Thumbnail
ΣΑΤΕΑ

Πέμπτη 31-7-2014

Δελτίο Τύπου ΣΑΤΕΑ

Πραγματοποιήθηκε σήμερα, Πέμπτη 31-7-2014, παρέμβαση εκπροσώπων των ΣΑΤΕΑ από όλη την Ελλάδα στο Υπουργείο Παιδείας με αφορμή την έντονη φημολογία και κινητικότητα που υπήρξε τις τελευταίες ημέρες όσον αφορά στο νομοσχέδιο της Ειδικής Εκπαίδευσης καθώς και την Υπουργική Απόφαση περί κατάταξης των αναπληρωτών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.

Αρχικά, οι εκπρόσωποί μας συναντήθηκαν με τον αιρετό του ΚΥΣΠΕ, κύριο Μπράτη, ο οποίος μας ενημέρωσε για το στάδιο στο οποίο βρίσκεται η σχετική Υπουργική Απόφαση, καθώς και για άλλα ζητήματα που αφορούν το νομοσχέδιο της Ειδικής Εκπαίδευσης.

Στη συνέχεια, ακολούθησε συνάντηση των ΣΑΤΕΑ με τον κύριο Χρηστάκη, διευθυντή του γραφείου του Υπουργού Παιδείας, παρουσία του κύριου Αλεβίζου, συμβούλου του Υπουργού σε θέματα Ειδικής Εκπαίδευσης, και του κυρίου Οικονόμου, μέλους του Δ.Σ. της ΔΟΕ, που έθεσε μια σειρά από καίριες ερωτήσεις. Οι ΣΑΤΕΑ εκθέσαμε το βασικό μας αίτημα ως προς τη στελέχωση της Ειδικής Εκπαίδευσης και την εναρμόνισή της με τα ισχύοντα στη Γενική Εκπαίδευση. Μας δόθηκε η διαβεβαίωση ότι η Υπουργική Απόφαση βρίσκεται στο τελικό στάδιο και ότι συμβαδίζει με το περιεχόμενο του νομοσχεδίου Ειδικής Εκπαίδευσης αναφορικά με την κατάταξη των αναπληρωτών.

Επίσης, κατατέθηκε από μέρους μας η εξής πρόταση για την περίπτωση των συναδέλφων ΠΕ 61 και 71 με αναπηρία: Να ισχύσει ποσόστωση επί των προσλήψεων, όπως θα ισχύσει και στη Γενική Εκπαίδευση (άρθρο 32 του νομοσχεδίου), για το οποίο υπήρξε θετική ανταπόκριση. Επιπρόσθετα, συζητήθηκαν οι περιορισμοί που προκύπτουν για τους εκπαιδευτικούς με αναπηρία ως προς τη διάταξη των άρθρων 21 και 22 του νομοσχεδίου που αναφέρει την αποκλειστική τοποθέτηση των συναδέλφων σε δομή σχετική με την αναπηρία τους. Η πληροφόρηση που είχαμε είναι πως αυτή η διάταξη δεν ισχύει πλέον και ότι οι συνάδελφοι θα τοποθετούνται σε Ειδικά Σχολεία (ΣΜΕΕ) και Τμήματα Ένταξης.

Οι ΣΑΤΕΑ παρουσιάσαμε συνοπτικά εκ νέου τις θέσεις μας επί του νομοσχεδίου της Ειδικής Εκπαίδευσης, το οποίο μας ανακοινώθηκε ότι αναμένεται να κατατεθεί και να ψηφιστεί στο Γ’ Θερινό Τμήμα της Βουλής. Ειδικότερα, αναφερθήκαμε εκτενώς στο ζήτημα που προκύπτει με τον θεσμό της Παράλληλης Στήριξης. Παρουσιάσαμε τις προτάσεις μας και αναφέραμε ότι θεωρούμε άδικη τη διάταξη που αναφέρει ότι δεν είναι δυνατό να παρέχεται Παράλληλη Στήριξη όπου υπάρχει Τμήμα Ένταξης, μιας και οι δύο δομές εξυπηρετούν διαφορετικές εκπαιδευτικές λειτουργίες και δεν πρέπει να εξισώνονται. Ακόμη αναφέρθηκε ότι δεν μπορεί να νομοθετείται στεγανά, και με βάση ποσοτικά στοιχεία ποιοι μαθητές θα πρέπει να λαμβάνουν Παράλληλη Στήριξη, χωρίς να γίνεται ποιοτική αξιολόγηση των αναγκών των μαθητών. Τέλος, τονίσαμε την αναστάτωση που βιώνουν οι οικογένειες των μαθητών που λαμβάνουν Παράλληλη στήριξη, καθώς προτίθεται να αλλάξουν σχολική μονάδα στα παιδιά τους και να τα μεταφέρουν σε σχολεία που δεν λειτουργεί Τμήμα Ένταξης. Η απάντηση που λάβαμε είναι πως πρόκειται για ένα μέτρο εξορθολογισμού του μεγέθους των Παράλληλων Στηρίξεων, καθώς σύμφωνα με τους εκπροσώπους του Υπουργείου πολλά ΚΕΔΔΥ γνωμοδοτούσαν για Παράλληλη Στήριξη σε ποσοστό πολύ μεγαλύτερο από τα υπόλοιπα.

Ένα ακόμη σημαντικό θέμα που συζητήθηκε είναι η διεξαγωγή του πρώτου ΑΣΕΠ για την Ειδική Εκπαίδευση. Λάβαμε την απάντηση ότι η μόνιμη στελέχωση της Ειδικής Εκπαίδευσης είναι στις προθέσεις του Υπουργείου Παιδείας, αλλά προκύπτει  περιορισμός των προσλήψεων από την οδηγία του Υπουργείου Εσωτερικών.

Τέλος, συναντηθήκαμε με το Διευθυντή Ειδικής Αγωγής, κύριο Λολίτσα, ο οποίος μας επιβεβαίωσε τις πληροφορίες περί Υπουργικής Απόφασης. Παράλληλα, μας ενημέρωσε ότι η έκδοση της εγκυκλίου των αναπληρωτών Ειδικής Αγωγής θα γίνει άμεσα μετά την έκδοση της Υπουργικής Απόφασης και για πρώτη φορά από τη Διεύθυνση Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Εν συνεχεία, ο κύριος Λολίτσας ανέφερε ότι προς το παρόν δεν έχουμε συνολική εικόνα για τον αριθμό πιστώσεων των αναπληρωτών, αλλά πρόθεση του Υπουργείου είναι η έγκαιρη πρόσληψή τους ως τις 10/9/2014 και, πιθανότατα, κατά κύριο λόγο μέσω προγραμμάτων ΕΣΠΑ.

Οι ΣΑΤΕΑ αναμένουμε την έκδοση της Υπουργικής Απόφασης καθώς και την πρώτη εγκύκλιο αναπληρωτών για την Ειδική Εκπαίδευση που θα άρει την αδικία όλων των προηγούμενων ετών εις βάρος των αναπληρωτών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης με βασικό πτυχίο, και θα εναρμονίζει τις προσλήψεις των αναπληρωτών της Ειδικής Εκπαίδευσης με αυτές της Γενικής Εκπαίδευσης.

ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ – ΣΑΤΕΑ

www.satea.gr

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες