ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ Δ.Ε.
Δελτίο τύπου για τη συνάντηση του Δ.Σ. της Ο.Λ.Μ.Ε.
με τον Υπουργό Παιδείας
Αθήνα 25/6/2014
Στις 23-06-2014 πραγματοποιήθηκε συνάντηση του ΔΣ της ΟΛΜΕ με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας. Τα θέματα που τέθηκαν από τη μεριά της Ομοσπονδίας ήταν:
· οι διαθεσιμότητες – απολύσεις,
· η αξιολόγηση εκπαιδευτικών και σχολείων,
· ο νόμος 4186/13,
· εργασιακά και εκπαιδευτικά θέματα.
(αναλυτικά αναφέρονται στο υπόμνημα που κατατέθηκε http://olme-attik.att.sch.gr/new/?p=7776 ).
Θέμα των διαθεσιμοτήτων στην Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση:
Η Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών διατύπωσε την εξής θέση:
Τα θέματα παιδείας πάντα έχουν ένα ιδεολογικό – πολιτικό υπόβαθρο. Οι μεγάλες ιδεολογικές διαφορές κάνουν σήμερα επιτακτική την ανάγκη διαλόγου και συνθέσεων.
Το ζήτημα των διαθεσιμοτήτων – απολύσεων δεν είναι ξεκομμένο από την πολιτική που ήθελε να ακολουθήσει η προηγούμενη πολιτική ηγεσία του Υπουργείου στα θέματα παιδείας. Δεν είναι δυνατόν, όταν μιλάμε για την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας, η οποία πρέπει να στηριχθεί στον πρωτογενή και δευτερογενή τομέα να καταργούμε 50 ειδικότητες από την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση. Η πολύπαθη Τ.Ε.Ε. πρέπει επιτέλους να στηριχτεί ουσιαστικά και να γίνει πυλώνας της πραγματικής οικονομίας.
Σε ό,τι αφορά τις διαθεσιμότητες, το πάγιο αίτημά μας είναι να μην απολυθεί κανείς εκπαιδευτικός και να συσταθούν ξανά οι ειδικότητες που καταργήθηκαν. Στο τεχνικό κομμάτι σε σχέση με αυτό που ισχύει σήμερα, ζητήσαμε να μη χαθεί καμία από τις 1709 θέσεις που έχουν προκηρυχτεί και επιπλέον να προκηρυχτούν νέες θέσεις, έτσι ώστε να καλυφθούν όλοι οι συνάδελφοι.
Ο Υπουργός για το θέμα των διαθεσιμοτήτων σημείωσε ότι δεσμεύεται από το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο το οποίο μάλιστα δεν ψήφισε. Πρόσθεσε όμως, σημειώνοντας τα στοιχεία που του δόθηκαν από το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ, ότι θα προσπαθήσει να μη χαθεί καμιά θέση από τις 1709 που έχουν προκηρυχτεί. Για τους 85 συναδέλφους που δεν είχαν κάνει αίτηση για τις υπάρχουσες προκηρύξεις υπογράμμισε ότι ο κ. Αρβανιτόπουλος είχε ήδη υπογράψει τις απολύσεις τους. Δε δεσμεύτηκε για τη μη απόλυσή τους αλλά στο ότι, μόλις έρθει από την υπηρεσία το θέμα στο γραφείο του, θα καλέσει την ΟΛΜΕ να το συζητήσει.
Θέμα της αξιολόγησης:
Δυστυχώς για το θέμα της αξιολόγησης το προεδρείο της ΟΛΜΕ τοποθετήθηκε με «ήξεις –αφίξεις» και χωρίς συγκεκριμένη και τεκμηριωμένη θέση. Το Προεδρείο της Ομοσπονδίας τοποθετήθηκε ζητώντας:
· να παγώσουν άμεσα όλες οι διαδικασίες για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των σχολείων,
· ακώλυτη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη και την κατάργηση του ν.4024/11, που τις συνδέει με την αξιολόγηση.
· κατάργηση του νομοθετικού πλαισίου για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και σχολείων
Ο Πρόεδρος της ΟΛΜΕ σε διαλογική συζήτηση με τον Υπουργό του ζήτησε να πάρει πίσω η κυβέρνηση τον ν.4024/11 και τότε να συζητήσουμε για την αξιολόγηση.
Αρχικά ο Υπουργός υπεραμύνθηκε του ν.4024/11, κάτι το οποίο κρίνεται αρνητικά. Όμως στη συνέχεια έθεσε το ερώτημα προς το Προεδρείο της ΟΛΜΕ αν σε περίπτωση κατάργησης του ν.4024/11 (της σύνδεσης δηλαδή αξιολόγησης βαθμού – μισθού) θα δεχόταν η ΟΛΜΕ να συζητήσει για την αξιολόγηση.
Η απάντηση του Προεδρείου ήταν ΟΧΙ.
Απαντώντας ο Υπουργός στην επιχειρηματολογία του προεδρείου δήλωσε ότι δεν υπάρχει περίπτωση να «παγώσει» η αξιολόγηση.
Κάλεσε το προεδρείο της ΟΛΜΕ να πει τι προτείνει. Διατύπωσε την άποψη ότι το πάγωμα της αξιολόγησης δεν το αντέχει η κοινωνία και ότι «ο κόσμος είναι απέναντι και έχει δίκιο».
Από την Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών έγινε η εξής τοποθέτηση:
Η εκπαιδευτική κοινότητα και οι εκπαιδευτικοί δεν μπορούν να είναι a priori αντίθετοι με τη βελτίωση της ποιότητας του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου.
Κάτι τέτοιο όμως είναι δυνατό μόνο μέσα από διαδικασίες που παρέχουν ανατροφοδότηση και που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν στην κατεύθυνση της συνολικής αναβάθμισης της εκπαίδευσης, σε επίπεδο υποδομών , προγραμμάτων σπουδών, ανθρώπινων και υλικών πόρων.
Η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έχει νόημα μόνο μέσα σε ένα τέτοιο συνολικό πλαίσιο και μόνον εφόσον ο εκπαιδευτικός ενισχύεται, υποστηρίζεται και εξελίσσεται επαγγελματικά μέσα από κεντρικά σχεδιασμένες επιμορφωτικές δράσεις.
Το πλαίσιο που υπάρχει σήμερα τόσο με το Π.Δ. 152 όσο και με το ν. 4024/11 σε καμία περίπτωση δεν κινείται προς την κατεύθυνση που αναφέρθηκε. Σε κάθε περίπτωση η μισθολογική και βαθμολογική καθήλωση των εκπαιδευτικών δεν εξασφαλίζει και δε βοηθάει στη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου και του ίδιου του εκπαιδευτικού.
Δυστυχώς, το τωρινό Προεδρείο της ΟΛΜΕ δεν έχει καταλάβει ότι η θέση της ΟΛΜΕ είναι ενάντια στη συγκεκριμένη προωθούμενη αξιολόγηση που είναι μάλιστα συνδεδεμένη με τον μισθό και τον βαθμό μας και όχι ενάντια σε κάθε μορφή αξιολόγησης. Εξίσου λανθασμένη ήταν και η παλαιοκομματικού τύπου αντίδραση της ΔΑΚΕ που με δήλωσή της στην συνάντηση με τον Υπουργό καταφέρθηκε κατά της αξιολόγησης με το σκεπτικό ότι όλα τα στελέχη εκπαίδευσης ( Διευθυντές Εκπαίδευσης, Σχολικοί Σύμβουλοι, Διευθυντές Σχολείων ) είναι κομματικοί εγκάθετοι.
Για το θέμα της τράπεζας θεμάτων και της προαγωγής των μαθητών της Α΄ Λυκείου ο Υπουργός δήλωσε ότι, μόλις έχει στοιχεία από την υπηρεσία, θα κάνει δηλώσεις.
Τα υπόλοιπα θέματα θα συζητηθούν στην επόμενη συνάντηση.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 27/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη