Α΄, Δ΄, Γ΄, Ε΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης
Υπόμνημα
Το υπόμνημα που θα καταθέσουν τα Δ.Σ. των ΕΛΜΕ την Παρασκευή 27/2, στις 2.00 μ.μ. στην παράσταση που οργανώνεται στη Διεύθυνση Β/θμιας Εκ/σης Δυτικής Θεσσαλονίκης για την κάλυψη όλων των κενών με αναπληρωτές και μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών, καθώς και την άμεση λύση των προβλημάτων των αναπληρωτών συναδέλφων
Σήμερα στα Γυμνάσια, στα γενικά και τεχνικά Λύκεια, στα σχολεία ειδικής αγωγής και τμήματα ένταξης, στα καλλιτεχνικά και μουσικά σχολεία υπάρχουν χιλιάδες κενά. Ιδιαίτερα οξυμένη είναι η κατάσταση στην πολύπαθη ειδική αγωγή με τις χιλιάδες χαμένες ώρες πανελλαδικά, τα κενά, την εναλλαγή εκπαιδευτικών. Ειδικά στην Ειδική Αγωγή αυτή η εναλλαγή παίρνει απάνθρωπα χαρακτηριστικά, αφενός σπάει οποιαδήποτε εμπιστοσύνη δασκάλου - μαθητή και αφετέρου δημιουργεί επιπτώσεις στην ψυχική υγεία των παιδιών. Τα τμήματα πρόσθετης και ενισχυτικής διδασκαλίας δε λειτουργούν γιατί δεν έγιναν οι απαραίτητες προσλήψεις αναπληρωτών. Τα κενά στα σχολεία του Δυτικού ΠΥΣΔΕ είναι: 655 ώρες στα Λύκεια, τα Γυμνάσια και τα Τεχνικά Λύκεια, 1143 ώρες ειδικής αγωγής, 50 ώρες στο καλλιτεχνικό.
Το δημόσιο σχολείο είναι δραματικά τραυματισμένο από τα καταστροφικά μέτρα που προωθήθηκαν από τις προηγούμενες κυβερνήσεις, την ΕΕ και το ΔΝΤ. Το πάγωμα των διορισμών, το καθεστώς διαθεσιμότητας-απολύσεων, οι αναγκαστικές συνταξιοδοτήσεις, το στίβαγμα των παιδιών στα τμήματα, οι μηδενικοί διορισμοί, η κατακόρυφη πτώση πρόσληψης αναπληρωτών έχουν απογυμνώσει επικίνδυνα τα σχολεία από όλο το απαραίτητο εκπαιδευτικό δυναμικό και υποβαθμίσει τη λειτουργία του δημόσιου σχολείου. Το ενδιαφέρον της προηγούμενης πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου παιδείας για τα προβλήματα των αδιόριστων εκπαιδευτικών αποδείχτηκε υποκριτικό, αφού συνέχισε να στηρίζει το νόμο έκτρωμα 3848/10, δεν υλοποίησε τις διακηρύξεις της για κάλυψη των κενών των σχολείων, ενώ προσπάθησε να παραπλανήσει και τον εκπαιδευτικό κόσμο με ανακοινώσεις για «εθελοντικές» προσλήψεις αναπληρωτών και παραβιάσεις του καθεστώτος γονικής άδειας, για να καλύψει τα χιλιάδες κενά των σχολείων.
Όλα τα παραπάνω δεν είναι απλώς μια προσωρινή κατάσταση ή το αποτέλεσμα μιας λανθασμένης διαχείρισης. Πρόκειται για συγκεκριμένη πολιτική επιλογή που προσαρμόζει το σχολείο στις ανάγκες των επιχειρηματικών ομίλων για την εξασφάλιση φτηνού και ευέλικτου εργατικού δυναμικού. Επιδιώκουν την βίαιη εξώθηση των παιδιών των λαϊκών οικογενειών στην ψευτοκατάρτιση και τη μαθητεία - απλήρωτη εργασία από μικρή ηλικία. Αυτό το σχολείο χρειάζεται εκπαιδευτικό που να ζει μέσα στην ανασφάλεια, φοβισμένο, κακοπληρωμένο, μισοεργαζόμενο, μισοάνεργο, ώστε αυτό το μοντέλο εργαζομένου να αναπαράγει και στους μαθητές του.
Μέσα από τη συμμετοχή μας και τον αγώνα μπορούμε να αλλάξουμε αυτή την κατάσταση. Αποκρούουμε τη λογική που θέλει τον κλάδο διασπασμένο, διαχωρίζει του εκπαιδευτικούς, καλλιεργεί την ατομική λύση. Δεν έχει κανένα αποτέλεσμα ο διαχωρισμός σε 24μηνίτες, 30μηνίτες, 5μηνίτες, επιτυχόντες ΑΣΕΠ και μη, κατόχους μεταπτυχιακών και μη. Αυτός ο διαχωρισμός στρέφει τον εργαζόμενο ενάντια στον άλλο. Είμαστε όλοι εκπαιδευτικοί και αυτό μας ενώνει.
Καλούμε τους συμβασιούχους εκπαιδευτικούς (ωρομίσθιους, αναπληρωτές, 5μηνίτες) να παλέψουν μαζί με τους υπόλοιπους εργαζόμενους, τους γονείς και τους μαθητές για τα μόνα αιτήματα που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες.
Σήμερα, το εκπαιδευτικό κίνημα προβάλλει τις διεκδικήσεις του που καλυτερεύουν άμεσα τη λειτουργία του σχολείου και αλλάζουν τη δημόσια δωρεάν παιδεία και μεταξύ αυτών ζητάει:
Nα καλυφθούν τώρα όλα τα κενά στα σχολεία με την πρόσληψη αναπληρωτών και με μόνιμους διορισμούς.
Την κατάργηση του αντιεκπαιδευτικού νόμου 3848/10.
Σταθερή και μόνιμη δουλειά για όλους.
Την κατάργηση όλων των μορφών ελαστικής εργασίας και της ωρομισθίας.
Την άμεση λειτουργία της πρόσθετης και ενισχυτικής διδασκαλίας σε όλα τα σχολεία με τη μαζική πρόσληψη και το διορισμό εκπαιδευτικών.
Τον άμεσο διορισμό όλων των διοριστέων εκπαιδευτικών, όλων των κατηγοριών, που έχουν θεμελιώσει δικαίωμα διορισμού.
Μόνιμους διορισμούς με βάση το σύνολο της προϋπηρεσίας και την ημερομηνία λήψης του πτυχίου.
Προσμέτρηση όλης της προϋπηρεσίας όλων των αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών από τις 30/6/2010 και μετά, ώστε να μην αδικηθεί κανείς.
Ίδιες συμβάσεις εργασίας μέσω τακτικού προϋπολογισμού. Πλήρη εργασιακά δικαιώματα. Κανένας εκπαιδευτικός με δελτίο παροχής υπηρεσιών.
Ανάκληση της Κ.Υ.Α. 2/24529/0022 (ΦΕΚ 928/Β -14-4-2014 ), που καταργεί την αναγνώριση των μεταπτυχιακών και των διδακτορικών τίτλων για τη μισθολογική εξέλιξη των αναπληρωτών εκπαιδευτικών με το σκεπτικό ότι δεν αποτελούν προσόν διορισμού.
Άμεση κατάργηση της τιμωρίας του διετούς αποκλεισμού από τους πίνακες όσων αναπληρωτών αρνούνται να αναλάβουν υπηρεσία.
Δυνατότητα επιδότησης ανεργίας από τον ΟΑΕΔ, ανεξαρτήτως των επιδοτούμενων ημερών ανεργίας κατά τα τελευταία 4 έτη.
Ρύθμιση αναρρωτικών αδειών. Να έχουν τα ίδια δικαιώματα με τους μόνιμους (σχόλιο: δεν δικαιούνται άδεια ούτε για παρουσία σε δικαστήριο).
Μείωση ωραρίου στη βάση της προσμέτρησης της προϋπηρεσίας.
Δικαίωμα συμμετοχής αναπληρωτών σε προγράμματα επιμόρφωση (ΤΠΕ κ.ά.)
Πλήρη εργασιακά, ασφαλιστικά και εκπαιδευτικά δικαιώματα στους αναπληρωτές. Δημόσια δωρεάν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη.
Επίδομα ενοικίου και θέρμανσης στους συμβασιούχους εκπαιδευτικούς.
Επίδομα ανεργίας στους ανέργους εκπαιδευτικούς.
Τα Δ.Σ. των ΕΛΜΕ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη