Ζέττα Μακρή
INTIME NEWS/ΖΑΧΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
Θα γίνουν καινούργιες διαδικασίες πρόσκλησης για  τα δεκαεπτά πακέτα για τα οποία δεν κατατέθηκε πρόταση, για τα είκοσι πέντε διδακτικά πακέτα που κατατέθηκε μόνο μία πρόταση και για όσα γνωστικά αντικείμενα έχουν κατατεθεί διδακτικά πακέτα, αλλά τυχόν δεν θα αξιολογηθούν θετικά και ή δεν θα υπάρχει κανένα πακέτο για τα γνωστικά αυτά αντικείμενα ή υπάρχει μόνον ένα.

Συζητήθηκε στη Βουλή η Επίκαιρη Ερώτηση του Βουλευτή του ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής κ. Στέφανου Παραστατίδη προς τον Υπουργό Παιδείας με θέμα: “Παρατάσεις, καθυστερήσεις, παλινωδίες σχετικά με τη διαδικασία συγγραφής, αξιολόγησης και εισαγωγής του πολλαπλού βιβλίου στα σχολεία της χώρας”.

Ο Βουλευτής ρώτησε τη  Υφυπουργό ΠΑΙΘΑ Ζέττα Μακρή αν υπάρχει ακριβές χρονοδιάγραμμα και ποιο είναι αυτό για το πολλαπλό βιβλίο, για την υλοποίηση αυτής της μεταρρύθμισης και δεύτερον, αν ισχύουν τα δημοσιεύματα του Τύπου σύμφωνα με τα οποία το ένα στα τέσσερα νέα σχολικά βιβλία είναι εκδόσεων γνωστής αλυσίδας φροντιστηρίων.

Αναφορικά με το χρονοδιάγραμμα για το Πολλαπλό Βιβλίο η κα Μακρή είπε:

Τον Απρίλιο του 2023 εκδόθηκε η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για να υποβληθούν αιτήσεις συμμετοχής στις διαδικασίες του πολλαπλού βιβλίου. 73 συγγραφικά σχήματα κατέθεσαν 636 αιτήσεις. Από τις 636 αιτήσεις συμμετοχής, εγκρίθηκαν καταρχάς οι 590. Αυτές οι 550 αιτήσεις συμμετοχής έγιναν από 60 συγγραφικά σχήματα στα οποία εμπλέκονται πάνω από χίλιοι συγγραφείς. Από τις 590 καταρχάς εγκεκριμένες αιτήσεις, οι 439 αφορούν στα βιβλία πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, γυμνασίου και Α΄ λυκείου. Τα διδακτικά πακέτα που τελικώς, όμως, υποβλήθηκαν για την πρωτοβάθμια, το γυμνάσιο και την Α΄ λυκείου, ήταν 261.

Βάσει της πρόσκλησης ενδιαφέροντος τα συγγραφικά σχήματα μπορούσαν να είναι φυσικά πρόσωπα, νομικά πρόσωπα ή ενώσεις φυσικών προσώπων. Για τις υπόλοιπες τάξεις, επειδή και το χρονοδιάγραμμα είναι διαφορετικό, δηλαδή για τη Β΄ και τη Γ΄ λυκείου, τα συγγραφικά πακέτα θα υποβληθούν σε μεταγενέστερο χρόνο. Υποβλήθηκαν, λοιπόν, τα 269 τακτικά πακέτα και ξεκίνησε η αξιολόγησή τους. Η αξιολόγηση γίνεται από επιστημονικές επιτροπές των οποίων αναγνωστικό αντικείμενο έχει συγκροτήσει το ΙΕΠ μετά από την έκδοση σχετικής πρόσκλησης. Ούτε το ΙΕΠ επεμβαίνει και πολύ περισσότερο το Υπουργείο Παιδείας. Αυτή τη στιγμή η διαδικασία είναι σε εξέλιξη.

Όταν ολοκληρωθούν, όσα πακέτα διδακτικά αξιολογηθούν θετικά, θα ενταχθούν στο μητρώο διδακτικών βιβλίων, στην ψηφιακή βιβλιοθήκη διδακτικών βιβλίων από τις αρμόδιες επιστημονικές επιτροπές και από κανέναν άλλον.

Θα γίνουν καινούργιες διαδικασίες πρόσκλησης για  τα δεκαεπτά πακέτα για τα οποία δεν κατατέθηκε πρόταση, για τα είκοσι πέντε διδακτικά πακέτα που κατατέθηκε μόνο μία πρόταση και για όσα γνωστικά αντικείμενα έχουν κατατεθεί διδακτικά πακέτα, αλλά τυχόν δεν θα αξιολογηθούν θετικά και ή δεν θα υπάρχει κανένα πακέτο για τα γνωστικά αυτά αντικείμενα ή υπάρχει μόνον ένα.

Για τα αιτήματα παράτασης η υφυπουργός Παιδείας είπε:

Υπεβλήθησαν στο ΙΕΠ αιτήματα παράτασης για λόγους που κάποιες φορές ήταν και λόγοι ανωτέρας βίας, για να υπάρχει πληρότητα και επάρκεια στα παραδοτέα. Και ξέρετε τι ενδιαφέρει το Υπουργείο; Εγώ πραγματικά σας ακούω με ενδιαφέρον και ξέρω και ότι γνήσια σας απασχολεί το θέμα αυτό. Δεν είναι, όμως, μόνο ο χρόνος της παράδοσης που είναι πολύ σημαντικός. Είναι και η ποιότητα είναι και το σύνολο όλων των παραδοτέων που πρέπει να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες παιδαγωγικές ανάγκες. Δηλαδή, ενδιαφερόμαστε για την ταχύτητα, αλλά δεν την προτάσσουμε σε βάρος της ποιότητας, γιατί πρώτος εσείς θα έρθετε μετά να διαπιστώσετε ότι υπάρχει έκπτωση και θα μας ελέγξετε και θα έχετε κάθε δίκιο.

Τι μέλλει γενέσθαι

Το πολλαπλό βιβλίο είναι μια διαδικασία σύνθετη, πολυπαραγωγική. Το ΙΕΠ και το «Διόφαντος» εμπιστευόμαστε απολύτως τους εποπτευόμενους φορείς. Και ενδεχομένως αύριο, αλλιώς σίγουρα μέσα στην εβδομάδα, θα έρθουν και άλλες διατάξεις που έχει ετοιμάσει το Υπουργείο μας, ώστε να διευκολυνθεί και να γίνει ακόμη καλύτερη η διαδικασία υποβολής αιτήσεων συμμετοχής για το πολλαπλό βιβλίο.

Σχετικά με το αν ένα στα τέσσερα νέα σχολικά βιβλία είναι εκδόσεων γνωστής αλυσίδας φροντιστηρίων η κα Μακρή είπε:

H διαδικασία για τη συγγραφή των διδακτικών πακέτων είναι μια ανοικτή διαδικασία. Δεν είναι κλειστή διαδικασία και δεν απαγορεύεται οποιαδήποτε μορφή συγγραφικού σχήματος, φυσικό πρόσωπο, νομικό πρόσωπο ή ένωση προσώπων. Δεν υπάρχει αποκλεισμός, γιατί θέλουμε καλά και επιστημονικά έγκυρα βιβλία. Αυτή είναι μια συνήθης πρακτική εδώ και πάνω από είκοσι έτη και θέλω να σας πω επίσης ότι σε αυτά τα είκοσι χρόνια υπήρχαν βιβλία από ιδιωτικά σχολεία, από ιδιωτικούς εκδοτικούς οίκους, οι οποίοι εξέδιδαν μάλιστα και τα βοηθήματα, αυτά που λέγαμε «λυσάρια» στα δικά μου χρόνια και δεν υπήρξε καμία αντίδραση και καμία καχυποψία, όπως αυτή που έχω διαγνώσει στη δική σας ερώτηση.

Μέχρι το 1995 ο Οργανισμός Εκδόσεων Διδακτικών Βιβλίων καλούσε τους συγγραφείς να συγγράψουν τα βιβλία και δεν εξέδιδε πρόσκληση, κάτι το οποίο δεν θεωρώ εγώ τουλάχιστον σωστό.

Από το 1999 έως το 2000 προκηρυσσόταν δημόσιος διαγωνισμός που συμμετείχαν είτε φυσικά είτε νομικά πρόσωπα και σε αυτά περιλαμβάνονται και οι εκδοτικοί οίκοι που μπορούσαν με οποιαδήποτε νομική μορφή να συμμετέχουν.

Το 2003 το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο εξέδωσε πρόσκληση για τη συγγραφή διδακτικών βιβλίων, όπου μπορούσαν επίσης να συμμετέχουν φυσικά πρόσωπα, νομικά πρόσωπα, κοινοπραξίες, ενώσεις προσώπων, όπως ίσχυσε από το 1999 και ισχύει και μέχρι τώρα. Η πρόσκληση του 2003 έγραφε ότι μπορούν να συμμετέχουν φυσικά πρόσωπα που διέθεταν επιστημονική και εκπαιδευτική εμπειρία συναφή με το υπό εκπόνηση εκπαιδευτικό υλικό ή νομικά πρόσωπα ή κοινοπραξίες ή ενώσεις προσώπων, των οποίων οι δραστηριότητες θα έπρεπε να είναι σχετικές και συναφείς με το υπό εκπόνηση εκπαιδευτικό υλικό.

Το ίδιο και το 2014, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής εξέδωσε αντίστοιχη πρόσκληση. Για οικονομία του χρόνου δεν επαναλαμβάνω τι περιλάμβανε και στην πρόσκληση εγγραφής του 2023, που εκδόθηκε από το Υπουργείο Παιδείας, η δυνατότητα συμμετοχής παρέμενε ίδια όπως όλα τα τελευταία χρόνια χωρίς να υπάρχουν αυτές οι ανησυχίες που έχετε εκφράσει. Άρα, λοιπόν πάντοτε και τώρα συμμετέχουν εκδοτικοί οίκοι, είτε ως φυσικά είτε ως νομικά πρόσωπα και μπορούν να συγγράψουν διδακτικά βιβλία. Πάντοτε δε όλα τα διδακτικά βιβλία στην πρώτη τους σελίδα έφεραν το λογότυπο του δικαιούχου της συγγραφής. Δεν είναι πρωτοτυπία δική μας, δεν είναι δική μας πρωτοβουλία. Γινόταν πάντοτε, επαναλαμβάνω πάντοτε και επί των ημερών σας. Η πρόσκληση δίνει τη δυνατότητα σε όσους έχουν συναφή δραστηριότητα. Η απάντηση όπως είπα έχει δοθεί εδώ και μια εικοσαετία και το αυτονόητο είναι το ΙΕΠ διά των επιστημονικών επιτροπών, με αυστηρούς κανόνες αξιολόγησης θα διασφαλίσει την ποιότητα και του πολλαπλού βιβλίου. Είναι διαφορετικό πράγμα να υποβάλλω, είναι διαφορετικό πράγμα να εγκριθεί και να διδάσκεται, σε κάθε περίπτωση μόνον με επιστημονικά κριτήρια και με κανένα άλλο κριτήριο, καμία υπόνοια. 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 27/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ερα
Συμμετοχή της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου στις Erasmus Days 2024
Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στα γραφεία της Διεύθυνσης, προωθώντας τη συνεργασία, την ανταλλαγή γνώσεων και την ενίσχυση των σχέσεων μεταξύ των...
Συμμετοχή της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου στις Erasmus Days 2024
anaplirotes
Σκέψεις με αφορμή τη μονιμοποίηση, χωρίς αξιολόγηση, των 45 εκπαιδευτικών!
«Σε όλη τη χώρα υπάρχουν, και πάλι παρά τις ψευδείς δηλώσεις κυβέρνησης- ΥΠΑΙΘΑ, χιλιάδες νεοδιόριστοι αλλά και μόνιμοι εκπαιδευτικοί που δίνουν,...
Σκέψεις με αφορμή τη μονιμοποίηση, χωρίς αξιολόγηση, των 45 εκπαιδευτικών!