«Η θέση μας εδώ είναι ξεκάθαρη και η κατεύθυνση που έχω δώσει στο Υπουργείο πολύ σαφής. Αν κάποιος αρνείται επί της αρχής να αξιολογηθεί, δεν πρέπει να έχει θέση στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης.» Σε αυτή την ευθεία απειλή κατά του κλάδου, πως θα απολυθούμε, αν δεν αξιολογηθούμε, στην οποία προχώρησε ο πρωθυπουργός μετά το πέρας της επίσκεψής του στο Υπουργείο Παιδείας στις 25/4, απαντάμε:
«Η θέση των εκπαιδευτικών είναι ξεκάθαρη ενάντια στην κατεύθυνση που έχει δώσει η κυβέρνηση και υλοποιεί το Υπουργείο Παιδείας. Αρνούμαστε επί της αρχής την αξιολόγηση και δεν δεχόμαστε να αξιολογηθούμε, γιατί υπερασπιζόμαστε τη δουλειά μας, τα δικαιώματά μας και τη δημόσια δωρεάν εκπαίδευση για όλα τα παιδιά του λαού, κόντρα στο ταξικό αντιδραστικό σύστημα εκπαίδευσης που θέλει να εγκαταστήσει η κυβέρνηση.»
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Η αξιολόγηση είναι ένα πολυεργαλείο επίθεσης που στόχο έχει να μας υποτάξει ως εργαζόμενους για να γίνουμε οι παιδαγωγοί που χρειάζεται το σύστημα για να υποταχθεί η νεολαία.
Διαλύει τη βάση της ενότητάς μας γιατί καλλιεργεί τον ανταγωνισμό, μας απορρίπτει, μας τιμωρεί, μας απολύει, μας ενοχοποιεί και αθωώνει πάντα διοίκηση και εξουσία.
Είμαστε περήφανοι που η αντίστασή μας, που δίνεται κόντρα σε «θεούς και δαίμονες» οι οποίοι μας έχουν στοχοποιήσει και μας κατηγορούν για όλα τα στραβά και τα ανάποδα αυτής της άδικης κοινωνίας, έχει ζορίσει την κυβέρνηση, που παραδέχεται πως δεν την ικανοποιεί ο ρυθμός εφαρμογής της αξιολόγησης. Ετοιμάζεται να απλοποιήσει τις διαδικασίες για να την τρέξει πιο γρήγορα και να φέρει νόμο που να της επιτρέπει να απολύει όποιον απεργεί για να την μπλοκάρει. Απειλεί γιατί δεν πείθει και θα υλοποιήσει τις απειλές της, αν εμείς τις υποτιμήσουμε ή δειλιάσουμε.
Δεν πρέπει να μας διαφεύγει πως τέθηκε σε δυνητική αργία η Χρύσα Χοτζόγλου με εντολή υπουργού, γιατί μαζί με τους μαθητές της αντέδρασε στην υλοποίηση αξιολόγησης στο σχολείο της.
Η αλληλεγγύη που έχει αναπτυχθεί, η οργή και η αναστάτωση που έχει προκαλέσει η πρόθεση της κυβέρνησης να την απολύσει, η επιμονή και η αγωνιστικότητα χιλιάδων εκπαιδευτικών που συνεχίζουν να κάνουν απεργία/αποχή παρά την κλήση σε πειθαρχικά που έχουν παραλάβει, το γεγονός ότι το σύνολο του κλάδου δεν την αποδέχεται, έχουν ως αποτέλεσμα, ενώ η αξιολόγηση προχωρά, να μην εμπεδώνεται η ανάλογη κουλτούρα κι έτσι να μη νικά. Μπορούμε και πρέπει να νικήσουμε εμείς.
Απαιτείται:
- να ξεκαθαρίσουμε πως η αξιολόγηση δεν μένει στα χαρτιά. Είναι λάθος σύνθημα. Ή θα την ανατρέψουμε ή θα εφαρμοστεί.
- να πούμε ντόμπρα πως δεν προτείνουμε άλλη ή καλύτερη ή επιστημονική ή μη τιμωρητική ή αντικειμενική αξιολόγηση γιατί απλά δεν υπάρχουν. Η αξιολόγηση στηρίζεται στις σάπιες αξίες του συστήματος που μπαζώνουν την αλήθεια για τη ζωή, δολοφονούν την ελεύθερη σκέψη, δικαιολογούν τις ανισότητες και τη σαπίλα που μας περικυκλώνει.
- να συνειδητοποιήσουμε πως η μάχη για την ανατροπή της αξιολόγησης, για την ακύρωση της αργίας της Χρύσας και την παύση όλων των διώξεων είναι ενιαία.
- να μην έχουμε αυταπάτες ούτε να απογοητευόμαστε από τη συνδικαλιστική ηγεσία, που σε φάση πρωτόγνωρης άγριας επίθεσης ενάντια σε εμάς και τους μαθητές μας, έχει πέσει σε αφασία και έχει εξαφανίσει από τα επίσημα κείμενα των ΔΣ των ΟΛΜΕ/ΔΟΕ τη λέξη αξιολόγηση, σαν να μην υπάρχει. Δεν την αφήνουμε στην ησυχία της, να επιμείνουμε με πρωτοβουλίες και δράσεις να της ασκούμε πιέσεις.
- να δούμε καθαρά πως μόνο με απεργία/αποχή δεν μπορούμε να προχωρήσουμε και πως η επίκληση της νομιμότητας και της δικαστικής οδού «δεν παίζουν». Απαιτούνται απεργίες που θα κλείνουν τα σχολεία, διαδηλώσεις, εξωστρέφεια και προετοιμασία για μεγάλη κεντρική μάχη με τον αντίπαλο.
- να συμμετέχουμε μαζικά στις γενικές συνελεύσεις των σωματείων. Είναι όρος, αν θέλουμε να πάρουμε την υπόθεση στα χέρια μας.
- να εκφράσουμε και να οργανώσουμε την αλληλεγγύη μας, ηθική και υλική, σε όσες/ους δέχονται τις επιπτώσεις των αντιστάσεων που προβάλλουν. Είναι σημαντική πλευρά κάθε αγώνα.
Δεν τρομοκρατούμαστε, δεν μας λυγίζουν τα πειθαρχικά. Στόχος μας η ανατροπή της αξιολόγησης.
ΟΛΜΕ/ΔΟΕ να προκηρύξουν απεργία ενάντια στην αργία, τις διώξεις και την αξιολόγηση.
Συμμετέχουμε μαζικά στην απεργία της Πρωτομαγιάς.
*Βαγγελιώ Δερμιτζάκη, μέλος των Αγωνιστικών Κινήσεων Εκπαιδευτικών
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
2ος Πανελλήνιος γραπτός διαγωνισμός: Βγήκε η προκήρυξη - Αιτήσεις από 29/4 έως 14/5
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 29/04
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ