Thumbnail
Ερώτηση βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ

13/02/2014

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τους κ.κ. Υπουργούς: Παιδείας και Θρησκευμάτων

&  Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης

ΘΕΜΑ: Συνδικαλιστική δίωξη της εκπαιδευτικού Ελισάβετ Παπαδοπούλου

Τους τελευταίους μήνες η εκπαιδευτική κοινότητα της χώρας βρίσκεται σε αναβρασμό λόγω ενός ακόμα περιστατικού διοικητικού αυταρχισμού και αυθαιρεσίας, που έρχεται να προστεθεί στην πανελλαδική  βιομηχανία διώξεων ενάντια σε κάθε εκπαιδευτικό που αγωνίζεται και αντιστέκεται στις μνημονιακές πολιτικές και τις διοικητικές αυθαιρεσίες. Στόχος αυτή τη φορά είναι η εκπαιδευτικός Ελισάβετ Παπαδοπούλου, πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Μολάων «Γιάννης Ρίτσος» και αιρετή εκπρόσωπος στο ΠΥΣΠΕ Λακωνίας.

Η εν λόγω εκπαιδευτικός είχε αρχικά κληθεί για απολογία με την αόριστη κατηγορία της αναξιοπρεπούς ή ανάρμοστης ή ανάξιας για υπάλληλο συμπεριφοράς εντός ή εκτός υπηρεσίας. Ας σημειωθεί ότι ο αόριστος και ρευστά αξιολογικός χαρακτήρας της εν λόγω κατηγορίας δίνει τη δυνατότητα στη διοίκηση να χαρακτηρίζει ως αναξιοπρεπή, ανάλογα με την περίσταση και κατά το δοκούν, οποιαδήποτε συμπεριφορά δεν μπορεί να ελέγξει με άλλα μέσα, ώστε να την καταστέλλει μέσω της πειθαρχικής διαδικασίας. Είναι προφανές ότι πίσω από το συγκεκριμένο κατασταλτικό κατασκεύασμα μπορούν να στηθούν κάθε είδους διώξεις και δεν είναι λίγα τα περιστατικά εκπαιδευτικών που απειλήθηκαν ή τέθηκαν σε αργία με τη συγκεκριμένη μεθόδευση.

Στη συνέχεια της δίωξης της προαναφερθείσας εκπαιδευτικού, όπως καταγγέλλει και με αίτηση προς το Υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων, σημειώθηκαν μονομερείς και αδικαιολόγητες με βάση την κείμενη νομοθεσία, ενέργειες από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λακωνίας, που απέρριψαν κάθε σύννομο αίτημα της εκπαιδευτικού.

Όλοι οι συνδικαλιστικοί φορείς κάνουν λόγο για προσχηματικό, κατασκευασμένο, εκδικητικό κατηγορητήριο από πλευράς της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λακωνίας, γιατί η εκπαιδευτικός στα πλαίσια της συνδικαλιστικής της δράσης, επέλεξε να καταγγείλει τις αυθαιρεσίες της διοίκησης και την αντιεκπαιδευτική πολιτική που διαλύει την εκπαίδευση και το δημόσιο σχολείο και όχι να συμβιβαστεί και να σιωπήσει. Η συγκεκριμένη δίωξη εντάσσεται στα πλαίσια της προσφιλούς τακτικής των μνημονιακών κυβερνήσεων της βίαιης εκπειθάρχησης και ουσιαστικά, τρομοκράτησης των εκπαιδευτικών. Απώτερος στόχος  είναι να καμφθεί το ελεύθερο φρόνημα των λειτουργών της εκπαίδευσης και να απαλειφτεί κάθε θύλακας αντίστασης στην διάλυση των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών και την υποβάθμιση της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης κατ’ επιταγή των νεοφιλελεύθερων πολιτικών που ασκούνται στους κρίσιμους τομείς του κοινωνικού κράτους.

Η νομιμοποίηση των παραπάνω πρακτικών έχει επέλθει με μία σειρά νομοθετημάτων, αρχής γενομένης από το νέο Πειθαρχικό Δίκαιο των Δημοσίων Υπαλλήλων (Ν. 4057/12), στη συνέχεια με το Μεσοπρόθεσμο (Ν. 4093/2012),  όπως και με τροπολογίες επί των διατάξεων των συγκεκριμένων νόμων. Το εν λόγω νομικό πλαίσιο με την ασαφή και πολλαπλά ερμηνευόμενη διατύπωση «της ανάρμοστης συμπεριφοράς εντός και εκτός υπηρεσίας», καθώς και με τις διατάξεις που επιτρέπουν τη θέση σε αυτοδίκαιη αργία, επιτρέπει να εμπίπτουν στην κατηγορία της ανάρμοστης συμπεριφοράς «παραπτώματα», όπως η συμμετοχή σε απεργίες ή διαδηλώσεις και η συνδικαλιστική δράση, όπως και να τίθενται σε αυτοδίκαιη αργία οι εγκαλούμενοι μέχρι να τελεσιδικήσει η υπόθεση. Ήδη καταγράφεται πληθώρα τέτοιων περιστατικών πανελλαδικά.

Επειδή στο πρόσωπο της εν λόγω εκπαιδευτικού διώκεται η συνδικαλιστική δράση και οι συλλογικοί αγώνες απέναντι στις κυβερνητικές επιλογές και τον διοικητικό μηχανισμό που στηρίζει την αντιεκπαιδευτική και αντεργατική κυβερνητική πολιτική,

Επειδή είναι ανεπίτρεπτη η προσπάθεια φίμωσης και ουσιαστικά η ποινικοποίηση της ελεύθερης και δημοκρατικής συνδικαλιστικής δράσης, ώστε να επιβληθεί σιωπή και απραξία ενώπιων της σφαγής όλων των κοινωνικών δικαιωμάτων και κατακτήσεων,

Επειδή μεθοδεύεται η εντατικοποίηση της επίθεσης στα συνδικαλιστικά και πολιτικά δικαιώματα και ελευθερίες με σειρά νομοθετημάτων και αυθαίρετων πρακτικών, όπως είναι ο νέος πειθαρχικός κώδικας, που θυμίζουν άλλες, επικίνδυνες για τη δημοκρατία εποχές,

ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:

·         Σε ποιες ενέργειες θα προβεί ο Υπουργός Παιδείας & Θρησκευμάτων, ώστε να σταματήσει η δίωξη λόγω συνδικαλιστικής δράσης της εκπαιδευτικού Ελισάβετ Παπαδοπούλου;

·         Σκοπεύουν να πάρουν νομοθετικές πρωτοβουλίες ώστε να σταματήσει η βιομηχανία διώξεων με την κατάργηση των διατάξεων των προαναφερθέντων νόμων;

Οι ερωτώντες βουλευτές

Γιάννης   Αμανατίδης

Τάσος Κουράκης

Τζένη Βαμβακά

Έφη Γεωργοπούλου-Σαλτάρη

Παναγιώτα Δριτσέλη

Κώστας Ζαχαριάς

Μαρία Κανελλοπούλου

Αϊχάν Καρά Γιουσούφ

Γιώργος Πάντζας

Θανάσης Πετράκος

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Βάσεις Εισαγωγής: Πτώση σε Πολυτεχνεία και Νομικές αλλά οι Ιατρικές διεκδικούν να πάνε ψηλότερα

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 01/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Μητσοτάκης στο Μαξίμου
Κ. Μητσοτάκης για ΑΣΕΠ: Έρχονται παρεμβάσεις για την επιτάχυνση προσλήψεων στο Δημόσιο
«Σκοπός μας τώρα είναι η επιτάχυνση και σε αυτή την κατεύθυνση θα κινηθούν οι πρωτοβουλίες μας...»
Κ. Μητσοτάκης για ΑΣΕΠ: Έρχονται παρεμβάσεις για την επιτάχυνση προσλήψεων στο Δημόσιο
ypaith2
Πανελλαδικές 2024: Υποβολή μηχανογραφικού για την εισαγωγή αλλοδαπών-αλλογενών στα ΑΕΙ
Υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης - μηχανογραφικού δελτίου για την εισαγωγή αλλοδαπών - αλλογενών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση έτους 2024
Πανελλαδικές 2024: Υποβολή μηχανογραφικού για την εισαγωγή αλλοδαπών-αλλογενών στα ΑΕΙ