Συγκέντρωση διαμαρτυρίας για τα Τέμπη στην Αθήνα
INTIME NEWS/ΖΑΧΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
Στις 9 Απρίλη θα αναπνεύσουμε ξανά, απεργούμε γιατί δεν μπορούμε να αποδεχτούμε αυτό που αποκαλύπτουν οι τελευταίες δημοσκοπήσεις: ότι η πλειοψηφία των νέων ανθρώπων πιστεύει πως θα ζήσει χειρότερα από τους γονείς τους

Στις 9 του Απρίλη σε όλες τις πόλεις, στην Αθήνα στα Προπύλαια στις 10.30 π.μ., θα βρεθούμε και πάλι χιλιάδες μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικοί στις μεγάλες απεργιακές συγκεντρώσεις. Οι τεράστιες απεργιακές συγκεντρώσεις στις 28 του Φλεβάρη και οι μεγάλες κινητοποιήσεις που ακολούθησαν ήταν όαση μέσα στην ασφυκτική κατάσταση που ζούμε στην καθημερινότητά μας και ειδικότερα μέσα στα σχολεία μας. Βρήκαμε οξυγόνο στο καθαρό βλέμμα των χιλιάδων μαθητών μας που συναντηθήκαμε μαζί στον δρόμο, εκεί που τελικά απαντώνται τα μεγάλα «γιατί» και γίνεται πολλές φορές το καλύτερο μάθημα.

Η κατάσταση δύο χρόνια μετά το έγκλημα των Τεμπών παραμένει εξοργιστική, ειδικά για τα νέα παιδιά. Καμία προσπάθεια να αποδοθούν οι πολιτικές και ποινικές ευθύνες για το έγκλημα και την προσπάθεια συγκάλυψής του, καμία ουσιαστική παρέμβαση προκειμένου να διασφαλιστεί η ασφάλεια των μεταφορών, δημοσιοποιήσεις εκθέσεων εμπειρογνωμόνων, ηχητικών ντοκουμέντων, δημοσιογραφικών ερευνών, με αποκορύφωμα την αποκάλυψη ότι σε όλο το δίκτυο των σιδηροδρομικών γραμμών μεταφέρονται ανεξέλεγκτα καύσιμα και πυρομαχικά του ΝΑΤΟ.

Μα, πάνω από όλα, αυτό που εξοργίζει περισσότερο τη νεολαία είναι ότι στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης, των τεράστιων δυνατοτήτων που δίνουν τα επιτεύγματα της επιστήμης και της τεχνολογίας, φτάσαμε το 2025 ο μαθητής να φοβάται να μπει στην τάξη μην του πέσει κανένας σοβάς στο κεφάλι, να φοβάται να κινηθεί με τα μέσα μαζικής μεταφοράς, να φοβάται μήπως οι γονείς του γυρίσουν σακατεμένοι από τη δουλειά (300 νεκροί από εργατικά ατυχήματα-εγκλήματα), να φτάνει χειμώνας και να μη διδάσκεται όλα τα μαθήματα στο σχολείο επειδή δεν υπάρχουν καθηγητές.

Η κυβέρνηση αμέσως μετά τη μεγάλη απεργία ξεκίνησε ένα προπαγανδιστικό ντεμαράζ, επαναφέροντας τη γνωστή «καραμέλα» της αξιολόγησης. Αλήθεια, τα τρένα στην Ελλάδα δεν είχαν αξιολογηθεί θετικά, δεν είχαν αλλεπάλληλες πιστοποιήσεις από τις αντίστοιχες επιτροπές τόσο τις ελληνικές όσο και της Ευρωπαϊκής Ενωσης; Δεν είχαν αξιολογηθεί θετικά από τον ανεκδιήγητο υπουργό Μεταφορών, που φωνασκούσε στη Βουλή «είναι ντροπή να τίθεται ζήτημα ασφάλεια για τον σιδηρόδρομο»;

Αλήθεια, τα επικίνδυνα σχολικά κτίρια δεν έχουν αξιολογηθεί θετικά από την κυβέρνηση, με τελευταίο παράδειγμα το Γυμνάσιο της Αλικαρνασσού όπου -μετά τη θετική του αξιολόγηση- υποχώρησε το έδαφος με αποτέλεσμα να κλείσει επ’ αόριστον; Τα σχολεία της Σαντορίνης δεν αξιολογήθηκαν θετικά χωρίς να έχει γίνει κανένας ουσιαστικός αντισεισμικός έλεγχος; Δεν περνάει εβδομάδα που να μην έχουμε ένα ατύχημα είτε με εκπαιδευτικό είτε με μαθητή σε ένα «θετικά» αξιολογημένο σχολείο. Δεν είναι τυχαίο ότι από την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας λείπουν οι δύο βασικοί παράγοντες για να υπάρχει σχολείο, η κατάσταση του σχολικού κτιρίου και των υποδομών και η επάρκεια σε εκπαιδευτικούς.

«Η αξιολόγηση θα είχε προλάβει το ανθρώπινο λάθος» κρώζουν τα διάφορα παπαγαλάκια της κυβέρνησης, αποσιωπώντας τα ανύπαρκτα συστήματα ασφαλείας, τις ανεπάρκειες σε προσωπικό και βέβαια ότι ο συγκεκριμένος σταθμάρχης είχε αξιολογηθεί. Λαϊκίζουν με τον χειρότερο τρόπο και κρύβουν επιμελώς ότι με τα επιτεύγματα της επιστήμης προλαμβάνεται και το ανθρώπινο λάθος. Γι’ αυτό άλλωστε, όταν όλα εξαρτιόνταν από το ανθρώπινο λάθος, τα τρένα κινούνταν με 40 χιλιόμετρα την ώρα και όχι με 160. Θέλουν να μας γυρίσουν 150 χρόνια πίσω, στις εποχές που ο Ιούλιος Βερν περιγράφει με λογοτεχνικά άρτιο τρόπο τον σταθμό της Καλκούτας.

Αλλά αυτή είναι η αξιολόγησή τους και εκεί στοχεύει. Πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα από την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών δεν υπάρχει. Πρόκειται για μια επιστημονική και παιδαγωγική γελοιότητα, που είχε καταργηθεί πριν από 42 χρόνια ως αναχρονιστικός τρόπος αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου. Στόχος τους είναι να καθυποτάξουν τους εκπαιδευτικούς προκειμένου να αποδεχτούν το «κατηγοριοποιημένο» σχολείο που έχει σχεδιαστεί εδώ και δεκαετίες και υλοποιείται διαχρονικά από όλες τις κυβερνήσεις.

Όποιος αντιδρά, υπερασπίζεται τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών του, αποκαλύπτει την κατάσταση των σχολικών κτιρίων και των υποδομών αξιολογείται κακώς. Αν κάνει το λάθος να κινητοποιηθεί μαζί με τους μαθητές του, τότε περνάει και πειθαρχικό. Μπορεί ακόμη και να βγει σε δυνητική αργία με υπουργική απόφαση, όπως έγινε στην περίπτωση της συναδέλφισσας από την ΕΛΜΕ Πειραιά.

Επομένως, στις 9 Απρίλη θα αναπνεύσουμε ξανά, απεργούμε γιατί δεν μπορούμε να αποδεχτούμε αυτό που αποκαλύπτουν οι τελευταίες δημοσκοπήσεις, ότι η πλειοψηφία των νέων ανθρώπων πιστεύει πως θα ζήσει χειρότερα από τους γονείς τους. Δεν μπορούμε να αποδεχτούμε αυτήν τη στρέβλωση της κοινωνικής εξέλιξης. Είναι χρέος μας ως εργαζόμενων και πάνω από όλα ως εκπαιδευτικών.

* Γενικός γραμματέας της ΟΛΜΕ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ τον Ιούνιο: Ανακοινώθηκε ΕΠΙΣΗΜΑ η ύλη!

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 31/03

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kakokairia
Έκτακτο δελτίο ΕΜΥ και προειδοποίηση για επικίνδυνα φαινόμενα - Τι ώρα και πού θα βρέχει από σήμερα Δευτέρα
Καιρός: Αναλυτική πρόγνωση ημέρα προς ημέρα
Έκτακτο δελτίο ΕΜΥ και προειδοποίηση για επικίνδυνα φαινόμενα - Τι ώρα και πού θα βρέχει από σήμερα Δευτέρα
daskala
Συγκλονιστική καταγγελία εκπαιδευτικού για ιδιωτικό σχολείο των βορείων προαστίων: “Μας πετάνε στο δρόμο χωρίς καμιά αιτιολογία, δεν με άφησαν καν να χαιρετίσω τους μαθητές μου”
Το πλέον εξοργιστικό είναι πως η διεύθυνση του σχολείου, πάντοτε σύμφωνα με την καταγγελία, προκειμένου να δικαιολογήσει σε μαθητές και γονείς την...
Συγκλονιστική καταγγελία εκπαιδευτικού για ιδιωτικό σχολείο των βορείων προαστίων: “Μας πετάνε στο δρόμο χωρίς καμιά αιτιολογία, δεν με άφησαν καν να χαιρετίσω τους μαθητές μου”