Thumbnail
Υποβολή παραίτησης του Μανόλη Μηλιαράκη, Σχολικός  Σύμβουλος, 1ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας Ν.Ηρακλείου  

Παραιτούμαι από ΑΞΙΟΛΟΓΗΤΗΣ Σχολικός Σύμβουλος και προτιμώ να επιστρέψω στα διδακτικά μου καθήκοντα παρά να υπηρετήσω τις πραγματικές σκοπιμότητες και τις προθέσεις του  Υπουργείου με το  Π.Δ. 152 και το Ν.4024,  καθώς δεν επιθυμώ να συμβάλλω στη εφαρμογή τους. Εκτιμώ ότι οι  παραπάνω νόμοι  καταστρέφουν το δημοκρατικό, συνεργατικό κλίμα που υπάρχει στα σχολεία το οποίο είναι απαραίτητο για μια ποιοτική και αποτελεσματική εκπαίδευση.

Πιστεύω ότι ο ρόλος του Σχολικού Συμβούλου συνεπάγεται ουσιαστική αρωγή μέσα σε ένα κλίμα αμοιβαίας εκτίμησης, σεβασμού και εμπιστοσύνης το οποίο τώρα υπονομεύεται .

«Αν δεν σου αρέσει εκεί που είσαι κουνήσου δεν είσαι δέντρο»

Να αγαπάς την ευθύνη

να λες εγώ μονάχος μου

έχω χρέος να σώσω τον τόπο μου

Αν δεν σωθεί εγώ φταίω.

Ν. Καζαντζάκης

Θέλω κι εγώ να είμαι μέσα στα πράγματα του σχολείου με τη θέση του δασκάλου όπως ενδεικτικά εκφράζεται από τους μαθητές της Στ΄τάξης  του 30ου Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου και  από τη δασκάλα τους.

Τις επόμενες μέρες με «κρητική» ματιά θα πάρω δημόσια θέση με Κριτική Σκέψη για όσα  συμβαίνουν στην εκπαιδευτική επικαιρότητα.

Μηλιαράκης Μανόλης

Εκπαιδευτικός Α/θμιας Εκπαίδευσης Ν.Χανίων

Παραθέτω τα κείμενα από την εφημερίδα τους.

Σημείωμα της δασκάλας

       Η ζωή στην τάξη είναι συναρπαστική για το δάσκαλο αλλά καθόλου εύκολη! Κάθε μέρα είναι μία περιπέτεια, ένα ταξίδι με πολλούς προορισμούς, μια παράσταση χωρίς σενάριο, γεμάτη απρόοπτα, όπου έχουμε χρέος να γοητεύουμε και να κερδίζουμε την προσοχή και το ενδιαφέρον ενός πολύ δύσκολου κοινού.

        Τα παιδιά μας είναι επαναστατημένα! Η πειθαρχία και η επιβολή της εξουσίας του δασκάλου, ο φόβος και η τιμωρία δεν θεωρούνται πια παιδαγωγικές αρετές. Ο σεβασμός δεν χαρίζεται σε κανέναν, πρέπει να τον κερδίζουμε “με το σπαθί μας” και να χτίζουμε σχέσεις εμπιστοσύνης και κατανόησης με τα παιδιά. Διαφορετικά δεν πετυχαίνουμε τους στόχους μας, που είναι κι αυτοί πολύπλοκοι στην εποχή μας.

       Δεν αρκεί πια να πει ο μαθητής το μάθημα απέξω, πρέπει να μάθει να σκέφτεται και να καταλαβαίνει τον κόσμο, να αυτενεργεί κι όχι απλά να αναπαράγει, να κρίνει και να παίρνει υπεύθυνες αποφάσεις, να προτείνει δικές του ιδέες και να τις υλοποιεί!

        Τίποτα απ’ όλα αυτά δεν είναι αρνητικό! Το όραμα ενός τέτοιου σχολείου μας δίνει δύναμη να προσπαθούμε κάθε μέρα με νέα όρεξη να βάλουμε έστω κι ένα μικρό λιθαράκι στο χτίσιμο του μέλλοντος, γιατί τα παιδιά μας είναι το μέλλον!

        Εμείς οι μεγάλοι είμαστε γεμάτοι με “πρέπει”! Τα παιδιά είναι γεμάτα με “θέλω”!

Ας σεβαστούμε τα “θέλω” των παιδιών για να σεβαστούν κι αυτά τα δικά μας “πρέπει” κι έτσι η ζωή θα πάει μπροστά!(Δασκάλα : Κατερίνα Κοπιδάκη)

                                        ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ “ΜΕΣΑ ΣΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ”!!!

Θέλουμε το σχολείο μας να είναι “μέσα στη ζωή” και η ζωή να είναι μέσα στο σχολείο μας!

Θέλουμε να χάνουμε μάθημα, γιατί μάθημα για μας σημαίνει βαρεμάρα στην τάξη και πολλή δουλειά στο σπίτι!

Θέλουμε να είμαστε παιδιά, κι όχι οι σκληρότερα εργαζόμενοι στη χώρα μας!

Θέλουμε να βρίσκουμε καινούρια και διαφορετικά πράγματα να κάνουμε!

Θέλουμε να μην είναι το σχολείο σκέτη ρουτίνα! Η ρουτίνα σκοτώνει τη ζωντάνια και το ενδιαφέρον μας!

Θέλουμε να σκεφτόμαστε, να φανταζόμαστε και να εκφράζουμε τις σκέψεις και τα συναισθήματα μας μέσα στην τάξη, να ακουγόμαστε κι όχι μόνο να ακούμε!

Θέλουμε να παίζουμε περισσότερο στο σχολείο και όχι μόνο στο διάλειμμα!

Θέλουμε στην τάξη να ρωτάμε, να ψάχνουμε, να συνεργαζόμαστε και να δημιουργούμε. Αυτό για μας είναι παιχνίδι!

Θέλουμε να κάνουμε δραστηριότητες έξω από το σχολείο, εκεί που βρίσκεται η “πραγματική” ζωή!

Θέλουμε να χρησιμοποιούμε περισσότερο το σώμα και τα χέρια μας, να αθλούμαστε, να φτιάχνουμε κατασκευές, να ζωγραφίζουμε, να βάφουμε, να χτίζουμε..., να  παράγουμε “χειροπιαστά” δημιουργήματα!

Θέλουμε να ξεφεύγουμε από τα βιβλία και τη αποστήθιση έτοιμων γνώσεων και να μαθαίνουμε με σύγχρονους τρόπους!

Θέλουμε να χρησιμοποιούμε μέσα στην τάξη νέες τεχνολογίες, να έχουμε πρόσβαση στο διαδίκτυο με διαδραστικό τρόπο!

Θέλουμε το σχολείο, εκτός από βαθμούς, να μας δίνει όραμα  και αισιοδοξία για το μέλλον, πίστη στον εαυτό μας, κατανόηση στη διαφορετικότητα μας, φιλίες για μια ζωή, όμορφες αναμνήσεις από τα παιδικά μας χρόνια...

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

amfitheatro.jpeg
Έγιναν 108 τα Τμήματα ΑΕΙ που μαζί με το πτυχίο παραχωρούν και μεταπτυχιακό τίτλο!
Έγιναν 108 τα τμήματα που απονέμουν ενιαίο και αδιάσπαστο τίτλο σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου (integrated master)
Έγιναν 108 τα Τμήματα ΑΕΙ που μαζί με το πτυχίο παραχωρούν και μεταπτυχιακό τίτλο!
Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Εύβοιας
Αποκάλυψη alfavita.gr: Επιστολή-κόλαφος προς το Fund που προσπάθησε να απαγορεύσει στους εκπαιδευτικούς αναρτήσεις πολιτικού, οικονομικού ή θρησκευτικού χαρακτήρα
ΟΙΕΛΕ: Η επιχειρηματική ελευθερία υποχωρεί μπροστά σε θεμελιώδη ατομικά δικαιώματα όπως είναι η ελευθερία λόγου και έκφρασης αλλά και διεκδίκησης...
Αποκάλυψη alfavita.gr: Επιστολή-κόλαφος προς το Fund που προσπάθησε να απαγορεύσει στους εκπαιδευτικούς αναρτήσεις πολιτικού, οικονομικού ή θρησκευτικού χαρακτήρα