Thumbnail
Εκπαιδευτικός Όμιλος – αντιτετράδια της εκπαίδευσης: Οχι στην αξιολόγηση-Αυτοαξιολόγηση!

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ  ΟΜΙΛΟΣ - ΑΝΤΙΤΕΤΡΑΔΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
1. ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ – ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ. ΚΑΝΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΤΙΣ ΟΜΑΔΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ!

Η συγκυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ και οι αρμόδιοι υπουργοί παιδείας και εσωτερικών, με τις τελικές ρυθμίσεις και τις σχετικές εγκυκλίους που απέστειλαν, πέταξαν τις μάσκες και αποκάλυψαν πλήρως τα σχέδιά τους, τις πραγματικές τους επιδιώξεις σχετικά με τη λεγόμενη αυτοαξιολόγηση. Αμέσως μετά τις απολύσεις των συναδέλφων μας σε διαθεσιμότητα και αφού απέτυχαν παταγωδώς να πείσουν τους εκπαιδευτικούς να συμμετάσχουν στις ομάδες αυτοαξιολόγησης, αφού συνάντησαν την καθολική άρνηση του εκπαιδευτικού κινήματος, που με συνελεύσεις-ενημερώσεις-συγκεντρώσεις-απεργίες-πρακτικά και ψηφίσματα καταγγελίας των συλλόγων διδασκόντων, τους γύρισαν την πλάτη, επιβάλλουν μία άκρως αυταρχική-πραξικοπηματική πολιτική που λύνει τα χέρια στα παραπάνω υπουργεία να προχωρούν σε όποιες βάρβαρες αλλαγές επιθυμούν κάθε φορά και στις απαιτούμενες από την τρόικα απολύσεις.

Με αφορμή την σχετική εγκύκλιο που έστειλε το υπουργείο παιδείας[24/3/2014], αλλά και τη διάταξη που προωθείται απ’ το υπουργείο οικονομικών για αποζημίωση των υπαλλήλων που απολύονται, γίνονται φανερά και στους πλέον δύσπιστους ότι:

• Πρώτον, η επίθεση είναι ολομέτωπη και καθολική και σαν τέτοια πρέπει να αντιμετωπιστεί. Επομένως δεν υπάρχουν ούτε διαδικαστικές «ντρίπλες» αποφυγής της σύγκρουσης, ούτε νομικοί «δρόμοι» αντιμετώπισης της επίθεσης.

• Δεύτερον, η εγκύκλιος αυτή «λύνει» τα χέρια στα στελέχη της εκπαίδευσης, προϊσταμένους, συμβούλους, διευθυντές, η πλειοψηφία των οποίων ήθελαν να προωθήσουν την αξιολόγηση και είχαν τις δυσκολία να αντιπαρατεθούν με τους συλλόγους διδασκόντων. Τώρα και με το πρόσχημα της λογικής του «εντέλλεσθε» αποδεσμεύονται για να προχωρήσουν στο δρόμο της αξιολόγησης. Να τονίσουμε ότι οι λίγες εξαιρέσεις δεν είναι παρά η επιβεβαίωση αυτής της πραγματικότητας, και αναφερόμαστε ειδικά στους διευθυντές των σχολείων.

• Τρίτον, πρέπει να τονίσουμε για μια ακόμα φορά ότι η αυτοαξιολόγηση δεν είναι αθώα και χωρίς ουσιαστικό περιεχόμενο, όπως εντέχνως προσπαθούν ορισμένοι να πείσουν. Είναι το πρώτο στάδιο της αξιολόγησης που έρχεται αμέσως μετά. Άλλωστε, για όσους έχουν ακόμα ψευδαισθήσεις ή στρουθοκαμηλίζουν τους προτείνουμε να διαβάσουν τους προβλεπόμενους δείκτες αξιολόγησης μέσα στην αυτοαξιολόγηση.

• Τέταρτον, να υπενθυμίσουμε ακόμα μια φορά ότι η αυτοαξιολόγηση οδηγεί στην αξιολόγηση που με την σειρά της οδηγεί στη διαθεσιμότητα, την κινητικότητα και την απόλυση, στην υποταγή και τη χειραγώγηση, στην κατηγοριοποίηση και το κλείσιμο σχολείων, ιδιαίτερα σήμερα με την επιβολή ενός ταξικότερου λυκείου για λίγους και της κατάρτισης-μαθητείας για τους πολλούς μαθητές, από τα φτωχότερα στρώματα του πολυβασανισμένου λαού μας!

Ο υπουργός εσωτερικών Μητσοτάκης, με το θεσμικό πλαίσιο που έχει διαμορφώσει, με απόλυτη σαφήνεια δηλώνει ότι με την αξιολόγηση θα γίνουν οι απαραίτητες απολύσεις μέσα στο 2015, όπως απαιτεί η τρόικα και οι δανειστές. Αυτή είναι και η καλύτερη απάντηση σε όλους αυτούς που εξακολουθούν να λένε ότι η αξιολόγηση έχει σαν στόχο να βελτιώσει το επίπεδο της παρεχόμενης εκπαίδευσης και θα έπρεπε να είχαμε τις «δικές» μας προτάσεις για την εφαρμογή της.

• Με τις συνθήκες επομένως που έχουν διαμορφωθεί, και επειδή η σύγκρουση είναι σκληρή και θα γίνει ακόμα βιαιότερη, εκτιμούμε ότι δεν υπάρχει άλλος δρόμος από την ανοιχτή κατά μέτωπο αντιπαράθεση και ρήξη με την κυβερνητική πολιτική. Ο δρόμος είναι μιας κατεύθυνσης, αυτός της καθαρής άρνησης απέναντι στο μεσαίωνα της αξιολόγησης, της καθαρής άρνησης συμμετοχής σε ομάδες και στην ανοιχτή καταγγελία-διαγραφή από τα σωματεία ιδιαίτερα όσων στελεχών επιδιώξουν να ορίσουν μέλη ομάδων εκπαιδευτικούς παρά τη θέλησή τους. Στη σύγκρουση αυτή θα κριθούν όλοι και θα προσδιοριστούν τα νέα δεδομένα για τις εργασιακές σχέσεις και το μέλλον του δημόσιου σχολείου.

 

Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΚΑΤΑΡΓΕΙ ΕΠΙΣΗΜΑ ΤΗ ΜΟΝΙΜΟΤΗΤΑ.

 

Με σχέδιο νόμου ή υπουργική απόφαση που ετοιμάζεται απ’ το υπουργείο οικονομικών ρυθμίζεται η αποζημίωση των δημοσίων υπαλλήλων που απολύθηκαν ή απολύονται. Συγκεκριμένα ετοιμάζεται η σχετική ρύθμιση η οποία θα προβλέπει αποζημίωση ανάλογη αυτής που παίρνει ένας υπάλληλος που εργάζεται στον ιδιωτικό τομέα ή με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου με το δημόσιο. Η ρύθμιση αυτή που εμφανίστηκε σαν άρση των αδικιών ανάμεσα στους εργαζόμενους του ιδιωτικού και του δημοσίου δεν είναι καθόλου αθώα και καθόλου φυσικά δεν άρει τις υποτιθέμενες αδικίες. Στην πραγματικότητα πρόκειται για μια καθαρή καταστρατήγηση του συντάγματος που απαγορεύει τις απολύσεις δημοσίων υπαλλήλων και γι’ αυτό δεν προβλέπει και αντίστοιχες αποζημιώσεις. Είναι γνωστό ότι όσοι απολύονταν για πειθαρχικούς ή ποινικούς λόγους απ’ το δημόσιο όχι μόνο δεν έπαιρναν αποζημίωση αλλά για μεγάλη περίοδο έχαναν και τα ασφαλιστικά τους δικαιώματα. Κατά συνέπεια ο νομοθέτης δεν είχε λόγους να προβλέψει αποζημίωση λόγω απόλυσης στο δημόσιο τομέα. Η καινούρια αυτή ρύθμιση επισημοποιεί με τον πιο σαφή τρόπο την κατάργηση της μονιμότητας στο δημόσιο όχι βέβαια μέσα από κάποιες συνταγματικές αλλαγές, όπως πιστεύουν ορισμένοι, αλλά με έναν βάρβαρο και προκλητικό τρόπο αποδεικνύοντας ότι και το περίφημο σύνταγμα του οποίου εμφανίζονται σαν θεματοφύλακες δεν είναι παρά ένα κουρελόχαρτο στις ταξικές τους επιλογές. Είναι ανάγκη να αποκαλυφθεί ο πραγματικός χαρακτήρας της νέας αυτής ρύθμισης και να καταγγελθεί απ’ το συνδικαλιστικό κίνημα.

 

ΠΑΝΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ-ΠΑΝΕΡΓΑΤΙΚΟΣ ΑΓΩΝΑΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ ΟΛΟΙ ΣΤΙΣ ΔΙΑΔΗΛΩΣΕΙΣ, ΤΙΣ ΓΕΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΠΕΡΓΙΕΣ

ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΙ ΠΟΛΛΟΙ-ΕΧΟΥΜΕ ΤΟ ΔΙΚΙΟ- ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΤΟΥΣ ΝΙΚΗΣΟΥΜΕ

 

26/3/2014 

 

6974438720, www.antitetradia.gr

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 27/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

viasmos
Δεν είναι μόνο η βία, είναι και η επικοινωνιακή αναπαραγωγή της
Tα μικρά παιδιά και οι νέοι γνωρίζουν πριν από καθετί τη διάχυτη βία. Την προσλαμβάνουν ως αναπόσπαστο στοιχείο της καθημερινής ζωής και της...
Δεν είναι μόνο η βία, είναι και η επικοινωνιακή αναπαραγωγή της
daskalos_agglika
Τοποθέτηση εκπαιδευτικών σε σχολεία στις Σέρρες για την εισαγωγή των Αγγλικών στην Προσχολική Εκπαίδευση

Απόφαση τοποθέτησης - διάθεσης

Τοποθέτηση εκπαιδευτικών σε σχολεία στις Σέρρες για την εισαγωγή των Αγγλικών στην Προσχολική Εκπαίδευση
απθ
ΑΠΘ: Καθηγητής στη λίστα των επιστημόνων με τη μεγαλύτερη επιρροή παγκοσμίως για 10η συνεχή χρονιά
Για δέκατη συνεχή χρονιά ο Καθηγητής του ΑΠΘ Γιώργος Καραγιαννίδης περιλαμβάνεται στη λίστα των επιστημόνων με τη μεγαλύτερη επιρροή παγκοσμίως
ΑΠΘ: Καθηγητής στη λίστα των επιστημόνων με τη μεγαλύτερη επιρροή παγκοσμίως για 10η συνεχή χρονιά
karotsakia.jpg
Ηράκλειο: Σύσκεψη για τα Ειδικά Σχολεία - Διαμαρτυρία στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Πραγματοποιήθηκε χθες (25/11/2024) σύσκεψη για το φλέγον ζήτημα της σχολικής στέγης ΕΝΕΕΓΥΛ και ΕΕΕΕΚ, αλλά και γενικότερα της σχολικής στέγης, καθώς...
Ηράκλειο: Σύσκεψη για τα Ειδικά Σχολεία - Διαμαρτυρία στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση