Thumbnail
 του Θανάση Κουτσοκλένη

Με την Υπουργική Απόφαση με αριθμό 128005/Δ2 (ΦΕΚ 2217/13-8-14) οι Νηπιαγωγοί Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Ε.Α.Ε.) (Π.Ε. 61) και οι Δάσκαλοι Ε.Α.Ε. (Π.Ε. 71) κατατάσσονται στους πίνακες «μόνο βάσει της προϋπηρεσίας». Οι Σύλλογοι Αποφοίτων Τμημάτων Ειδικής Αγωγής (Σ.Α.Τ.Ε.Α.) εξέδωσαν δελτίο τύπου στις 18/09/2014 χαρακτηρίζοντας την απόφαση αυτή ως «θετικό βήμα» [1]. Στο ίδιο δελτίο τύπου οι Σ.Α.Τ.Ε.Α. επισήμαναν πως «μετά από 6 χρόνια η Πολιτεία προβαίνει στην άρση της αδικίας (πρόταξη μεταπτυχιακών/διδακτορικών σπουδών έναντι βασικού τίτλου σπουδών)» [1].

Όμως, η στάση αυτή των Σ.Α.Τ.Ε.Α. είναι τόσο αντιφατική, όσο άδικη είναι και η εν λόγω Υπουργική Απόφαση. Είναι αντιφατική γιατί οι Σύλλογοι υιοθέτησαν μια λογική την οποία έχουν πολλάκις απορρίψει· την λογική των πρόσθετων προσόντων. Επιδοκιμάζοντας την Υπουργική Απόφαση, οι Σύλλογοι ενστερνίζονται την άποψη πως το βασικό πτυχίο σπουδών στην ειδική αγωγή δεν επαρκεί. Αντιθέτως, συμφωνούν με την πρόταξη ενός νέου, πρόσθετου προσόντος: της προϋπηρεσίας.

Οι Σ.Α.Τ.Ε.Α. φαίνεται πως παραβλέπουν το γεγονός πως αρκετοί απόφοιτοι των τμημάτων ειδικής αγωγής δεν κατάφεραν στο παρελθόν για διάφορους λόγους να αναλάβουν υπηρεσία, με αποτέλεσμα να έχουν λιγότερα χρόνια προϋπηρεσίας από συναδέλφους τους, με τους οποίους αποφοίτησαν το ίδιο έτος. Νομίζω, λοιπόν, πως είναι εύλογα τα παρακάτω ερωτήματα:

  • Δεν αδικούνται όσοι απέκτησαν παιδί ή παιδιά και έμειναν στα σπίτια τους για να τα φροντίσουν κατά τη διάρκεια των πρώτων μηνών της ανάπτυξής τους;
  • Δεν αδικούνται όσοι δεν μπόρεσαν να αναλάβουν υπηρεσία λόγω σοβαρής ασθένειας ή ατυχήματος;
  • Δεν αδικούνται όσοι έχασαν μία ή δύο σχολικές χρονιές (δηλαδή, ένα ή δύο χρόνια προϋπηρεσίας) εκπληρώνοντας τις στρατιωτικές τους υποχρεώσεις;

Συνοψίζοντας, πιστεύω πως ο βασικός τίτλος σπουδών στην ειδική αγωγή πρέπει να είναι το αναγκαίο και επαρκές προσόν για την κατάταξη στους πίνακες των αναπληρωτών Ε.Α.Ε., με την ημερομηνία κτήσης και το βαθμό πτυχίου να αποτελούν το μοναδικά κριτήρια κατάταξης. Η πρόταξη ή η προσμέτρηση οποιονδήποτε άλλων πρόσθετων προσόντων, όπως η προϋπηρεσία, η απόκτηση μεταπτυχιακού ή διδακτορικού διπλώματος και η επιτυχία σε διαγωνισμό του Α.Σ.Ε.Π. (το έτερο πρόσθετο προσόν το οποίο επιθυμούν οι Σ.Α.Τ.Ε.Α. [2]), υποβαθμίζει την αξία του βασικού τίτλου σπουδών, εντείνει τις ταξικές διαφορές και αναγκάζει πολλούς ειδικούς παιδαγωγούς να θεωρούν πως πρέπει συνεχώς να «επενδύουν» στα εκάστοτε πρόσθετα προσόντα [βλέπε ενδεικτικά 3].

ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ

1.             Δελτίο Τύπου Σ.Α.Τ.Ε.Α. 18/8/2014 http://www.satea.gr

2.             ΣΑΤΕΑ: Θέσεις και προτάσεις για το σχέδιο νόμου της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ)

http://www.satea.gr/wp-content/uploads/

3.             «Εκπαιδευτικοί υπό διωγμό»

http://www.satea.gr/2013/07/%CE%B5%CE%BA%CF%8

 

Θανάσης Κουτσοκλένης

Άνεργος δάσκαλος Ε.Α.Ε (Π.Ε. 71)

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 05/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ypoyrgeio_paideias_dia_bioy
Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί: Ανοίγουν νέοι πίνακες για Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Από τους πίνακες που θα προκύψουν από τους προκηρύξεις αυτές το υπουργείο Παιδείας θα «αντλεί» αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, όποτε χρειάζεται, για τα...
Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί: Ανοίγουν νέοι πίνακες για Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
bullying μαθητής
Πανελλήνιες 2024 : Σε απόγνωση μαθητής – «Τεράστια απογοήτευση και αίσθηση αδικίας»
Πανελλήνιες – Πανελλαδικές 2024: «Άδικη η  βαθμολόγηση του μαθήματος του Ελεύθερου Σχεδίου» - Η επιστολή ενός μαθητή
Πανελλήνιες 2024 : Σε απόγνωση μαθητής – «Τεράστια απογοήτευση και αίσθηση αδικίας»
boytsinos
Γ. Βούτσινος - Υπουργείο Παιδείας (Γ.Γ. Επαγγελματικής Εκπαίδευσης):  Οι νέες ρυθμίσεις για τα ΕΠΑ.Λ. και τα Εργαστηριακά Κέντρα
Σχετικά με την ίδρυση Κέντρων  Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Κ.Ε.Ε.Κ.). και την ίδρυση και λειτουργία των Επαγγελματικών Σχολών...
Γ. Βούτσινος - Υπουργείο Παιδείας (Γ.Γ. Επαγγελματικής Εκπαίδευσης):  Οι νέες ρυθμίσεις για τα ΕΠΑ.Λ. και τα Εργαστηριακά Κέντρα