική
H φωτιά ξέσπασε κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες, ενώ στο σημείο έσπευσαν και επιχειρούν 15 πυροσβέστες με 4 οχήματα, ένα βραχιονοφόρο όχημα
Φωτιά σε εγκαταλελειμμένο κτίριο στην Κουμουνδούρου- Συναγερμός στην Πυροσβεστική
erato-xatzisaba
Ερατώ Χατζησάββα (Πρύτανις ΑΣΚΤ): Συνεργασίες και συμφωνίες με κορυφαίες Ακαδημίες Καλών Τεχνών στην Ευρώπη, Ασία και ΗΠΑ
Η ΑΣΚΤ έχει πλέον συνάψει συμφωνίες και  με κορυφαίες Ακαδημίες Καλών Τεχνών στην Ασία , όπως η Κεντρική Ακαδημία Καλών Τεχνών του Πεκίνου η...
Ερατώ Χατζησάββα (Πρύτανις ΑΣΚΤ): Συνεργασίες και συμφωνίες με κορυφαίες Ακαδημίες Καλών Τεχνών στην Ευρώπη, Ασία και ΗΠΑ