Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού (ΠΟΣΔΕΠ) ζητά από τον υπουργό Παιδείας, Κυριάκο Πιερρακάκη, να ξεκινά νωρίτερα ο προγραμματισμός και η κατανομή των θέσεων ΕΔΒΜ στα Πανεπιστήμια από το προηγούμενο ακαδημαϊκό έτος και να απλοποιηθούν οι διαδικασίες προκειμένου να μεταφερθεί πλήρως η ευθύνη αξιολόγησης των υποψηφίων στα Τμήματα από τα μέλη της πανεπιστημιακής κοινότητας με βάση ακαδημαϊκά κριτήρια.
Επίσης, ζητά από την κυβέρνηση να δοθούν επιπλέον θέσεις για την κάλυψη των παγίων εκπαιδευτικών αναγκών με μόνιμο προσωπικό.
Τέλος, καλεί τους συλλόγους μελών ΔΕΠ να πάρουν αποφάσεις σε συντονισμό με θεσμικούς και κοινωνικούς φορείς για δράσεις, εκδηλώσεις και απεργιακές ή άλλες κινητοποιήσεις, και τα μέλη ΔΕΠ σε συμμετοχή σε αυτές, απαιτώντας την πλήρη δικαίωση της μνήμης των αδικοχαμένων θυμάτων και την τιμωρία όλων των υπευθύνων για το έγκλημα στα Τέμπη.
Οι ανακοινώσεις της ΠΟΣΔΕΠ
Απόφαση για τις διαδικασίες προσλήψεων για «Απόκτηση ακαδημαϊκής διδακτικής εμπειρίας σε νέους επιστήμονες»
Τα ελληνικά πανεπιστήμια είναι υποστελεχωμένα, ενώ το υπάρχον μόνιμο διδακτικό προσωπικό είναι «γερασμένο». Το Πρόγραμμα «Ανθρώπινο Δυναμικό και Κοινωνική Συνοχή 2021-2027», που στοχεύει στην προσωρινή ενίσχυση των ΑΕΙ με έκτακτους νέους διδάσκοντες και διδάσκουσες, αποτελεί εμβαλωματική και όχι μόνιμη λύση, με πρόσκαιρες σχέσεις εργασίας, και δεν επιτυγχάνει τον σκοπό του, εξαιτίας της αργοπορίας στην προκήρυξη των θέσεων και της μεγάλης γραφειοκρατίας.
Κατά συνέπεια η πρόσληψη διδασκόντων στα Τμήματα γίνεται καθυστερημένα, με επιπτώσεις στην εύρυθμη λειτουργία τους και στην έγκαιρη διεξαγωγή των μαθημάτων. Εξάλλου, η προκήρυξη τέτοιων θέσεων ανά εξάμηνο δεν βοηθά στον διδακτικό προγραμματισμό των Τμημάτων.
Παράλληλα, οι γραφειοκρατικές οδηγίες προς τους εμπλεκόμενους φορείς στην πράξη περιορίζουν τα δικαιώματα των μελών ΔΕΠ να επιλέγουν τους καταλληλότερους υποψηφίους και παρεμβαίνουν καταχρηστικά στα ακαδημαϊκά κριτήρια πρόσληψης συμβασιούχων διδασκόντων, υποβαθμίζοντας το αυτοδιοίκητο των.
Παραθέτουμε ορισμένες χαρακτηριστικές περιπτώσεις:
- Η προκήρυξη ανάγει την «Τεκμηρίωση συνάφειας των ακαδημαϊκών σπουδών, της διδακτορικής διατριβής ή/και του δημοσιευμένου έργου με το γνωστικό αντικείμενο της θέσης και των μαθημάτων που αντιστοιχούν σε αυτή» σε τυπικό προσόν, επί ποινή αποκλεισμού των υποψηφίων, και συνεπώς η συνάφεια αρχικώς κρίνεται από μη μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας
- Η προϊσταμένη αρχή όχι μόνον επιλέγει τη λίστα Scimago για την αξιολόγηση των επιστημονικών περιοδικών (σε αντίθεση με την πρακτική της ΕΘΑΕΕ), αλλά επιπλέον επιβάλλει συγκεκριμένη μοριοδότηση για την αξιολόγηση των επιστημονικών περιοδικών
- Στην αξιολόγηση του συγγραφικού έργου των υποψηφίων, ο/η υποψήφιος/α που κατατάσσεται πρώτος/η στη σειρά κατάταξης βαθμολογείται υποχρεωτικά με 25 μόρια, έστω και αν η συνολική του/ης βαθμολογία ήταν μικρότερη του 25
Όλα τα παραπάνω προσβάλλουν τον πυρήνα της ακαδημαϊκής κρίσης των μελών ΔΕΠ και ταυτόχρονα παραβιάζουν το άρθρο 30, παράγραφος ια του ν.4957/2022, στο οποίο ρητά δηλώνεται ότι στις αρμοδιότητες της Συνέλευσης Τμήματος είναι να «αναθέτει το διδακτικό έργο στα μέλη Δ.Ε.Π., Ε.Ε.Π., Ε.ΔΙ.Π. και Ε.Τ.Ε.Π. του Τμήματος και το πρόσθετο διδακτικό και ερευνητικό προσωπικό του Κεφαλαίου Κ’ για τα προγράμματα πρώτου και δεύτερου κύκλου σπουδών του Τμήματος». 2 / 2
Ζητούμε από τον κ. Υπουργό Παιδείας να παρέμβει προκειμένου οι υπηρεσίες του Υπουργείου Ανάπτυξης, που διαχειρίζονται τα εν λόγω προγράμματα ΕΣΠΑ, να προβούν στις απαραίτητες ενέργειες για
α) να ξεκινά νωρίτερα ο προγραμματισμός και η κατανομή των θέσεων ΕΔΒΜ στα Πανεπιστήμια, από το προηγούμενο ακαδημαϊκό έτος, ώστε να γίνονται εγκαίρως οι διαδικασίες που απαιτούνται για την ολοκλήρωση των συμβάσεων, οι οποίες πρέπει να είναι το ελάχιστο ετήσιας διάρκειας
β) να απλοποιηθούν οι διαδικασίες και να μεταφερθεί πλήρως η ευθύνη αξιολόγησης των υποψηφίων στα Τμήματα από τα μέλη της πανεπιστημιακής κοινότητας με βάση ακαδημαϊκά κριτήρια
Ζητούμε επίσης από την κυβέρνηση να δοθούν επιπλέον θέσεις για την κάλυψη των παγίων εκπαιδευτικών αναγκών με μόνιμο προσωπικό, υπενθυμίζοντας ότι σύμφωνα με την πιο πρόσφατη έκθεση της ΕΘΑΑΕ [1] η αναλογία διδασκόντων – φοιτητών (μέχρι το ν+2/ν+3) είναι 1 προς 32, ενώ ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι 1 προς 12, και ότι τα μέλη ΔΕΠ αποτελούν μόνο το 50% των διδασκόντων.
Απόφαση της ΕΓ της ΠΟΣΔΕΠ για τα Τέμπη
Στις 28 Φλεβάρη συμπληρώνονται δύο χρόνια από το έγκλημα των Τεμπών, τα περισσότερα θύματα του οποίου ήταν φοιτητές και φοιτήτριες, και ακόμη εκκρεμεί η απόδοση των ευθυνών όπου αναλογούν.
Η πολιτεία οφείλει να δώσει πλήρως τεκμηριωμένες απαντήσεις στους συγγενείς και οικείους των αδικοχαμένων θυμάτων, στους τραυματίες και στις οικογένειές τους, αλλά και σε όλη την κοινωνία, σχετικά με τα πραγματικά αίτια των τραγικών συμβάντων και να λάβει όλα τα δέοντα μέτρα για την αποφυγή αντίστοιχων στο μέλλον. Τα δημόσια πανεπιστήμια και τα μέλη της πανεπιστημιακής κοινότητας επιδεικνύουν τη βούληση και διαθέτουν την απαραίτητη τεχνογνωσία να συμβάλλουν σχετικά.
Καλούμε τους συλλόγους μελών ΔΕΠ να πάρουν αποφάσεις σε συντονισμό με θεσμικούς και κοινωνικούς φορείς για δράσεις, εκδηλώσεις και απεργιακές ή άλλες κινητοποιήσεις, και τα μέλη ΔΕΠ σε συμμετοχή σε αυτές, απαιτώντας την πλήρη δικαίωση της μνήμης των αδικοχαμένων θυμάτων και την τιμωρία όλων των υπευθύνων, χωρίς καμία έκπτωση.
Ο Πρόεδρος Ιωάννης Σεϊμένης Καθηγητής | Ο Γραμματέας Γιώργος Λιτσαρδάκης Καθηγητής |
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 12/02
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση