Αρ. Εγγράφου: 3/B/2014
Αιγάλεω 14-12-2014
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Π.Ε. ΑΙΓΑΛΕΩ
Ρήγα Φερραίου 20
Προς:
- Δ.Σ της ΔΟΕ, τα μέλη του Συλλόγου μας, Συλλόγους Εκπ/κών Π.Ε.
Οι μεθοδεύσεις για παραχάραξη ή αγνόηση του Συλλόγου Διδασκόντων στην αυτοαξιολόγηση ΔΕ ΘΑ ΠΕΡΑΣΟΥΝ !!! Υπόλογοι όποιοι τις επιχειρήσουν.
- Ενώ σε όλη τη χώρα δεκάδες χιλιάδες εκπαιδευτικοί, συμμετέχουν θαρραλέα και αποφασιστικά στην κηρυγμένη από τη ΔΟΕ, Απεργία – Αποχή από τις διαδικασίες αξιολόγησης. Ενώ ήδη η πλειοψηφία των σχολικών μονάδων αποφασίζουν να ΜΗ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ στην αυτοαξιολόγηση και ΝΑ ΜΗΝ ΑΝΑΡΤΗΣΟΥΝ κανένα στοιχείο στο Παρατηρητήριο της ΑΕΕ, το οποίο θα βάλει σχολεία και εκπαιδευτικούς στο καζάνι της ανθρωποφαγικής σύγκρισης – διαφοροποίησης – κατάταξης. Ενώ πάνω από το 70% πανελλαδικά, των Νηπιαγωγών, μέχρι τώρα- σε πολλές περιοχές το 100% – ξεσηκώνεται και απέχει από τις διαδικασίες αξιολόγησης .
- Την ίδια στιγμή οι απολογητές του ΥΠΑΙΘ, προσπαθούν με αλχημείες, “κόλπα”, ψεύδη, κάλπικες υποσχέσεις, φήμες και τρομοκρατία (έμμεσες ή άμεσες απειλές), να παραχαράξουν τη θέληση των εκπαιδευτικών και των Συλλόγων Διδασκόντων.
Ακολουθούν οι πιο συνηθισμένες μεθοδεύσεις που έχουν χρησιμοποιηθεί :
1. Κάποιοι διευθυντές/ντριες καλούν Συλλόγους Διδασκόντων και μόλις βλέπουν ότι η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών είναι αρνητική με τους "κατάλληλους χειρισμούς" (απανωτές ψηφοφορίες, μάζεμα υπογραφών σε διαδρόμους κατά μόνας κλπ και βέβαια χωρίς την παρουσία, έστω και τυπικά, του Δ.Σ του Συλλόγου για να ενημερωθούν υπεύθυνα οι συνάδελφοι/ισσες) διαμορφώνουν την επιθυμητή πλειοψηφία υπέρ της αυτοαξιολόγησης.
2. Κάποιοι άλλοι δηλώνουν ότι είναι στην αρμοδιότητά τους να αναρτήσουν τα σχέδια δράσης που είχαν αποφασίσει πέρσι στο τέλος της χρονιάς (!!!) προσπερνώντας το γεγονός ότι ακόμα και η σύνθεση των Συλλόγων Διδασκόντων έχει διαφοροποιηθεί και ότι και το θεσμικό πλαίσιο και η λογική προβλέπει σχετική συνεδρίαση και έγκριση στην έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς και συνεδριάσεις για την έναρξη, παρακολούθηση και καταγραφή της εξέλιξης και της πορείας των σχεδίων δράσης.
3. Ορισμένοι δ/ντές/ντριες θεωρούν ως συνεδρίαση για την αυτοαξιολόγηση – προγραμματισμό, την αρχική συνεδρίαση του Σ.Δ. για την κατανομή τάξεων και ευθυνών κατά το τρέχον σχολικό έτος! Κάποιοι/ες προχωρούν σε ανάρτηση του ετήσιου προγραμματισμού ενώ ο Σύλλογος Διδασκόντων έχει πάρει αρνητική απόφαση γιατί λένε ότι η εγκύκλιος ορίζει υπεύθυνο το δ/ντη – γράφοντας στα παλιά τους παπούτσια τη θέση του Συλλόγου Διδασκόντων!
Ω ! τι εκλεκτή δημοκρατία!
Πώς μπορεί να καταντήσει κάποιος που ισχυρίζεται πως είναι δάσκαλος, πλάστης και φωτοδότης παιδικών ψυχών, πρότυπο αγωνιστή της δημοκρατίας και της ελευθερίας!! Το τίμημα της αξιοπρέπειας, 160 €. Όλα θυσία στο βωμό της ατομικής τους αξιολόγησης. Τι ντροπή και τι ξεπεσμός αλήθεια!!! Κι έπειτα μας λένε ότι θα μας αξιολογήσουν με «δικαιοσύνη και αίσθημα ευθύνης» είτε κάποιοι άλλοι ότι “θα βάλουν σε όλους άριστα”. Αλήθεια, αν τώρα συμπεριφέρονται με αυτόν τον τρόπο τι θα κάνουν όταν θα ζητηθεί από την Υπηρεσία να εφαρμόσουν την ατομική αξιολόγηση και το νόμο 3848/10 (ν. Διαμαντοπούλου) άρθρο 26 που προβλέπει ότι λόγος για την απαλλαγή στελέχους εκπαίδευσης από τα καθήκοντά του είναι η “αδικαιολόγητη επιείκεια στη σύνταξη των εκθέσεων αξιολόγησης”; Τι θα κάνουν όταν θα κληθούν να μετατρέψουν τους συναδέλφους τους σε βαθμούς και ποσοστά; Τι θα κάνουν όταν η βαθμολογία τους θα στερεί το βαθμό, το κλιμάκιο, την καριέρα, το ψωμί και το μισθό του συναδέλφου; Αλήθεια ποιος μπορεί να υποστηρίξει επιστημονικά ένα σύστημα αξιολόγησης το οποίο, όπου εφαρμόστηκε, καλλιέργησε την ανθρωποφαγία και τον κανιβαλισμό; Φυσικά τεράστια είναι και η ευθύνη των Σχολικών Συμβούλων οι οποίοι επέλεξαν να μετατραπούν σε Επιθεωρητές και να αξιολογήσουν, παρά τις δηλώσεις ορισμένων, για διαφωνία τους με το συγκεκριμένο πλαίσιο αξιολόγησης.
Αλήθεια, θα νομιμοποιήσουν και θα “αξιολογήσουν” τέτοιες συμπεριφορές και θα συνεχίσουν να υλοποιούν απαρέγκλητα όλες τις εντολές; Επιπρόσθετα θα αποδέχονται ως κριτήριο προσωπικής ικανότητας τη συμμετοχή της σχολικής μονάδας στην αυτοαξιολόγηση; (!!!) Οφείλουν να απαντήσουν, οι Σχολικοί Σύμβουλοι – Επιθεωρητές και η Διευθύντρια Εκπαίδευσης – Επιθεωρήτρια, ότι αυτές οι μεθοδεύσεις δεν νομιμοποιούνται και δεν είναι αποδεκτές. Σε διαφορετική περίπτωση “κλείνουν το μάτι”, αν δεν δίνουν υπόγεια (όπως οι συναντήσεις τους για την προαξιολογική "ενημέρωση"),"οδηγίες ή συμβουλές" για την αγνόηση και παράκαμψη του Συλλόγου Διδασκόντων.
Εμείς άλλη μια φορά ξεκαθαρίζουμε:
1. Τα όργανα διοίκησης του σχολείου σύμφωνα με το ν. 1566/85 είναι ο δ/ντής και ο Σύλλογος Διδασκόντων.
2. Στην εγκύκλιο: «Εφαρμογή του θεσμού της Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της σχολικής μονάδας κατά το σχολικό έτος 2013-2014 – Διαδικασίες»/ 10-12-2013 ορίζεται ότι: α. “Η επιλογή του σχεδίου δράσης μπορεί να είναι αποτέλεσμα της γενικής εκτίμησης (διαπίστωση αδυναμιών του σχολείου) ή να αφορά σε προτεραιότητες που ορίζει ο σύλλογος διδασκόντων.” β. Η έναρξη των διαδικασιών της ΑΕΕ στο σχολείο γίνεται με τον καθορισμό των ομάδων εργασίας και ολοκληρώνεται στο τέλος του σχολικού έτους με την έγκριση των αποτελεσμάτων σε τακτικές ή έκτακτες ολομέλειες του συλλόγου διδασκόντων, σύμφωνα με το Ν. 1566/85 (ΦΕΚ 167/30-09-1985, τ. Α΄, Άρθρο 11, παρ. ΣΤ) και το Άρθρο 37 της με αριθμ. Φ.353.1/324/105657/Δ1/8-10-2002 (ΦΕΚ 1340, τ. Β΄) Υπ. Απόφασης.”
3. Η φετινή εγκύκλιος 155922/Γ1-30/9/2014 με θέμα «Υλοποίηση της Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της σχολικής μονάδας» ορίζει με σαφήνεια τη συνεδρίαση του συλλόγου διδασκόντων και το θέμα που πρέπει να έχει η συνεδρίαση και τη σειρά ενεργειών που ζητά το ΥΠΑΙΘ από τη σχολική μονάδα. Επίσης αναφέρει ότι : «Η διεύθυνση του σχολείου και ο Σύλλογος Διδασκόντων προγραμματίζουν…». Δεν λέει πουθενά «η Διεύθυνση ή ο Σύλλογος Διδασκόντων», επομένως ο Σύλλογος Διδασκόντων δεν μπορεί να παρακαμφθεί.
4. Υπενθυμίζουμε και τη σχετική απόφαση του ΔΣ της ΔΟΕ: “Στο Παρατηρητήριο δεν μπορούν να αναρτηθούν ατομικές δράσεις ή απόψεις γιατί η αυτοαξιολόγηση υποτίθεται με βάση την υπάρχουσα νομοθεσία ότι αποτελεί κατά πλειοψηφία αποτίμηση της σχολικής μονάδας και όχι ατομική άποψη.” Οποιαδήποτε ανάρτηση που παραβιάζει την απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων είναι παράνομη. Εάν η πλειοψηφία δηλώνει αποχή, το αποτέλεσμα πρέπει να γίνει σεβαστό από τη διεύθυνση του σχολείου.
Καλούμε λοιπόν για άλλη μια φορά τους διευθυντές/ντριες και όλους τους εκπαιδευτικούς, να δηλώνουν αποχή ώστε να μπλοκάρουμε τη διαδικασία της αξιολόγησης με βάση και τις αποφάσεις της Ομοσπονδίας. Δηλώνουμε κατηγορηματικά ότι όποιοι διευθυντές κάνουν πράξη τέτοιες μεθοδεύσεις θα είναι έκθετοι σε όλα τα επίπεδα. Είναι έκθετοι όχι μόνο απέναντι στους συναδέλφους του σχολείου τους αλλά και του Κλάδου (σχετική απόφαση της ΔΟΕ 12/12/04). Είναι έκθετοι και νομικά και υπηρεσιακά, στο βαθμό που αλλοιώνουν, παραχαράσσουν και αγνοούν τη θέληση και την απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων. Δηλώνουμε κατηγορηματικά ότι τέτοιες συμπεριφορές, σύμφωνα με την απόφαση της ΔΟΕ, θα καταγγελθούν σε όλα τα επίπεδα!!
Τέλος σε ότι αφορά τις καθοδηγούμενες φήμες, οι οποίες διασπείρονται, παρά τις αλλεπάλληλες διευκρινιστικές ανακοινώσεις του ΔΣ του Συλλόγου και την διακίνηση όλων των αποφάσεων των ΑΔΕΔΥ – ΔΟΕ, ότι η Απεργία – Αποχή «δεν είναι νόμιμη», ότι «δεν μας καλύπτει», ότι «όποιος μετέχει θα απολυθεί» κτλ. Όλες αυτές οι θεωρίες αποτελούν ΨΕΥΔΗ. Η Απεργία – Αποχή είναι νόμιμη μορφή πάλης ως απεργία έργου, έχει νομίμως κηρυχθεί και επιδοθεί στους αρμόδιους και κανένας δεν μπορεί να αξιολογήσει αρνητικά τη συμμετοχή μας σε απεργιακό αγώνα, όσο υπάρχει εργατικό και αστικό δίκαιο. Επίσης το αρμόδιο Υπουργείο Παιδείας ΔΕΝ έχει προσφύγει, μέχρι στιγμής εναντίον της. Επίσης, ακολουθήθηκε χωρίς κανένα πρόβλημα σε ΟΛΟ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ όπου πάγωσε εντελώς κάθε διαδικασία αξιολόγησης και αυτοαξιολόγησης, ο νόμος ΑΠΟΣΥΡΘΗΚΕ και τώρα ο Μητσοτάκης ψάχνει νέο νόμο για την αξιολόγηση! Άρα κάθε προσπάθεια υπονόμευσης της Απεργίας – Αποχής γίνεται συνειδητά για να αποδυναμώσει την ενότητα του εκπαιδευτικού σώματος και του αγώνα που δίνει για τη Δημόσια Παιδεία. Ματαιοπονούν. ΑΣ ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΝ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ!! Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΔΕ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ!!
Ο Πρόεδρος
Παναγιώτης Σάμιος
Η Γραμματέας
Στέλλα Τραγά
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη