ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΤΑΞΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΥΠΑΡΧΕΙ ΔΙΑΜΟΡΦΩΜΕΝΗ ΝΟΜΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ;
Σε διάφορες ιστοσελίδες παρατέθηκαν διάφορες απόψεις για το θέμα των υποχρεωτικών μετατάξεων ειδικοτήτων από την Δ.Ε στην Π.Ε. οι οποίες υπήρξαν και αντιφατικές και εξέφραζαν αλληλοσυγκρουόμενα συμφέροντα χωρίς να λαμβάνουν υπόψη τη νομική κατάσταση που έχει ήδη διαμορφωθεί όπως αρμόζει σε ένα κράτος δικαίου όπως η χώρα μας. Παραθέτω για μια ακόμη φορά τις απόψεις μου για το συγκεκριμένο θέμα προσπαθώντας να το «φωτίσω» παραπάνω προς την κατεύθυνση της νομικής κατάστασης που έχει ήδη διαμορφωθεί χωρίς να παραβλέπω και την ηθική πλευρά του θέματος.
Α. H διαδικασία των εθελουσίων μετατάξεων ΔΕΝ ολοκληρώθηκε ποτέ και φαίνεται de facto καταργημένη γιατί ακολούθησε νεώτερη, Η ΟΠΟΙΑ ΚΑΙ ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΗΚΕ με έκδοση αποτελεσμάτων και σχετικών ΦΕΚ, αυτή των υποχρεωτικών μετατάξεων (στην οποία, εντέλει, πήραν μέρος εθελοντικά, ασχέτως κινήτρων, όσοι καταθέσαν την σχετική αίτηση ) οι οποίες μας προέκυψαν ως μία κάποια λύση και για τους υπεράριθμους και τους πλεονάζοντες των ανά την Ελλάδα ΠΥΣΔΕ ενόψει της φιλολογίας περί διαθεσιμότητας και απολύσεων που αναπτύσσονταν γι’ αυτούς στα ΜΜΕ και στην οποία πολλοί συνάδελφοι ΔΕΝ κατέθεσαν αίτηση θεωρώντας την «υψηλού ρίσκου» κυρίως λόγω του ότι εξ’ αρχής ΔΕΝ είχε ανακοινωθεί ταυτόχρονη σύσταση οργανικών θέσεων, κάτι που είχε γίνει στην περίπτωση της διαδικασίας των εθελουσίων μετατάξεων .
Η διαδικασία των εθελουσίων μετατάξεων, καθώς τότε εκκρεμούσε, θα μπορούσε ενδεχομένως να περισωθεί αν αμέσως οι Ομοσπονδίες Π.Ε. και Δ.Ε., οι Επιστημονικοί Σύλλογοι και Ενώσεις των ειδικοτήτων που αφορούσε αλλά και μεμονωμένοι συνάδελφοι που είχαν καταθέσει αιτήσεις προσέφευγαν στη διαδικασία των ασφαλιστικών μέτρων στα Διοικητικά Δικαστήρια αμέσως μετά την έναρξη της διαδικασίας των υποχρεωτικών μετατάξεων και ζητούσαν αναστολή εκτελέσεως της διαδικασίας των υποχρεωτικών μετατάξεων και ακύρωσή της με αίτηση ακυρώσεως εντός της αποκλειστικής προθεσμίας προσβολής διοικητικών πράξεων των 60 ημερών από τη δημοσίευση ή τη κοινοποίηση τους.
ΣΗΜΕΙΩΝΩ, για την ιστορία, ότι στις εθελούσιες μετατάξεις μπορούσε να υποβάλλει αίτηση για να μεταταχθεί από τη Δ.Ε. στη Π.Ε. ο κάθε συνάδελφος ειδικότητας που είχε οργανική σε οποιοδήποτε ΠΥΣΔΕ της Ελλάδας, χωρίς περιορισμούς, για οποιοδήποτε ΠΥΣΠΕ της Ελλάδος σύμφωνα με τα μόριά του, με ότι αυτό συνεπάγεται.
Β. Δεν είναι εφικτή η ακύρωση της διαδικασίας των υποχρεωτικών μετατάξεων μετά από περίπου δύο χρόνια, δεδομένου ότι όσοι συνάδελφοι είχαν αντιρρήσεις ως προς τον τρόπο διεξαγωγής της διαδικασίας και τα αποτελέσματά της, διέθεταν από την αρχή όλα τα νόμιμα μέσα (ενστάσεις, προσφυγές στα διοικητικά δικαστήρια) και θα έπρεπε να τα ασκήσουν εμπρόθεσμα ώστε να προστατεύσουν τα έννομα συμφέροντά τους.
- Η πιθανή ακύρωση της διαδικασίας των υποχρεωτικών μετατάξεων θα δημιουργήσει αναστάτωση στην επαγγελματική και προσωπική ζωή του συνόλου των μεταταχθέντων στην Π.Ε. καθώς από υπηρεσιακής άποψης θα είναι μετέωροι, εφόσον αμφισβητηθεί – ακυρωθεί το συνολικό νομικό πλαίσιο καθιέρωσης εισαγωγής τους στην Π.Ε. , καθώς πλέον δε θα ανήκουν ούτε στην Π.Ε. ούτε στη Δ.Ε., στην οποία ήδη έχουν χάσει τις οργανικές τους θέσεις.
- Σε καμία περίπτωση οι υποχρεωτικές μετατάξεις δεν μπορούν να χαρακτηριστούν μεταθέσεις και για τους μετατασσόμενους συναδέλφους – προερχόμενους από άλλα ΠΥΣΔΕ πλην του οικείου ΠΥΣΔΕ ΣΤΟ ΠΥΣΠΕ μετάταξης διότι η κύρια – προέχουσα υπηρεσιακή μεταβολή που χαρακτηρίζει το νομικό καθεστώς ΟΛΩΝ γενικά των μετατασσόμενων συναδέλφων είναι αυτή της μετάστασης – μετάταξης - αλλαγής βαθμίδας εκπαίδευσης δηλ. από τη Δευτεροβάθμια στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και παντελώς δευτερεύουσα η μεταβολή ως προς τον τόπο παροχής υπηρεσίας μετά από την μετάταξη – αλλαγή βαθμίδας Εκπαίδευσης.
- Χρειάζεται να δημοσιοποιηθούν – δημοσιευτούν με τη μορφή πινάκων τα μόρια και για το σύνολο των αιτηθέντων μετάταξη συναδέλφων, όσο και των μεταταχθέντων ανά περιοχή, προς άρση κάθε είδους αμφιβολιών.
Ως προς τις τυχόν νέες ενστάσεις που τυχόν θα κατατεθούν ή τυχόν θα επιτραπεί να κατατεθούν εκπροθέσμως παραθέτω δύο απόψεις:
θεωρείται κατά μία άποψη ότι επειδή τότε θα έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία και από τότε θα αρχίσει να τρέχει η προθεσμία), θα μπορούν όσοι εκ των συναδέλφων θεωρούν ότι θίγεται το έννομο συμφέρον τους ως μη μεταταχθέντων έναντι των τυχόν παρανόμως μεταταχθέντων (με λιγότερα μόρια) συναδέλφων τους να χρησιμοποιήσουν εμπροθέσμως όλα τα νόμιμα μέσα (ενστάσεις, αιτήσεις θεραπείας, ή να στραφούν δικαστικά με αιτήσεις ακυρώσεως εντός της αποκλειστικής προθεσμίας προσβολής διοικητικών πράξεων των 60 ημερών στα κατά τόπους αρμόδια Τριμελή Διοικητικά Εφετεία). Το εμπρόθεσμο όμως είναι κάτι που θα το κρίνει τελικά το δικαστήριο για όσους τυχόν προσφύγουν, ενώ,
κατά μία δεύτερη άποψη επειδή θεωρείται ότι η προθεσμία, ( αποκλειστικά 60 ημέρες είτε από την δημοσιοποίηση των πινάκων μορίων των μεταταγμένων, είτε από της ημερομηνίας κοινοποίησης απαντήσεως σε ατομική ένσταση ), άσκησης αιτήσεως ακυρώσεως στα κατά τόπους αρμόδια Τριμελή Διοικητικά Εφετεία έχει παρέλθει οριστικά και ΔΕΝ την ανέστειλε η μη δημοσιοποίηση των μορίων καθώς το Υπουργείο κατέθεσε τους σχετικούς πίνακες μορίων στα εν λόγω Δικαστήρια για τους ήδη ασκήσαντες ένδικα μέσα και ως εκ τούτου η μη δημοσιοποίηση των πινάκων μορίων τόσο των μεταταγμένων και των αιτηθέντων μετάταξη συναδέλφων γενικά, όσο και των μεταταχθέντων αλλά και των αιτηθέντων μετάταξη συναδέλφων ανά περιοχή, δεν αποτελούσε εμπόδιο για την εμπρόθεσμη άσκηση ενδίκου μέσου.
- Η υπόθεση των μετατάξεων των ειδικοτήτων ΠΕ06, ΠΕ11 και ΠΕ16 λόγω του ότι οι συγκεκριμένες ειδικότητες προϋφίσταντο στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση χρήζει ιδιαίτερου πολιτικού χειρισμού από το Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ.
Για το συγκεκριμένο θέμα παραθέτω τρεις παρατηρήσεις:
α) η Δ.Ο.Ε και οι Σύλλογοι των προϋφισταμένων ειδικοτήτων δεν προσέβαλαν εμπροθέσμως, ( με αναστολή εκτελέσεως της διαδικασίας των υποχρεωτικών μετατάξεων και ακύρωσή της με αίτηση ακυρώσεως εντός της αποκλειστικής προθεσμίας προσβολής διοικητικών πράξεων των 60 ημερών από τη δημοσίευση ή τη κοινοποίηση τους), τη διαδικασία των υποχρεωτικών μετατάξεων εφόσον θεωρούσαν ότι θίγονταν τα έννομα συμφέροντα των μελών τους όπως θα μπορούσαν να πράξουν το ίδιο και μεμονωμένοι συνάδελφοι των εν λόγω προϋφισταμένων ειδικοτήτων,
β) οι μεταταχθέντες συνάδελφοι των προαναφερθέντων ειδικοτήτων μετατάχθηκαν με τις ίδιες διατάξεις και υπουργικές αποφάσεις όπως και οι υπόλοιπες ειδικότητες και με τη βεβαιότητα ότι μετείχαν νόμιμης διαδικασίας, (όπως άλλωστε και οι υπόλοιποι μεταταχθέντες), η οποία δεν είναι ενδεχομένως εφικτό νομικά να αναστραφεί πλήρως,
γ) ως προς τη σύγκριση των προϋφισταμένων συναδέλφων στις συγκεκριμένες ειδικότητες με τους μεταταχθέντες θα πρέπει να γίνει διάκριση ώστε να μη συγκρίνεται αυτός π.χ. με τα 75 μόρια που έκανε μετάταξη με τον άλλο π.χ. με τα 100 μόρια που ήθελε να μετατεθεί, διότι είναι διαφορετικές διαδικασίες. Επιπλέον δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι αν δεν γίνονταν οι μετατάξεις, θα γίνονταν μεταθέσεις.
- Και δύο απορίες:
Θα κινηθεί δικαστικά η σημερινή πολιτική ηγεσία του Υπουργείου με κατάθεση Μηνυτήριας Αναφοράς στον αρμόδιο εισαγγελέα κατά των τότε αρμοδίων Υπουργών και εμπλεκομένων διοικητικών υπαλλήλων σε πράξεις ή παραλείψεις που τυχόν κριθούν παράνομες ώστε να επικυρωθεί τούτο δικαστικά ; Αλλιώς οι μέχρι τώρα παρόμοιες αναφορές στα διάφορα κείμενα κρίνονται παντελώς αυθαίρετες και αποπροσανατολιστικές για το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας όπως και προσβλητικές έως συκοφαντικές για τους μεταταχθέντες συναδέλφους.
Πως αλλιώς θα αλλάξει μετά από περίπου δύο χρόνια, υ η ζωή και η επαγγελματική σταδιοδρομία μεταταγμένων συναδέλφων εκπαιδευτικών που προσφέρουν την υπηρεσία τους, εκεί που την προσφέρουν, όταν η νέα υπηρεσιακή τους κατάσταση προέκυψε από νόμο, υπουργικές αποφάσεις, ΦΕΚ, διοικητικές πράξεις, οι οποίες ΔΕΝ προσβλήθηκαν ΕΜΠΡΟΘΕΣΜΩΣ, όπως προαναφέραμε, στα αρμόδια Διοικητικά Δικαστήρια , ούτε κρίθηκε τελεσίδικα ότι είναι προϊόντα παράνομης συμπεριφοράς των εκδοτών τους ;
Συμπερασματικά : Για όλους τους ανωτέρω λόγους
Έχει ήδη διαμορφωθεί μια νομική κατάσταση όσον αφορά στη διαδικασία αυτή καθ’ αυτή των υποχρεωτικών μετατάξεων αλλά και στο πρόσωπο των ήδη μεταταγμένων εκπαιδευτικών που ο νομικός μας πολιτισμός δεν επιτρέπει την ανατροπή της μετά και την πάροδο των αποκλειστικών προθεσμιών για την άσκηση των ενδίκων μέσων από τον οποιονδήποτε είχε έννομο συμφέρον πλην των περιπτώσεων χρήσης πλαστών τίτλων, μορίων, ΠΥΣΔΕ που υπηρετούσαν κλπ που έχει από τον νόμο υποχρέωση ελέγχου η Διοίκηση, (Διευθύνσεις Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης) με αντιπαραβολή των στοιχείων και μορίων που δηλώθηκαν με αυτά που βρίσκονταν στους υπηρεσιακούς φακέλους στις 23-08-2013,για τις οποίες προβλέπονται οι σχετικές από το νόμο συνέπειες.
Επιτρεπτή θα ήταν εξέταση των εκκρεμούντων ενστάσεων και η εκδίκαση, φυσικά, των σχετικών υποθέσεων στα Διοικητικά Δικαστήρια.
Για τις τυχόν νέες ενστάσεις που θα κατατεθούν ή θα επιτραπεί να κατατεθούν εκπροθέσμως παραπέμπω ως προς τη νομιμότητα τους στις δύο απόψεις που προανέφερα, χωρίς πάντα να παραβλέπεται ο κίνδυνος νέου αέναου κύκλου ενστάσεων και δικαστικών αντιπαραθέσεων και διαρκούς εν τέλει αμφισβητήσεως της εισόδου των νεοεισερχομένων στη Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση ειδικοτήτων ΠΕ05, ΠΕ07,ΠΕ08, ΠΕ19-20,ΠΕ32 λόγω της τυχόν παραμένουσας σε διαρκή εκκρεμότητα σύστασης - πλήρωσης οργανικών θέσεων η οποία άγνωστο ποιους συναδέλφους θα εξυπηρετούσε ή ακόμη και ποιους ανομολόγητους σκοπούς.
Κατά την άποψη μου
Α. Θα πρέπει να προχωρήσει η άμεση σύσταση πλήρωση – τοποθέτηση των μεταταχθέντων συναδέλφων, (σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία –Διατάξεις του άρθρου 3 του Π.Δ. 50/1996, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 3 παρ. 3 ε του Π.Δ. 100/1997 που εφαρμόστηκε σε όλες τις μέχρι σήμερα τοποθετήσεις οργανικών θέσεων) των νεοεισερχομένων στη Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση ειδικοτήτων ΠΕ05, ΠΕ07,ΠΕ08, ΠΕ19-20,ΠΕ32.
Η υπόθεση των μετατάξεων των ειδικοτήτων ΠΕ06, ΠΕ11 και ΠΕ16 λόγω του ότι οι συγκεκριμένες ειδικότητες προϋφίσταντο στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση να τύχει ιδιαίτερου πολιτικού χειρισμού από το Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ. για του λόγους που προαναφέρθηκαν.
Η μετατροπή μάλιστα περισσότερων Δημοτικών Σχολείων σε Ε.Α.Ε.Π. θα λειτουργούσε σε κάθε περίπτωση θετικά.
Β. ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ θα πρέπει να ΔΙΕΚΔΙΚΗΘΕΙ ΑΜΕΣΑ, ΩΣ ΕΧΟΥΣΑ ΑΜΕΣΗ ΣΧΕΣΗ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΕΠΙΜΑΧΟ ΘΕΜΑ ΤΩΝ ΜΕΤΑΤΑΞΕΩΝ, κατ’ απόλυτη προτεραιότητα, η ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ ΜΕ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ από το Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ. της προϋπάρχουσας ΤΡΙΩΡΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ της Γαλλικής και Γερμανικής γλώσσας στο ωρολόγιο πρόγραμμα της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Γυμνάσιο- Λύκειο) που, σε συνδυασμό με την εξαγγελθείσα μείωση του διδακτικού ωραρίου από τον αρμόδιο Υπουργό θα αποτελούσε πραγματική διέξοδο στη δύσκολη κατάσταση που αντιμετωπίζουν, όντως, σήμερα με την συμπλήρωση του διδακτικού τους ωραρίου και τη δημιουργία κενών για μεταθέσεις - αποσπάσεις οι πολυπληθέστεροι συνάδελφοι στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, αντί της εναγώνιας αναζήτησης επίλυσης του προβλήματος με την είσοδο μικρού, σε κάθε περίπτωση αριθμού, στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση .
Ο ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ, της ολοκλήρωσης της διαδικασίας εισόδου της διδασκαλίας της δεύτερης ξένης γλώσσας με την πλήρωση των οργανικών θέσεων στην Π.Ε. και της επαναφοράς της τρίωρης διδασκαλίας της δεύτερης ξένης γλώσσας στη Δ.Ε. παράλληλα με την εξαγγελθείσα μείωση του διδακτικού ωραρίου αποτελεί την πραγματική λύση ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ των συναδέλφων Γαλλικής – Γερμανικής γλώσσας στην εκπαίδευση.
Πρέπει δε να πραγματοποιηθεί, (Ο ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ ), το συντομότερο, ώστε να μπορέσουν να υλοποιηθούν όλες οι υπηρεσιακές μεταβολές για τις ειδικότητες μας για το νέο σχολικό έτος (μεταθέσεις σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια, αποσπάσεις , διορισμοί κλπ ) με τα νέα δεδομένα.
Υ.Γ. Για τα ανώνυμα τρολ που βρίσκονται ήδη με τα χέρια πάνω στο πληκτρολόγιο.
Να διαμορφώνουν «τα θέλω τους» λαμβάνοντας υπόψη τη νομική κατάσταση που έχει διαμορφωθεί. Ζούμε σε ένα κράτος με νομικό πολιτισμό!
ΣΤΕΛΛΑ ΛΕΟΝΑΡΔΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΠΕ05
Κλείστε τα εισιτήριά σας με την AEGEAN εδώ -Επιλέξτε από και προς και δείτε πόσο κοστίζει
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη