Η κατάργηση του 1ου Γυμνασίου Πειραιά και η μετατροπή του σε Πειραματικό σχολείο είχε σοβαρές επιπτώσεις στην εκπαιδευτική κοινότητα της περιοχής, και τώρα η κυβέρνηση επιχειρεί να επιβάλει παρόμοια μετατροπή και στο 3ο ΓΕΛ Πειραιά.
Σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς και γονείς, αυτή η πολιτική της κατηγοριοποίησης των σχολείων ενισχύει την κοινωνική διαφοροποίηση, αποκλείοντας μαθητές από λαϊκές οικογένειες και δημιουργώντας σχολεία αριστείας που εξαρτώνται από τις επιδόσεις των μαθητών.
Η μετατροπή αυτή οδηγεί επίσης σε αυξημένη μετακίνηση των μαθητών, καθώς τα γύρω σχολεία είναι ήδη κορεσμένα και δεν διαθέτουν επαρκείς υποδομές.
Η ΕΛΜΕ Πειραιά καλεί τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς να αντιταχθούν σε αυτή την πολιτική και να συμμετάσχουν σε κινητοποιήσεις για την υπεράσπιση των δημόσιων σχολείων και των μορφωτικών δικαιωμάτων όλων των μαθητών.
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι
Μετά την κατάργηση του 1ου Γυμνασίου Πειραιά σαν σχολείου της γειτονιάς και την μετατροπή σε Πειραματικό, με τις αρνητικές επιπτώσεις στα μορφωτικά δικαιώματα εκατοντάδων μαθητών/μαθητριών της περιοχής του Κέντρου του Πειραιά (βλέπε ανακοίνωση ΕΛΜΕ ΤΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ 1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ ΠΡΟΣΚΑΛΕΙ 35 ΜΑΘΗΤΕΣ/ΜΑΘΗΤΡΙΕΣ ΣΕ ΚΕΝΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΣΤΗ Β’ ΚΑΙ ΣΤΗ Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΑΠΟ ΟΛΗ ΤΗΝ ΑΤΤΙΚΗ , ΤΗΝ ΩΡΑ ΠΟΥ ΣΤΑ ΓΥΡΩ ΣΧΟΛΕΙΑ (ΒΛΕΠΕ 2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΑΛΛΙΠΟΛΗΣ) ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ/ΜΑΘΗΤΡΙΕΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΓΕΙΤΟΝΙΕΣ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ ΣΤΟΙΒΑΖΟΝΤΑΙ ΣΑΝ ΣΑΡΔΕΛΕΣ! – ΕΛΜΕ ΠΕΙΡΑΙΑ ), επιχειρείται η κατάργηση ενός ακόμα σχολείου, αυτή τη φορά του 3ου ΓΕΛ Πειραιά σαν σχολείου της γειτονιάς και η μετατροπή του σε Πειραματικό. Προφανώς, για να διασυνδεθεί με το 1ο Πειραματικό Γυμνάσιο Πειραιά και να υποδεχτεί τους αποφοίτους του, χωρίς κλήρωση.
Επιμένει με αυτό τον τρόπο η κυβέρνηση στην απαράδεκτη, αντιεκπαιδευτική πολιτική της κατηγοριοποίησης σχολείων (για “πολυτυπία” σχολείων μιλά το ΥΠΑΙΘΑ), μέσω και της λεγόμενης δημιουργίας σχολείων αριστείας, όπως βλέπουμε και με την εισαγωγή του θεσμού των Ωνάσειων Σχολείων (η εισαγωγή των μαθητών/μαθητριών σε αυτά θα γίνεται με εξετάσεις, όπως στα Πρότυπα Σχολεία), αλλά και την εισαγωγή σε Πρότυπα Σχολεία του Διεθνούς Απολυτηρίου (IB).
Επισημαίνουμε ξανά, ότι η προσπάθεια γενίκευσης των πρότυπων και πειραματικών σχολείων:
• Ενισχύει την κατηγοριοποίηση/διαφοροποίηση των σχολείων και την δημιουργία σχολείων για μορφωτική ελίτ υψηλών επιδόσεων, αποκλείοντας μαθητές από πιο φτωχές και λαϊκές οικογένειες. Το επιχείρημα ότι στα Πειραματικά η εισαγωγή γίνεται με κλήρωση και όχι με εξετάσεις, άρα είναι ανοιχτά σε όλους, καταρρίπτει η ίδια η πείρα από τη μετατροπή του 1ου Γυμνασίου Πειραιά σε Πειραματικό. Από αυτό, εκδιώχθηκαν οι απόφοιτοι των Δημοτικών Σχολείων της περιοχής, μεταφέρθηκαν σε σχολεία μακριά από τον τόπο διαμονής τους, έφυγαν μαθητές και από τη Β’ και Γ’ Γυμνασίου του σχολείου (που δεν λειτουργούσαν ακόμα στα πλαίσια του Πειραματικού) και το σχολείο έκανε πρόσκληση για κάλυψη των κενών αυτών θέσεων σε μαθητές από όλη την Αττική (βλέπε ανακοίνωση παραπάνω)! Οι εξελίξεις αυτές επιβεβαιώνουν πως και από τα Πειραματικά Σχολεία αποκλείονται τελικά μαθητές/μαθήτριες, με κριτήριο τις επιδόσεις τους, ακόμα και αν έχουν τυπικά δικαίωμα συμμετοχής στην κλήρωση (κάτι που και αυτό είναι υπό αίρεση και εξαρτάται από τον αριθμό των αποφοίτων του διασυνδεδεμένου Πειραματικού Γυμνασίου).
• Στερεί το σχολείο από τα παιδιά της γειτονιάς, τα οποία αναγκάζονται να μετακινούνται σε μεγαλύτερη απόσταση.
• Ιδιαίτερα στην περίπτωση του 3ου ΓΕΛ Πειραιά, οι απόφοιτου του παρακείμενου 13ου Γυμνασίου Πειραιά, θα πρέπει να μετακινηθούν στα γύρω ΓΕΛ (15ο ΓΕΛ Πειραιά, 7ο ΓΕΛ Πειραιά, 8ο ΓΕΛ Πειραιά), τα οποία αντιμετωπίζουν πρόβλημα έλλειψης χώρων. Πρόκειται για σχολεία μέσα στον οικιστικό ιστό (Ε’ Διαμέρισμα Πειραιά), σε πυκνοκατοικημένη περιοχή, που έχουν από κατασκευής τους περιορισμένες χωροταξικές δυνατότητες, ενώ είναι ήδη κορεσμένα. Είναι χαρακτηριστικό πως στο 8ο ΓΕΛ Πειραιά οι τάξεις αποτελούνται από 24-26 μαθητές/μαθήτριες, ενώ δεν υπάρχει ελεύθερη αίθουσα ούτε για δείγμα. Ανάλογη είναι η κατάσταση και στα άλλα δύο ΓΕΛ.
• Προωθεί τις χορηγίες από ιδιωτικούς φορείς, την απαλλαγή της χρηματοδότησης από το κράτος, τη δυνατότητα παρέμβασης από εξωσχολικούς φορείς πχ. στη λειτουργία ή το πρόγραμμα σπουδών, και να καταλήγει στο να βάζουν οι γονείς ή/και οι εκπαιδευτικοί το χέρι στην τσέπη στα λειτουργικά έξοδα των σχολείων. Δωρεάν παιδεία κατά τα άλλα...
• Καταργεί τη μόνιμη και σταθερή εργασία, εδραιώνει την κουλτούρα της αξιολόγησης, καταργώντας την οργανικότητα των θέσεων των εκπαιδευτικών, θεσμοθετώντας την κρίση ανά τακτά χρονικά διαστήματα με τη διαδικασία της συνέντευξης και με κριτήριο την επίδοση των μαθητών, την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, κλπ.
• Τέλος, από τη μέχρι τώρα εφαρμογή του θεσμού, απλώς παρατηρώντας την κατάσταση στα πρότυπα και πειραματικά σχολεία (και εδώ στον Πειραιά) βλέπουμε κτίρια δεκαετιών (π.χ. το 1ο Γυμνάσιο Πειραιά στεγάζεται σε 6οροφο κτίριο, κατασκευασμένο τη δεκαετία του 1970, χωρίς προαύλιο!), κτίρια μισθωμένα, πολλά προβλήματα υποδομής, δεκάδες κενά εκπαιδευτικών και πλήρωσή τους με αναπληρωτές συναδέλφους, εκπαιδευτικούς δηλαδή που απολύονται στο τέλος της σχολικής χρονιάς, όπως χαρακτηριστικά συμβαίνει στο Πρότυπο ΕΠΑΛ Περάματος. Αυτή είναι η πολιτική της αριστείας…
Καλούμε τους συναδέλφους των σχολείων του 3ου ΓΕΛ Πειραιά και του 13ου Γυμνασίου Πειραιά να καταδικάσουν την πολιτική της κατηγοριοποίησης, να απορρίψουν τις επιδιώξεις για μεταβολή του χαρακτήρα των σχολείων τους σε πρότυπα/πειραματικά.
Το σωματείο μας -σε συνεννόηση με τους συναδέλφους των σχολείων αναλαμβάνει μια σειρά πρωτοβουλίες για να αναδείξει το ζήτημα, όπως κάλεσμα σε δράση από κοινού με το Σύλλογο Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του 13ου Γυμνασίου Πειραιά και την Ένωση Γονέων και Κηδεμόνων του 5ου Διαμερίσματος Πειραιά, αλλά και κινητοποίηση την έξω από τη ΔΔΕ Πειραιά (Ελ. Βενιζέλου 35), προκειμένου να απαιτήσουμε το σταμάτημα αυτών των διαδικασιών (θα υπάρχει νέα ενημέρωση).
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Σχολικός εκφοβισμός: Το νέο μοριοδοτούμενο σεμινάριο του Παν.Αιγαίου
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 9/01
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση