Δεν πέρασε ούτε χρόνος και βρισκόμαστε στο ίδιο έργο θεατές, η συνδικαλιστική οργάνωση, που εκπροσωπεί ένα μέρος των καθηγητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του Πειραιά, ξεσηκώνει πάλι τους γονείς και τους μαθητές/τριες των σχολείων με ανακοίνωσή της στον τύπο. Το άγχος των μελών της για αγώνα δεν τους επιτρέπει να ξεχωρίσουν ούτε πότε γράφουμε “ως σχολείου γειτονιάς” και πότε “σαν σχολείο γειτονιάς”, από την πρώτη πρόταση της ανακοίνωσής τους καταλαβαίνουμε όλοι οι γονείς την επιτακτική ανάγκη για πλήρη εφαρμογή της αξιολόγησης.
Πρέπει να ξεκαθαρίσουμε και πάλι σε όλους, ότι ο νόμος που διέπει τη λειτουργεία των σχολείων μας (Ράλλεια πειραματικά δημοτικά σχολεία Πειραιά & 1ου Πειραματικού γυμνασίου Πειραιά) ορίζει ότι οι απόφοιτοι των σχολείων αυτών, για να συνεχίσουν την φοίτησή τους, σε ίδιο τύπου σχολείο, θα πρέπει να υπάρχει πειραματικό σχολείο της επομένης βαθμίδας, στην ίδια περιφερειακή ενότητα. Στην περιφερειακή ενότητα του Πειραιά λείπει ένα πειραματικό λύκειο.
Ας φανταστούμε για παράδειγμα, μπορεί να υπάρχει μουσικό γυμνάσιο και όχι μουσικό λύκειο, δεν είναι δυνατόν κάτι τέτοιο. Το ίδιο ακριβώς ισχύει και για τα πειραματικά δημοτικά και πειραματικό γυμνάσιο της πόλης μας.
Στα σχολεία μας επιτρέπεται η είσοδος σε όποιον θέλει, φτωχοί και πλούσιοι έχουν τις ίδιες ακριβώς πιθανότητες να κληρωθούν και να φοιτήσουν. Μετά την πραγματοποίηση της διασύνδεσης, που επιτέλους έλυσε το χρόνιο πρόβλημα των αποφοίτων των Ραλλείων, μπορούν πλέον να συνεχίσουν σε πειραματικό γυμνάσιο. Οι γονείς αποδέχθηκαν την μετατροπή του σχολείου σε πειραματικό καθώς το σχολικό έτος 2024- 2025 για τις έξτρα 36 θέσεις που άνοιξαν για την πρώτη γυμνασίου, το 1ο πειραματικό γυμνάσιο Πειραιά, δέχθηκε μόνο 521 αιτήσεις οικογενειών που ήθελαν τα παιδιά τους να εισαχθούν στο πειραματικό γυμνάσιο.
Δεν αξίζει να σχολιάσουμε και φέτος, θέματα περί χορηγιών, γεμάτων αιθουσών, ετοιμόρροπων σχολείων, μη μόνιμων καθηγητών, θέλουμε απλά να τους ενημερώσουμε ότι το 1ο πειραματικό γυμνάσιο το οποίο όντως δεν έχει αυλή, εμάς που τα παιδιά μας φοιτούν εκεί δεν μας ενοχλεί, άλλωστε θα περιμένουμε να συνεχίσουν τις σπουδές τους στο νέο πειραματικό λύκειο το οποίο έχει ιδιαίτερα μεγάλη αυλή.
Ας δούμε όμως μερικά χαρακτηριστικά των σχολείων μας και να παροτρύνουμε όλους τους γονείς να επιδιώξουν την εγγραφή των παιδιών σε πειραματικά σχολεία.
1. Καλύτερη ποιότητα εκπαίδευσης
Ένα από τα κύρια πλεονεκτήματα των πειραματικών σχολείων είναι η υψηλή ποιότητα της εκπαίδευσης που παρέχουν στους μαθητές τους. Αυτό οφείλεται, στο ότι τα πειραματικά σχολεία έχουν αυστηρές διαδικασίες επιλογής για τους δασκάλους και τους καθηγητές. Οι δάσκαλοι και οι καθηγητές των πειραματικών σχολείων είναι συχνά πιο καταρτισμένοι και εκπαιδευμένοι στη χρήση σύγχρονων διδακτικών μεθόδων και εργαλείων. Οι δάσκαλοι και οι καθηγητές των πειραματικών σχολείων είναι υποχρεωτικά κάτοχοι μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών. Οι δάσκαλοι και οι καθηγητές των πειραματικών σχολείων αξιολογούνται για να συνεχίσουν να διδάσκουν σε αυτά τα σχολεία.
2. Εφαρμογή καινοτόμων εκπαιδευτικών μεθόδων
Τα πειραματικά σχολεία είναι πρωτοπόροι στην εφαρμογή καινοτόμων εκπαιδευτικών μεθόδων και προγραμμάτων. Λειτουργούν ως "εργαστήρια" για την πειραματική εφαρμογή νέων τεχνικών και διδακτικών προσεγγίσεων. Αυτές οι καινοτόμες μέθοδοι περιλαμβάνουν τη χρήση της τεχνολογίας στην τάξη, τη διαφοροποιημένη διδασκαλία, την ενεργητική μάθηση, και άλλες σύγχρονες πρακτικές που στοχεύουν στην ανάπτυξη κριτικής σκέψης, δημιουργικότητας και αυτονομίας στους μαθητές.
Η εφαρμογή αυτών των μεθόδων δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να μάθουν μέσα από εμπειρίες, να αναπτύξουν ικανότητες ανάλυσης και επίλυσης προβλημάτων και να αποκτήσουν δεξιότητες που είναι απαραίτητες για την επιτυχία τους στον σύγχρονο κόσμο.
Η εκπαίδευση γίνεται πιο προσαρμοσμένη στις ανάγκες του κάθε μαθητή, ενώ οι μαθητές αποκτούν εμπειρίες που τους επιτρέπουν να κατανοήσουν καλύτερα τις έννοιες και να αφομοιώσουν τη γνώση με πιο αποτελεσματικό τρόπο.
3. Σύνδεση με την ακαδημαϊκή κοινότητα
Η στενή σύνδεση των πειραματικών σχολείων με τα πανεπιστήμια είναι ένα από τα βασικά τους πλεονεκτήματα. Τα πειραματικά σχολεία αποτελούν ένα πεδίο έρευνας για πανεπιστημιακούς καθηγητές και ερευνητές, οι οποίοι συχνά αναλαμβάνουν να αξιολογήσουν τις εκπαιδευτικές μεθόδους που εφαρμόζονται στα σχολεία αυτά. Η συνεργασία αυτή προάγει την καινοτομία στην εκπαίδευση και εξασφαλίζει τη συνεχιζόμενη εξέλιξη των προγραμμάτων σπουδών.
Η ερευνητική αυτή διάσταση επιτρέπει στα πειραματικά σχολεία να παρακολουθούν τις τελευταίες εξελίξεις στην εκπαίδευση και να ενσωματώνουν νέες τεχνικές και προσεγγίσεις στην καθημερινή τους διδασκαλία. Οι μαθητές, με τη σειρά τους, επωφελούνται από αυτή τη σύνδεση, καθώς έχουν την ευκαιρία να εμπλακούν σε εκπαιδευτικά προγράμματα αιχμής και να ωφεληθούν από τη συνεχιζόμενη αναβάθμιση των διδακτικών πρακτικών.
4. Ανάπτυξη προσωπικών δεξιοτήτων και αυτονομίας
Η διδασκαλία στα πειραματικά σχολεία ενθαρρύνει την ανάπτυξη προσωπικών δεξιοτήτων στους μαθητές, όπως η κριτική σκέψη, η συνεργασία, η υπευθυνότητα και η αυτονομία. Οι μαθητές ενθαρρύνονται να σκέφτονται δημιουργικά, να αναλύουν καταστάσεις και να προτείνουν λύσεις. Αυτό προάγει την αυτοπεποίθησή τους και τους προετοιμάζει καλύτερα για τις απαιτήσεις του σύγχρονου κόσμου, όπου οι δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων και συνεργασίας είναι ζωτικής σημασίας.
Αναφορικά με την αυτονομία, οι μαθητές των πειραματικών σχολείων συχνά ενθαρρύνονται να αναλάβουν πρωτοβουλίες και να συμμετέχουν ενεργά στη διαδικασία μάθησης, είτε μέσω προσωπικών ερευνητικών έργων είτε μέσω συνεργασιών με τους συμμαθητές τους. Αυτή η προσέγγιση τους βοηθά να αναπτύξουν όχι μόνο ακαδημαϊκές δεξιότητες αλλά και κοινωνικές ικανότητες που είναι πολύτιμες για την προσωπική τους εξέλιξη.
5. Εκπαίδευση των φοιτητών
Στα πειραματικά σχολεία γίνεται η πρακτική άσκηση των φοιτητών που σχετίζονται με την εκπαίδευση, είναι οι αυριανοί δάσκαλοι και καθηγητές που θα επανδρώσουν τα σχολεία της χώρας μας, τα επόμενα χρόνια.
Συμπεράσματα
Τα πειραματικά σχολεία στην Ελλάδα προσφέρουν πολλά προτερήματα τόσο στους μαθητές όσο και στην ευρύτερη εκπαιδευτική κοινότητα. Με την εφαρμογή καινοτόμων μεθόδων διδασκαλίας, την ανάπτυξη δεξιοτήτων που είναι απαραίτητες για τον σύγχρονο κόσμο και την ισχυρή σύνδεση με την ακαδημαϊκή κοινότητα, τα πειραματικά σχολεία αποτελούν σημαντικό πυλώνα για τη βελτίωση της εκπαίδευσης στην Ελλάδα. Μέσω αυτών, οι μαθητές αποκτούν τα εργαλεία και τις γνώσεις που χρειάζονται για να επιτύχουν τόσο στην ανώτατη εκπαίδευση όσο και στην επαγγελματική τους σταδιοδρομία.
Προτρέπουμε τον διευθυντή της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης να κλείσει τα αυτιά του σε ανθρώπους του χθες και να συνεχίσει την προσπάθειά του για την αναβάθμιση των σχολείων αρμοδιότητάς του. Τον προτρέπουμε να συνεχίσει να συνεργάζεται με εκπαιδευτικούς με όραμα, όρεξη και το βλέμμα στο αύριο όπως η διευθύντρια του 1ου πειραματικού γυμνασίου Πειραιά, η οποία αποτελεί παράδειγμα για το πώς πρέπει να είναι ο σύγχρονος εκπαιδευτικός.
Εμείς ζητούμε το αυτονόητο ότι συμβαίνει σε όλα τα πειραματικά, πρότυπα, μουσικά και καλλιτεχνικά σχολεία της Ελλάδος, το γυμνάσιο να συνδέεται με το Λύκειο. Εκτός εάν οι μαθητές του Πειραματικού Γυμνάσιου Πειραιά αποτελούν παιδία μια άλλης κατηγορίας…..
Χριστόδουλος Μικούσης Πρόεδρος ΣΓΚ Ραλλείων Πειραματικών Δημοτικών Πειραιά Βασίλης Κρίκης Πρόεδρος ΣΓΚ 1ου Πειραματικού Γυμνασίου Πειραιά
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Σχολικός εκφοβισμός: Το νέο μοριοδοτούμενο σεμινάριο του Παν.Αιγαίου
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 13/01
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση