Σε «άδειασμα» της κυβερνητικής απόφασης για την παραχώρηση 22 σχολείων στο ίδρυμα Ωνάση προκειμένου να δημιουργηθούν τα Ωνάσεια σχολεία, προχώρησε και το Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδας.
Οπως επισημαίνει, κατά την Πολιτεία η δημιουργία εκπαίδευσης πολλών ταχυτήτων, η κατηγοριοποίηση και οι διακρίσεις των παιδιών, είναι ο ορισμός της αναβάθμισης της Παιδείας. Αυτό, ανοίγει το δρόμο και την όρεξη ιδρυμάτων κι επιχειρήσεων για μεγαλύτερη εμπλοκή τους στις κοινωνικές δομές ενώ η κυβέρνηση πειθαρχώντας στις επιταγές της αγοράς, απαλλάσσεται των υποχρεώσεών της, όπως ορίζει το Σύνταγμα. Ένα παράδειγμα είναι και το νομοσχέδιο που προωθείται για την ίδρυση Ακαδημιών Επαγγελματικής Κατάρτισης από ιδιώτες.
Το Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών, με τα μισά του μέλη να υπηρετούν στην εκπαίδευση, απαιτεί και θα διεκδικήσει μαζί με τους φορείς των εργαζομένων, των γονέων και των μαθητών ένα σχολείο που θα υπηρετεί τις ανάγκες της κοινωνίας, θα παρέχει ολοκληρωμένη γνώση και που θα δίνει όλα τα εφόδια για να αναπτύξουν τα παιδιά την δημιουργικότητα τους, το ομαδικό πνεύμα, την κριτική σκέψη, τις ανθρωπιστικές αξίες. Ένα σχολείο με το απαραίτητο προσωπικό, σύγχρονες υποδομές, ασφαλή κι εξοπλισμένα κτίρια. Ένα σχολείο πρότυπο για όλα τα παιδιά.
Αναλυτικά η ανακοίνωση του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδας
Την ώρα που ο υπουργός ευαγγελίζεται την αναβάθμιση της Παιδείας με την εξέλιξη του ψηφιακού σχολείου και την αξιοποίηση της σύγχρονης ηλεκτρονικής τεχνολογίας στην εκπαίδευση, ταυτόχρονα κουκουλώνει τα προβλήματα δεκαετιών που οφείλονται στην πολιτική που ακολουθούν οι ελληνικές κυβερνήσεις, αυτήν του κόστους-οφέλους. Η πολιτική αυτή, που θέλει ένα σχολείο – εργαλείο της σύγχρονης αγοράς, με μαθητές και γονείς, παγιδευμένους στις ανάγκες επιβίωσης με όρους υποταγής, χωρίς μόρφωση και δημιουργικό πνεύμα, χωρίς κοινωνική συνείδηση και κρίση.
Το κυβερνητικό έργο στο χώρο της Παιδείας χαρακτηρίζεται από την υποβάθμιση, την αποδόμηση, την υποχρηματοδότηση. Ενώ οι υποδομές καταρρέουν, με σοβάδες μέσα στις σχολικές αίθουσες να πέφτουν, συχνά χωρίς θέρμανση, χωρίς υλικοτεχνικό εξοπλισμό, με τεράστια κενά σε εκπαιδευτικούς, στις 21/1/25 υπογράφηκε η σύμβαση μεταξύ της Πολιτείας και του Ιδρύματος Ωνάση για την ίδρυση 22 πρότυπων Ωνάσειων Σχολείων.
Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι θα πρέπει να εκτοπιστούν και να στοιβαχτούν χιλιάδες μαθητές σε σχολεία υποβαθμισμένα και υποχρηματοδοτημένα και οι εκπαιδευτικοί να χάσουν τις οργανικές τους θέσεις, προκειμένου να υιοθετηθούν οι σχολικές τους μονάδες από το «ευαγές ίδρυμα».
Οι εκπαιδευτικοί που θα διδάξουν σε αυτά θα επιλεγούν με ειδικά τεστ αξιολόγησης. Η εισαγωγή των μαθητών στην Α’ Γυμνασίου και στην Α΄ Λυκείου θα γίνονται με ειδικές εξετάσεις και τεστ. Ήδη ετοιμάζεται η νέα φάμπρικα φροντιστηρίων, έτσι οι γονείς θα πρέπει να πληρώσουν για μία θέση στα σχολεία της «αριστείας» προκειμένου τα παιδιά τους να έχουν πρότυπη εκπαίδευση αλλά και να μην στιγματιστούν ως μαθητές χαμηλών ικανοτήτων. Έτσι το κράτος αντί να εκσυγχρονίζει και να εξοπλίζει, ως οφείλει, τις 12. 600 περίπου σχολικές μονάδες, αντί να χρηματοδοτεί με τους δυσβάσταχτους φόρους που εισπράττει από τους πολίτες, την εκπαίδευση, διαθέτει 22 σχολεία στην Αθήνα και σε άλλες πόλεις, στο Ίδρυμα Ωνάση, για να τα ανακαινίσει και να δημιουργήσει τα πρότυπα σχολεία.
Δηλαδή κατά την Πολιτεία η δημιουργία εκπαίδευσης πολλών ταχυτήτων, η κατηγοριοποίηση και οι διακρίσεις των παιδιών, είναι ο ορισμός της αναβάθμισης της Παιδείας. Αυτό, ανοίγει το δρόμο και την όρεξη ιδρυμάτων κι επιχειρήσεων για μεγαλύτερη εμπλοκή τους στις κοινωνικές δομές ενώ η κυβέρνηση πειθαρχώντας στις επιταγές της αγοράς, απαλλάσσεται των υποχρεώσεών της, όπως ορίζει το Σύνταγμα. Ένα παράδειγμα είναι και το νομοσχέδιο που προωθείται για την ίδρυση Ακαδημιών Επαγγελματικής Κατάρτισης από ιδιώτες.
Όμως η κυβέρνηση για άλλη μία φορά έχει την κοινωνία απέναντί της. Αυτό μαρτυρούν οι κινητοποιήσεις των μαθητών, οι επιστολές και οι καταγγελίες από συλλόγους γονέων, εκπαιδευτικών, ενώ προγραμματίζονται σε όλη τη χώρα κινητοποιήσεις!
Το Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδας με τα μισά του μέλη να υπηρετούν στην εκπαίδευση, απαιτεί και θα διεκδικήσει μαζί με τους φορείς των εργαζομένων, των γονέων και των μαθητών:
Ένα σχολείο που θα υπηρετεί τις ανάγκες της κοινωνίας, θα παρέχει ολοκληρωμένη γνώση και που θα δίνει όλα τα εφόδια για να αναπτύξουν τα παιδιά την δημιουργικότητα τους, το ομαδικό πνεύμα, την κριτική σκέψη, τις ανθρωπιστικές αξίες. Ένα σχολείο με το απαραίτητο προσωπικό, σύγχρονες υποδομές, ασφαλή κι εξοπλισμένα κτίρια. Ένα σχολείο πρότυπο για όλα τα παιδιά.
Απαιτούμε
Γενναία χρηματοδότηση για την Παιδεία Προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών
Επαναφορά των εικαστικών μαθημάτων, της μουσικής και της κοινωνιολογίας Ενίσχυση των τεχνών και του Πολιτισμού στην εκπαίδευση
Ανακαίνιση όλων των παλαιών σχολικών μονάδων και δημιουργία νέων, σύμφωνα με τις ανάγκες του πληθυσμού
Να σταματήσουν οι διώξεις των εργαζομένων
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 12/02
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση