Thumbnail
Αυτοαξιολόγηση, υποχρεωτικές μεταθέσεις, Ευ Ζην

Ενημέρωση για την αυτοαξιολόγηση, τις υποχρεωτικές μεταθέσεις, το Ευ Ζην, του αιρετού Γιώργου Χρόνη

Αυτοαξιολόγηση σχολικής μονάδας:       Ο Υπουργός Παιδείας υπέγραψε εγκύκλιο σύμφωνα με την οποία οι διευθυντές των σχολικών μονάδων πρέπει μέχρι τις 4 Απριλίου να συγκροτήσουν με δική τους απόφαση ομάδες εργασίας για την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας. Η απόφαση αυτή ήρθε ύστερα από τα τραγελαφικά γεγονότα που παρακολουθήσαμε το προηγούμενο διάστημα στην προσπάθεια του Υπουργείου Παιδείας να επιμορφώσει τα στελέχη της εκπαίδευσης στον τομέα της αξιολόγησης. Αναφέρει δε συγκεκριμένα:

Σε περίπτωση που ο σύλλογος διδασκόντων δεν μπορεί να καταλήξει σε απόφαση

συγκρότησης επαρκούς αριθμού ομάδων εργασίας ή συγκεκριμένης σύνθεσης ή κατανομής

αρμοδιοτήτων (π.χ. τους δείκτες που θα επεξεργαστεί κάθε ομάδα), τότε ο Διευθυντής του

σχολείου, σύμφωνα με το άρθρο 39, παρ. 15, ΦΕΚ 1340/2002, υποχρεούται να ορίσει τον αριθμό,

τη σύνθεση και τις συγκεκριμένες αρμοδιότητες κάθε ομάδας.

Τελειώνει δε με την εξής επισήμανση:

Οι Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης σε συνεργασία με τις αντίστοιχες Διευθύνσεις

Εκπαίδευσης, καλούνται μέχρι 11-4-2014 να αποστείλουν στον Διευθυντή του Γραφείου Υπουργού

πίνακα με τα σχολεία στα οποία τυχόν δεν έχει ολοκληρωθεί η συγκρότηση των ομάδων εργασίας.

Στα παραπάνω έχουμε να επισημάνουμε τα παρακάτω:

Το άρθρο 39, παρ. 15 του ΦΕΚ 1340/2002, που επικαλείται η απόφαση αναφέρει: 

«Όταν ο Σύλλογος, για οποιονδήποτε λόγο, αδυνατεί να αναθέσει στους εκπαιδευτικούς τη διδασκαλία μαθημάτων ή την κατανομή τάξεων και τμημάτων, την απόφαση παίρνει ο Διευθυντής του σχολείου σε συνεργασία με τον αρμόδιο Σχολικό Σύμβουλο. Σε περίπτωση αδυναμίας να ανατεθούν εργασίες και τομείς ευθύνης εντός του σχολείου, την απόφαση παίρνει ο Διευθυντής

Οφείλουν οι συνδικαλιστικές ηγεσίες της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ να διερευνήσουν σε συνεργασία με τις νομικές τους υπηρεσίες αν νομιμοποιούνται οι διευθυντές να λάβουν αποφάσεις συγκρότησης ομάδων εργασίας για την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας σύμφωνα με το άρθρο 39. Πάνω από όλα όμως οφείλουν να αντιδράσουν άμεσα και αποφασιστικά. Να γίνει ολομέλεια προέδρων και αιρετών από κοινού Α/βθμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης. Να ληφθούν κοινές αποφάσεις και να υπάρξουν κοινές δράσεις που θα δημιουργήσουν κλίμα ενότητας και αγωνιστικότητας, που θα πείσουν τους συναδέλφους ότι θα δοθεί αποφασιστική και ολοκληρωτική μάχη. Χρειάζεται άμεση ανακοίνωση που να καλεί τους διευθυντές των σχολικών μονάδων να μη δημιουργήσουν ομάδες εργασίας πριν τις 4-4 ώστε να μη χαθεί το παιχνίδι πριν προλάβουμε να αντιδράσουμε.

Τέλος είναι φανερό ότι η απόφαση όπως είναι διατυπωμένη αφήνει να αιωρείται απειλή πάνω από τα κεφάλια όσων διευθυντών δεν υλοποιήσουν τη σχετική απόφαση.

Υπάρχει η θέση ορισμένων συναδέλφων ότι οι συνδικαλιστικές ηγεσίες θα έπρεπε να είχαν έτοιμη την αντίδρασή τους στην παραπάνω εξέλιξη και ότι πιάστηκαν στον ύπνο καθώς δε θεωρούσαν ότι το υπουργείο θα προχωρούσε σε τέτοια κίνηση μη θέλοντας να πυροδοτήσει το κλίμα ενόψει των επερχόμενων εκλογών.

Άλλοι πάλι πιστεύουν ότι το υπουργείο δε θα προχωρήσει στην αξιολόγηση, αλλά θέλει απλώς να εμφανίσει στους ευρωπαϊκούς εταίρους ότι προχωρά το πρόγραμμα για να μη χαθούν τα χρήματα για το σχετικό πρόγραμμα που προέρχονται από τα κονδύλια ΕΣΠΑ.

Όπως και να έχει η αντίδραση από τις συνδικαλιστικές μας ηγεσίες το αμέσως επόμενο διάστημα θα δείξει αν πράγματι έχουν τη βούληση και το σθένος να προστατέψουν τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.

Μεταθέσεις, υποχρεωτικές μεταθέσεις, αποσπάσεις, υποχρεωτικές αποσπάσεις. Οι ασκήσεις επί χάρτου συνεχίζονται:
Δυστυχώς η πολιτεία, η κυβέρνηση, το υπουργείο Παιδείας, δεν παραδειγματίστηκαν από τα λάθη τους που διέπραξαν το καλοκαίρι και το φθινόπωρο του 2013. Με σύνθημά τους < εξορθολογισμός του εκπαιδευτικού προσωπικού > προχώρησαν σε υποχρεωτικές μετατάξεις εκπαιδευτικών από τη Β/θμια στην Α/θμια εκπαίδευση και σε υποχρεωτικές αποσπάσεις εκπαιδευτικών από Διεύθυνση σε Διεύθυνση, με στόχο να καλυφτούν τα κενά των εκπαιδευτικών χωρίς να γίνουν διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών και προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Το αποτέλεσμα το γνωρίζουμε όλοι. Ακόμα και σήμερα που μιλάμε εξακολουθούν να υπάρχουν κενά εκπαιδευτικών τόσο στην Α/θμια όσο και στη Β/θμια εκπαίδευση και να έχουν χαθεί από την αρχή της σχολικής χρονιάς χιλιάδες διδακτικές ώρες. Τόσο οι εκπαιδευτικοί, όσο και οι μαθητές, αλλά και οι γονείς τους έχουν υποστεί μια αφάνταστη ταλαιπωρία.
Και ενώ θα περίμενε κανείς να προχωρήσουν επιτέλους σε διορισμούς και σε προσλήψεις εκπαιδευτικών για να μπει ένα τέρμα σε αυτό το χάλι, δημοσίευσαν στην εφημερίδα της κυβέρνησης στις 28 Φεβρουαρίου νόμο για τις υποχρεωτικές μεταθέσεις των εκπαιδευτικών. Όσα κενά δεν καλυφτούν με τις υποχρεωτικές μεταθέσεις του νέου νόμου θα προσπαθήσουν να τις καλύψουν με τις υποχρεωτικές αποσπάσεις με το νόμο 3848 όπως έγινε το Σεπτέμβρη. Έτσι θα έχουν 2 δεξαμενές για να αντλούν εκπαιδευτικούς προκειμένου να καλύπτουν τα κενά που θα δημιουργούνται στο χώρο της εκπαίδευσης, αδιαφορώντας για το αν οι εκπαιδευτικοί στην εποχή που ζούμε μπορούν να ανταπεξέλθουν οικονομικά στις παραπάνω μετακινήσεις.
Όσο για τις κανονικές μεταθέσεις όσο αυτές δεν ανακοινώνονται τόσο θα πυροδοτείται η φημολογία για αλλαγές στα κριτήρια, για το αν θα προηγηθούν των υποχρεωτικών μεταθέσεων, για το αν θα γίνονται από τα υπηρεσιακά συμβούλια ή από το υπουργείο παιδείας. Γνώμη μου είναι ότι οποιεσδήποτε αλλαγές επιχειρηθούν χρειάζονται νομοθετικές ρυθμίσεις και δεν ξέρω αν παραμονές εκλογών η κυβέρνηση θα ρισκάρει να φέρει στη βουλή τέτοιες μεταρρυθμίσεις. Ίσως εκεί να οφείλεται και η μεγάλη καθυστέρηση που παρατηρείται φέτος στη δημοσιοποίηση της εγκυκλίου των κανονικών μεταθέσεων.
Ας μην ξεχνάμε άλλωστε ότι εκκρεμούν από πέρσι η ανακήρυξη νέων οργανικών θέσεων για τους εκπαιδευτικούς που μετατάχτηκαν από τη Β/θμια στην Α/θμια, η συγχώνευση σχολικών μονάδων στο τέλος της σχολικής χρονιάς και ενδεχομένως μια φημολογούμενη αύξηση διδακτικού ωραρίου και στην Α/θμια εκπαίδευση. Όλα τα παραπάνω θα δημιουργήσουν ένα διαφορετικό σκηνικό στο χώρο της εκπαίδευσης που αν συνδυαστεί με την επερχόμενη αξιολόγηση θα πυροδοτήσει νέες εκρήξεις στον πολύπαθο χώρο της εκπαίδευσης.
Όσο για τις κανονικές αποσπάσεις μετά την πρόσφατη δήλωση του Υπουργού Παιδείας ότι στόχος είναι να μη γίνουν αποσπάσεις την επόμενη σχολική χρονιά, ίσως θα πρέπει να τις ξεχάσουμε οριστικά.

Πρόγραμμα Ευ Ζην:  Διαβάσαμε τη σχετική ανακοίνωση της ΔΟΕ και τα σχετικά ερωτήματα που απηύθυνε στο Υπουργείο Παιδείας για το πρόγραμμα Ευ Ζην. Εύστοχα τα ερωτήματα και έπρεπε να τεθούν. Μόνο που έπρεπε να τεθούν όχι ένα μήνα πριν τη ολοκλήρωση του προγράμματος, αλλά πολύ νωρίτερα. Όταν η σχετική ανακοίνωση έφτασε στα σχολεία,  η πλειονότητα των γυμναστών είχε ξεκινήσει την υλοποίηση του συγκεκριμένου προγράμματος. Οι συνάδελφοι γυμναστές ακόμα περιμένουν θέση της ΔΟΕ αν είναι υποχρεωμένοι ή όχι να εκτελέσουν το συγκεκριμένο πρόγραμμα καθώς και τη συνδικαλιστική κάλυψη σε περίπτωση που δεν το υλοποιήσουν.

Επειδή το πρόγραμμα προβλέπεται να διαρκέσει μέχρι το 2017 θα πρέπει έγκαιρα η ομοσπονδία μας να προβεί στις απαραίτητες ενέργειες ώστε να γνωρίζουν οι εκπαιδευτικοί τα δικαιώματά τους και τις υποχρεώσεις τους σχετικά με το πρόγραμμα αυτό. Ας παραδειγματιστεί η ομοσπονδία από πρωτοβάθμια σωματεία εκπαιδευτικών και από συλλόγους γονέων που έγκαιρα έβγαλαν και κοινοποίησαν σχετικές αποφάσεις.
 


ΧΡΟΝΗΣ  ΓΕΩΡΓΙΟΣ                                                                                                                                               

Αιρετός εκπρόσωπος στο ΑΠΥΣΠΕ  Αττικής

εκλεγμένος με το ψηφοδέλτιο της

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ

(ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ)

Τηλ.  6972363653

[email protected]

Αναπληρωματικός: ΚΑΒΑΚΛΗΣ ΛΟΥΚΑΣ

Τηλ.  6949294781


ΔΕΛΤΙΟ  ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ  Νο  30

του  αιρετού  Γιώργου  Χρόνη

εκλεγμένου με  το  ψηφοδέλτιο της

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ-

ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ  ΚΙΝΗΣΕΙΣ  ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

fysiki_oefe_1.jpg
Πανελλαδικές: Τα 2 τελευταία χρόνια τα 7 τμήματα της Φυσικής των ΑΕΙ της χώρας μας είχαν κενές πάνω από τις μισές θέσεις εισακτέων
Aπό τις διαθέσιμες θέσεις, το 50% περίπου έμειναν «ορφανές»  εξαιτίας της εφαρμογής της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ).
Πανελλαδικές: Τα 2 τελευταία χρόνια τα 7 τμήματα της Φυσικής των ΑΕΙ της χώρας μας είχαν κενές πάνω από τις μισές θέσεις εισακτέων