βασδεκης
Βασίλειος Βασδέκης, πρύτανης ΟΠΑ: Στο στρατηγικό στόχο της εξωστρέφειας, η διασύνδεση με τις επιχειρήσεις και την αγορά εργασίας είναι αυτό που διακρίνει εδώ και 32 χρόνια το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Το Οικονομικό Πανεπιστήμιο της Αθήνας δεν είναι τυχαία ένα από τα πλέονπεριζήτητα ιδρύματα και πρώτο στα αντικείμενα που θεραπεύει, ενώ συγκεντρώνει την πλειονότητα των αριστούχων των πανελλήνιων εξετάσεων.

Οπως αναφέρει ο Πρύτανης του ιδρύματος κ.Βασίλης Βασδέκης στη συνέντευξη που παραχώρησε στο alfavita.gr, η επιλογή αυτή των φοιτητών μόνο τυχαία δεν είναι, αφού στο σύνολο των αποφοίτων του, οκτώ στους δέκα απόφοιτους (80%), εργάζονται.

«Nα σημειωθεί ότι μόλις το 3% δήλωσε ότι δεν βρίσκει δουλειά ενώ το επιθυμεί. Το υπόλοιπο ποσοστό αφορά  αποφοίτους που συνεχίζουν τις σπουδές τους, υπηρετούν στρατιωτική θητεία ή δεν επιθυμούν να εργαστούν», σημειώνει ο Πρύτανης.

Το ΟΠΑ είναι καιρό τώρα  προσανατολισμένο προς την διεθνοποίηση, η οποία αποτελεί έναν από τους στρατηγικούς στόχους του καθώς μέσα από τις συνεργασίες με διεθνείς οργανισμούς, πανεπιστήμια και εκπαιδευτικά ιδρύματα στοχεύει να ενισχύσει ακόμα περισσότερο την ήδη καλή θέση του στο διεθνές ακαδημαϊκό περιβάλλον.

«Ο κύριος στόχος είναι να καταστεί το ΟΠΑ ένας ευρωπαϊκός κόμβος ποιοτικής εκπαίδευσης. Ήδη υπάρχουν συνεργασίες με Αμερικάνικα, Ευρωπαϊκά και Κινέζικα πανεπιστήμια σε ποικίλες δράσεις, όπως τα θερινά σχολεία, τα «διπλά πτυχία» και οι ανταλλαγές φοιτητών και καθηγητών», τονίζει ο πανεπιστημιακός.

Ο κ.Βασδέκης, προσθέτει ότι πέρα από την όποια κρατική χρηματοδότηση, το ίδρυμα χρειάζεται επιπλέον πόρους για να πετύχει τους στρατηγικούς στόχους που έχει θέσει.

«Για τους επιπλέον πόρους διαμορφώνουμε, υλοποιούμε και παρακολουθούμε ένα σχέδιο αύξησής τους από όλες τις δυνατές ροές εσόδων, όπως τα προγράμματα επαγγελματικής κατάρτισης, τα μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών, τα νέα ξενόγλωσσα προγράμματα, τα ευρωπαϊκά προγράμματα και τις συνεργασίες με επιχειρήσεις», υπογραμμίζει

Ολη η συνέντευξη του Βασίλη Βασδέκη στο alfavita.gr

  • Ποιες είναι οι κυριότερες ανάγκες που εντοπίζετε στους φοιτητές του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, τόσο σε ακαδημαϊκό όσο και σε καθημερινό επίπεδο, και τι ενέργειες σχεδιάζετε για να βελτιώσετε την υποστήριξή τους;

«Οι κυριότητες ανάγκες των φοιτητών και φοιτητριών σε ακαδημαϊκό και σε καθημερινό επίπεδο προσδιορίζονται από ένα σύνολο παραγόντων που έχουν να κάνουν με τη διαδρομή τους από το πρώτο έτος της εισαγωγής τους όσο και μετά το τέλος των σπουδών τους. Το πλαίσιο των αναγκών σε ακαδημαϊκό επίπεδο προσδιορίζεται πρώτιστα από το επίπεδο της ποιότητας των προγραμμάτων εκπαίδευσης, οι οποίες σχεδιάζονται και προσαρμόζονται με τέτοιο τρόπο, ώστε να παρέχουν σύγχρονες γνώσεις, ικανότητες και εργαλεία που θα τους είναι απαραίτητα στη μετέπειτα καριέρα τους. Ακολούθως, οι υποδομές σε εγκαταστάσεις και εξοπλισμό είναι τα απαραίτητα στοιχεία για να προσφέρουν το ακαδημαϊκό περιβάλλον που θα τους δώσει τη δυνατότητα να παρακολουθούν απρόσκοπτα τα μαθήματα και να αξιοποιήσουν τα εργαλεία και τις νέες τεχνολογίες. Προς την κατεύθυνση αυτή κινούμαστε στην ανακαίνιση αιθουσών, της βιβλιοθήκης, την αγορά σύγχρονου εξοπλισμού, αλλά και στην αγορά και κατασκευή/διαμόρφωση νέων κτηρίων που είναι πλέον απαραίτητα για την ομαλή λειτουργία του πανεπιστημίου.

Από την άλλη πλευρά, συνδεόμαστε ολοένα και περισσότερο με φορείς και επιχειρήσεις, αλλά και με ξένα πανεπιστήμια, ώστε να δημιουργήσουμε τις ευκαιρίες για όλες και όλους για θέσεις εργασίας και πρακτική άσκηση στο αντικείμενο των σπουδών τους και στα όνειρά τους για επιτυχημένη καριέρα.

Σε καθημερινό επίπεδο, η μονάδα υποστήριξης φοιτητών, η συμβουλευτική από τους καθηγητές και από τα αρμόδια στελέχη, η διαρκής ενημέρωσή τους μέσω ειδικής εφαρμογής, η ψηφιοποίηση των υπηρεσιών του πανεπιστημίου, τα σύγχρονα κανάλια επικοινωνίας, προσφέρουν πρακτική αξία στη λειτουργία και διευκολύνουν τη ζωή τους. Παράλληλα, υπάρχουν πολλές ευκαιρίες για να «γεμίσουν» ευχάριστα τη μέρα τους με τις δραστηριότητες της φοιτητικής λέσχης, αλλά και με τις διαφορετικές εθελοντικές ομάδες στις οποίες μπορούν να συμμετέχουν, ανάλογα τα ενδιαφέροντάς τους ενσωματώνοντας με αυτό τον τρόπο στοιχεία από τις αξίες της εξωστρέφειας και της κοινωνικής προσφοράς του ΟΠΑ.»

  • Το ΟΠΑ είναι ένα από τα πλέον περιζήτητα ιδρύματα, ωστόσο αντιμετωπίζει ανάλογα προβλήματα χρηματοδότησης με τα άλλα ΑΕΙ. Ποια είναι η παρούσα οικονομική κατάσταση και ποιες είναι οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει το ίδρυμα από άποψη χρηματοδότησης και στελέχωσης σε διοικητικο και εκπαιδευτικό προσωπικό; Έχετε σχέδια για να αυξήσετε τους πόρους και να εξασφαλίσετε οικονομική βιωσιμότητα, παρά τις πιθανές περικοπές στη δημόσια χρηματοδότηση;

«Πράγματι, παρότι το ΟΠΑ είναι το πιο περιζήτητο Ίδρυμα στα αντικείμενα που θεραπεύει και συγκεντρώνει την πλειονότητα των αριστούχων των πανελλήνιων εξετάσεων, η χρηματοδότηση αποτελεί ένα εμπόδιο σε πολλούς τομείς για την περαιτέρω ανάπτυξή του. Οι στόχοι της έρευνας, της διεθνοποίησης και της εξωστρέφειας χρειάζονται πόρους για να αναπτυχθούν, η προσέλκυση ξένων φοιτητών επίσης, αλλά και οι υποδομές που είναι πλέον μεγάλη ανάγκη. Τέλος, η υποστελέχωση είναι κι εδώ δεδομένη σε διοικητικό και διδακτικό προσωπικό.

Πέρα από την όποια κρατική χρηματοδότηση, χρειαζόμαστε επιπλέον πόρους για να πετύχουμε τους στρατηγικούς στόχους που έχουμε θέσει. Για τους επιπλέον πόρους διαμορφώνουμε, υλοποιούμε και παρακολουθούμε ένα σχέδιο αύξησής τους από όλες τις δυνατές ροές εσόδων, όπως τα προγράμματα επαγγελματικής κατάρτισης, τα μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών, τα νέα ξενόγλωσσα προγράμματα, τα ευρωπαϊκά προγράμματα και τις συνεργασίες με επιχειρήσεις.»

  • Ποιες ενέργειες έχουν γίνει/εξελίσσονται για την ανάπτυξη διεθνών συνεργασιών του πανεπιστημίου με εκπαιδευτικά και ερευνητικά ιδρύματα του εξωτερικού; Ποιοι είναι οι κύριοι στόχοι σας για τη διεθνοποίηση των σπουδών και πώς αυτές οι συνεργασίες ενισχύουν το κύρος του πανεπιστημίου και τα ακαδημαϊκά οφέλη για τους φοιτητές;

«Ο προσανατολισμός του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών προς την διεθνοποίηση αποτελεί έναν από τους στρατηγικούς στόχους του καθώς μέσα από τις συνεργασίες με διεθνείς οργανισμούς, πανεπιστήμια και εκπαιδευτικά ιδρύματα στοχεύει να ενισχύσει ακόμα περισσότερο την ήδη καλή θέση του στο διεθνές ακαδημαϊκό περιβάλλον. Ο κύριος στόχος είναι να καταστεί το ΟΠΑ ένας ευρωπαϊκός κόμβος ποιοτικής εκπαίδευσης. Ήδη υπάρχουν συνεργασίες με Αμερικάνικα, Ευρωπαϊκά και Κινέζικα πανεπιστήμια σε ποικίλες δράσεις, όπως τα θερινά σχολεία, τα «διπλά πτυχία» και οι ανταλλαγές φοιτητών και καθηγητών. Άμεσες προτεραιότητές μας, είναι η λειτουργία του νέου ξενόγλωσσου προπτυχιακού προγράμματος σπουδών σε International Business and Technology, τo κοινό διδακτορικό πρόγραμμα σπουδών με το Durham University, νέα από κοινού προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών σε συνεργασία με πανεπιστήμια όπως τα European University Institute, Ανοιχτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, University of Aberdeen, New York University, το Digisport École Universitaire de Recherche, και ένα νέο dual μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών σε Data Science in Business με το University of Stirling. Τέλος, την ακαδημαϊκή περίοδο ΄24-΄25, περιμένουμε να φιλοξενήσουμε περίπου 450 φοιτήτριες και φοιτητές Erasmus+, ενώ σχεδιάζουμε και την παροχή βραχύχρονων εκπαιδευτικών προγραμμάτων (short courses) για στελέχη ξένων επιχειρήσεων.»

  • Η επαγγελματική αποκατάσταση των αποφοίτων είναι κρίσιμη για την επιτυχία ενός πανεπιστημίου. Ποιες πρωτοβουλίες αναπτύσσετε για να συνδέσετε τους φοιτητές με την αγορά εργασίας και να ενισχύσετε την ανταγωνιστικότητα των αποφοίτων του πανεπιστημίου σε τοπικό και διεθνές επίπεδο;

  1. «Είναι γεγονός ότι αυτός ο δείκτης είναι ο κρισιμότερος από όλους γιατί αντικατοπτρίζει το αποτέλεσμα του έργου που παράγει ένα πανεπιστήμιο ως προς την επαγγελματική αποκατάσταση. Στο στρατηγικό στόχο της εξωστρέφειας, η διασύνδεση με τις επιχειρήσεις και την αγορά εργασίας είναι αυτό που διακρίνει εδώ και 32 χρόνια το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, δεδομένου ότι είναι το πρώτο πανεπιστημιακό Ίδρυμα που λειτούργησε αδιάλειπτα το Γραφείο Διασύνδεσης με την αγορά με εξαιρετικά αποτελέσματα. Μάλιστα, διενεργούμε κάθε ετησίως την έρευνα απορρόφησης φοιτητών-τριών και αποφοίτων του ΟΠΑ, από την οποία σας παραθέτω μερικά σημαντικά νούμερα:

Απασχόληση

  • Στο σύνολο των αποφοίτων, οκτώ στους δέκα απόφοιτους (80%), εργάζονται. Nα σημειωθεί ότι μόλις το 3% δήλωσε ότι δεν βρίσκει δουλειά ενώ το επιθυμεί. Το υπόλοιπο ποσοστό αφορά  αποφοίτους που συνεχίζουν τις σπουδές τους, υπηρετούν στρατιωτική θητεία ή δεν επιθυμούν να εργαστούν.

  • Η συντριπτική πλειοψηφία των αποφοίτων που εργάζονται είναι εργαζόμενοι πλήρους απασχόλησης (89%)

  • Σχεδόν έξι στους δέκα εργάζονται σε απόλυτα συναφές και συναφές αντικείμενο με τις προπτυχιακές σπουδές τους.

  • Το μεγαλύτερο ποσοστό των αποφοίτων (85%) δηλώνει πολύ και πάρα πολύ ευχαριστημένο από την παρούσα θέση εργασίας του.

  • Εννέα στους δέκα απόφοιτους που εργάζονται  δουλεύουν στην Ελλάδα.

  • To 44% των αποφοίτων συμμετείχαν στο πρόγραμμα Πρακτικής Άσκησης και το 64% από αυτούς είτε παρέμειναν στoν φορέα απασχόλησης είτε έλαβαν πρόταση συνεργασίας.

  • Το ύψος των μηνιαίων αποδοχών που δήλωσαν οι απόφοιτοι των προπτυχιακών προγραμμάτων σπουδών, διαμορφώνει μέσο μισθό ύψους 1.175€ σημειώνοντας αύξηση 24% από τα αντίστοιχα μεγέθη του 2021.

Συνέχιση Σπουδών

  • Έξι στους δέκα αποφοίτους έχουν επιλέξει το ΟΠΑ για τις μεταπτυχιακές σπουδές τους.

  • Σχεδόν επτά στους δέκα επιλέγουν μεταπτυχιακές σπουδές με άμεση συνάφεια με τις προπτυχιακές σπουδές τους.

Ικανοποίηση και Σύσταση

  • Το 72% δηλώνει ότι έλαβε τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες κατά τη διάρκεια των σπουδών του, ως προς την εύρεση εργασίας.

  • Η πλειοψηφία των αποφοίτων (75%) δηλώνει ικανοποιημένη από τα μαθήματα και το 68% από το διδακτικό προσωπικό.

  • Σχετικά με τις υποδομές, παρά την αύξηση της ικανοποίησης από το 20% του 2021 στο 33% το 2024, η δυσαρέσκεια παραμένει σε υψηλά επίπεδα

  • Η πλειοψηφία των αποφοίτων (82%) απάντησε θετικά ως προς την πρόθεση σύστασης του ΟΠΑ σε τρίτους για προπτυχιακές σπουδές.»


 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Είσαι άνεργος στο κέντρο της Αθήνας; ΠΑΡΕ ΤΩΡΑ έκτακτο επίδομα 1000 ευρώ 

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 24/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

δεντρο
Εναλλακτικά χριστουγεννιάτικα δέντρα- έργα εξ ολοκλήρου από ανακυκλώσιμα υλικά σε γυμνάσιο του Ευόσμου
Ένας διαφορετικός στολισμός για τα Χριστούγεννα
Εναλλακτικά χριστουγεννιάτικα δέντρα- έργα εξ ολοκλήρου από ανακυκλώσιμα υλικά σε γυμνάσιο του Ευόσμου