Thumbnail
Το Σεμινάριο θα διεξαχθεί στις 25 Ιανουαρίου και ώρα 11:00

Σάββατο 25 Ιανουαρίου 2025

11:00 – 14:00

Ώρα προέλευσης: 10:30

Βιβλιοπωλείο ΠΕΚ, Ιπποκράτους 10-12, Αθήνα

Η Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων σε συνεργασία με τις  Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης διοργανώνουν σεμινάριο με θέμα «Διάλογοι με την αρχαιότητα».  Αξιοποιώντας τα βιβλία  της ομώνυμης σειράς των Πανεπιστημιακών Εκδόσεων Κρήτης, το σεμινάριο έχει ως στόχο να προβάλει την αρχαιότητα μέσα από μια οπτική σύνθετη, πολύμορφη και, πολλές φορές, αντιφατική, ζωντανεύοντας, με τις προτεινόμενες διδακτικές προσεγγίσεις, τον αρχαίο κόσμο και αναδεικνύοντας την επικαιρότητά του.

Πρόγραμμα

Εισαγωγή

  • Δρ Μαρία Κ.Πεσκετζή, Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Φιλολόγων.
  • Δημήτρης Ι. Κυρτάτας, ιστορικός, ομότιμος καθηγητής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, διευθυντής της εκδοτικής σειράς.

Α΄ Ενότητα: Ο έρωτας στην Αρχαία Ελλάδα

  • Δρ Αναστάσιος Στέφος, Αντιπρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Φιλολόγων και του Συλλόγου «Φίλοι του Μουσείου Γ. Δροσίνη».

Ομιλία: «Ο έρωτας στην Αρχαία Ελλάδα»

  • Άννα Λάζου, Αναπληρώτρια καθηγήτρια Φιλοσοφίας του Τμήματος Φιλοσοφίας του ΕΚΠΑ, Γενική Γραμματέας της Πανελλήνιας Ένωσης Φιλολόγων, «Βιωματική προσέγγιση του Γ΄ Στάσιμου της Αντιγόνης του Σοφοκλή για εφήβους και νέους».  Γνωστικό αντικείμενο: Αρχαία Ελληνικά Β΄ Λυκείου, Γενικής Παιδείας.

Β΄ Ενότητα: Πανδημίες

  • Στέφανος Παρασκευαΐδης, διδάκτωρ αρχαίας ιστορίας. Ομιλία: «Επιδημίες στην αρχαιότητα που ξεπέρασαν τη λογική».
  • Δρ Βαγγέλης Λάσκαρης, Ειδικός Γραμματέας της Πανελλήνιας Ένωσης Φιλολόγων, « Θουκυδίδη Ιστορία, Β, 47 – 54 (ο λοιμός), ΣΤ και Ζ Σικελικά (οι επιδημίες στη σικελική εκστρατεία).Πρόταση διδακτικής προσέγγισης».  Γνωστικό αντικείμενο:  Ιστορία του Αρχαίου Κόσμου, διδακτική ενότητα:  Πελοποννησιακός Πόλεμος.

Γ΄ Ενότητα:  Η δουλεία

  • Ευτυχία Μπαθρέλλου, Μεταδιδακτορική ερευνήτρια, Ινστιτούτο Μεσογειακών Σπουδών, ΙΤΕ. Ομιλία: «Καθημερινές ιστορίες δούλων από την αρχαιότητα»
  • Χρυσούλα Κάρτσακα ΜΑ, ταμίας του Δ.Σ. της Πανελλήνιας Ένωσης Φιλολόγων:  «Ομήρου Ιλιάδα, Ζ, στ. 381 - 502, Έκτορος και Ανδρομάχης ομιλία.  Πρόταση διδακτικής προσέγγισης».  Γνωστικό αντικείμενο: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία (από μτφ) Β΄ Γυμνασίου.

Στις συμμετέχουσες και τους συμμετέχοντες στο σεμινάριο θα χορηγηθεί βεβαίωση παρακολούθησης.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 3/02

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

synodos prytaneon mystras
Σύνοδος Πρυτάνεων: Τον Μάϊο στη Θεσσαλονίκη η επόμενη - Τι ζητούν τα ΑΕI, τι φέρνει ο Πιερρακάκης
Ζήτημα αιχμής αναμένεται να είναι τόσο η αναδιάρθρωση του ακαδημαϊκού χάρτη των ΑΕΙ που θα γίνει κατόπιν προτάσεων των ιδίων των ΑΕΙ αλλά κυρίως της...
Σύνοδος Πρυτάνεων: Τον Μάϊο στη Θεσσαλονίκη η επόμενη - Τι ζητούν τα ΑΕI, τι φέρνει ο Πιερρακάκης
Δίκη Βασίλη Μάγγου
Γιάννης Μάγγος: Η καταδίκη των τριών αστυνομικών ανοίγει μία χαραμάδα για την καταπολέμηση της αστυνομικής βίας
Επισημαίνει τη σημασία του κινήματος αλληλεγγύης και τονίζει ότι η υπόθεση αναδεικνύει τις βαθιές παθογένειες του συστήματος, την εγκληματική...
Γιάννης Μάγγος: Η καταδίκη των τριών αστυνομικών ανοίγει μία χαραμάδα για την καταπολέμηση της αστυνομικής βίας
εκπαιδευτικοσ
Ατελείωτος αυταρχισμός: Νέες καθαιρέσεις 4 Διευθυντών και Υποδιευθυντών γιατί συμμετείχαν στην απεργία-αποχή από την αξιολόγηση...
Ο ΣΕΠΕ Κέρκυρας ζητά να ανακληθεί η καθαίρεση των 4 Δ/ντών και Υπο/ντών στη ΔΕ που συμμετείχαν στην νόμιμα προκηρυγμένη απεργία – αποχή των...
Ατελείωτος αυταρχισμός: Νέες καθαιρέσεις 4 Διευθυντών και Υποδιευθυντών γιατί συμμετείχαν στην απεργία-αποχή από την αξιολόγηση...
παιδί
Πόσοι μικροί άγγελοι πρέπει να πεθάνουν για να κινητοποιηθούμε σαν κοινωνία;
Πόσοι κακοποιημένοι πρέπει να γίνουν κακοποιητές για να πάρει το κράτος μέτρα στο θέμα της πρόληψης;
Πόσοι μικροί άγγελοι πρέπει να πεθάνουν για να κινητοποιηθούμε σαν κοινωνία;