aithousa_taksi
Εκπαιδευτικά κενά και υποχρεωτικές υπερωρίες - Η δημόσια εκπαίδευση σε κρίση

Με προφορικές εντολές και εσωτερικές ενημερώσεις προς τις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, το Υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε πως δεν θα προχωρήσει σε νέες προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Αντί αυτού, καλεί τις Διευθύνσεις να καλύψουν τα κενά μέσω υποχρεωτικών υπερωριών, προκαλώντας αντιδράσεις στον εκπαιδευτικό κόσμο.

Από τον Δεκέμβριο, όταν έγιναν οι τελευταίες προσλήψεις, τα κενά στα σχολεία παραμένουν τεράστια. Μαθητές, ιδιαίτερα της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, βρίσκονται στο τέλος του πρώτου τετραμήνου χωρίς να έχουν διδαχθεί ούτε μία ώρα σε βασικά μαθήματα ειδικοτήτων και γενικής παιδείας. Αυτό θέτει σε κίνδυνο την προαγωγή τους και την απόκτηση πτυχίου ή απολυτηρίου, καθώς οι διδακτικές ανάγκες σε ειδικότητες όπως ΠΕ02, ΠΕ04, ΠΕ06, ΠΕ82, και ΠΕ83 δεν έχουν καλυφθεί.

Παράλληλα, το Υπουργείο δεν έχει προκηρύξει τοπικές προσλήψεις, όπως προβλέπει ο νόμος, για την κάλυψη λειτουργικών κενών. Αντ’ αυτού, επιχειρεί να καλύψει τις ελλείψεις με υπερβολικές υποχρεωτικές υπερωρίες, οι οποίες σε ορισμένες περιπτώσεις υπερβαίνουν τα εύλογα όρια, καταστρατηγώντας εργασιακά δικαιώματα.

Σύμφωνα με καταγγελίες, εκπαιδευτικοί καλούνται να αναλάβουν επιπλέον ώρες, συχνά σε διαφορετικούς κύκλους λειτουργίας, παραγνωρίζοντας τις προσωπικές και οικογενειακές τους υποχρεώσεις. Επιπλέον, οι διαθέσεις εκπαιδευτικών ανακαλούνται, ακόμα και όταν αυτοί καλύπτουν πλήρως το ωράριό τους, με την αιτιολογία «των αναγκών της υπηρεσίας».

Η κατάσταση αυτή έχει προκαλέσει έντονη ανησυχία για τη λειτουργία των σχολείων και την ποιότητα της δημόσιας εκπαίδευσης. Οι εκπαιδευτικοί ζητούν άμεσες προσλήψεις αναπληρωτών, καταγγέλλοντας πως η υπερβολική επιβάρυνση του προσωπικού δεν αποτελεί λύση, αλλά οδηγεί σε περαιτέρω υποβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου.

Τι ζητούν οι εκπαιδευτικοί

Οι εκπαιδευτικές Ενώσεις καλούν τις Διευθύνσεις να σεβαστούν την άρνηση των εκπαιδευτικών για υπερωρίες και να απαιτήσουν από το Υπουργείο τη λήψη μέτρων που να ανταποκρίνονται στις ανάγκες των σχολείων. Επισημαίνεται πως οι υπερωρίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως προσωρινό μέτρο, αλλά η γενίκευσή τους υπονομεύει την αποτελεσματικότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Το ζήτημα παραμένει ανοιχτό, με τα σχολεία να προσπαθούν να διαχειριστούν μια δύσκολη πραγματικότητα που υπονομεύει το δικαίωμα στη μόρφωση.

Aναλυτικά

Το Υπουργείο Παιδείας με προφορικές εντολές και με εσωτερική ενημέρωση προς τις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης, διαμηνύει προς πάσα κατεύθυνση ότι δε θα προχωρήσει σε νέες προσλήψεις αναπληρωτριών/ών και καλεί Διευθύντριες/τές Εκπαίδευσης σε κάλυψη των κενών με υποχρεωτικές υπερωρίες.

Από τις αρχές του Δεκέμβρη όπου έγιναν οι τελευταίες προσλήψεις αναπληρωτριών/ών εκπαιδευτικών, βρισκόμαστε στο τέλος του 1ου τετραμήνου της σχολικής χρονιάς με μαθήτριες/ές σχολείων, κυρίως της Δευτεροβάθμιας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, να μην έχουν υλοποιήσει ούτε μία διδακτική ώρα σε μαθήματα κατά βάση των ειδικοτήτων αλλά και γενικής παιδείας σε όλο το πρώτο τετράμηνο!

Τα αποτέλεσμα των παραπάνω είναι να κινδυνεύουν μαθήτριες/ές να μην προαχθούν ή να μην λάβουν απολυτήριο- πτυχίο αφού δεν έχουν κάνει ούτε ένα μάθημα πάνω στην ειδικότητα τους!

Αναφερόμαστε σε ολόκληρα κενά όπου μπορούν να προσληφθούν αναπληρώτριες/ές πλήρους ωραρίου (συγκεκριμένα στους κλάδους ΠΕ02, ΠΕ04, ΠΕ06, ΠΕ82, ΠΕ83, ΤΕ01.19 κλπ) αλλά και σε μικρότερα κενά σε άλλες ειδικότητες.

Οι ευθύνες βαραίνουν αποκλειστικά το Υπουργείο παιδείας και τις διευθύνσεις εκπαίδευσης που δεν μερίμνησαν όλο αυτό το χρονικό διάστημα να καλύψουν τα σημαντικά κενά που υπάρχουν από την αρχή την σχολικής χρονιάς.

Τα παραπάνω κενά δεν καλύφθηκαν σε καμία φάσης πρόσληψης αναπληρωτριών/ών, με αποτέλεσμα να μην προκηρυχθούν ούτε με τις πολυδιαφημιζόμενες από την μεριά του υπουργείου ειδικές (τοπικές) προκηρύξεις κάλυψης κενών σε σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, σύμφωνα με το άρθρο 86 του ν. 4547/2018 (Α’ 102), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, που θα μπορούσαν κάλλιστα να συμπεριληφθούν, στις ελάχιστες κατά τα άλλα προκηρύξεις.

Οι μειωμένες προσλήψεις αναπληρωτριών/ών και τα πολλά μεγάλα κενά στα σχολεία επιχειρείται να καλυφθούν με υπερβολικές, υποχρεωτικές υπερωρίες. Οι υπερωρίες σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί να είναι αναγκαίες, ωστόσο η κατάχρηση και γενίκευση των υπερωριών (επιχειρείται η ανάθεση 5ωρών ακόμη και, σε κάποιες περιπτώσεις, σε διαφορετικό κύκλο λειτουργίας) που παραβλέπει τις οικογενειακές και προσωπικές υποχρεώσεις των εκπαιδευτικών, στερεί εργασιακά δικαιώματα και υποβαθμίζει τη δημόσια εκπαίδευση. Επίσης γίνεται προσπάθεια να καλυφθούν με ανάκληση διαθέσεων σε σχολεία με λειτουργικά κενά, εκπαιδευτικών που καλύπτουν πλήρως και ουσιαστικά το ωράριο τους (πχ διδασκαλία εργαστηριακών μαθημάτων των 28 μαθητριών/τών ανά τμήμα), με αιτιολογία «τις ανάγκες της υπηρεσίας».

Η ΕΛΜΕ Ξάνθης καλεί:

- τους Συλλόγους Διδασκόντων και  τις/τους Διευθύντριες/Διευθυντές να μην αναθέτουν υπερωρία σε συναδέλφισσα/συνάδελφο που δεν την επιθυμεί.
- Τη Δ/νση Δ.Ε. Ξάνθης και το ΠΥΣΔΕ Ξάνθης να άρουν την ανάκληση απόσπασης των εκπαιδευτικών προς κάλυψη των παραπάνω κενών και να ζητήσουν άμεσα την πρόσληψη αναπληρωτών. Το μόνο που καταφέρνουν είναι να προκαλούν αναστάτωση στα σχολεία και να δημιουργούν νέα προβλήματα.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 22/01

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

sxoleio
Προκάτ υποσχέσεις και ασυγχώρητα λάθη: Εκπαιδευτικοί ζητούν ασφαλή σχολεία
Καταγγελία εκπαιδευτικών του Λυκείου Αγρού για προσβλητική συμπεριφορά του δημάρχου βόρειας Κέρκυρας
Προκάτ υποσχέσεις και ασυγχώρητα λάθη: Εκπαιδευτικοί ζητούν ασφαλή σχολεία
aithousa_taksi
Σοβαρές ελλείψεις εκπαιδευτικών - Το Υπουργείο Παιδείας επιλέγει υποχρεωτικές υπερωρίες
Εκπαιδευτικά κενά και υποχρεωτικές υπερωρίες - Η δημόσια εκπαίδευση σε κρίση
Σοβαρές ελλείψεις εκπαιδευτικών - Το Υπουργείο Παιδείας επιλέγει υποχρεωτικές υπερωρίες
pierrakakis
Κ. Πιερρακάκης: Αυτές είναι οι τρεις ψηφιακές πρωτοβουλίες μας για τα σχολεία, τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές
Ο ο σχεδιασμός της εκπαιδευτικής πολιτικής
Κ. Πιερρακάκης: Αυτές είναι οι τρεις ψηφιακές πρωτοβουλίες μας για τα σχολεία, τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές