Thumbnail
Α ΕΛΜΕ Κορινθίας

Α’ ΕΛΜΕ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ        Κόρινθος, 04/12/2013

ΑΡΓΟΥΣ 17-19 ΚΟΡΙΝΘΟΣ 20 100  

Α.Π.: 9

ΤΗΛ-FAX: 2741026860            Προς: Σχολεία Κορινθίας

Email: [email protected]        Κοιν.: ΜΜΕ

Blog: http://aelmek.blogspot.com         

ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Με ιδιαίτερη ανησυχία παρακολουθούμε τον τελευταίο καιρό τοπικά αλλά και γενικότερα τις απόπειρες επαναφοράς της αξιολόγησης-χειραγώγησης διά της πλαγίας οδού της «αυτοαξιολόγησης» και των δήθεν «ενημερωτικών» σεμιναρίων.

Είναι τουλάχιστον προκλητικό και υποκριτικό το Υπουργείο Παιδείας (μαζί με τους κάθε λογής αντικειμενικά ή υποκειμενικά υποστηρικτές του) να τολμά να μιλά για «αυτοαξιολόγηση» των σχολείων όταν μεθοδεύει συστηματικά την αποδόμησή τους.

Ειδικά σε αυτή τη συγκυρία, όταν:

·                Οι δαπάνες για την Παιδεία έχουν μειωθεί δραματικά σε βαθμό που στοιχειώδεις ανάγκες των σχολείων δεν μπορούν να καλυφθούν.

·                Οι μισθοί μας έχουν μειωθεί άμεσα και έμμεσα τα τελευταία χρόνια πάνω από 30% και οι εργασιακές μας σχέσεις (ωράριο, οργανικότητα, κ.ά.) χειροτερεύουν συνεχώς.

·                Έχει τινάξει στον αέρα κάθε έννοια αξιοκρατίας με τις φετινές «υποχρεωτικές» μετατάξεις που δημοσιεύθηκαν για πρώτη φορά χωρίς τα μόρια των ενδιαφερομένων.

·                2.000 συνάδελφοί μας βρίσκονται σε διαθεσιμότητα αφού οι ειδικότητές τους καταργήθηκαν αιφνιδιαστικά και το Υπουργείο ετοιμάζεται για το δεύτερο κύμα διαθεσιμοτήτων, μες στο οποίο θα συμπεριλαμβάνονται, σύμφωνα με «διαρροές», επιπλέον 4.000 εκπαιδευτικοί.

·                Οι συμπτύξεις τμημάτων και οι συγχωνεύσεις σχολείων βρίσκονται στην ημερήσια διάταξη με πρώτο άμεσο και ορατό αποτέλεσμα την αύξηση του πραγματικού αριθμού μαθητών σε κάθε τμήμα.

·                Οι μαθητές μας, το πιο αδύναμο κομμάτι ενός κοινωνικού ιστού που διαλύεται, μας έρχονται από διαφορετικά περιβάλλοντα. Πώς είναι δυνατόν να συγκριθούν τμήματα, σχολεία, περιφέρειες μεταξύ τους τόσο διαφορετικά; Μέσω της αξιολόγησης, το σχολείο από «μέγας εξισωτής» των κοινωνικών ανισοτήτων, τις αναπαράγει και τις οξύνει.

·                Το Υπουργείο ζητά εμπιστοσύνη από τους εκπαιδευτικούς και την ίδια στιγμή προχωρά στην ψήφιση Νέου Νόμου για το Λύκειο το Σεπτέμβρη προς εφαρμογή τον ίδιο μήνα!

·                Μετά την «αυτοαξιολόγηση»-προθάλαμο ακολουθεί άμεσα το 2014 η εξωτερική αξιολόγηση.

·                όταν όταν όταν….

Για όλους αυτούς τους λόγους, θεωρούμε ότι στις σημερινές συνθήκες της κρίσης και της αποδόμησης του δημόσιου σχολείου, με την αξιολόγηση επιχειρείται να αθωωθούν οι κυβερνητικές αντιεκπαιδευτικές πολιτικές, αφού η αξιολόγηση εξατομικεύει και προσωποποιεί στον εκπαιδευτικό την αποτυχία κάθε εκπαιδευτικής πολιτικής, αποδίδοντας τις αστοχίες της στις επιμέρους σχολικές μονάδες.

Επιπλέον, εκτιμούμε ότι είναι επιτακτική ανάγκη να διαμορφωθεί πανεκπαιδευτικό ρεύμα αντίθεσης και αντίστασης απέναντι στην αξιολόγηση-χειραγώγηση που έχει ως αιχμή αυτήν την περίοδο την επιβολή της αυτοαξιολόγησης. Θα συμβάλλουμε στη διαμόρφωση αυτού του ρεύματος με κάθε πρόσφορο τρόπο.

Ήδη σε διάφορες περιοχές της χώρας (Βέροια, Κομοτηνή, Ηράκλειο, Χαλκιδική, κ.ά.) η οργανωμένη αντίδραση των τοπικών Συλλόγων ΠΕ και των ΕΛΜΕ και η μαζική συμμετοχή των συναδέλφων απέτρεψαν την πραγματοποίηση «επιμορφωτικών» σεμιναρίων.

Δεν θα επιτρέψουμε να γίνει η Κορινθία ούτε πειραματικό εργαστήρι των κάθε λογής οπαδών του νεοεπιθεωρητισμού σήμερα ούτε πρωταθλήτρια των συγχωνεύσεων σχολείων και των απολύσεων εκπαιδευτικών αύριο.

Με βάση όλα αυτά και για όλους τους παραπάνω ουσιαστικούς κοινωνικούς και εκπαιδευτικούς λόγους καλούμε τους εκπαιδευτικούς συλλογικά να αγωνιστούμε ενάντια στην προωθούμενη αξιολόγηση - χειραγώγηση. Καλούμε τους εκπαιδευτικούς σε όλους τους Συλλόγους Διδασκόντων της περιοχής μας να συζητήσουν σοβαρά το ζήτημα και να μην πάρουν αποφάσεις που ουσιαστικά θα στραφούν εναντίον των ίδιων στο άμεσο μέλλον. Σε περίπτωση που η συνεδρίαση του Συλλόγου έχει ήδη γίνει, τους καλούμε να δηλώσουν εγγράφως στο Πρακτικό τη διαφωνία τους.

Καλούμε τα στελέχη της εκπαίδευσης, τους οποίους φυσικά εξακολουθούμε να θεωρούμε συναδέλφους και «πρώτους μεταξύ ίσων», να σταθούν αρωγοί στο συνάδελφο και όχι επιθεωρητές παλαιάς κοπής και φορείς χρεωκοπημένων πρακτικών που το μαχόμενο εκπαιδευτικό κίνημα έχει πετάξει προ πολλού στο καλάθι των αχρήστων.

Καλούμε τις άλλες ΕΛΜΕ και ιδίως την Ομοσπονδία μας να πάρει θέση άμεσα για το ζήτημα και να καλύψει με κάθε τρόπο τους συναδέλφους μας που θα κρατήσουν αγωνιστική στάση σε αυτήν τη διαδικασία.

Τέλος, εφιστούμε την προσοχή των συναδέλφων στα εξής ουσιαστικά νομικά ζητήματα:

Η ανάληψη καθηκόντων στα πλαίσια της αυτοαξιολόγησης από το Σύλλογο Διδασκόντων σε αυτήν τη χρονική στιγμή έρχεται σε αντίθεση με την εγκύκλιο 157723/Γ1- 23.10. 2013,  το  Ν.3848/2010  Άρθρο 32 αλλά και την υπουργική απόφαση ΦΕΚ 614 - 15/03/2013   Άρθρο 2.

Συγκεκριμένα:

157723/Γ1-23.10.2013: «Κατά τη διάρκεια των επιμορφώσεων οι Διευθυντές θα ενημερώνουν τους εκπαιδευτικούς των σχολείων και θα παρέχουν ανατροφοδότηση στους Σχολικούς Συμβούλους και την Ομάδα Έργου της ΑΕΕ».

Συνεπώς, σε αυτή τη φάση οι εκπαιδευτικοί μόνο ενημερώνονται και δεν αναλαμβάνουν αρμοδιότητες στα πλαίσια της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας.

Ν.3848/2010  Άρθρο 32

Προγραμματισμός και αξιολόγηση της δράσης των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών.

1. Κάθε σχολική μονάδα, μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου, καταρτίζει πρόγραμμα δράσης με τους εκπαιδευτικούς στόχους για το σχολικό έτος που ξεκινά.

ΦΕΚ 614 - 15/03/2013   Άρθρο 2 Πεδίο εφαρμογής

2. Κάθε σχολική μονάδα μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου, θέτει τους εκπαιδευτικούς στόχους, προγραμματίζει τις δραστηριότητες του σχολικού έτους και καταρτίζει ειδικά προγράμματα δράσης με σκοπό την αντιμετώπιση προβλημάτων και αδυναμιών και τη βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού της έργου.

Είναι σαφές από τα προηγούμενα ότι η ανάληψη καθηκόντων τέλος Νοεμβρίου και κατάρτισης προγράμματος δράσης μέχρι τέλος Δεκεμβρίου δε συνάδει με το χρονικό πλαίσιο που ορίζει η νομοθεσία. Επομένως, οποιαδήποτε απόφαση έχει ληφθεί σε διαφορετικό χρόνο πρέπει να θεωρείται ανυπόστατη και συνεπώς άκυρη.

 

Για το ΔΣ

          Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ           Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

       ΠΑΝΟΣ ΝΤΟΥΛΑΣ          ΓΙΑΝΝΗΣ ΤΡΙΠΙΚΕΛΗΣ
 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 05/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Ξηροί καρποί
Αδυνάτισμα: Το παρεξηγημένο σνακ που προκαλεί κορεσμό και διευκολύνει την απώλεια βάρους
Ποιο είναι το παρεξηγημένο σνακ που προκαλεί κορεσμό και διευκολύνει την απώλεια βάρους
Αδυνάτισμα: Το παρεξηγημένο σνακ που προκαλεί κορεσμό και διευκολύνει την απώλεια βάρους
ilikiomeni
Μοναξιά: Πώς και πόσο αυξάνει τον κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου
Οι ερευνητές τοποθέτησαν τους συμμετέχοντες σε μία από τις τέσσερις ομάδες ανάλογα με τις βαθμολογίες μοναξιάς τους στις δύο χρονικές στιγμές
Μοναξιά: Πώς και πόσο αυξάνει τον κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου