Thumbnail
Οι ριζικές αλλαγές που επιχειρούνται σε όλα τα επίπεδα της εκπαίδευσης (Α/θμια, Β/θμια και Γ/θμια), μπορούν να χαρακτηριστούν μόνο ως προτάσεις επί χάρτου

Καλαμάτα 20/8/2013

Οι καθηγητές Πληροφορικής Μεσσηνίας για την υποβάθμιση της επιστήμης της Πληροφορικής στη Δημόσια Εκπαίδευση

Το νέο νομοσχέδιο που έχει εσπευσμένα τεθεί προς διαβούλευση και αφορά τις αλλαγές στο πρόγραμμα μαθημάτων του ¨Νέου Λυκείου¨, έχει προκαλέσει ανασφάλεια και απογοήτευση σε ολόκληρη την εκπαιδευτική κοινότητα.

Οι ριζικές αλλαγές που επιχειρούνται σε όλα τα επίπεδα της εκπαίδευσης (Α/θμια, Β/θμια και Γ/θμια), μπορούν να χαρακτηριστούν μόνο ως προτάσεις επί χάρτου, μακριά από τους στόχους που έχουν τεθεί από την Παγκόσμια Εκπαιδευτική Κοινότητα, αποκλίνοντας ουσιαστικά από την σύγχρονη Ευρωπαϊκή πραγματικότητα και τις προτεινόμενες εκπαιδευτικές μεθόδους.

Σε μια χώρα όπου η βαριά βιομηχανία δεν υπάρχει και ο πρωτογενής και δευτερογενής τομέας υστερούν σε ανταγωνιστικότητα, η Πληροφορική και οι Νέες Τεχνολογίες εν γένει είναι το εργαλείο που μπορούμε και πρέπει να εκμεταλλευτούμε για οδηγήσουμε τη χώρα μας στην πολυπόθητη τροχιά ανάπτυξης και ανάκαμψης που επιθυμούμε.

Οι Καθηγητές Πληροφορικής της Μεσσηνίας, εκφράζουμε την αντίθεσή μας στην πρόθεση του Υπουργείου να αφαιρέσει από το Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Νέου Λυκείου την πλειοψηφία των μαθημάτων που διδάσκονταν έως τώρα.

Θεωρούμε ότι η συγκεκριμένη αυτή κίνηση:

1ον. Εξαφανίζει την Πληροφορική ως Επιστήμη από το νέο Λύκειο

2ον. Ο μαθητής και μελλοντικός φοιτητής στις σχολές Πληροφορικής της Γ/βάθμιας Εκπαίδευσης, δεν παίρνει τις απαραίτητες ΒΑΣΙΚΕΣ γνώσεις που του χρειάζονται προκειμένου να αντεπεξέλθει στα προγράμματα σπουδών των σχολών αυτών.

3ον. Υπάρχει κίνδυνος στο νέο Πρόγραμμα Σπουδών της Α/βάθμιας εκπαίδευσης και στο Γυμνάσιο, να εκφυλιστεί το μάθημα σε απλή διδασκαλία χρήσης Η/Υ.

4ον. Σε 2 χρόνια που θα εφαρμοστεί πλήρως το νέο πρόγραμμα, θα καταργηθούν οι περισσότερες οργανικές θέσεις στα Λύκεια ανά την χώρα, οδηγώντας εκατοντάδες συναδέλφους μας στην αβεβαιότητα της Κινητικότητας - Διαθεσιμότητας ή στην απελπισία της Απόλυσης.

Οι παραπάνω αδιαμφισβήτητα πρόδηλες αιτίες, θα έχουν σαν άμεσο αποτέλεσμα:

1ον. Το Ψηφιακό Αναλφαβητισμό των μαθητών.

2ον. Την μη ορθολογική χρήση του υφιστάμενου υλικοτεχνικού εξοπλισμού.

3ον. Την υποβάθμιση της ποιότητας εκπαίδευσης προς όλους τους μαθητές.

4ον. Στερεί από τους μαθητές την ευκαιρία να διδαχθούν την αλγοριθμική συλλογιστική μέθοδο προσέγγισης και επίλυσης προβλημάτων.

Για όλους τους παραπάνω προφανείς λόγους, ΖΗΤΑΜΕ από την ηγεσία του Υπουργείου:

Να τροποποιηθεί άμεσα το ωρολόγιο πρόγραμμα του ¨Νέου Λυκείου¨, έτσι ώστε να συμπεριληφθεί ΙΣΟΤΙΜΑ η Πληροφορική σε όλες τις τάξεις, ως ΒΑΣΙΚΟ αλλά και ως ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟ μάθημα για την πρόσβαση των μαθητών στην Γ/θμια εκπαίδευση.

 

Οι Καθηγητές Πληροφορικής Μεσσηνίας

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 19/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα