Thumbnail
Κοινή ανακοίνωση των Σ.Ε.Π.Ε. Δυτικής Θεσσαλονίκης - Αντίθεση στην εκφοβιστική πολιτική του ΥΠΑΙΘΑ και υποστήριξη της απεργίας-αποχής

Οι Σύλλογοι Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Σ.Ε.Π.Ε.) Δυτικής Θεσσαλονίκης καταγγέλλουν την ενορχηστρωμένη προσπάθεια εκφοβισμού των εκπαιδευτικών από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων (ΥΠΑΙΘΑ) με στόχο την επιβολή της αξιολόγησης. Σύμφωνα με τους Σ.Ε.Π.Ε., η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης απέστειλε στα σχολεία έγγραφο του ΥΠΑΙΘΑ, το οποίο "ενημερώνει" για την υποτιθέμενη παρανομία της απεργίας-αποχής που έχουν κηρύξει οι εκπαιδευτικοί. Ωστόσο, το έγγραφο αυτό αφορά αποκλειστικά τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και όχι την Πρωτοβάθμια, προκαλώντας σύγχυση και δημιουργώντας κλίμα φόβου.

Η απεργία-αποχή που έχει κηρύξει η ΑΔΕΔΥ από τον Ιούλιο του 2024, καθώς και οι αντίστοιχες κινητοποιήσεις της ΔΟΕ και των Σ.Ε.Π.Ε., παραμένουν νόμιμες και σε ισχύ, καθώς δεν έχουν κριθεί παράνομες από κάποιο δικαστήριο. Παράλληλα, η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης, αντί να προχωρήσει στη μονιμοποίηση νεοδιόριστων εκπαιδευτικών του 2020, 2021 και 2022, περιορίστηκε σε ερωτήματα προς το ΥΠΑΙΘΑ, παρακάμπτοντας δικαστικές αποφάσεις που δικαιώνουν τους εκπαιδευτικούς.

Επιπλέον, ασκούνται πιέσεις στους διευθυντές σχολικών μονάδων να καταστρατηγήσουν αποφάσεις Συλλόγων Διδασκόντων σχετικά με την αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων, πράγμα που καταγγέλλεται ως παράνομο. Οι Σ.Ε.Π.Ε. Δυτικής Θεσσαλονίκης τονίζουν ότι το δικαίωμα στην απεργία είναι συνταγματικά κατοχυρωμένο και δεν μπορεί να καταργηθεί μέσω εγκυκλίων ή προφορικών εντολών.

Στην ανακοίνωσή τους, οι Σύλλογοι απαιτούν την άμεση μονιμοποίηση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών χωρίς τη διαδικασία της αξιολόγησης. Παράλληλα, καλούν τους εκπαιδευτικούς να συμμετάσχουν στην απεργία-αποχή και τους διευθυντές σχολείων να σεβαστούν τις αποφάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων.

Την Τρίτη, 10 Δεκεμβρίου, στις 1:30 μ.μ., έχει προγραμματιστεί παράσταση διαμαρτυρίας στη Διεύθυνση Π.Ε. Δυτικής Θεσσαλονίκης, με στόχο την αντίδραση στις πρακτικές εκφοβισμού και την υπεράσπιση της δημόσιας εκπαίδευσης.

Αναλυτικά

ΚΟΙΝΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ των Σ.Ε.Π.Ε. ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

για τις νέες προσπάθειες εκφοβισμού των εκπαιδευτικών για την αξιολόγηση, την απεργία-αποχή και τις μονιμοποιήσεις

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,

Τις τελευταίες μέρες, σε μια νέα ενορχηστρωμένη από το ΥΠΑΙΘΑ προσπάθεια επιβολής της αξιολόγησης, η Διεύθυνση Π.Ε. Δυτικής Θεσσαλονίκης προώθησε, ως μη όφειλε, στα σχολεία το νέο έγγραφο του υπουργείου με το οποίο "ενημερώνονται" οι εκπαιδευτικοί «για τις κηρυχθείσες απεργίες-αποχές εκπαιδευτικών κατά της αξιολόγησης και δικαστικές αποφάσεις επί αυτών». Μόνο που η “ενημέρωση” αυτή δεν είναι ούτε έγκυρη ούτε έγκαιρη. 

Συγκεκριμένα με το υπ’ αριθμ. 140384/Ε3/22/11/24 έγγραφο που έστειλε η ΔΙ.Π.Ε. Δυτ. Θεσσαλονίκης τη Δευτέρα 2/12/24, κάποιο ανώτερο στέλεχος του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., παριστάνοντας τη δικαστική αρχή, βγάζει πόρισμα ότι η απεργία-αποχή των εκπαιδευτικών από την αξιολόγηση είναι παράνομη. Όμως το έγγραφο αυτό αναφέρεται ξεκάθαρα στη Δευτεροβάθμια και όχι στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και η αποστολή του από τη ΔΙ.Π.Ε. Δυτ. Θεσ/νίκης, αν δε δείχνει αδυναμία ανάγνωσης του περιεχομένου και διάκρισης των αποδεκτών, τότε δεν εξυπηρετεί τίποτα άλλο παρά την πολιτική της παραπληροφόρησης, του εκφοβισμού και του άκρατου αυταρχισμού του υπουργείου και των υπηρεσιών του. 

Το έγγραφο παραπέμπει σε δικαστικές αποφάσεις του παρελθόντος ενώ οι εκπαιδευτικοί της Δ.Ε. συμμετέχουν σε απεργία-αποχή που κήρυξε η ΑΔΕΔΥ τον Ιούλιο του 2024, η οποία ποτέ δεν προσβλήθηκε από το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., δεν κρίθηκε παράνομη από κάποιο δικαστήριο και άρα είναι σε ισχύ. Όπως ακριβώς δηλαδή συμβαίνει και με την απεργία αποχή που κηρύχθηκε από τη ΔΟΕ και την Ολομέλεια των Προέδρων στη 1-4-2024 καθώς και από δεκάδες Σ.Ε.Π.Ε. ανά τη χώρα τις ίδιες μέρες, οι οποίες παραμένουν σε ισχύ και καλύπτουν πλήρως τους εκπαιδευτικούς της Π.Ε., καθώς ποτέ δεν προσβλήθηκαν και άρα δεν κρίθηκαν παράνομες από κανένα δικαστήριο. 
Την ίδια μέρα η ΔΙ.Π.Ε. Δυτικής Θεσ/νίκης κοινοποίησε σε δεκάδες νεοδιόριστους/ες εκπαιδευτικούς έγγραφο με το οποίο “απαντά” στις ατομικές αιτήσεις που αυτοί/ες υπέβαλαν ζητώντας τη μονιμοποίησή τους. Με το έγγραφο αυτό, αγνοώντας τις αποφάσεις των Διοικητικών Εφετείων που η μια μετά την άλλη δικαιώνουν τους/τις εκπαιδευτικούς (ΔΙ.Π.Ε. Δυτ. Αττικής και Α΄ Αθήνας και ΔΙ.Δ.Ε. Χανίων) καθώς και τις αποφάσεις των ΠΥΣΠΕ Λακωνίας και Α΄ Αθήνας να εκδώσουν διαπιστωτικές πράξεις μονιμοποίησης των νεοδιόριστών τους, η ΔΙ.Π.Ε. Δυτ. Θεσ/νίκης ενημερώνει ότι, αντί να προχωρήσει στη μονιμοποίηση των νεοδιόριστων, εφαρμόζοντας τις δικαστικές αποφάσεις, αρκέστηκε στο να απευθύνει ερωτήματα στο υπουργείο.

Ταυτόχρονα οι Σχ. Σύμβουλοι εξαπολύουν επίθεση κατά των Σχεδίων Δράσης της Αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας, ζητώντας από τους Διευθυντές να καταστρατηγήσουν τις νόμιμα ειλημμένες αποφάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων στις ειδικές συνεδριάσεις για την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, βάζοντάς τους με αυτόν τον τρόπο να παρανομήσουν.

Ενημερώνουμε λοιπόν το Υπουργείο και τους εκπροσώπους του ότι το δικαίωμα στην Απεργία κερδήθηκε από τους εργαζόμενους με αίμα, είναι συνταγματικά κατοχυρωμένο και δεν καταργείται με ενημερωτικές εγκυκλίους, οι οποίες δεν υπερβαίνουν τον νόμο(Απόφαση ΣΤΕ) πόσο μάλλον με προφορικές εντολές Σχ. Συμβούλων.
Οι Σύλλογοι Εκπαιδευτικών Π.Ε. της Δυτ. Θεσσαλονίκης δηλώνουμε για άλλη μια φορά ότι δεν διαπραγματευόμαστε το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμά μας στην απεργία, δεν θα επιτρέψουμε την εφαρμογή της αξιολόγησης που οδηγεί στην ιδιωτικοποίηση της Δημόσιας Εκπαίδευσης. 

Απαιτούμε την άμεση έκδοση των διαπιστωτικών πράξεων μονιμοποίησης των νεοδιόριστων συναδέλφων μας του 2020, 2021 και 2022, χωρίς αξιολόγηση.
Καλούμε όλους/ες τους/τις εκπαιδευτικούς να υπογράψουν τη δήλωση συμμετοχής στην απεργία–αποχή που έχουν κηρύξει η ΔΟΕ και τα Σωματεία μας και με αποφασιστικότητα, συναδελφική αλληλεγγύη και συλλογικότητα αντιπαλεύουμε την αξιολόγηση!

Καλούμε όλους τους Διευθυντές να εφαρμόσουν τις νόμιμα ειλημμένες αποφάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων του σχολείου τους και να μην υποκύψουν στις πιέσεις των σειρήνων του Υπουργείου.

Καλούμε όλους/ες τους/τις εκπαιδευτικούς να συμμετέχουν στην παράσταση διαμαρτυρίας στη Δ/νση Π.Ε. Δυτικής Θεσσαλονίκης, την Τρίτη 10 Δεκεμβρίου, 1.30μ.μ.
Τα Δ.Σ. των Σ.Ε.Π.Ε. Ζ΄, Στ’, Η’, Λαγκαδά, Υπαίθρου Θεσσαλονίκης

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 22/01

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

παιδδια
«Φοβού τους Δαναούς και δώρα φέροντας»: Μία άποψη για τα Ωνάσεια σχολεία
Τα Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία ιδρύονται με βάση τις κατευθύνσεις της κυβερνητική πολιτικής εντείνοντας την εμπορευματοποίηση των κοινωνικών αγαθών
«Φοβού τους Δαναούς και δώρα φέροντας»: Μία άποψη για τα Ωνάσεια σχολεία
paideias
Υπουργείο Παιδείας: Το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο για τις άδειες άνευ αποδοχών σε εκπαιδευτικούς
Το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο, σύμφωνα με έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.
Υπουργείο Παιδείας: Το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο για τις άδειες άνευ αποδοχών σε εκπαιδευτικούς
eTwinning
Εκπαιδευτικοί: Ξεκινούν από αύριο 63 webinars για το «eTwinning» - Τι είναι και ποιούς αφορά
Δείτε αναλυτικά όλα τα σεμινάρια - Μετά το τέλος εκάστης τηλεκπαίδευσης πρεσβευτών «eTwinning», χορηγούνται ηλεκτρονικά βεβαιώσεις συμμετοχής.
Εκπαιδευτικοί: Ξεκινούν από αύριο 63 webinars για το «eTwinning» - Τι είναι και ποιούς αφορά
PAIDEIAS
Σχολική βία και εκφοβισμός: Έως 24/1 επιβεβαίωση εγγραφής Διευθυντών για τη συμμετοχή των σχολείων
Ενέργεια επιβεβαίωσης εγγραφής έως 24 Ιανουαρίου για τους Διευθυντές σχολείων
Σχολική βία και εκφοβισμός: Έως 24/1 επιβεβαίωση εγγραφής Διευθυντών για τη συμμετοχή των σχολείων