Thumbnail
Διαμαρτυρία για τις κλασσικές γλώσσες

Διδασκαλία των Λατινικών και των αρχαίων Eλληνικών για όλους τους μαθητές σε όλα τα Γαλλικά σχολεία.

Υπέρ της διατήρησης της διδασκαλίας των γλωσσών και των πολιτισμών της Aρχαιότητας.

Σήμερα όλοι οι Γάλλοι μαθητές γυμνασίου και λυκείου, όποιο σχολείο και αν παρακολουθούν και όποιες και αν είναι οι δυσκολίες τους ή η μαθητική πορεία τους, έχουν τη δυνατότητα να σπουδάσουν τις γλώσσες και τους πολιτισμούς της ελληνολατινικής Aρχαιότητας στο πλαίσιο των κατ’επιλογήν μαθημάτων που προσφέρονται σε όλους χωρίς καμία διάκριση. Έτσι, με την έναρξη του σχολικού́ έτους 2014, ο επίσημος αριθμός μαθητών που παρακολουθούσαν Λατινικά ή αρχαία Ελληνικά υπερέβαινε τις 520 000.

Από το σχολικό έτος 2016, σε ένα κράτος το οποίο ανησυχεί για το γλωσσικό επίπεδο των μαθητών του και προβάλλει ως στόχο την επιτυχία για όλους τους μαθητές και τη διάδοση των ανθρωπιστικών αξιών στον αυριανό πολίτη, τα Λατινικά και τα αρχαία Ελληνικά δεν θα είναι πλέον κατ᾽ επιλογήν μαθήματα προσφερόμενα στους μαθητές, αφού πλέον δεν θα είναι καν πραγματικά μαθήματα.

Mετατρέπονται σε «Διαθεματικές Πρακτικές Διδασκαλίες» (Enseignements Pratiques Interdisciplinaires : E.P.I.) και τίθενται σε ανταγωνισμό με όλα τα άλλα προγράμματα του σχολείου, το οποίο θα έχει την ευθύνη να κάνει την “επιλογή” ανάμεσά τους σύμφωνα με τους πόρους που θα του διατεθούν.

Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι η διδασκαλία των γλωσσών και των πολιτισμών της λατινικής και ελληνικής Aρχαιότητας θα χάσει τη θέση την οποία κατέχει σήμερα στη Γαλλία, αφού η διατήρησή της θα εξαρτάται από την καλή διάθεση των τοπικών σχολικών οργανισμών και θα αποτελεί αναπόφευκτα αντικείμενο διαμάχης και ανταγωνισμού ανάμεσα σε αυτά τα μαθήματα και άλλα νέα προγράμματα.

Aρνούμαστε τη μετατροπή των Λατινικών και των αρχαίων Ελληνικών σε αόριστο συμπλήρωμα πνευματικής καλλιέργειας.

Aρνούμαστε τη μετατροπή των Λατινικών και των αρχαίων Ελληνικών σε διδακτικό αντικείμενο που θα προορίζεται μόνο για ένα στενό κύκλο εκλεκτών.

Διατυπώνουμε έντονο αίτημα οι γλώσσες και οι πολιτισμοί της λατινικής και της ελληνικής αρχαιότητας – που είναι τα κατ ̓ εξοχήν πεδία διαμόρφωσης των εννοιών «πολίτης» και «πολιτεία» – να εξακολουθούν να προσφέρονται σε όλα τα γυμνάσια ως ετήσιο μάθημα, το οποίο θα διδάσκουν ειδικά καταρτισμένοι φιλόλογοι στα Λατινικά και τα αρχαία Eλληνικά και πολύ ικανοί χάρη στην εκπαίδευσή τους να γεφυρώνουν διαφορετικά γνωστικά πεδία.

Όσοι επιθυμούν να εκφράσουν τη συμπαράστασή τους μπορούν να υπογράψουν στον παρακάτω σύνδεσμο: https://secure.avaaz.org/fr/petition/Madame_la_Ministre_Latin_et_grec_ancien_pour_tous_les_eleves_dans_tous_les_etablissements/?tyWQljb


APFLA-CPL (Association des Professeurs de Français et Langues Anciennes en Classes Préparatoires Littéraires) www.apfla-cpl.com 

APLAES (Association des Professeurs de Langues Anciennes de l’Enseignement Supérieur) www.aplaes.org 

APLettres (Association des Professeurs de Lettres) www.aplettres.org 

CNARELA (Coordination Nationale des Associations Régionales des Enseignants de Langues Anciennes) www.cnarela.fr 

SEL (Sauvegarde des Enseignements Littéraires) www.sel.asso.fr 

SLL (Sauver Les Lettres) www.sauv.net 

 Συμπλήρωσε τα στοιχεία σου στο Carrefour και κέρδισε 200 ευρώ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

τάξη, έδρα, πίνακας, μαυροπίνακας, τετράδια
Σήμερα στη Βουλή για το Πολλαπλό Βιβλίο και την Πανεπιστημιοποίηση της ΑΣΠΑΙΤΕ
Παρατάσεις, καθυστερήσεις, παλινωδίες σχετικά με τη διαδικασία συγγραφής, αξιολόγησης και εισαγωγής του πολλαπλού βιβλίου στα σχολεία της χώρας -...
Σήμερα στη Βουλή για το Πολλαπλό Βιβλίο και την Πανεπιστημιοποίηση της ΑΣΠΑΙΤΕ