ΨΗΦΙΣΜΑ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΤΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΓΟΝΕΩΝ & ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΤΩΝ 4ου – 5ου ΓΥΜΝΑΣΙΩΝ, ΛΥΚΕΙΩΝ ΒΥΡΩΝΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΤΩΝ 4ου – 5ου ΓΥΜΝΑΣΙΩΝ ΒΥΡΩΝΑ
Δεν πέρασαν ούτε δύο χρόνια από τότε που στο Βύρωνα συγχωνεύθηκαν τέσσερα σχολεία το 1ο -2ο Γυμνάσιο και 1ο – 2ο Λύκειο και αιφνιδιαστικά πληροφορούμαστε για συγχώνευση και άλλων τεσσάρων σχολείων, του 4ου – 5ου Γυμνασίου και 4ου – 5ου Λυκείου. Για ένα τόσο μεγάλο δήμο των 120.000 κατοίκων η μείωση των σχολείων από 12 σε 8 στερείται κάθε λογικής και αναπόφευκτα οδηγεί την περιοχή σε υποβάθμιση.
Παρ’ όλες τις γραπτές (2012) και προφορικές (2013) διαβεβαιώσεις του Διευθυντή της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Α΄Αθήνας κ. Σαββαΐδη, ότι δεν εισηγείται συγχώνευση των σχολείων του Βύρωνα, παρά την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου κατά της συγχώνευσης σχολείων στο Δήμο Βύρωνα, αναρτήθηκε στο διαδίκτυο – αφότου είχαν κλείσει τα σχολεία- απόφαση συγχώνευσης και κατάργησης σχολείων, στην οποία υπάρχουν και τα σχολεία που εμείς εκπροσωπούμε.
Τέτοιου είδους μεταρρυθμίσεις απαιτούν ουσιαστικό διάλογο με εκπαιδευτικούς, γονείς, μαθητές , εκπροσώπους του δήμου αφού προηγουμένως έχουν εκπονηθεί μελέτες που να σηματοδοτούν τον απαιτούμενο διάλογο. Διάλογος δεν υπήρξε, μελέτη – εισήγηση υπάρχει; Και, αν ναι, επιθυμούμε να μας γνωστοποιηθεί.
Η υλοποίηση της συγχώνευσης πιστεύουμε ότι είναι λανθασμένη για τους παρακάτω λόγους:
· Τα σχολεία με μεγάλο αριθμό μαθητών συνολικά και ανά τμήμα λειτουργούν απρόσωπα δυσχεραίνοντας την ποιοτική διαπροσωπική σχέση των μαθητών μεταξύ τους, καθώς και με τους διδάσκοντές τους.
· Αυξάνονται τα φαινόμενα παραβατικής συμπεριφοράς, λόγω του ελλιπούς ελέγχου των μαθητών από τους διδάσκοντες. Επιπλέον στοιχείο αύξησης της παραβατικής συμπεριφοράς των μαθητών είναι η διαφαινόμενη κατάργηση του θεσμού του σχολικού φύλακα.
· Στις περισσότερες περιπτώσεις δημιουργούνται πολυπληθή τμήματα γεγονός που σηματοδοτεί την υποβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
· Δημιουργείται αρνητική ψυχολογία στους μαθητές με την αλλαγή του σχολικού περιβάλλοντος.
· Υπάρχει δυσκολία στις εκδηλώσεις του σχολείου (εορτές, ομιλίες, εκπαιδευτικές επισκέψεις, σχολικές επισκέψεις, συζητήσεις), καθότι ο κτιριακός σχεδιασμός δεν καλύπτει πολυδύναμα σχολεία.
· Μειώνεται η συνεργασία των καθηγητών για παιδαγωγικά θέματα.
Όλα τα ανωτέρω τεκμηριώνονται τόσο από παιδαγωγικές έρευνες σε διεθνές και πανελλαδικό επίπεδο, όσο και από τα εμφανή αρνητικά αποτελέσματα των ήδη συγχωνευθέντων σχολείων. Ενδεικτικά μπορούν να αναφερθούν:
1. « Όσο πιο πολλοί μαθητές είναι στο σχολείο τόσο υψηλότερη είναι η συχνότητα εμφάνισης επιθετικών πράξεων που εκδηλώνονται από τους μαθητές» (Βλ. “ Όταν τα πράγματα αγριεύουν ! ”, σελ. 8: έντυπο του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και του Υπουργείου Παιδείας)
2. Τα μικρά σχολεία προσφέρουν στους μαθητές περισσότερες δυνατότητες για ουσιαστική συμμετοχή στις σχολικές δραστηριότητες, οι μαθητές γνωρίζουν τους καθηγητές και τους συμμαθητές τους πολύ καλύτερα με αποτέλεσμα να διαμορφώνουν καλύτερες σχέσεις, δεν ζουν ανώνυμα και κατά συνέπεια περιορίζεται ή και μηδενίζεται η αποκλίνουσα και παραβατική συμπεριφορά. (Στοιχεία από τις παιδαγωγικές μελέτες των Barker και Gump)
3. Η αξιολόγηση της συγχώνευσης από τους εκπαιδευτικούς και τη διεύθυνση των ήδη συγχωνευθέντων σχολείων στο Δήμο μας.
Οι συγχωνεύσεις τμημάτων και σχολείων, η αύξηση των μαθητών ανά τμήμα, η μείωση θέσεων εργασίας (αναπληρωτές), οι απολύσεις, οι υποχρεωτικές μετακινήσεις ανά την επικράτεια, η μείωση των οργανικών θέσεων, η αύξηση ωραρίου, η μισθολογική υποβάθμιση(45%), η υποχρηματοδότηση των λειτουργικών δαπανών των σχολείων δεν βελτιώνουν την παιδεία.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ
Δεν αντιλαμβανόμαστε το πώς πραγματώνεται το «πρώτα ο μαθητής», όταν στην πράξη αποδεικνύεται το «πρώτα η εξοικονόμηση».
Δεν αντιλαμβανόμαστε την πολιτική του κέρδους όταν αυτή «μεταφράζει» τα παιδιά μας σε αριθμούς, ενισχύοντας τη σχολική διαρροή και αποτυχία.
Σε μια περιοχή όπου τα καταστήματα κλείνουν, η ανεργία εξαπλώνεται και οι άνθρωποι δυσκολεύονται να καλύψουν τις καθημερινές τους ανάγκες, σε μια περίοδο που η κρίση βαθαίνει, οι έφηβοι χρειάζονται σχολεία που να είναι ικανά να τους στηρίξουν ηθικά, κοινωνικά, πολιτιστικά.
ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΩΝ 450 Ή 350 ΜΑΘΗΤΩΝ.
Γι αυτό ζητούμε:
· Απόσυρση της απόφασης συγχώνευσης των σχολείων του Δήμου μας.
· Αξιοποίηση του γειτνιάζοντος σχολικού συγκροτήματος από τις υπάρχουσες σχολικές μονάδες.
Είμαστε όλοι μαζί, καθηγητές, γονείς, μαθητές και οι αρμόδιοι φορείς του Δήμου, αντίθετοι στο κλείσιμο σχολείων.
Πιστεύουμε στην αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου, γιατί η δωρεάν παιδεία δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται ως κόστος, αλλά ως δημόσιο αγαθό.
Βύρωνας 8-7-2013
Το παρόν ψήφισμα θα επιδοθεί :
1. Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής
2. Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων
3. Διαδικτυακά μέσα ενημέρωσης για την εκπαίδευση
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη