erasmus
Συμμετοχή εκπαιδευτικών σε Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Erasmus+

Εκπαιδευτικοί από σχολείο της περιοχής έλαβαν μέρος σε επιμορφωτικές δράσεις στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+, με στόχο την καλλιέργεια δεξιοτήτων και την προώθηση της συμπερίληψης σε πολυπολιτισμικά σχολεία. Το πρόγραμμα, με τίτλο «Χρησιμοποιώντας σύγχρονες διδακτικές πρακτικές για την προώθηση της διαφορετικότητας και της συμπερίληψης σε ένα πολυπολιτισμικό σχολείο», περιλαμβάνει κινητικότητες εκπαιδευτικών σε ευρωπαϊκές χώρες.

erasmus+

Στο πλαίσιο αυτό, τον Νοέμβριο του 2024 πραγματοποιήθηκαν τρεις εκπαιδευτικές κινητικότητες σε Βαρκελώνη, Κωνσταντινούπολη και Βερολίνο. Στη γερμανική πρωτεύουσα, οι εκπαιδευτικοί Ελένη Ντούλμα και Νικόλαος Μαρκόπουλος συμμετείχαν στο επιμορφωτικό πρόγραμμα “Classroom Management Solutions for Teachers”, το οποίο εστίασε στη διαφοροποιημένη διδασκαλία, τη διαχείριση της σχολικής τάξης και τη χρήση τεχνολογίας για την ενίσχυση της μαθησιακής εμπειρίας. Κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου, εκπαιδευτικοί από διάφορες ευρωπαϊκές χώρες αντάλλαξαν εμπειρίες και συμμετείχαν σε διαδραστικά εργαστήρια και βιωματικές ασκήσεις.

Η τέταρτη κινητικότητα πραγματοποιήθηκε τον Ιανουάριο του 2025 στη Σαραγόσα της Ισπανίας. Εκεί, οι εκπαιδευτικοί Έλενα Ντούλμα και Ευάγγελος Ελευθερίου επισκέφθηκαν το πολυπολιτισμικό σχολείο Ceip Fernando El Católico, όπου η πλειονότητα των μαθητών προέρχεται από κοινωνικοοικονομικά ευάλωτα περιβάλλοντα. Μέσα από την παρατήρηση της διδακτικής πρακτικής των Ισπανών συναδέλφων τους, είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά στρατηγικές που προάγουν τη συμπερίληψη, τη συνεργασία και την ενεργή συμμετοχή όλων των μαθητών, ανεξαρτήτως γλωσσικού ή πολιτισμικού υποβάθρου. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στη χρήση ψηφιακών εργαλείων, στην ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και στη συμβολή της ευρύτερης κοινότητας στη μαθησιακή διαδικασία.

erasmus+

Οι συμμετέχοντες επέστρεψαν με πολύτιμες γνώσεις και νέες μεθόδους, τις οποίες επιδιώκουν να εφαρμόσουν στο σχολικό τους περιβάλλον, ενισχύοντας τη συμπερίληψη και τη διαφοροποιημένη διδασκαλία. Το Erasmus+ αποδεικνύεται, για ακόμη μια φορά, μια ουσιαστική ευκαιρία επαγγελματικής ανάπτυξης και ανταλλαγής καλών πρακτικών στην εκπαίδευση.

erasmus

Αναλυτικά 

Το σχολείο μας συμμετέχει φέτος στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Erasmus+, αξιοποιώντας την ευκαιρία των σχετικών επιμορφωτικών δράσεων για την καλλιέργεια δεξιοτήτων και την ενδυνάμωση εκπαιδευτικών και μαθητών. Ο τίτλος του προγράμματός μας είναι «Χρησιμοποιώντας σύγχρονες διδακτικές πρακτικές για την προώθηση της διαφορετικότητας και της συμπερίληψης σε ένα πολυπολιτισμικό σχολείο» και περιλαμβάνει κινητικότητες εκπαιδευτικών για τη συμμετοχή τους σε επιμορφωτικές δράσεις. Οι πρώτες τρεις κινητικότητες πραγματοποιήθηκαν τον Νοέμβριο του 2024 και αφορούσαν τη συμμετοχή εκπαιδευτικών του σχολείου μας σε επιμορφωτικά προγράμματα στη Βαρκελώνη, την Κωνσταντινούπολη και το Βερολίνο. Η τέταρτη κινητικότητα πραγματοποιήθηκε τον Ιανουάριο του 2025 όπου εκπαιδευτικοί επισκέφθηκαν ένα πολυπολιτισμικό σχολείο στη Σαραγόσα της Ισπανίας. 

Η τρίτη κινητικότητα του προγράμματος πραγματοποιήθηκε στο Βερολίνο, στις 25-30 Νοεμβρίου 2024. Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας Ελένη Ντούλμα και Νικόλαος Μαρκόπουλος συμμετείχαν στο επιμορφωτικό πρόγραμμα “Classroom Management Solutions for Teachers: New Methodologies, Effective Motivation, Cooperation and Evaluation Strategies”. Θέμα του σεμιναρίου ήταν οι βέλτιστες στρατηγικές μάθησης και η διαχείριση της σχολικής τάξης. Στο πλαίσιο του προγράμματος, εκπαιδευτικοί από διάφορες χώρες της Ευρώπης (Ισπανία, Ιταλία και Τσεχία) είχαν την ευκαιρία να ανταλλάξουν γνώσεις, να αναπτύξουν νέες δεξιότητες και να εξερευνήσουν σύγχρονες παιδαγωγικές μεθόδους. Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας, οι συμμετέχοντες έλαβαν μέρος σε διαδραστικά εργαστήρια, παρουσιάσεις και πρακτικές δραστηριότητες που εστίασαν στη διαφοροποιημένη διδασκαλία, την ενίσχυση της συμμετοχής των μαθητών και τη διαχείριση της τάξης σε ένα πολυπολιτισμικό περιβάλλον. Μέσα από μελέτες περιπτώσεων και βιωματικές ασκήσεις, εξετάστηκαν οι πιο αποτελεσματικές τεχνικές για την προσαρμογή της διδασκαλίας στις ατομικές ανάγκες των μαθητών, την καλλιέργεια θετικού μαθησιακού κλίματος και την αντιμετώπιση προκλήσεων όπως η έλλειψη συγκέντρωσης και η διαχείριση συγκρούσεων. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στη χρήση της τεχνολογίας ως εργαλείο για τη βελτίωση της διδασκαλίας, με παρουσιάσεις εφαρμογών που υποστηρίζουν τη διαφοροποιημένη μάθηση και την παρακολούθηση της προόδου των μαθητών. 

Το πρόγραμμα Erasmus+ αποτέλεσε μια μοναδική εμπειρία. 

Η τέταρτη κινητικότητα του προγράμματος πραγματοποιήθηκε στη Σαραγόσα, στις 12-17 Ιανουαρίου 2025. Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας, Έλενα Ντούλμα και Ευάγγελος Ελευθερίου, επισκέφθηκαν το πολυπολιτισμικό σχολείο Ceip Fernando El Católico στο οποίοι οι περισσότεροι από τους μαθητές προέρχονταν από κοινωνικοοικονομικά ευάλωτο περιβάλλον, με το 50% να ανήκει στη Ρομά κοινότητα και το 50% να είναι μεταναστευτικής καταγωγής, κυρίως από την Αφρική ή τη Λατινική Αμερική. Οι εκπαιδευτικοί μας καθημερινά παρακολουθούσαν τη διδασκαλία εκπαιδευτικών του παραπάνω σχολείου και παρατηρούσαν τον τρόπο διαχείρισης μιας πολυπολιτισμικής τάξης. Τις ομάδες εργασίας που οι εκπαιδευτικοί δημιουργούσαν για να ενισχύσουν τη συμμετοχή όλων των παιδιών  κατά τη διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας, την εθελοντική συμμετοχή φοιτητών και άλλων εξωσχολικών ατόμων, καθώς και τη συνεργασία μεταξύ των ίδιων των εκπαιδευτικών για την επίτευξη της ένταξης και της συμπερίληψης παιδιών με διαφορετικό κοινωνικό και πολιτισμικό υπόβαθρο και διαφορετική γλώσσα. Επίσης, οι εκπαιδευτικοί μας διαπίστωσαν τη σημαντική στήριξη που παρείχαν  πολλά ψηφιακά μέσα που χρησιμοποιούνταν καθημερινά κατά τη διάρκεια της μαθησιακής διαδικασίας.   Ιδιαίτερη προσπάθεια δόθηκε από τους ισπανούς εκπαιδευτικούς να μεταδώσουν την εκπαιδευτική τους εμπειρία τους σε ένα πολυπολιτισμικό σχολείο. Οι εκπαιδευτικοί επέστρεψαν στη σχολική τους μονάδα έχοντας αποκτήσει μία μεγάλη ποικιλία μεθόδων και στρατηγικών για να τις εφαρμόσουν στο δικό τους σχολικό περιβάλλον. 
 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 7/02

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

sillalitirio
«Δεν θα ξεχαστεί, δεν θα συγχωρεθεί» – Μαζικές μαθητικές και φοιτητικές διαδηλώσεις για τα Τέμπη
Μαθητές και φοιτητές διαδήλωσαν μαζικά: «Το έγκλημα στα Τέμπη δεν θα ξεχαστεί!»
«Δεν θα ξεχαστεί, δεν θα συγχωρεθεί» – Μαζικές μαθητικές και φοιτητικές διαδηλώσεις για τα Τέμπη
ekpa
Έκτακτη Ανακοίνωση, Παρασκευή 7/2/25 (σεισμικότητα έως και 6 Φεβρουαρίου 2025) | Διεπιστημονική Επιτροπή Διαχείρισης Κινδύνων και Κρίσεων ΕΚΠΑ
Σύμφωνα με τα στοιχεία καθημερινής ανάλυσης σεισμικών δεδομένων του Εργαστηρίου Σεισμολογίας του ΕΚΠΑ, κατά την 6η Φεβρουαρίου έχουν καταγραφεί πάνω...
Έκτακτη Ανακοίνωση, Παρασκευή 7/2/25 (σεισμικότητα έως και 6 Φεβρουαρίου 2025) | Διεπιστημονική Επιτροπή Διαχείρισης Κινδύνων και Κρίσεων ΕΚΠΑ
perifereiakoi_dieythyntes.jpg
Διεθνές συνέδριο για την εκπαίδευση: Καινοτομία, πρόοδος και επαγγελματική ανάπτυξη
Διεθνές συνέδριο για την εκπαίδευση και την Επαγγελματική ανάπτυξη Εκπαιδευτικών στην Ελλάδα και Κύπρο
Διεθνές συνέδριο για την εκπαίδευση: Καινοτομία, πρόοδος και επαγγελματική ανάπτυξη