Σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δ΄ Αθήνας καλούν οι εκπαιδευτικοί της ΕΛΜΕ Νέας Σμύρνης, Καλλιθέας και Μοσχάτου την Τετάρτη 30 Απριλίου στις 14.30, καταγγέλλοντας τις ελάχιστες οργανικές θέσεις που δίνονται τη φετινή χρονιά, την επαναλαμβανόμενη υποστελέχωση και την πολιτική «συρρίκνωσης» της δημόσιας εκπαίδευσης.
Όπως σημειώνουν, η φετινή εμπειρία με συγχωνεύσεις τμημάτων, μετακινήσεις εκπαιδευτικών και συνεχιζόμενα κενά μέχρι και τον Απρίλιο, μαρτυρά όχι αδυναμία αλλά συνειδητή επιλογή απαξίωσης του σχολείου. Οι τοποθετήσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη αποτελούν άλλο ένα επεισόδιο σε μια πολιτική που βλέπει την εκπαίδευση με όρους αριθμών, κι όχι παιδαγωγικών αναγκών.
Οι εκπαιδευτικοί ζητούν την άμεση ανάκληση των συγχωνεύσεων, καμία κατάργηση ή σύμπτυξη τμημάτων, καθώς και μείωση του αριθμού μαθητών ανά τάξη, ιδίως σε κατευθύνσεις, ΕΠΑΛ και τμήματα μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες. Ζητούν το αυτονόητο: να μπορούν οι μαθητές να επιλέγουν ελεύθερα την κατεύθυνση ή την ειδικότητά τους και να διδάσκονται με όρους ποιότητας, όχι «συνωστισμού».
Την ίδια στιγμή, επανέρχονται στις πάγιες διεκδικήσεις τους: μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών, μόνιμη δουλειά για τους αναπληρωτές, κανένας εκπαιδευτικός σε πάνω από δύο σχολεία και καμία επιβολή υπερωριών. Το σχολείο – τονίζουν – δεν μπορεί να λειτουργεί με «μπαλώματα» και εξουθενωμένους εκπαιδευτικούς.
Ιδιαίτερη είναι η αναφορά στα ειδικά σχολεία, για τα οποία απαιτούν επαρκή στελέχωση με μόνιμο προσωπικό όλων των ειδικοτήτων, καθώς και την κάλυψη βασικών λειτουργικών αναγκών. Οι ελλείψεις σε καθαριότητα, φύλαξη και συνοδούς δεν είναι «δευτερεύον ζήτημα» – είναι δείγμα εγκατάλειψης.
Όσον αφορά τη διαδικασία συγκρότησης των επιτροπών πανελλαδικών εξετάσεων, καταγγέλλουν μια παγιωμένη κατάσταση αποκλεισμών, με τους ίδιους «εκλεκτούς» να ανακυκλώνονται κάθε χρόνο. Ζητούν ένα σύστημα αντικειμενικής εναλλαγής, που να δίνει τη δυνατότητα συμμετοχής σε όλους, και ταυτόχρονα αύξηση της αποζημίωσης για τις επιτηρήσεις και τα γραπτά, αλλά και ανθρώπινες συνθήκες εργασίας στα βαθμολογικά κέντρα.
«Δεν ζητάμε τίποτα λιγότερο από το να μπορούμε να κάνουμε τη δουλειά μας με αξιοπρέπεια», τονίζουν οι εκπαιδευτικοί, καταγγέλλοντας ένα εκπαιδευτικό σύστημα που – αντί να ενισχύεται – καθημερινά αποδομείται, υποτιμάται και μετατρέπεται σε μηχανισμό διαχείρισης ελλείψεων.
«Είναι αδιανόητο να μας ζητούν να δουλεύουμε με 25 και 30 παιδιά σε μία τάξη, ενώ δεν υπάρχουν οι βασικές υποδομές και προσωπικό. Η κυβέρνηση επιλέγει να κλείνει μάτια στις πραγματικές ανάγκες των σχολείων και να προχωρά σε αυξήσεις μόνο για τους μεγαλοεργολάβους και τους επιχειρηματίες της εκπαίδευσης. Στην πραγματικότητα, οι εκπαιδευτικοί γίνονται εξιλαστήρια θύματα μιας πολιτικής που βλέπει το σχολείο ως αριθμούς και όχι ως μια κοινωνική ανάγκη. Εμείς δεν θα σωπάσουμε, δεν θα αφήσουμε τα παιδιά και τους συναδέλφους μας να υποφέρουν», δηλώνουν οι εκπαιδευτικοί της ΕΛΜΕ Ν. Σμύρνης.
Η ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Ν. Σμύρνης-Καλλιθέας-Μοσχάτου
Τμήματα και Τοποθετήσεις Εκπαιδευτικών – Επιτροπές Πανελλαδικών Εξετάσεων
Κινητοποίηση στη ΔΔΕ Δ΄ Αθήνας την Τετάρτη 30 Απριλίου, στις 14.30
Το διάστημα αυτό πραγματοποιούνται οι τοποθετήσεις εκπαιδευτικών σε οργανικές θέσεις (υπεραριθμίες, βελτιώσεις, τοποθετήσεις). Η εικόνα που διαμορφώνεται προκαλεί ανησυχία καθώς τα κενά που δίνονται είναι λιγοστά. Η εμπειρία της φετινής σχολικής χρονιάς, με τις δεκάδες συγχωνεύσεις τμημάτων, τις μετακινήσεις εκπαιδευτικών, τις υπερωρίες και τα κενά εκπαιδευτικών που υπάρχουν ακόμα και μέχρι σήμερα σε σχολεία, επιβάλλει να παρέμβουμε άμεσα.
Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Ν. Σμύρνης, Καλλιθέας, Μοσχάτου μετά από πρόσκληση του ΔΣ της ΕΛΜΕ νότιας Αθήνας καλεί σε παρέμβαση στη ΔΔΕ Δ΄ Αθήνας την Τετάρτη 30 Απριλίου και ώρα 14.30 ώστε να έχουμε εγκαίρως την ενημέρωση για τον σχεδιασμό της νέας χρονιάς και να πιέσουμε για τις πάγιες διεκδικήσεις μας:
Να μην κλείσει κανένα τμήμα στα σχολεία μας. Καμία σύμπτυξη-συγχώνευση -κατάργηση.
Μείωση του αριθμού των μαθητών/τριών ανά τμήμα ώστε η διδασκαλία να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες, 20 μαθητές/τριες ανά τμήμα Γενικής Παιδείας, 15 σε κατευθύνσεις και Ομάδες Προσανατολισμού στα ΓΕΛ, σε τομείς και ειδικότητες στα ΕΠΑΛ και 10 στα εργαστήρια. Να εγκριθούν όλα τα τμήματα έτσι ώστε οι μαθητές/τριες να επιλέγουν την κατεύθυνση (ΓΕΛ) ή τον τομέα/ειδικότητα (ΕΠΑΛ) που επιθυμούν.
Ουσιαστική μείωση των μαθητών/τριών στα τμήματα που φοιτούν παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες.
Μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών για την κάλυψη όλων των κενών από το καλοκαίρι. Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών/τριών.
Κανείς εκπαιδευτικός σε πάνω από 2 σχολεία. Να δοθούν ώρες για την αναγκαία γραμματειακή υποστήριξη. Καμία υποχρεωτική υπερωρία.
Ιδιαίτερα για τα ειδικά σχολεία διεκδικούμε: έγκριση όλων των τμημάτων σύμφωνα με τις ανάγκες των μαθητών/τριών, μαζικούς μόνιμους διορισμούς για κάλυψη όλων των κενών, μονιμοποίηση των αναπληρωτών εκπαιδευτικών ΕΑ, του ΕΕΠ και ΕΒΠ αλλά και όλων των αναγκαίων εργαζομένων στην ΕΑ (καθαριστριών, φυλάκων, οδηγών).
Αυτό το διάστημα συγκροτούνται οι Επιτροπές Πανελλαδικών Εξετάσεων. Επαναφέρουμε τα πάγια αιτήματα μας:
Οι επιτροπές των Πανελλαδικών εξετάσεων πρέπει να ανανεώνονται κάθε χρόνο, ώστε σταδιακά να δοθεί η δυνατότητα σε όλους/ες τους/τις εκπαιδευτικούς “παλιούς/ες” και “νέους/ες” να εμπλακούν στη διαδικασία αυτή με διαφάνεια και αντικειμενικά κριτήρια, με τρόπο, βέβαια, που να μην δημιουργεί πρόβλημα στη διεξαγωγή των εξετάσεων και μακριά από κάθε λογική ανάδειξης “ειδικών στις εξετάσεις” που είναι προσβλητική για το σύνολο του κλάδου.
Η διαδικασία και η συγκρότηση των επιτροπών των Πανελλαδικών Εξετάσεων (Λυκειακές Επιτροπές, Βαθμολογικά Κέντρα κ.λπ.) θα πρέπει να γίνεται στη βάση ενός δίκαιου συστήματος εναλλαγής.
Η τακτική της συγκρότησής τους θα πρέπει να διασφαλίζει την ισότιμη συμμετοχή των εκπαιδευτικών (όσων το επιθυμούν και με αίτησή τους).
Παράλληλα απαιτούμε:
- Αύξηση της οικονομικής αποζημίωσης για τις επιτηρήσεις
- Αύξηση της οικονομικής αποζημίωσης ανά γραπτό
- Αξιοπρεπείς χώροι και συνθήκες εργασίας στα βαθμολογικά κέντρα
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
2ος Πανελλήνιος γραπτός διαγωνισμός: Βγήκε η προκήρυξη - Αιτήσεις από 29/4 έως 14/5
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 29/04
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ