antigrafi
Η σουηδική κυβέρνηση δεν θα προχωρήσει με την πρόταση του Εθνικού Οργανισμού Εκπαίδευσης για την ψηφιακή στρατηγική. Η στρατηγική κυκλοφόρησε για διαβούλευση και δέχθηκε κριτική από νευροεπιστήμονες και παιδίατρους.

Τα Σωματεία των Ελλήνων εκδοτών (ΕΕΒ, ΣΕΒΑ, ΑΕΕΒΙ,ΣΕΒΕ, ΑΣΕΒ) με ανακοίνωσή τους θέτουν σε γνώση του υπουργείου Παιδείας και των υπευθύνων της διδασκαλίας των μαθημάτων σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης την πολιτική της σουηδικής κυβέρνησης που βασίζεται σε τεκμηριωμένες επιστημονικές μελέτες.

Βάση της πολιτικής αυτής είναι η ενίσχυση της ανάγνωσης από έντυπα βιβλία και όχι από ψηφιακά μέσα, εδραζόμενη στο γεγονός πως η ικανότητα των μαθητών να κατανοούν όσα διαβάζουν, αποτελεί θεμέλιο για τη μάθησή τους σε όλα τα σχολικά μαθήματα.

Σύμφωνα με την επίσημη ιστοσελίδα του υπουργείου Παιδείας και Έρευνας της Σουηδίας η σχολική πολιτική της σουηδικής κυβέρνησης* στοχεύει στην επαναφορά ενός ισχυρού σχολικού συστήματος, με έμφαση στις πρώτες τάξεις του σχολείου σε θεμελιώδεις δεξιότητες όπως η ανάγνωση, η γραφή και η αριθμητική.

Επιστημονικές μελέτες δείχνουν ότι τα περιβάλλοντα χωρίς οθόνες παρέχουν καλύτερες συνθήκες για τα παιδιά να αναπτύξουν σχέσεις, να συγκεντρωθούν και να μάθουν να διαβάζουν και να γράφουν. Επομένως, είναι σημαντικό τα ψηφιακά βοηθήματα μάθησης να εισάγονται στη διδασκαλία μόνο σε μια ηλικία που ενθαρρύνουν και όχι εμποδίζουν τη μάθηση των μαθητών. Η χρήση τέτοιων βοηθημάτων πρέπει επομένως να εξετάζεται προσεκτικά.

Οι επιστημονικές μελέτες τεκμηριώνουν ότι οι μαθητές στα κατώτερα έτη του υποχρεωτικού σχολείου μαθαίνουν καλύτερα χρησιμοποιώντας στυλό, χαρτί και φυσικά βιβλία. Για το λόγο αυτό, οι εθνικές εξετάσεις των υποχρεωτικών σχολείων στο επίπεδο του δημοτικού σχολείου θα είναι επίσης αναλογικές.
Οι καλύτερες συνθήκες για την ανάπτυξη βασικών δεξιοτήτων ανάγνωσης και γραφής είναι σε αναλογικά περιβάλλοντα και με τη χρήση αναλογικών εργαλείων. Γι' αυτό "είναι σημαντικό οι μαθητές να εργάζονται με στυλό και χαρτί και, όχι λιγότερο σημαντικό, να έχουν πρόσβαση σε σχολικά βιβλία και στελεχωμένες σχολικές βιβλιοθήκες", λέει η υπουργός Σχολείων Λότα Έντχολμ.

Επιπλέον, η πρόσβαση σε καλή μυθοπλασία και μη είναι απαραίτητη για να δημιουργηθεί η έφεση για ανάγνωση. Οι σχολικοί βιβλιοθηκονόμοι και οι καλά εξοπλισμένες σχολικές βιβλιοθήκες διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην προώθηση τόσο του ενδιαφέροντος για την ανάγνωση όσο και των δεξιοτήτων ανάγνωσης, και προς τούτο η σουηδική κυβέρνηση διαθέτει γενναιόδωρα κονδύλια για τον εξοπλισμό των σχολικών βιβλιοθηκών και τη στελέχωσή τους με εξειδικευμένο προσωπικό.

Η ικανότητα των εκπαιδευτικών να επιλέγουν και να χρησιμοποιούν βοηθήματα μάθησης είναι καθοριστικής σημασίας για την ποιότητα της διδασκαλίας και της μάθησης. Συγκεντρωμένα επιστημονικά εμπειρικά δεδομένα και αποδεδειγμένη εμπειρία δείχνουν ότι οι βασικές δεξιότητες, όπως οι δεξιότητες σχέσεων, η προσοχή και η συγκέντρωση, καθώς και η ικανότητα ανάγνωσης, γραφής και αριθμητικής, αποκτώνται καλύτερα μέσω αναλογικών δραστηριοτήτων σε αναλογικά περιβάλλοντα.

Τέλος, παρουσιάζει ενδιαφέρον το γεγονός ότι η σουηδική κυβέρνηση δεν θα προχωρήσει με την πρόταση του Εθνικού Οργανισμού Εκπαίδευσης για την ψηφιακή στρατηγική. Η στρατηγική κυκλοφόρησε για διαβούλευση και δέχθηκε κριτική από νευροεπιστήμονες και παιδίατρους.

*Τα στοιχεία αντλήθηκαν από την επίσημη ιστοσελίδα του υπουργείου Παιδείας και Έρευνας της Σουηδίας.

https://www.government.se/articles/2024/02/government-investing-in-more-reading-time-and-less-screen-time/

e-and-less-screen-time/

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 24/02

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Teach4Inclusion
Εκδήλωση «Δράσεις υποστήριξης στελεχών της εκπαίδευσης, εκπαιδευτικών και σχολείων για την ένταξη παιδιών προσφύγων»
Η πλατφόρμα Teach4Inclusion αποτελεί τη συνέχεια του επιτυχημένου Προγράμματος Teach4Integration διάρκειας 400 ωρών, το οποίο πραγματοποιήθηκε με τη...
Εκδήλωση «Δράσεις υποστήριξης στελεχών της εκπαίδευσης, εκπαιδευτικών και σχολείων για την ένταξη παιδιών προσφύγων»
epidomata.jpg
Επιδόματα: Πώς θα γίνονται οι πληρωμές σε προπληρωμένες κάρτες – Οδηγός με 25 ερωτήσεις-απαντήσεις
Μεταρρύθμιση ΟΠΕΚΑ και ΔYΠΑ: Νέος Τρόπος Πληρωμής Προνοιακών Παροχών από 15 Μαρτίου
Επιδόματα: Πώς θα γίνονται οι πληρωμές σε προπληρωμένες κάρτες – Οδηγός με 25 ερωτήσεις-απαντήσεις
αποκ
Ξαφνική απαγόρευση αποκριάτικων εκδηλώσεων στα σχολεία – Διαμαρτυρίες από γονείς και μαθητές
Η απόφαση, που επικαλείται την αποφυγή απώλειας διδακτικών ωρών, θεωρείται από πολλούς ως αναχρονιστική
Ξαφνική απαγόρευση αποκριάτικων εκδηλώσεων στα σχολεία – Διαμαρτυρίες από γονείς και μαθητές