DASKALOI
Σε γραφείο εξυπηρέτησης των αντιεκπαιδευτικών σχεδίων της κυβέρνησης εξελίσσεται η δημαρχία και αντιδημαρχία παιδείας!

Η απόφαση της αντιδημαρχίας και της δημοτικής αρχής του δήμου Αθήνας για ίδρυση τμημάτων IB, αποτελεί σοβαρό πλήγμα προς το  δημόσιο σχολείο  καθώς βάζει ιδιωτικούς οργανισμούς/ιδιωτικά συμφέροντα μέσα σ’ αυτό.

Εντάσσεται στην επιβολή της κατηγοριοποίησης σχολείων, μαθητών και εκπαιδευτικών, ιδιωτικοποίησης της εκπαίδευσης και έντασης των αποκλεισμών και των ταξικών φραγμών που υψώνονται στα παιδιά των λαϊκών οικογενειών (Ιδιωτικά Πανεπιστήμια, διαγραφές εργαζόμενων φοιτητών, πρότυπα, τράπεζα θεμάτων, Ελάχιστη βάση εισαγωγής, μείωση εισακτέων στα ΑΕΙ, «Ακαδημίες επαγγελματικής εκπαίδευσης» σε βάρος της Τεχνικής Εκπαίδευσης και των ΕΠΑΛ, αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών κ.ο.κ.)

Η διαφοροποίηση των σχολείων, η κατηγοριοποίησή τους, αλλά και η υποβάθμιση των περισσότερων από αυτά, είναι κεντρικός στόχος της πολιτικής της κυβέρνησης που υπηρετείται με την  ύπαρξη σχολείων με διαφορετικό πρόγραμμα και διαφορετική πρόσβαση στα πανεπιστήμια.

Η μετατροπή της αντιδημαρχίας σε γραφείο συναίνεσης, υποτέλειας, αποδοχής και εξυπηρέτησης των κυβερνητικών αντιεκπαιδευτικών σχεδιασμών οδηγεί σε πρωτοφανείς παραβιάσεις ακόμα και του νομοθετικού πλαισίου λειτουργίας της ΔΕΠ - ζήτημα που έχουμε επανειλημμένα  καταγγείλει. Παραβιάζονται κατά κόρον οι απαιτούμενες προθεσμίες για να σταλεί η ημερήσια διάταξη, μέχρι, το χωρίς προηγούμενο, να καλούμαστε σε συνεδριάσεις, μετά από προφορικές συνεννοήσεις με μέλη, χωρίς επίσημη γραπτή πρόσκληση κι ενημέρωση των τακτικών μελών και χωρίς να έχει σταλεί εισήγηση από την αντιδημαρχία!

Αυτά αναφέρονται σε ενημερωτικό σημείωμα των εκπαιδευτικών Ντίνα Ρέππα και Θοδωρή Θεοδωρόπουλο, μελών της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας του δήμου Αθηναίων. 

Ενημερωτικό σημείωμα των εκπαιδευτικών, μελών της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας του δήμου Αθηναίων, ορισμένους από τους ΣΕΠΕ του δήμου

Ρέππα Ντίνα, τακτική, τηλ. 6977003052, Θεοδωρόπουλος Θοδωρής, αναπληρωματικός, τηλ 6972878152

Σε γραφείο εξυπηρέτησης των αντιεκπαιδευτικών σχεδίων της κυβέρνησης εξελίσσεται η δημαρχία και αντιδημαρχία παιδείας!

Για την απόφαση του δήμου για ίδρυση τμημάτων IB που θα στεγάζονται στο Μουσικό Σχολείο Αθήνας

Η κυβέρνηση της ΝΔ και η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας συνεχίζει την λυσσαλέα επίθεση στη δημόσια εκπαίδευση (αξιολόγηση, επίδοση μαζικών πειθαρχικών σε απεργούντες εκπαιδευτικούς,  Ωνάσεια, τράπεζα θεμάτων, Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (ΕΒΕ), ιδιωτικά πανεπιστήμια, εισαγωγή ΙΒ (διεθνές απολυτήριο) στα δημόσια σχολεία) και προσπαθεί να επιβάλει την κατηγοριοποίηση σχολείων, μαθητών και εκπαιδευτικών με την ένταση του αυταρχισμού, των ταξικών φραγμών, την απόρριψη και τον αποκλεισμό.

Απέναντί τους, στέκονται το εκπαιδευτικό κίνημα, γονείς, μαθητές/τριες και εκπαιδευτικοί που αγωνίζονται με αποφασιστικότητα και μαχητικότητα για να μην κατισχύσει η ιδιωτικοποίηση και εμπορευματοποίηση της εκπαίδευσης. Σε αυτά τα πλαίσια η στάση της δημαρχίας και της αντιδημαρχίας Παιδείας του δήμου της Αθήνας είναι το λιγότερο προκλητική για τον λαό της πόλης. Εξελίσσεται σε γραφείο εξυπηρέτησης αυτών των αντιεκπαιδευτικών σχεδίων με τεράστιες αρνητικές επιπτώσεις για την εκπαίδευση των παιδιών της Αθήνας!

Μετά την αποδοχή από την αντιδημαρχία και στη συνέχεια από το δημοτικό συμβούλιο, των Ωνασείων σχολείων (15ο Γυμνάσιο και Λύκειο στην Κυψέλη και 52ο Γυμνάσιο και Λύκειο στον Κολωνό), ήρθε η ίδρυση τμημάτων IB (διεθνές απολυτήριο) στο Μουσικό Σχολείο της Αθήνας. 

Σε συνεδρίαση της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας την Παρασκευή 21.2.2025 ο αντιδήμαρχος παιδείας, Π. Χαρλαύτης, εισηγήθηκε την πρόταση να ιδρυθούν μέχρι 2 (δύο) τμήματα B΄ & Γ΄ Λυκείου International Baccalaureate σε τέσσερις συνολικά αίθουσες, χωρητικότητας περίπου 24 ατόμων, στο Μουσικό Σχολείο Αθήνας και 1 (ένα) τμήμα International Baccalaureate περίπου 20 μαθητών στο 2ο Πρότυπο Γενικό Λύκειο Αθήνας.

Αυτό σήμαινε ότι το Μουσικό Σχολείο θα διαθέσει 4 (τέσσερις) αίθουσες διδασκαλίας χωρητικότητας περίπου 24 μαθητών, για την κάλυψη των 2 (δύο) τμημάτων B’ & Γ’ Λυκείου, 2 (δύο) αίθουσες Πληροφορικής, 2 (δύο) αίθουσες Φυσικών Επιστημών, 1 (μία) αίθουσα χορού, 1 (μία) αίθουσα θεάτρου, 1 (μία) εικαστικών, 10 (δέκα) στούντιο μουσικών μαθημάτων και το 2ο Πρότυπο Γενικό Λύκειο 1 (μία) αίθουσα διδασκαλίας, 3 (τρία) εργαστήρια Φυσικών Επιστημών ( Φυσικής -Χημείας- Βιολογίας) και 1 (ένα) ένα Εργαστήριο Πληροφορικής. 

Η εισήγηση αυτή καθοδηγήθηκε από την ΔΙΔΕ Α’ Αθήνας κατ’ εντολή του Υπουργείου Παιδείας και συνοδευόταν από τις έγγραφες διαβεβαιώσεις των αντίστοιχων υπηρεσιών του δήμου ότι οι χώροι αυτοί διατίθονται στα αντίστοιχα συγκροτήματα σχολείων. Να σημειώσουμε ότι με το 2ο Πρότυπο συστεγάζεται και το Καλλιτεχνικό Σχολείο Αθήνας.

Στη συνεδρίαση αυτή παρεβρέθηκαν και τοποθετήθηκαν οι ΕΛΜΕ Α’ και Β’ Αθήνας καθώς και ο Σύλλογος Γονέων του Καλλιτεχνικού (αφού τους ενημερώσαμε ότι θα συζητηθεί το θέμα). Κι ενώ ο αντιδήμαρχος παιδείας διαβεβαίωνε ότι έχει τη συναίνεση των συλλόγων διδασκόντων και διευθυντών/ντριών των αντίστοιχων σχολείων (χωρίς πουθενά να υπάρχει έγγραφό τους που να το αποδεικνύει) καθώς και τη βεβαιότητα ότι οι χώροι έχουν ελεγχθεί και μπορούν να παραχωρηθούν οι αίθουσες αυτές, οι τοποθετήσεις των ΕΛΜΕ και Συλλόγου Γονέων αποδόμησαν πλήρως το αφήγημα της αντιδημαρχίας και απέδειξαν ότι δεν υπήρχε καμία συναίνεση και δεν είχε γίνει καμία αυτοψία.

Εν ολίγοις, η αντιδημαρχία παιδείας έφερε στη ΔΕΠ εισήγηση που αφορά το μέλλον τριών σχολείων χωρίς να κάνει τον παραμικρό έλεγχο. Επέδειξε προκλητική αδιαφορία για τη δημόσια εκπαίδευση της πόλης, την ευθύνη της οποίας και φέρει! Η πολιτική συναίνεση με την αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης την καθιστά εξαιρετικά επικίνδυνη μια και με κραυγαλέο τρόπο αποδέχεται κάθε επιλογή του υπουργείου χωρίς να ασκεί το στοιχειώδες καθήκον της.

Όλα τα παραπάνω αποκαλύφθηκαν πλήρως με αποτέλεσμα να υποχρεωθεί να αναβληθεί το θέμα ώστε να γίνει αυτοψία στους χώρους και να επανέλθει με νέα εισήγηση. 

Σε νέα συνεδρίαση την Τρίτη 25.02.2025 στην οποία παραβρέθηκαν ξανά οι εκπρόσωποι των Α’ και Β’ ΕΛΜΕ καθώς και ο Σύλλογος Γονέων του Μουσικού, καταψηφίστηκε ομόφωνα η ίδρυση τμημάτων IB στο 2ο Πρότυπο και στο Καλλιτεχνικό αλλά ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία στο Μουσικό. Μειοψήφισαν οι εκπρόσωποι των ΣΕΠΕ (εμείς), των ΕΛΜΕ και των Ενώσεων Γονέων.  

Η απόφαση της αντιδημαρχίας και της δημοτικής αρχής για ίδρυση τμημάτων IB, αποτελεί σοβαρό πλήγμα και μια εγκληματική προς το  δημόσιο σχολείο στάση, που βάζει ιδιωτικούς οργανισμούς/ιδιωτικά συμφέροντα μέσα σ’ αυτό.

Εντάσσεται στην επιβολή της κατηγοριοποίησης σχολείων, μαθητών και εκπαιδευτικών, ιδιωτικοποίησης της εκπαίδευσης και έντασης των αποκλεισμών και των ταξικών φραγμών που υψώνονται στα παιδιά των λαϊκών οικογενειών (Ιδιωτικά Πανεπιστήμια, διαγραφές εργαζόμενων φοιτητών, πρότυπα, τράπεζα θεμάτων, Ελάχιστη βάση εισαγωγής, μείωση εισακτέων στα ΑΕΙ, «Ακαδημίες επαγγελματικής εκπαίδευσης» σε βάρος της Τεχνικής Εκπαίδευσης και των ΕΠΑΛ, αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών κ.ο.κ.) Η διαφοροποίηση των σχολείων, η κατηγοριοποίησή τους, αλλά και η υποβάθμιση των περισσότερων από αυτά, είναι κεντρικός στόχος της πολιτικής της κυβέρνησης που υπηρετείται με την  ύπαρξη σχολείων με διαφορετικό πρόγραμμα και διαφορετική πρόσβαση στα πανεπιστήμια.

Η εισαγωγή του IB στα δημόσια σχολεία «αριστείας» για λίγους σημαίνει διπλά προγράμματα σπουδών στη Β΄ και Γ ΄Λυκείου και μαθητές\τριες και θα οδηγούν και σε διαφοροποιημένη πρόσβαση στα πανεπιστήμια, θα μπορούν μάλιστα, απ’ ότι φαίνεται, να αποκτούν προνομιακή πρόσβαση και στα πανεπιστήμια της χώρας, ιδιωτικά αλλά και δημόσια, χωρίς να υποβληθούν στη διαδικασία των πανελλαδικών εξετάσεων!

Το IB θα λειτουργήσει ως ένας ακόμα μηχανισμός διεύρυνσης των ανισοτήτων στο δημόσιο σχολείο και έρχεται να το πλήξει ακόμη περισσότερο. Θα υπάρχουν μαθητές/τριε δύο ταχυτήτων, που θα συνυπάρχουν (;) μέσα στο ίδιο σχολείο, με εξετάσεις και χωρίς εξετάσεις, αυτοί που θα ετοιμάζονται για μπακαλορεά και είσοδο στα πανεπιστήμια χωρίς εξετάσεις και οι υπόλοιποι που θα πρέπει να περάσουν με τράπεζα θεμάτων, εξετάσεις, ελάχιστη βάση εισαγωγής, με την οποία στα 4 χρόνια έχουν εξοστρακιστεί περίπου 48.000 υποψήφιοι!

Με την καθιέρωση του ΙΒ επιχειρείται να εξασφαλιστεί σε υποψηφίους πανάκριβων ιδιωτικών σχολείων και σε μια χούφτα δημόσιων Πρότυπων Λυκείων, για  πρώτη φορά μετά από δεκαετίες, η είσοδος στα δημόσια πανεπιστήμια με κριτήρια πέρα από τις πανελλαδικές εξετάσεις.

Η εισαγωγή του IB στα δημόσια σχολεία αποτελεί ένα τεράστιο δώρο στα ιδιωτικά σχολεία και τους επιχειρηματίες της εκπαίδευσης. Σχετίζεται άμεσα με τη λειτουργία των ιδιωτικών ΑΕΙ στην Ελλάδα, τα οποία θα ανοίξουν σύντομα τις πόρτες τους και προετοιμάζει την πελατεία τους.

Η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘΑ προάγοντας το μοντέλο της εκπαίδευσης ως προϊόν, οδηγεί ξεκάθαρα στην εμπορευματοποίησή της. Η διδασκαλία γίνεται μια επιχειρηματική δραστηριότητα, όπου οι μαθητές μετατρέπονται σε πελάτες και οι γονείς σε καταναλωτές. Υπονομεύει την ίδια την έννοια της δημόσιας εκπαίδευσης που θα πρέπει να παρέχει ίσες ευκαιρίες σε όλους τους μαθητές, ανεξάρτητα από την οικονομική τους κατάσταση και την απομακρύνει από τον κοινωνικό της ρόλο, καθιστώντας την προσιτή μόνο σε όσους έχουν τα οικονομικά μέσα.

Εν κατακλείδι, η  λειτουργία παράλληλων τμημάτων ΙΒ σε δημόσια σχολεία, που θα χρηματοδοτούνται από το δημόσιο με εκατομμύρια ευρώ τη στιγμή που η δημόσια εκπαίδευση στενάζει και βρίσκεται σε καθεστώς χρόνιας υποχρηματοδότησης, προάγει την ιδιωτικοποίηση- εμπορευματοποίηση της δημόσιας εκπαίδευσης,  δημιουργεί συνθήκες ενός ασφυκτικού περιβάλλοντος για μαθητές και εκπαιδευτικούς με συμπτύξεις τμημάτων, προγράμματα σπουδών δυο ταχυτήτων, εργασιακή εξουθένωση, εντατικοποίηση, περιστολή εργασιακών δικαιωμάτων για τους εκπαιδευτικούς και μορφωτικών δικαιωμάτων για τους μαθητές/τριες και εντέλει απαξιώνει  και υποβαθμίζει  τον δημόσιο χαρακτήρα του  σχολείου. 

Στη βάση αυτή αντί το υπουργείο Παιδείας να υπερασπίζει το δημόσιο χαρακτήρα της εκπαίδευσης και να χρηματοδοτεί επαρκώς το δημόσιο σχολείο επιταχύνει με άκρατο κυνισμό τη διάλυση της δημόσιας  εκπαίδευσης με την ίδρυση τμημάτων ΙΒ, τα Ωνάσεια και την κατηγοριοποίηση σχολείων, εκπαιδευτικών και μαθητών. 

Ταξικός κυνισμός από την αντιδημαρχία και τη δημαρχία για την ίδρυση τμημάτων IB σε Καλλιτεχνικό, 2ο Πρότυπο και Μουσικό 

Όπως παραδέχτηκε στη 2η συνεδρίαση ο αντιδήμαρχος παιδείας Π. Χαρλαύτης, το Καλλιτεχνικό και 2ο Πρότυπο (τα οποία συστεγάζονται) δεν καλύπτουν ούτε καν τις δικές τους ανάγκες σε αίθουσες. Πολλά μαθήματα γίνονται ακόμα και σε διαδρόμους και άλλους κοινόχρηστους χώρους (!!!) Δεν υπάρχουν επαρκείς αίθουσες όχι μόνο για τις Φυσικές Επιστήμες, την Πληροφορική και τα μαθήματα κατεύθυνσης αλλά ούτε καν για τα μαθήματα γενικής παιδείας κι αναγκάζονται να διδάσκονται ακόμα και στο κλιμακοστάσιο! Γι’ αυτά τα σχολεία έφερε αρχική εισήγηση ο κ. Χαρλαύτης να παραδώσουν αίθουσες για IB, την οποία απέσυρε μετά την αυτοψία που υποτίθεται είχε γίνει.
Την ίδια συνθήκη αντιμετωπίζει και το Μουσικό σχολείο. 
Ούτε το Μουσικό σχολείο έχει διαθέσιμες αίθουσες. Οι αίθουσες διδασκαλίας, τα εργαστήρια φυσικών επιστημών, ηλεκτρολογικών υπολογιστών, μουσικά στούντιο, αμφιθέατρο, που ζητούνται να παραχωρηθούν για τμήματα IB, δεν επαρκούν για τις καθημερινές δραστηριότητες ούτε καν των μαθητών/τριών του Μουσικού, όπως ορίζονται από το πρόγραμμα σπουδών του. Κι αυτό το γνωρίζουν και οι υπεύθυνοι γι’ αυτό αναφέρονται σε παράλληλη χρήση με τμήματα ΙΒ, υπονοώντας ουσιαστικά την σύμπτυξη τμημάτων ακόμα και την μείωση του αριθμού των εισακτέων στις εισαγωγικές εξετάσεις της Α’ γυμνασίου του Μουσικού.

Γιατί ενώ έγινε φανερό ότι ούτε το Μουσικό δεν μπορεί να στεγάσει το IB, η αντιδημαρχία προχώρησε στην έγκριση παραχώρησης αιθουσών; Μα γιατί η βασική δέσμευση είναι με τις επιλογές της κυβέρνησης της ΝΔ και όχι με τα συμφέροντα του λαού της πόλης! Και για να εκφραστεί αυτή η συναίνεση έπρεπε να θυσιαστεί κάποιο σχολείο κι ο κλήρος έπεσε στο Μουσικό!
Για όλους τους παραπάνω λόγους καταψηφίσαμε εκπροσωπώντας και τις θέσεις των εκπαιδευτικών σωματείων και την ίδρυση τμημάτων IB και στο Μουσικό σχολείο.

Δυο σημαντικές επισημάνσεις για τη λειτουργία της ΔΕΠ και την τακτική της αντιδημαρχίας παιδείας, του αντιδημάρχου Π. Χαρλαύτη και της δημαρχίας

Α. Η μετατροπή της αντιδημαρχίας σε γραφείο συναίνεσης, υποτέλειας, αποδοχής και εξυπηρέτησης των κυβερνητικών αντιεκπαιδευτικών σχεδιασμών οδηγεί σε πρωτοφανείς παραβιάσεις ακόμα και του νομοθετικού πλαισίου λειτουργίας της ΔΕΠ - ζήτημα που έχουμε επανειλημμένα  καταγγείλει. Παραβιάζονται κατά κόρον οι απαιτούμενες προθεσμίες για να σταλεί η ημερήσια διάταξη, μέχρι, το χωρίς προηγούμενο, να καλούμαστε σε συνεδριάσεις, μετά από προφορικές συνεννοήσεις με μέλη, χωρίς επίσημη γραπτή πρόσκληση κι ενημέρωση των τακτικών μελών και χωρίς να έχει σταλεί εισήγηση από την αντιδημαρχία!

Β. Απαξίωση των εμπλεκόμενων με την εκπαίδευση φορέων και συλλογικών εκπροσώπων

Στην πρόσφατη συνεδρίαση της ΔΕΠ για το θέμα της ίδρυσης τμημάτων IB, η αντιδημαρχία έδειξε τεράστια δυσαρέσκεια από την παρουσία των εκπαιδευτικών σωματείων και συλλόγων γονέων και προκλητική απαξίωση τους. Αφού άκουσε τις θέσεις τους με απαρέσκεια, δυσανασχετώντας και θέτοντας συνεχώς προσχώματα για την παρουσία τους, έφτασε στην απαξιωτική επιλογή να αρνηθεί και στις δύο συνεδριάσεις (Παρασκευή και Τρίτη) να παρουσιάσει την πρότασή της στους φορείς, λέγοντας ότι θα το κάνει στη συνεδρίαση στα μέλη της ΔΕΠ και όχι σε αυτούς, ακυρώνοντας κάθε έννοια διαλόγου!

Όλα τα παραπάνω αποτελούν αντιδημοκρατικό κατήφορο και δεν οφείλονται σε δυσλειτουργίες ούτε αποτελούν τεχνικές αδυναμίες. Η αντιδημαρχία αντιμετωπίζει τα όργανα αυτά, όπως η ΔΕΠ, ως «τσιφλίκι» και  άβατό της,  φερέφωνα των προειλημμένων αποφάσεών της γι’ αυτό κι αδιαφορεί απολύτως για όλα.

Δηλώνουμε προς κάθε κατεύθυνση ότι δε θα ανεχτούμε αυτές τις πολιτικές επιλογές, θα υπερασπίσουμε τις θέσεις των σωματείων, θα τα ενημερώνουμε πάντα για όλα ώστε το εκπαιδευτικό κίνημα να παρεμβαίνει όπως οφείλει. Ο κοινός αγώνας εκπαιδευτικών και γονέων, για την υπεράσπιση του δημόσιου δωρεάν σχολείου και της ολόπλευρης μόρφωσης για όλους τους μαθητές, θα βάλει εμπόδια και θα μπλοκάρει τα αντιεκπαιδευτικά σχέδια του υπουργείου Παιδείας και της κυβέρνησης, όπως αυτά επιδιώκεται να εφαρμοστούν από τη ΔΕΠ και τον δήμο της Αθήνας.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 5/03

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ψηφος
Όταν οι γυναίκες είχαν ουρά… οι Αγγλίδες Σουφραζέτες τα «έσπασαν» στο Λονδίνο διεκδικώντας δικαίωμα ψήφου
Η λέξη «σουφραζέτα» προέρχεται από τη λέξη «suffragist», που δηλώνει τον υποστηρικτή του «suffrage», δηλαδή του δικαιώματος ψήφου
Όταν οι γυναίκες είχαν ουρά… οι Αγγλίδες Σουφραζέτες τα «έσπασαν» στο Λονδίνο διεκδικώντας δικαίωμα ψήφου