Thumbnail
Με την παρούσα επιστολή, εμείς οι καθηγητές Πληροφορικής του Ν. Καβάλας θέλουμε να εκφράσουμε την αγωνία και την ιδιαίτερη ανησυχία μας για όσα συμβαίνουν στο χώρο της Παιδείας το τελευταίο χρονικό διάστημα.

Καβάλα 15 Ιουνίου 2013

Με την παρούσα επιστολή, εμείς οι καθηγητές Πληροφορικής του Ν. Καβάλας θέλουμε να εκφράσουμε την αγωνία και την ιδιαίτερη ανησυχία μας για όσα συμβαίνουν στο χώρο της Παιδείας το τελευταίο χρονικό διάστημα. Ανάμεσα σε πολλά άλλα, χιλιάδες καθηγητές από διάφορες ειδικότητες χαρακτηρίζονται ως πλεονασματικοί  μέσα από μια διαδικασία η οποία παραβλέπει τις γεωγραφικές ιδιαιτερότητες της χώρας μας και υποβαθμίζει τις ανάγκες των σχολικών μονάδων, όπως αυτές διαμορφώνονται στη σύγχρονη εποχή της  Ψηφιακής Πληροφορίας και της Τεχνολογίας.

Ιδιαίτερα πλήττεται ο κλάδος της Πληροφορικής, καθώς πάνω από 2000 εκπαιδευτικοί της ειδικότητας ΠΕ19- 20 υπολογίζονται ξαφνικά ως πλεονάζοντες. Με αφορμή λοιπόν αυτές τις εξελίξεις παραθέτουμε τις ακόλουθες παρατηρήσεις, που αφορούν τον τρόπο διδασκαλίας της Πληροφορικής στα σχολεία αλλά και τη σημασία της.

Α.  Πριν από 2 χρόνια 150 Γυμνάσια σε όλη τη χώρα κληρώθηκαν για να συμμετέχουν στην πιλοτική εφαρμογή ενός νέου προγράμματος σπουδών για το Γυμνάσιο. Το πρόγραμμα αυτό ονομάστηκε «Νέο Σχολείο» ή «Ψηφιακό Σχολείο» και αποτέλεσε συνέχεια του πιλοτικού προγράμματος που ήδη εφαρμοζόταν στα Δημοτικά σχολεία. Παραθέτουμε απόσπασμα από τις οδηγίες που δόθηκαν στους καθηγητές Πληροφορικής που συμμετείχαν στο Ψηφιακό Σχολείο:

«ο πληροφορικός γραμματισμός θεωρείται γνωστικό‐μαθησιακό αντικείμενο αντίστοιχης σπουδαιότητας με τον γλωσσικό γραμματισμό (literacy), τα μαθηματικά και τον επιστημονικό γραμματισμό (scientific literacy) ….Οι ΤΠΕ διατρέχουν οριζόντια όλα τα αντικείμενα του Προγράμματος Σπουδών και θεωρούνται μέσο υποστήριξης των σύγχρονων παιδαγωγικών προσεγγίσεων, εργαλείο συνεργασίας και ανάπτυξης της κριτικής σκέψης και της δημιουργικής ικανότητας των μαθητών.»

Στο Ψηφιακό σχολείο η διδασκαλία της πληροφορικής είναι 2ωρη, ενώ, όπως είναι φανερό και από τις προαναφερόμενες οδηγίες, έχει υποστηρικτικό ρόλο και για τα υπόλοιπα διδασκόμενα μαθήματα, στα οποία απαιτείται πλέον συστηματική χρήση των ΤΠΕ.

Η αντίληψη περί πληροφορικού γραμματισμού όπως διατυπώθηκε από το υπουργείο συνεχίζει να ισχύει; Ποια είναι τα συμπεράσματα του προαναφερόμενου πιλοτικού προγράμματος στο οποίο συμμετείχαν χιλιάδες μαθητές και καθηγητές σε όλη την επικράτεια; Λαμβάνονται υπόψη στη διαμόρφωση της πολιτικής του Υπουργείου; Συνηγορούν στην υποβάθμιση της Πληροφορικής σε μονόωρο μάθημα;

Β. Ο ρόλος του καθηγητή Πληροφορικής στο σύγχρονο σχολείο δεν είναι μόνο εκπαιδευτικός. Απαιτείται από αυτόν να προσφέρει τεχνική υποστήριξη στη σχολική μονάδα στην οποία εργάζεται και είναι εξοπλισμένη με υλικοτεχνική υποδομή (υπολογιστές, εκτυπωτές, διαδραστικούς πίνακες) που χρήζει συντήρησης και αναβάθμισης, τόσο σε επίπεδο υλικού όσο και σε επίπεδο λογισμικού. Επιπλέον αρκετά σχολεία διατηρούν ιστοσελίδες, τις οποίες δημιούργησαν  και επιμελούνται συνάδελφοι Πληροφορικής. Επισημαίνουμε δε ότι τα παραπάνω ισχύουν τόσο για τα Δημοτικά και τα Γυμνάσια όσο και για τα Λύκεια αλλά ακόμα και για τις διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Στις τελευταίες εκτός από τις ιστοσελίδες και τη συντήρηση υπολογιστικών μηχανών, οι Πληροφορικοί καλούνται να στηρίξουν και τα τμήματα Μισθοδοσίας. Γιατί η εργασία αυτή που απαραίτητα προσφέρεται από την ειδικότητα της Πληροφορικής, δεν προσμετράται κατά κανένα τρόπο;

Γ. Ο ψηφιακός γραμματισμός είναι απαραίτητο στοιχείο της πολύπλευρης Παιδείας του σύγχρονου πολίτη. Ο  σύγχρονος τρόπος ζωής απαιτεί όχι μόνο δεξιότητα χειρισμού ενός υπολογιστή και των βασικών προγραμμάτων του αλλά βαθύτερη γνώση και εξοικείωση με τις νέες τεχνολογίες, τις δυνατότητες αλλά και τους κινδύνους που ελλοχεύουν σε αυτές. Αναφέρουμε σαν παράδειγμα ότι όλα τα τμήματα των ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας μας ανεξαρτήτως αντικειμένου, προαπαιτούν τη καλή γνώση υπολογιστών για τη διεκπεραίωση εργασιών που ανατίθενται στους φοιτητές.

Η γνώση αυτή δεν επιτυγχάνεται με τη μονόωρη εβδομαδιαία διδασκαλία του μαθήματος, με 20-21 παιδιά μέσα στα εργαστήρια της Πληροφορικής και 2 μαθητές σε 1 θέση εργασίας, όπως ισχύει με το παρόν σχολικό πρόγραμμα. Προτείνουμε ,  10-12 μαθητές στο εργαστήριο, με  1 μαθητή ανά θέση εργασίας (υπολογιστή)  και 2ωρη εβδομαδιαία διδασκαλία στο Γυμνάσιο τουλάχιστον.

Δ. Προτείνουμε η πιστοποίηση στις Νέες Τεχνολογίες να κατακτάται στο Δημόσιο Σχολείο.  Έτσι το Δημόσιο Σχολείο θα παρέχει στους μαθητές αυτό που στις παρούσες συνθήκες πολλοί αναζητούν σε ιδιωτικά φροντιστήρια.

Κλείνουμε αυτή την επιστολή τονίζοντας ότι κανένας από εμάς δε θέλει να πληρώνεται χωρίς να είναι παραγωγικός και χρήσιμος για την εκπαιδευτική διαδικασία. Όμως και κανένας από εμάς δε θέλει την υποβάθμιση της Δημόσιας Παιδείας. Ζητούμενο είναι με τα μέσα αλλά και με το ανθρώπινο δυναμικό που έχουμε στη διάθεση μας, να βελτιστοποιήσουμε την απόδοση του Δημόσιου Σχολείου.

Ζητάμε λοιπόν να σκεφτείτε προσεχτικά τις παρατηρήσεις που μόλις παραθέσαμε και να αποκαταστήσετε τον υποβαθμισμένο ρόλο του μαθήματος της Πληροφορικής στο σύγχρονο σχολείο.

Με τιμή,

 Εκπαιδευτικοί Πληροφορικής

του Ν. Καβάλας

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 19/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

aupnia-ypnos.jpg
«Διαζύγιο ύπνου»: Γιατί γίνεται όλο και πιο δημοφιλές στα ζευγάρια
Aνακαλύφθηκε ότι οι άνδρες είναι πιο πιθανό να πάρουν τον καναπέ ή τον ξενώνα, ενώ μόνο το 25 τοις εκατό των γυναικών που συμμετείχαν στην έρευνα...
«Διαζύγιο ύπνου»: Γιατί γίνεται όλο και πιο δημοφιλές στα ζευγάρια