Thumbnail
Με αφορμή μία δημοσίευση για τη διδασκαλία της Ιστορίας και του διαλόγου που προκλήθηκε από αυτήν, του Παύλου Αντωνόπουλου

Με αφορμή μια δημοσίευση για τη διδασκαλία της Ιστορίας και του διαλόγου που προκλήθηκε από αυτήν

Κάποιος Χρηστάκης Ιωάννης, φιλόλογος με διάφορους τίτλους ανήρτησε στο Alfavita ένα κείμενο με τις απόψεις του για τη διδασκαλία της Ιστορίας στα σχολεία μας. Εμφανής η πρόθεση του να “χαϊδέψει” τα αυτιά συναδέλφων φιλολόγων μπροστά στον εφιάλτη του Σεπτέμβρη, όπου όλοι μας θα κληθούμε να υπηρετήσουμε στις νέες συνθήκες που προσπαθεί να διαμορφώσει η πρώην τρικομματική Τροϊκανή (και νυν δικομματική Τροϊκανή Κυβέρνηση). Δεν θα έμπαινα στον κόπο να ασχοληθώ με το συγκεκριμένο κείμενο (που υπό άλλες συνθήκες θα ήταν ανάξιο σχολιασμού). Όταν όμως βρισκόμαστε μπροστά στο φάσμα χιλιάδων απολύσεων, δραματικών αλλαγών στο θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας των Γενικών και Τεχνικών Λυκείων, ακύρωση της δυνατότητας να πάρουν μετάθεση χιλιάδες συνάδελφοι που βρίσκονται για χρόνια υπό καθεστώς διάλυσης των οικογενειών τους κλπ, τέτοια κείμενα δίνουν τροφή για πλήρη διάλυση της ενότητας και συσπείρωσης των εργαζομένων, που σήμερα είναι όσο ποτέ αναγκαία. Κρίνω λοιπόν ότι πρέπει να πω μια γνώμη.

Να διευκρινίσω ότι είμαι Βιολόγος κι έτσι δεν μπορώ να κατηγορηθώ για συμφεροντολογική παρέμβαση.

Συνάδελφοι όλων των ειδικοτήτων. Το πρόβλημα της συρρίκνωσης των σχολείων μας, της μετατροπής τους σε χώρους παροχής πληροφοριών, απαξίωσης της μάθησης και ενίσχυσης της κατάρτισης, εφαρμογής της μαθητείας καταρχήν στα τεχνικά Λύκεια όπου αντί για εργαστηριακά μαθήματα, οι μαθητές θα δουλεύουν τσάμπα σε ιδιωτικές επιχειρήσεις, δεν αντιμετωπίζεται με εμφύλιο πόλεμο κατοχύρωσης ωρών και μαθημάτων. Όταν ο ταξικός πόλεμος γενικεύεται και ο αντίπαλος καταργεί κάθε έννοια αστικού δικαίου, καταργεί Σύνταγμα, νόμους και θεσμούς, δεν υπάρχει σωτηρία στην καταφυγή σε ατομικές λύσεις. Με μια κίνηση η Κυβέρνηση αύξησε το ωράριο μας κατά 2 ώρες (για την πλειοψηφία του κλάδου). Έτσι δημιουργεί πλεόνασμα τουλάχιστον 10.000 καθηγητών. Ποιος εγγυάται ότι αύριο δεν θα κάνει μια άλλη κίνηση και δεν θα το αυξήσει για άλλες 2 ώρες; Άλλες 10.000 πλεόνασμα! Με μια κίνηση συγχωνεύει και καταργεί 1.000 σχολεία. Ποιος εγγυάται ότι δεν θα κάνει άλλη μια κίνηση να κλείσει άλλα 500; Με μια κίνηση υποχρεώνει να έχουμε ελάχιστο αριθμό ανά τμήμα 25 μαθητές. Αυτόματα κλείνουν εκατοντάδες τμήματα σε όλη τη χώρα. Ποιος εγγυάται ότι δεν θα αυξήσει τους μαθητές στους 30, στους 35 και πάει λέγοντας; Αντιμετωπίζονται όλα αυτά με κατοχύρωση ειδικοτήτων; Ο ένας εναντίον του άλλου;

Ασχολούμαι 30 χρόνια με το συνδικαλισμό και το θεωρώ μεγάλη τιμή μου που συνεργάστηκα με συναδέλφους για την υπεράσπιση της Δημόσιας Δωρεάν Εκπαίδευσης. Που βρεθήκαμε στους δρόμους για να αυξηθεί ο μισθός μας. Για να μειωθεί το διδακτικό μας ωράριο. Για να κατακτήσουμε τη δημοκρατία στους συλλόγους διδασκόντων. Για να κατοχυρώσουμε την ενιαία δωδεκάχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση. Για την αντιμετώπιση της ταξικότητας στην εκπαίδευση. Για την κατοχύρωση της ελεύθερης πρόσβασης των παιδιών των εργαζομένων στην ανώτατη εκπαίδευση. Για να μη περάσει η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, για να κατοχυρώσουμε την παιδαγωγική ελευθερία μέσα και έξω από την τάξη. Για να αλλάξουμε το περιεχόμενο των προγραμμάτων σπουδών, για να διδάσκεται στα σχολεία η εξέλιξη, σε πείσμα όλων των σκοταδιστικών κύκλων. Είμαι περήφανος για τη συνδικαλιστική μου δράση πίσω από τον Τεμπονέρα, το σύντροφό μας με την πλούσια πολιτική και συνδικαλιστική του δράση, που έδωσε τη ζωή του για τις ιδέες του και την υπεράσπιση της δημόσιας εκπαίδευσης. Όσοι μιλάνε κατά του συνδικαλισμού και των συνδικαλιστών, καλό είναι να βάζουν και όνομα και επίθετο.  Γιατί αλλιώς είναι φασισμός. Είναι συνολική απαξίωση της συλλογικής δράσης.

Η μόνη απάντηση στην επίθεση που δεχόμαστε είναι η ενότητά μας, η συσπείρωση μας στα σωματεία μας, η απομόνωση των κυβερνητικών και εργοδοτικών συνδικαλιστών, η ενίσχυση της δημοκρατίας των συνελεύσεων και η διαμόρφωση αιτημάτων που θα στοχεύουν στην ανατροπή της πολιτικής του κεφάλαιου όπως αυτή διαμορφώνεται στα ιμπεριαλιστικά κέντρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, του ΔΝΤ και των τραπεζών, του ΟΟΣΑ, του G8 και των 20, αλλά και από τα ντόπια επιτελεία της αστικής τάξης. Χρειάζονται αγώνες ρήξης και ανατροπής, ρήξης με τις συμβιβαστικές πολιτικές των επίδοξων σωτήρων μας και ανατροπής των πολιτικών φορέων που τις υλοποιούν. Η πρώτη προσπάθεια μας για έναν τέτοιο αγώνα που ανακόπηκε βίαια με την επιστράτευση μας και τη δράση συγκεκριμένων κομματικών επιτελείων δεν πρέπει να μείνει εκεί. Πρέπει από τώρα να χτίσουμε το εσωτερικό και εξωτερικό μας μέτωπο για να προχωρήσουμε άμεσα στην υλοποίηση της απόφασης μας. Αγώνες σύγκρουσης με την κυβέρνηση και τους κατασταλτικούς μηχανισμούς της και όχι μόνο αγώνες διαμαρτυρίας. Αγώνες για νίκη κι όχι μόνο για αντίσταση.

Απομόνωση όλων όσων πάνε να μας διχάσουν. Ενότητα όλων μας στη βάση των ταξικών μας συμφερόντων. Ο εχθρός μας είναι απέναντι, μη τον αφήνουμε να μπει ανάμεσα μας. Φιλόλογοι, θεολόγοι, μαθηματικοί, γυμναστές, πληροφορικάριοι, φυσικοί, εργαστηριακοί, τεχνολόγοι και λοιπές ειδικότητες ας ενωθούμε. Ένας είναι ο δρόμος. Ο δρόμος της σύγκρουσης και της ανατροπής. Μαζί με όλους τους άλλους εργαζόμενους δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, με τη δύναμη των συνελεύσεων και την πίστη ότι θα νικήσουμε.

Παύλος Αντωνόπουλος

Καθηγητής Βιολογίας

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα