Thumbnail
Τούτο το χαρτί δεν έχει σκοπό να σου πει ότι το δημόσιο σχολείο αντιμετωπίζει προβλήματα…

Αγαπητέ γονιέ, γείτονα, εργαζόμενε

Τούτο το χαρτί δεν έχει σκοπό να σου πει ότι το δημόσιο σχολείο αντιμετωπίζει προβλήματα… Άλλωστε το ξέρεις. Αναγκάζεσαι να πληρώνεις κάθε μήνα τεράστια ποσά στα φροντιστήρια, στα γυμναστήρια, στα ωδεία. Η αδερφή σου σού ζήτησε αν μπορείς να κρατάς το παιδί της το μεσημέρι μέχρι να γυρίσει από τη δουλειά γιατί δεν έχει πού να το αφήσει και ποιος να το διαβάσει.

Έμαθες ότι ο γιος του γείτονα έπαθε κρίση άγχους μόλις άκουσε ότι θα δίνει τέσσερις φορές πανελλαδικού τύπου εξετάσεις μέχρι να πάρει απολυτήριο και να περάσει σε κάποιο ΑΕΙ ή ΤΕΙ. Κάπου διάβασες ότι τα παιδιά με αναπηρίες δεν έχουν πλέον τρόπο μεταφοράς στο σχολείο, ενώ απολύθηκαν οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί που ήταν στα ειδικά σχολεία.

Ο φίλος του γιου σου σταμάτησε το τεχνικό λύκειο γιατί η ειδικότητα που είχε επιλέξει καταργήθηκε. Μοιράζει φυλλάδια πια μήπως και συγκεντρώσει τα χρήματα να πάει σε ιδιωτικό ΙΕΚ.  Ο Γιάννης σου ζήτησε δανεικά γιατί φέτος τον έστειλαν στην Κρήτη και πρέπει να στήσει νέο σπιτικό μέσα σε 2 μέρες, ενώ η γυναίκα του έμεινε μαζί με τον γιο τους στην Αθήνα.

Άνοιξες δε την τηλεόραση την Κυριακή το πρωί και άκουσες  τον Υπουργό Παιδείας να λέει ότι πολλά σχολεία δε θα έχουν ανοίξει μέχρι την 1η Οκτώβρη.   

Τούτο το χαρτί δεν έχει σκοπό να σου κάνει κήρυγμα για τις άσχημες μέρες που περνάς. Το ζεις άλλωστε. Ο μισθός σου, αν υπάρχει, δε φτάνει πια ούτε για τα βασικά. Η κόρη σου ψάχνει για δουλειά εδώ και ένα χρόνο και δεν μπορεί να βρει πουθενά. Ο σύζυγός σου απολύθηκε λίγο πριν βγει σε σύνταξη και τρέχει κάθε μήνα στην εφορία να ρυθμίσει το τεράστιο χρέος που σας φορτώθηκε. Έχεις να βγεις με τους φίλους σου πάνω από πέντε μήνες. Κλείστηκαν στα σπίτια τους, «δε βγαίνουμε», λένε και ξέρεις ότι φταίει η κατάθλιψη…

ΠΟΙΟΣ ΦΤΑΙΕΙ ΓΙΑ ΟΛΑ ΑΥΤΑ;;;;;

Αν ακούσεις την κυβέρνηση, αν πιστέψεις την τηλεόραση φταίει ο άντρας σου, ο γείτονας σου, η κόρη σου, ο φίλος του γιου σου… Άρα τι φταίει που το σχολείο δε λειτουργεί;

 Φταίει ο δάσκαλος και ο καθηγητής; Μάλλον δεν είναι έτσι ακριβώς…

Η κυβέρνηση μείωσε τις δαπάνες για την παιδεία, γέμισε ασφυκτικά τις αίθουσες με 27-30 μαθητές, κατήργησε βασικά μαθήματα για την πνευματική καλλιέργεια των μαθητών. Έθεσε σε διαθεσιμότητα 2.500 περίπου καθηγητές, ενώ εδώ και δύο χρόνια έχει απολύσει περίπου 24.000 αναπληρωτές – συμβασιούχους καθηγητές… 24.000;;; Ναι, όσο κι αν σου κάνει εντύπωση. Γιατί αναπληρωτές είναι καθηγητές που διδάσκουν στα παιδιά ξένες γλώσσες, θέατρο, μουσική, γυμναστική. Αναπληρωτές είναι οι φιλόλογοι, οι μαθηματικοί, οι φυσικοί και οι χημικοί που βλέπεις τη μία χρονιά στο σχολείο και την άλλη λείπουν. Αναπληρωτές είναι όλοι οι καθηγητές και δάσκαλοι ειδικής αγωγής. Και ξέρεις τι σημαίνει για εκείνους αυτό; Δε θα σου πω ότι παίρνουν λίγα λεφτά. Αρκεί η γενναιοδωρία του Υπουργείου Παιδεία να τους δώσει την άδεια να τρώνε στις στρατιωτικές λέσχες. Δε θα σου πω ότι είναι νομάδες. Αρκεί να ρίξεις μια ματιά στα δελτία τύπου πρόσληψής τους που βγαίνουν Παρασκευή και Δευτέρα τους υποχρεώνουν να βρίσκονται στα τέσσερα σημεία του ορίζοντα κάθε χρόνο. Δε θα σου πω ότι το καλοκαίρι απολύονται. Αρκεί να δεις τις λίστες του ΟΑΕΔ και τις αιτήσεις για ταμείο ανεργίας, το οποίο πλέον δεν εγκρίνεται για όλους. Και φυσικά κανείς δεν εξασφαλίζει ότι θα ξαναδουλέψουν την επόμενη σχολική χρονιά. Εσύ, όμως, όλα αυτά τα χρόνια άκουγες ότι δεν υπάρχουν κενά… Πράγματι κενά δεν υπάρχουν. Στο σχολείο της αμάθειας κενά δεν υπάρχουν. Στο σχολείο για λίγους και εκλεκτούς κενά δεν υπάρχουν. Όμως, εμείς δε θέλουμε ένα τέτοιο σχολείο.

Θέλουμε ενιαίο, δωδεκάχρονο δημόσιο και δωρεάν σχολείο για όλους. Σχολείο της ολόπλευρης μόρφωσης και όχι της εξεταστικής εξόντωσης. Απαιτούμε την αύξηση των δαπανών για την παιδεία. Θέλουμε μείωση των μαθητών ανά τάξη προκειμένου να γίνεται σωστό και δημιουργικό μάθημα για κάθε παιδί. Θέλουμε πλήρη ξενόγλωσση, αισθητική, αθλητική αγωγή στο δημόσιο σχολείο.  Απαιτούμε την προστασία την ορθή λειτουργία της τεχνικής εκπαίδευσης, την ακύρωση όλων των διαθεσιμοτήτων και απολύσεων. Ζητούμε την προστασία και αναβάθμιση της ειδικής αγωγής με σύσταση οργανικών θέσεων. Απαιτούμε την κατάργηση της ελαστικής εργασίας. Οι αναπληρωτές συνάδελφοι οφείλουν να καλύπτουν μόνο λειτουργικά κενά και να έχουν δωδεκάμηνες συμβάσεις. ΜΟΝΙΜΗ ΚΑΙ ΣΤΑΘΕΡΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ

Ετούτος ο αγώνας δεν είναι μόνο των μόνιμων και αδιόριστων εκπαιδευτικών. Είναι των μαθητών, είναι των γονιών, είναι όλων των εργαζομένων. Δώσε μου το χέρι σου και να δεις που αύριο η μέρα θα είναι καλύτερη και για εσένα και για εμένα.

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΑΔΙΟΡΙΣΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ- ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΩΡΟΜΙΣΘΙΩΝ - ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

THE-GUARDIAN
Ένας 80χρονος μαθητής συγκινεί τον Guardian: «Αν θέλετε, γράψτε ότι τα όνειρα δεν τελειώνουν»
Ένα αναπάντεχο viral θέμα που συγκινεί: «Ο καλύτερος στην τάξη: Έλληνας στα 80 του ξεκινάει νυχτερινό σχολείο μετά από μια ζωή μόχθου», είναι ο...
Ένας 80χρονος μαθητής συγκινεί τον Guardian: «Αν θέλετε, γράψτε ότι τα όνειρα δεν τελειώνουν»
paidia-me-diaxytes-anaptyksiakes-diataraxes.jpg
Παιδιά: Γιατί βαριούνται στο σχολείο, δεν έχουν υπομονή και απογοητεύονται εύκολα;
Τα σημερινά παιδιά έρχονται στο σχολείο συναισθηματικά ανώριμα για μάθηση και υπάρχουν πολλοί παράγοντες στο μοντέρνο τρόπο ζωής μας που συμβάλουν σε...
Παιδιά: Γιατί βαριούνται στο σχολείο, δεν έχουν υπομονή και απογοητεύονται εύκολα;