Thumbnail

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. ΠΕΙΡΑΙΑ

                              “Η ΠΡΟΟΔΟΣ”                                                   Πειραιάς  19-09-2012   

 ΧΑΪΔΑΡΙΟΥ & ΠΑΛΑΜΗΔΙΟΥ   Τ. Κ. 185 45 ΠΕΙΡΑΙΑΣ                                                 Αριθ. Πρωτ.:  105

ΤΗΛ.: 210 4613836 - ΚΙΝ.: 6972210342-6944 605921

                FAX.: 210 4613836 - 210 4206111

             ΗΛΕΚ/ΝΙΚΗ Δ/ΝΣΗ: www.e-proodos.gr

                  E-mail: [email protected]   

 

ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟ

Η ΔΟΕ!

 

Σε κάθε  συγκυρία και ανεξάρτητα από τα κάθε φορά επίδικα αντικείμενα της κοινωνικής διαπάλης, βασική αποστολή κάθε συνδικαλιστικού φορέα είναι η ενίσχυση της ενότητας των εργαζομένων μέσα από την συμμετοχή τους στη δράση του σωματείου.  Η αγωνιστική ενότητα στο εσωτερικό του κλάδου είναι μια λίγο πολύ ανελαστική αποστολή για τα σωματεία και τα κριτήρια επίτευξης της σταθερά: το ποσοστό συμμετοχής των συναδέλφων στη ζωή και τη δράση του σωματείου.  

Η ολοφάνερη αδυναμία της πλειοψηφίας του  δ.σ. της  ΔΟΕ να εκπληρώσει σήμερα τη στοιχειώδη αυτή αποστολή αποδυναμώνει επικίνδυνα τον κλάδο σε μια κρίσιμη στιγμή της ιστορίας.

Η ενότητα στο εσωτερικό του κλάδου οδηγείται σε ραγδαία υποχώρηση. Τελευταίο παράδειγμα η απεργία της 12ης Σεπτέμβρη. Τη στιγμή που η πλειοψηφία του δ.σ. της ΔΟΕ απαξιώνει να μιλήσει για τα ποσοστά της απεργίας και καυχιέται ανέξοδα για την «επιτυχία» (;)  των πρωτοβουλιών της, κυκλοφορούν πληροφορίες στο εσωτερικό του κλάδου που κάνουν λόγο για μόλις 3% συμμετοχή,  χωρίς να διαψεύδονται από κανέναν.

Αν ανταποκρίνονται τα ποσοστά αυτά στην πραγματικότητα,  γιατί δεν παραδέχεται η πλειοψηφία του δ.σ. της ΔΟΕ ότι στην τρέχουσα συγκυρία η κλαδική απεργία με τη μορφή των 24ωρων απεργιών διαμαρτυρίας  δεν υπερασπίζεται τα συμφέροντα του κλάδου και τη δημόσια εκπαίδευση; Γιατί δεν αναγνωρίζει την ολοκληρωτική απαξίωση της κλαδικής διεκδίκησης από το σύνολο των συναδέλφων;  Γιατί παρά την καταφανή  αποτυχία της, επιμένει στην αδιέξοδη γραμμή της; Σε μια γραμμή που οδηγεί μακριά από τη συλλογική διεκδίκηση ακόμη κι  εκείνους τους συναδέλφους  που τα τελευταία δυόμιση χρόνια έδωσαν τη μάχη ενάντια στις κοινωνικές και πολιτικές δυνάμεις που επέβαλλαν την τρόικα και τα μνημόνια;   Γιατί εκφυλίζει την αναγκαιότητα συγκρότησης ενός κοινωνικού και πολιτικού μετώπου ενάντια στα μνημόνια και την αντεργατική πολιτική; Γιατί εξισώνει την ικανοποίηση  αυτής της ανάγκης με τους στοιχειώδεις κανόνες ευγένειας που φανερώνει  η προκήρυξη μιας στάσης εργασίας από τα δ.σ. της ΟΛΜΕ και της ΑΔΕΔΥ; Γιατί ηθικολογεί για την αναγκαιότητα των απεργιακών κινητοποιήσεων όταν δουλειά της είναι να οργανώνει με επιτυχία συγκεκριμένους απεργιακούς αγώνες;

Οι φωνές που προειδοποιούσαν για την αποτυχία της γραμμής της κλαδικής διεκδίκησης ήταν πολλές. Οι γενικές συνελεύσεις  του συλλόγου μας εδώ και δύο χρόνια επανειλημμένα έχουν απορρίψει αυτή τη γραμμή. Για παράδειγμα η απόφαση της γενικής συνέλευσης του Νοεμβρίου του 2011 υποστήριζε: «Με βάση τη μέχρι τώρα αγωνιστική εμπειρία της τελευταίας διετίας, διαπιστώνουμε ότι μεγάλα προβλήματα στις κυρίαρχες πολιτικές δημιούργησε η συμμετοχή του κόσμου στις γενικές πολιτικές απεργίες, η εμφάνιση του λαϊκού παράγοντα στο πολιτικό προσκήνιο μέσα από το κίνημα των πλατειών και την παρέμβαση στις παρελάσεις, οι καταλήψεις δημόσιων χώρων από τους εργαζόμενους. Την ίδια περίοδο η κυβέρνηση αντιμετώπισε  χωρίς δυσκολίες τους μεγάλους κλαδικούς αγώνες (δημόσιες συγκοινωνίες, ταξί, φορτηγά, φαρμακεία, υγεία κλπ).    Παίρνοντας υπόψη τα παραπάνω ο σύλλογος μας συμβάλλει στην ανάπτυξη πανεργατικών παλλαϊκών αγωνιστικών κινητοποιήσεων».

 

Η τοποθέτηση αυτή δεν συνιστά σε καμία περίπτωση υπόκλιση σε μία υποτιθέμενη «κάμψη το αγωνιστικού φρονήματος του κλάδου». Αντίθετα, εδράζεται σε μια ορθή ανάγνωση της συγκυρίας. Σύμφωνα με την ανάγνωση αυτή, το δημοτικό σχολείο, ή και η εκπαίδευση συνολικότερα, δεν μπορεί να αποτελέσει κάποιου είδους εξαίρεση στην αλλαγή της συνολικής ρύθμισης της κοινωνικής και πολιτικής οργάνωσης που επιχειρείται μέσα από τη μνημονιακή πολιτική. Η πολιτική αυτή προωθεί όχι μια απλή εσωτερική υποτίμηση, όπως συνήθως λέγεται, αλλά μια συνολική αλλαγή από την οποία κανείς εργαζόμενος δεν θα εξαιρεθεί. Ο μετασχηματισμός αυτός συμπεριλαμβάνει τη μείωση της αγοραστικής δύναμης των εργαζόμενων, τη διάλυση των εργασιακών τους σχέσεων, τη συρρίκνωση της έννοιας των δημόσιων αγαθών και των κοινωνικών δικαιωμάτων που συνδέονται μ’ αυτά τα αγαθά. Επιπρόσθετα ο μετασχηματισμός αυτός υποσκάπτει ευρύτατο τμήμα απ’ ό,τι  θα μπορούσε να χαρακτηριστεί πολιτική και πολιτιστική κατάκτηση του λαού.   

Μπροστά σε μια τέτοια αλλαγή, είναι αστείο να νομίζει κανείς ότι μπορεί να αντισταθεί με την επίκληση σύγχρονων εκδοχών της θεωρίας του ανθρώπινου κεφαλαίου (βλέπε «επένδυση στη γνώση»). Κανείς δεν θα δώσει ούτε ένα ευρώ στα σχολεία και στους εκπαιδευτικούς, επειδή «υπηρετούν τη γνώση». Κανείς δεν θα αναγνωρίσει ούτε ένα δικαίωμα στους εκπαιδευτικούς, γιατί «θα οδηγήσουν τη νέα γενιά στο γενναίο νέο κόσμο του παγκόσμιου ανταγωνισμού». Αντίθετα, τα σχολεία και οι εκπαιδευτικοί θα σαρωθούν μαζί με κάθε άλλο εργαζόμενο, στα πλαίσια της μνημονιακής πολιτικής.

Επανερχόμενοι στο ζήτημα της πρόσφατης απεργίας πρέπει να πούμε ότι στο σύλλογο μας η συμμετοχή στην τελευταία απεργιακή κινητοποίηση ήταν τραγικά μικρότερη από τη συμμετοχή στις πανεργατικές απεργίες της προηγούμενης χρονιάς, παρά το γεγονός ότι το δ.σ. δούλεψε (στο μέτρο του δυνατού) για την επιτυχία της καλώντας έκτακτη γενική συνέλευση για την προετοιμασία της,  πραγματοποιώντας παράσταση διαμαρτυρίας στο ΠΥΣΠΕ την παραμονή της και απευθύνοντας κάλεσμα συμμετοχής σε αυτή. Το αποτέλεσμα ούτε μας ξάφνιασε ούτε μας χαροποίησε.  Το περιμέναμε, όπως το  περίμενε και όποιος έχει στοιχειώδη επαφή με τις αγωνίες και τις ελπίδες των συναδέλφων.  Μας λύπησε, όπως μας λυπεί οτιδήποτε ενισχύει τις τάσεις ατομικισμού και αναχωρητισμού στο εσωτερικό μας.

Καλούμε την πλειοψηφία του δ.σ. της ΔΟΕ να αλλάξει ρότα και

  • να συμβάλλει στην οικοδόμηση ενός πλατιού κοινωνικού και πολιτικού λαϊκού μετώπου που θα οργανώσει τον αγώνα ενάντια στην αντιλαϊκή πολιτική και θα αναζητήσει φιλολαϊκή πολιτική διέξοδο. Να εργαστεί με σκοπό το συντονισμό του αγώνα όλων των κοινωνικών, πολιτικών, επιστημονικών και πνευματικών δυνάμεων που κινούνται στην ίδια κατεύθυνση,
  • να ενισχύσει αποφασιστικά τις πανεργατικές απεργιακές κινητοποιήσεις, με πρώτο σταθμό την απεργία στις 26 Σεπτεμβρίου, και να συμβάλει στον αγώνα για να μην περάσουν τα νέα μέτρα. Η εμπειρία των αγώνων που δόθηκαν τα τελευταία χρόνια δείχνει ότι αποτελεί αξεπέραστο εμπόδιο η έλλειψη-από την πλευρά των συνδικάτων- ενός αγωνιστικού σχεδίου που έμπρακτα θα αμφισβητεί  τις κυρίαρχες πολιτικές. Η κήρυξη σποραδικών απεργιών κάθε φορά που ψηφίζονται νέα μέτρα αποδείχτηκε ότι δεν οδηγεί στην αποτροπή λήψης αυτών των μέτρων. Αυτό που τώρα είναι απαραίτητο είναι η εξαγγελία ενός αγωνιστικού σχεδίου που θα ανατρέπει τα αντιλαϊκά μέτρα.
  • να αξιοποιήσει το δίκτυο των πρωτοβάθμιων συλλόγων για να φτάσει η σχετική πληροφόρηση σε όλη την Ελλάδα (γράμματα σε γονείς, τοπικές εκδηλώσεις με άλλα σωματεία και συλλόγους γονέων),
  • να χρηματοδοτήσει την παραγωγή κάθε μορφής πληροφορικού υλικού (π.χ. ντοκιμαντέρ, εκθέσεις, έντυπα) που θα αναδεικνύει τις καταστροφικές για το λαό επιπτώσεις των μνημονιακών πολιτικών,
  • να κηρύξει ανεπιθύμητους τους πολιτικούς υπηρέτες  του μνημονίου και του ΔΝΤ στα σχολεία, τις γειτονιές μας, τις μαζικές διαδικασίες και τις εκδηλώσεις μας. Αντιδημοκρατικές είναι οι αντιλαϊκές πολιτικές που ισοπεδώνουν τον κόσμο της εργασίας και όχι οι εκφράσεις και εκδηλώσεις λαϊκής οργής και αποδοκιμασίας των πολιτικών υπερασπιστών του μνημονίου. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να συγχέονται οι εκδηλώσεις αυτές με τραμπούκικες κι φασιστικές πρακτικές, οι οποίες πρέπει να καταδικάζονται απερίφραστα,
  • να στηρίξει τις κινήσεις πολιτικής ανυπακοής που αρνούνται την εφαρμογή μέτρων που ποτέ δεν νομιμοποιήθηκαν δημοκρατικά, να συμβάλλει στη συγκρότηση ενός δικτύου αλληλεγγύης για τους μαθητές και τους γονείς των σχολείων που έχουν πληγεί περισσότερο από τις εφαρμοζόμενες πολιτικές

Αν ούτε σε αυτή τη φάση η πλειοψηφία του δσ της ΔΟΕ δεν μπορεί να ακούσει τους αγωνιζόμενους συναδέλφους μήπως ήρθε ο καιρός να πάει σπίτι της;

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

τάξη, έδρα, πίνακας, μαυροπίνακας, τετράδια
Σήμερα στη Βουλή για το Πολλαπλό Βιβλίο και την Πανεπιστημιοποίηση της ΑΣΠΑΙΤΕ
Παρατάσεις, καθυστερήσεις, παλινωδίες σχετικά με τη διαδικασία συγγραφής, αξιολόγησης και εισαγωγής του πολλαπλού βιβλίου στα σχολεία της χώρας -...
Σήμερα στη Βουλή για το Πολλαπλό Βιβλίο και την Πανεπιστημιοποίηση της ΑΣΠΑΙΤΕ