Thumbnail
διαθεσιμότητα εκπαιδευτικών

Ένας θλιβερός απολογισμός στη μέση της… διαθεσιμότητας

Έχουμε διανύσει το μισό χρονικό διάστημα από την 8/μηνης διάρκειας διαθεσιμότητα, στην οποία οδηγηθήκαμε με την απόφαση του υπ. Παιδείας κ. Αρβανιτόπουλου, στα μέσα του καλοκαιριού. Με αυτό το κείμενο θέλουμε να ενημερώσουμε τους συμπολίτες μας για τις συνέπειες που είχε αυτή η απόφαση, τόσο για τους 37 εκπαιδευτικούς στο νομό Καρδίτσας (και 1992 σ' όλη την Ελλάδα) όσο και για τους μαθητές και τις μαθήτριές μας.

Ας πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά.

Η απόφαση αυτή κατ’ αρχάς, κατήργησε  52 ειδικότητες από τα ΕΠΑΛ και τις ΕΠΑΣ.

Ο υπ. Παιδείας κ. Αρβανιτόπουλος, μετά από μια υποτιθέμενη αξιολόγηση δομών του υπουργείου Παιδείας, ισχυρίστηκε τότε πως το προσωπικό που αντιστοιχεί σ’ αυτές τις 52 ειδικότητες από τα ΕΠΑΛ και τις ΕΠΑΣ είναι «πλεονάζον». Είχε ανάγκη να κατασκευάσει ένα επιχείρημα, για να μην αποκαλυφθεί πως κατήργησε ορισμένους από τους πιο ζωντανούς τομείς της Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, παραδίδοντάς τους στην «ελεύθερη» αγορά. Το έωλο επιχείρημα κατέρρευσε επίσημα, πριν από λίγες μέρες, όταν ο υπουργός διοικητικής μεταρρύθμισης πρόσθεσε τροπολογία, στα «ψιλά» σε κάποιο νομοσχέδιο, ένα από τα πολλά νομοσχέδια, που κανένας βουλευτής απ' αυτούς που τα ψηφίζουν δεν τα διαβάζει, ότι η αξιολόγηση των δομών των διαφόρων υπουργείων μετατίθεται για τον Δεκέμβριο του 2014.

Θα μπορούσε να αποτελεί κακόγουστο αστείο η ευκολία με την οποία ψεύδεται το πολιτικό προσωπικό αυτής της κυβέρνησης. Δεν είναι καθόλου αστείο, όμως, αφού αποδεικνύεται ότι η κυβέρνηση παίζει με τις δουλειές και τις ζωές χιλιάδων ανθρώπων, μαθητών και εκπαιδευτικών. Άλλωστε, δεν είμαστε οι μόνοι σε καθεστώς διαθεσιμότητας. Κάθε φορά, επαναλαμβάνοντας την τακτική του ασύστολου ψεύδους, διαλύει Δημόσιες δομές και ανατρέπει τις ζωές των εργαζόμενων, προσπαθώντας να σκεπάσει τη μία και μοναδική αλήθεια: ότι η απόφαση της «εκτέλεσής» μας ήταν μία ακόμη μνημονιακή υποχρέωση και έπρεπε άμεσα, εκείνο το χρονικό διάστημα να εκτελεστεί.

Τότε, πληροφορηθήκαμε τη διαθεσιμότητά μας με τον πλέον απεχθή τρόπο. Η διοίκηση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, κατ' εντολή του πολιτικού της προϊσταμένου, ανάρτησε τα προσωπικά μας δεδομένα στο διαδίκτυο, πριν τη ψήφιση του σχετικού νομοσχεδίου. Αυτό κανένας μας δεν μπορεί να το ξεχάσει. Προσπαθήσαμε να εξηγήσουμε στους βουλευτές του νομού τις συνέπειες που θα επακολουθούσαν, τόσο για τους μαθητές μας, όσο και για τα σχολειά μας, για τις ίδιες μας τις ζωές, αν ψήφιζαν αυτό το νομοσχέδιο. Όμως, η φωνή μας ήταν «φωνή βοώντος εν τη ερήμω». Η θετική ψήφος τεσσάρων απ’ αυτούς, διέγραψε το όνομά μας από τα σχολεία, και διέλυσε μέσα σε μια νύχτα τις ζωές μας.

Ας έρθουμε τώρα στο τι πέτυχαν οι ιθύνοντες του υπουργείου μέχρι τώρα, από την αρχή της σχολικής χρονιάς.

Σ' ένα μόνο από τα σχολεία της πόλης, 70 μαθητές και μαθήτριες της Γ' τάξης, που φοιτούν στις ειδικότητες που καταργήθηκαν, είχαν μέχρι τώρα 688 κενές ώρες, ενώ θα κληθούν να συμμετάσχουν στις Πανελλήνιες εξετάσεις τον Μάιο σε μαθήματα που δεν έχουν διδαχτεί ακόμη. Στο ίδιο σχολείο, 40 τουλάχιστον μαθητές και μαθήτριες της Β' τάξης αναγκάστηκαν ν' αλλάξουν τομέα, γιατί αυτός που επέλεξαν έχει καταργηθεί, αφού ξαφνικά ο υπουργός αυθαίρετα χαρακτήρισε τους τομείς υγείας-πρόνοιας, αισθητικής-κομμωτικής και εφαρμοσμένων τεχνών περιττούς κι έτσι τους εξαφανίζει από τον χάρτη της τεχνικο-επαγγελματικής μας εκπαίδευσης, δημιουργώντας ένα μοναδικό φαινόμενο, αφού σε καμία χώρα της Ευρώπης αυτό δεν έχει συμβεί. Ανάλογα προβλήματα αντιμετωπίζουν άλλα 4 σχολεία.

Στο Τ.Ε.Ε. ειδικής αγωγής, στερεί από τους μαθητές και τις μαθήτριές του, καθηγήτρια νοσηλευτικής, πολύτιμο στήριγμα για τα συγκεκριμένα παιδιά.

Επιπλέον, όλα τα εργαστήρια των ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ έχουν μείνει ακάλυπτα από το προσωπικό εκείνο (μηχανοτεχνίτες, ηλεκτρονικοί, ψυκτικοί κ.ά) που μέχρι τώρα, όχι μόνο τα στήριζε και τα συντηρούσε, αλλά πρόσφερε παράλληλα την πολύτιμη εμπειρία του στους μαθητές των αντίστοιχων ειδικοτήτων.

Αλήθεια, όλοι εσείς που αποτελείτε την αλυσίδα της διοίκησης, εσείς που πήρατε αυτές τις αποφάσεις και εσείς που τις ψηφίσατε, αν συνέβαιναν αυτά στα παιδιά σας, πώς θα αντιδρούσατε;

Και πάμε τώρα στις δικές μας ζωές. Πώς μπορεί κάποιος, χωρίς ντροπή, να στερεί το δικαίωμα της εργασίας σε κάποιο εργαζόμενο; Και ας μη μας πει κανείς να μη μιλάμε, με την αιτιολογία ότι αυτή τη στιγμή υπάρχουν 2.100.000 άνεργοι στη χώρα μας, διότι ένας απ’ αυτούς υπάρχει και στις οικογένειές μας. Όλοι εμείς μπήκαμε στη θέση μας με το σπαθί μας, δεν παρακαλέσαμε κανένα και δε μας χαρίστηκε αυτή η θέση, επιλέξαμε να γίνουμε εκπαιδευτικοί της Δευτεροβάθμιας και δουλέψαμε με αγάπη και μεράκι στο κλάδο μας, προσφέροντας και βγάζοντας πλήθος μαθητών, όχι μόνο με απολυτήριο λυκείου, αλλά και με πτυχίο ειδικότητας, που από εδώ και στο εξής ο γονιός πρέπει να το πληρώσει αδρά για να το αποκτήσει το παιδί του. Δεν μπορεί λοιπόν έτσι ξαφνικά να μας λένε «δεν μας κάνεις» και από άνθρωποι να γινόμαστε αριθμοί , αφού στη λίστα της διαθεσιμότητας έχουμε όλοι από ένα νούμερο.

Το υπουργείο Παιδείας, πριν από λίγο καιρό, παραπλάνησε την κοινή γνώμη, λέγοντας ότι όλοι εμείς έχουμε επανατοποθετηθεί. Το μόνο όμως που μας έχει συμβεί μέχρι τώρα είναι η συνεχής απαξίωση από τον φορέα, τον οποίο υπηρετήσαμε τόσα χρόνια. Όσο γι' αυτές τις περιβόητες 1250 θέσεις σε φορείς Δ.Δ.Μ.Β (Δ/νσεις δια βίου Μάθησης), καμία επίσημη πρόσκληση για αιτήσεις με σκοπό την κάλυψη αυτών των θέσεων δεν έχει ανακοινωθεί, που ν' αφορά εκπαιδευτικούς καταργημένων κλάδων. Σχετικά δε με τις θέσεις σε υπηρεσίες υγείας, οι δηλώσεις που έκανε ο κ. Γεωργιάδης στη Βουλή ήταν τραγικές, όπως ακριβώς τραγική είναι και η πολιτική που εφαρμόζει στο υπουργείο Υγείας. Το μόνο σίγουρο που ακούγεται είναι ο αριθμός αυτών που θα απολυθούν.

Ο χρόνος που κυλάει ως το Μάρτη του '14 είναι λίγος, είναι μόνο τέσσερις μήνες και ας μην είναι τόσο σίγουροι αυτοί που δρομολόγησαν έτσι τις ζωές μας, ότι αυτός ο χρόνος κυλάει αντίστροφα για εμάς. Όλες αυτές οι αντισυνταγματικές εκτροπές που επιβάλλουν «δια ροπάλου» θέτουν τους όρους δημιουργίας ενός κινήματος, που θα βάλει τέλος στη δική τους «πολιτική» ζωή.

Η αγωνιστική μας απάντηση δεν ήταν ανάλογη των απαιτήσεων που γεννά αυτή η επίθεση εναντίον μας, ωστόσο δεν θα παραιτηθούμε από την διεκδίκηση των δικαιωμάτων μας στην εργασία με κάθε μέσο.

Αγωνιζόμαστε για την επιστροφή μας στο σχολείο.

Αυτό θα γίνει μόνο αν ανατραπεί αυτή η πολιτική που συνθλίβει τις ζωές μας.

Είμαστε όλοι εμείς, μαζί με όλους τους εργαζόμενους σε διαθεσιμότητα, ενωμένοι, μέχρι την τελική μας δικαίωση, πολιτική και δικαστική.

 

Εκ μέρους της επιτροπής αγώνα στην Καρδίτσα: Ματιάτου Διονυσία, Καπέκας Απόστολος

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

apergia_ntountouka_36_0.jpg
Εκπαιδευτικοί: Διαμαρτυρία στις 25/11 για τις κλήσεις συμμετεχόντων στην απεργία-αποχή
Παράσταση διαμαρτυρίας για τις κλήσεις σε ακρόαση εκπαιδευτικών στην Π.Ε. Αχαΐας
Εκπαιδευτικοί: Διαμαρτυρία στις 25/11 για τις κλήσεις συμμετεχόντων στην απεργία-αποχή
ypaith
Υπ. Παιδείας: Προσλήψεις 69 εκπαιδευτικών - Νέα διαδικασία για την κάλυψη 170 κενών θέσεων
Προσλήψεις 69 εκπαιδευτικών κλάδου ΠΕ70 Δασκάλων στην Πρωτοβάθμια Γενική Εκπαίδευση, ως προσωρινών αναπληρωτών - Όλα τα ονόματα - Αναμένεται νέα...
Υπ. Παιδείας: Προσλήψεις 69 εκπαιδευτικών - Νέα διαδικασία για την κάλυψη 170 κενών θέσεων