Thumbnail
Μετεγγραφές φοιτητών

Σύνταγμα της Ελλάδος. Άρθρο 25.

Αρχή του κοινωνικού κράτους δικαίου, προστασία θεμελιωδών δικαιωμάτων

H καταχρηστική άσκηση δικαιώματος δεν επιτρέπεται. Tο Kράτος δικαιούται να αξιώνει από όλους τους πολίτες την εκπλήρωση του χρέους της κοινωνικής και εθνικής αλληλεγγύης.

ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ

Προς

Τους Πρυτάνεις ΕΜΠ και ΑΠΘ

15/12/2014

Τους Καθηγητές των Αρχιτεκτονικών Σχολών ΕΜΠ και ΑΠΘ

ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ ΠΡΩΤΟΕΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΩΝ ΣΧΟΛΩΝ ΕΜΠ ΚΑΙ ΑΠΘ

Είμαστε γονείς φοιτητών υπό μετεγγραφή οι οποίοι τους τελευταίους 4 μήνες διάγουν σε καθεστώς ιδιότυπης ομηρίας εξ αιτίας της στάσης και των κινήσεων που αφορούν στη διακοπή της ολοκλήρωσης της διαδικασίας μετεγγραφής των παιδιών μας.

Τον περασμένο Μάιο ψηφίστηκε ομόφωνα ο νόμος περί Μετεγγραφών και στη συνέχεια ακολούθησε η τροποποίησή του σε ότι αφορά τον αριθμό των δικαιούχων. Εμπιστευόμενοι τη βασική αρχή ενός κράτους δικαίου ,τα παιδιά μας έκαναν τον Ιούλιο τα Μηχανογραφικά τους γνωρίζοντας ότι δικαιούνται μεταφοράς θέσης σύμφωνα με το νόμο ο οποίος ψηφίστηκε ομόφωνα και χωρίς επιφύλαξη και αφού είχαν προηγηθεί επαφές του Υπουργείου Παιδείας με τις Πρυτανικές αρχές σε ότι αφορά την υλοποίηση του. Τίποτα δεν προετοίμαζε τους φοιτητές για τη σημερινή απαράδεκτη κατάσταση που βιώνουν αυτοί και οι οικογένειες τους.

Αξιότιμοι Καθηγητές των Αρχιτεκτονικών Σχολών ΕΜΠ και ΑΠΘ, μετά από 6 ΜΗΝΕΣ από την έκδοση των αποτελεσμάτων των Πανελληνίων Εξετάσεων αντιδράτε κατά ένα ακραίο τρόπο στην εφαρμογή του Νόμου και με την υπογραφή σας, ως φυσικά πρόσωπα, ζητάτε την ακύρωσή του από το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) γιατί σύμφωνα με την αίτηση ακύρωσής σας η ιδιότητα του υπό μεταγραφή φοιτητή [ πολύτεκνος, τριτεκνος , ορφανός, πολυδυμο τέκνο κλπ] (εκτός των άλλων που αναφέρονται) θίγει «το μορφωτικό επίπεδο που η σχολή παρέχει» [σελ. 22 προσφυγή σας] και παρακωλύει [την κατά άρθρο 16 του Συντάγματος] «ακώλυτη άσκηση της διδακτικής και ερευνητικής δραστηριότητας» (σελ. 26 ). 

Οι παραπάνω αιτιάσεις καταγράφονται την στιγμή που όλες οι άλλες Σχολές, μηδέ αυτών του ΕΜΠ και του ΑΠΘ εξαιρουμένων, μεταξύ των  οποίων και σχολές με συγκρίσιμο ή ακόμα μεγαλύτερο αριθμητικό φορτίο φοιτητών από αυτό των Αρχιτεκτονικών σχολών και με πλήθος καθηγητών συγκρίσιμο με αυτών του ΑΠΘ και αισθητά μικρότερο του ΕΜΠ και με παράλληλα εξίσου απαιτητικό εργαστηριακό εκπαιδευτικό έργο ΕΧΟΥΝ ΤΗΡΗΣΕΙ ΤΟ ΝΟΜΟ και έχουν εγγράψει και ακαδημαϊκά ενσωματώσει τους υπό μετεγγραφή φοιτητές.

Η  αντίδρασή σας – σε μια πραγματικά δύσκολη συγκυρία και για την κοινωνία και για τα Ακαδημαϊκά Ιδρύματα έχει φέρει τους μόνους ΑΘΩΟΥΣ σε αυτή την υπόθεση - τα παιδιά μας- που ελπίζω να μην το ξεχνάτε ότι είναι και φοιτητές σας, έστω και υπό μετεγγραφή ,αλλά και τις οικογένειές τους σε απελπιστική κατάσταση. Σε συνθήκες οικονομικού μαρασμού ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΣΤΗΡΙΞΟΥΜΕ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΙΣ ΣΠΟΥΔΕΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ εάν δεν εφαρμοστεί ο νόμος. Περιμένοντας τη μετεγγραφή τους που έχει γίνει αποδεκτή από το ηλεκτρονικό σύστημα του ΥΠΑΙΠΘ παρακολουθούν τα μαθήματά ΣΑΣ , παρά την απαξιωτική και πολλές φορές άδικα εχθρική συμπεριφορά κάποιων από τους δασκάλους τους , μαθαίνουν ξαφνικά  πως οι καθηγητές τους έχουν προσφύγει στη δικαιοσύνη – με δύο προσφυγές-για να ακυρώσουν κατ’ ουσίαν την μετεγγραφή τους και να αναστείλουν τη εγγραφή τους στη Σχολή.

Σας απευθύνουμε κάποια ερωτήματα και επικαλούμαστε κυρίως την Παιδαγωγική σας ιδιότητα και το αίσθημα δικαίου που ένας άνθρωπος που θέλει να λέγεται Καθηγητής και  Ακαδημαϊκός Δάσκαλος οφείλει ΝΑ ΕΧΕΙ ιδίως όταν οι στιγμές είναι δύσκολες:

Α) Έχει γίνει κατανοητό ότι αυτή τη στιγμή οι 90 περίπου οικογένειες που ζητούν μετεγγραφή στο ΕΜΠ και  οι 50 στο ΑΠΘ βρίσκονται στα όρια της οικονομικής και ψυχικής τους αντοχής και 150 νέα και ταλαντούχα παιδιά κυκλοφορούν στις αίθουσες διδασκαλίας ως ΦΑΝΤΑΣΜΑΤΑ, ΑΦΟΥ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΕΓΓΡΑΦΕΤΕ, ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΚΑΙ ΑΛΛΗ ΕΠΙΛΟΓΗ;

Β) Έχετε καταλάβει πως χρησιμοποιώντας τα παιδιά μας και φοιτητές σας ΩΣ ΜΟΧΛΟ ΠΙΕΣΗΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΒΛΑΠΤΕΤΕ ΑΝΕΠΑΝΟΡΘΩΤΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΟΥΣ; Είναι αυτό συμβατό με την ακαδημαϊκή ηθική και δεοντολογία ??

                Γ) Έχετε αναλογιστεί το βάρος της Ακαδημαϊκής και Κοινωνικής Ευθύνης για τις ΠΛΗΓΕΣ που ανοίγετε στις ψυχές αυτών των παιδιών (που ανήκουν σε ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες και ήδη περνάνε δύσκολες στιγμές)?  θα έχουν επάνω τους τη ΔΙΚΗ ΣΑΣ ΥΠΟΓΡΑΦΗ και όχι του Υπουργού Παιδείας που ΔΕΝ ΙΚΑΝΟΠΟΙΕΙ ΤΑ ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΣΑΣ; Και αύριο,όσοι μπορέσουν, θα είναι συνάδελφοι σας και οι καλύτεροι από αυτούς διάδοχοί σας στην Ακαδημαϊκή κοινότητα και θα το ΘΥΜΟΥΝΤΑΙ !  Όμως, και είναι  τραγικότερο, κάποιοι εκ των αδυνάτων ΔΕΝ ΘΑ ΜΠΟΡΕΣΟΥΝ γιατί ΕΣΕΙΣ θα τους έχετε βλάψει . ......

                Δ) Με τις ενέργειές σας δείχνετε σαν να μην EXETE KATΑΛΑΒΕΙ ΠΩΣ Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΤΑ ΟΡΙΑ ΤΗΣ (ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΚΑΙ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΑ) ΚΑΙ ΔΕΝ ΑΝΤΕΧΕΙ ΑΛΛΟ. Στρέφεστε στην ΟΥΣΙΑ ενάντια, όχι στον όποιο νόμο του Υπουργείου Παιδείας, αλλά στα παιδιά που με κόπο και με οικονομική αιμορραγία της μέσης Ελληνικής οικογένειας προσπαθούν να σπουδάσουν.

                Ε) Είναι τραγικό να ξέρουν ότι οι Δάσκαλοί τους διέθεσαν ένα σημαντικότατο ποσό (πέραν των 5000 € σε παράβολα στο ΣτΕ !!!! ) για να στραφούν δικαστικά εναντίον τους. Αλήθεια, ίσως δεν το γνωρίζετε ότι οι περισσότεροι αν όχι όλοι από εμάς ΔΕΝ  ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΘΟΥΜΕ ΣΤΑ υπέρογκα ΔΙΚΑΣΤΙΚΑ ΕΞΟΔΑ για να αντικρούσουμε τις ενέργειες σας στο Σ.τ.Ε. που τυπικά μεν στρέφονται κατά του Υπουργού Παιδείας ΑΛΛΑ ΕΠΙ ΤΗΣ ΟΥΣΙΑΣ το αποτέλεσμά τους ΘΙΓΕΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ .

Θα μπορούσαμε να γράψουμε πολλά ακόμα, γιατί ο καθένας μας έχει κάτι να προσθέσει από την προσωπική του ιστορία και τον τρόπο που η συμπεριφορά σας έχει καταγραφεί στο παιδί του.

ΟΜΩΣ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΠΡΟΕΧΕΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΣΠΟΥΔΕΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΑΣ. ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΣΑΣ ΚΑΛΟΥΜΕ  ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΤΕ ΤΗ ΔΙΚΑΣΤΙΚΗ ΑΝΤΙΠΑΡΑΘΕΣΗ . ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΕΤΕ ΤΟ ΝΟΜΟ, ΚΑΙ ΝΑ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΤΕ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΤΟΥΣ ΤΑ ΑΥΤΟΝΟΗΤΑ ΓΙΑ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ.

Είναι η μόνη κοινωνικά-ακαδημαϊκά-ηθικά αποδεκτή λύση. Η ομηρία των παιδιών μας δείχνει μια ανάλγητη ακαδημαϊκή κοινότητα και με κανένα τρόπο δεν θέλουμε να πιστέψουμε ότι οι δάσκαλοι των παιδιών μας είναι έτσι. Οι διεκδικήσεις σας για ακαδημαϊκή ποιότητα - που είναι και δικές μας-πρέπει να έχουν συμμάχους και όχι να αποτελούν σημείο αντιπαράθεσης μελών της ακαδημαϊκής κοινότητας με τους φυσικούς σας συμμάχους -γονείς και φοιτητές. Έστω και την τελευταία στιγμή σας καλούμε να μην είστε ΟΙ ΘΥΤΕΣ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΟΝΕΙΡΩΝ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΑΣ .

ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΓΟΝΕΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗΣ ΕΜΠ ΚΑΙ ΑΠΘ

Υ.Γ. ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΘΑ ΚΟΣΤΙΣΟΥΝ ΟΛΕΣ ΑΥΤΕΣ ΟΙ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ ΜΗΠΩΣ ΝΑ ΜΠΟΥΝ ΣΤΟ ΤΑΜΕΙΟ ΤΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ;

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Εκπαίδευση
Ειδική Αγωγή: «Ντροπή την ημέρα της απεργίας να παροτρυνόμαστε να πάμε στη δουλειά έστω και καθυστερημένα»
Καταγγελία της ΠΟΣΕΕΠΕΑ για την ανακοίνωση που έλαβαν εργαζόμενοι των ΚΕΔΑΣΥ για βραδεία προσέλευση και πρόωρη αποχώρηση κατά μία ώρα πριν τη λήξη...
Ειδική Αγωγή: «Ντροπή την ημέρα της απεργίας να παροτρυνόμαστε να πάμε στη δουλειά έστω και καθυστερημένα»
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας: Ιδρύεται «Επώνυμη Έδρα Διδασκαλίας και Έρευνας στις Μικρασιατικές Σπουδές»
Ανακοινώθηκε η ίδρυση «Επώνυμης Έδρας Διδασκαλίας και Έρευνας στις Μικρασιατικές Σπουδές» στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας: Ιδρύεται «Επώνυμη Έδρα Διδασκαλίας και Έρευνας στις Μικρασιατικές Σπουδές»