ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ – ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ - ΑΠΟΨΕΙΣ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΑ ΑΝΑΦΕΡΟΜΕΝΑ ΣΤΟ ΑΠΟ 27/3/2015 ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΠΟ 3/4/2015 ΚΟΙΝΗ ΔΗΛΩΣΗ ΕΚΠΡΟΣΩΠΩΝ Δ.Ο.Ε. – Ο.Λ.Μ.Ε. ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΕΤΑΤΑΞΕΙΣ
και του από 27/03/2015 άρθρου με τίτλο:
«Για τη διασφάλιση των εργασιακών δικαιωμάτων όλων των εκπαιδευτικών οργανικές θέσεις για όλα τα διδακτικά αντικείμενα του δημοτικού σχολείου – Μεταθέσεις, μετατάξεις, τοποθετήσεις με αντικειμενικά κριτήρια».
Των Ηλία Σμήλιου και Δημήτρη Πολυχρονιάδη
Καταθέτω για μία ακόμη φορά τους προβληματισμούς, τις παρατηρήσεις και τις απόψεις μου, κατά το δυνατόν τεκμηριωμένες, ως μικρή συμβολή στο επίμαχο θέμα των μετατάξεων.
Θέματος που αφορά στην υπηρεσιακή κατάσταση, στη ζωή και στις οικογένειες 3.657 συναδέλφων εκπαιδευτικών.
Από το δελτίο τύπου που αναρτήθηκε στο αlfavita 27/3/2015: (όπου Δ.Τ. είναι το κείμενο του δελτίου τύπου)
Δ.Τ. «Σε τι συμφώνησαν ΔΟΕ και ΟΛΜΕ για τις μετατάξεις εκπαιδευτικών.
Παρά το γεγονός ότι το Υπουργείο Παιδείας δεν κάλεσε ακόμη σε διάλογο για τις μετατάξεις τις Ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών ενώ είχε δεσμευτεί, τα ΔΣ ΔΟΕ και ΟΛΜΕ συναντήθηκαν σήμερα σε θετικό κλίμα. Οι δύο Ομοσπονδίες συμφώνησαν στα παρακάτω».
Δ.Τ. «Ο Ν4172 με τον οποίο έγιναν οι μετατάξεις είναι απαράδεκτος και πρέπει να καταργηθεί».
Ενώ στην από 3/4/2015 Κοινή Δήλωση εκπροσώπων Δ.Ο.Ε. – Ο.Λ.Μ.Ε.
αναφέρονται επί λέξει τα εξής: «Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης αναδείχθηκαν τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν από τον τρόπο με τον οποίο πραγματοποιήθηκαν οι μετατάξεις (απουσία εισήγησης από τη Γενική Διεύθυνση του Υπουργείου Παιδείας, δεν «έτρεξε» το σύστημα μορίων….).»
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ 1. Ως προς το επιχείρημα του Δ.Τ. περί απαραδέκτου (και παρανόμου και αδιαφανούς διαδικασίας σύμφωνα με παλαιότερη δημόσια διατύπωση της Δ.Ο.Ε. ) του Ν.4172/2013 αλλά και των αναφερομένων στην Κοινή Δήλωση παραπέμπω στα παρακάτω :
«Κατ’ αρχάς ο Ν.4172/2013 προέβλεπε τον ποσοτικό προσδιορισμό των κενών θέσεων, των υπηρεσιακών αναγκών και του πλεονάζοντος προσωπικού από μονομελή όργανα του Υπουργείου Παιδείας, οπότε η μη σύμπραξη των υπηρεσιακών συμβουλίων στη διαδικασία των μετατάξεων δεν θέτει ζήτημα νομιμότητας, δεδομένου ότι οι ειδικές διατάξεις του εν λόγω νόμου υπερισχύουν των αντίστοιχων γενικών διατάξεων περί μετατάξεων.»…… οι υποχρεωτικές μετατάξεις δεν είναι εκ προοιμίου παράνομες και ως εκ τούτου, ως ατομικές επωφελείς διοικητικές πράξεις δεν είναι δυνατόν να ανακληθούν, σύμφωνα με τη νομολογία, ούτε λόγω μεταγενέστερης διαφορετικής εκτίμησης των δεδομένων που υπήρχαν κατά την έκδοσή τους, δηλαδή επειδή η Διοίκηση μετέβαλε αντιλήψεις, (ΣτΕ 4045/1976, 4412/1987, 3064/1991) ούτε για λόγους σκοπιμότητας (ΣτΕ 1317/1976, 3376/1982).
( Δρ. Κώστας Ζ. Παπαϊωάννου, Πολιτικός Επιστήμων, Απόφοιτος Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης – ανάρτηση στο αlfavita με τίτλο «Η νομιμότητα και η σκοπιμότητα των υποχρεωτικών μετατάξεων» 20-3-2015 ).
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ 2. Αν καταργηθεί πως θα γίνει η τοποθέτηση «για τις μη κοινές ειδικότητες (2346 συνάδελφοι από τους 3657) άμεσα στα σχολεία με βάση τα μόριά τους» αφού θα λείπει η νομική βάση της μετάταξης από τη Δ.Ε. στην Π.Ε. ;
Είχα γράψει στην τελευταία μου ( 10-3-2015 ) ανάρτηση στο αlfavita με τίτλο ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΤΑΞΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΠΑΡΧΕΙ ΔΙΑΜΟΡΦΩΜΕΝΗ ΝΟΜΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ;
«Η πιθανή ακύρωση της διαδικασίας των υποχρεωτικών μετατάξεων θα δημιουργήσει αναστάτωση στην επαγγελματική και προσωπική ζωή του συνόλου των μεταταχθέντων στην Π.Ε. καθώς από υπηρεσιακής άποψης θα είναι μετέωροι, εφόσον αμφισβητηθεί – ακυρωθεί το συνολικό νομικό πλαίσιο καθιέρωσης εισαγωγής τους στην Π.Ε. , καθώς πλέον δε θα ανήκουν ούτε στην Π.Ε. ούτε στη Δ.Ε., στην οποία ήδη έχουν χάσει τις οργανικές τους θέσεις.»
Δ.Τ. «Πρέπει να υπάρξει έλεγχος νομιμότητας των δικαιολογητικών που κατατέθηκαν, να γίνει δημόσια ανάρτηση των μορίων και των αιτήσεων»
Στην από 3/4/2015 Κοινή Δήλωση εκπροσώπων Δ.Ο.Ε. – Ο.Λ.Μ.Ε.
αναφέρονται επί λέξει τα εξής: «Η Επιτροπή ομόφωνα αποφάσισε πως θα προσέλθει σε δεύτερη συνεδρίαση, μέσα στο μήνα Απρίλιο, όπου θα παρουσιαστούν τα στοιχεία που θα προκύψουν από τον έλεγχο τον οποίο θα πραγματοποιήσουν οι διοικητικές υπηρεσίες του Υπουργείου.»
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ 3. Είχα γράψει στην τελευταία μου ( 10-3-2015 ) ανάρτηση στο αlfavita με τίτλο ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΤΑΞΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΥΠΑΡΧΕΙ ΔΙΑΜΟΡΦΩΜΕΝΗ ΝΟΜΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ;
«Έχει ήδη διαμορφωθεί μια νομική κατάσταση όσον αφορά στη διαδικασία αυτή καθ’ αυτή των υποχρεωτικών μετατάξεων αλλά και στο πρόσωπο των ήδη μεταταγμένων εκπαιδευτικών που ο νομικός μας πολιτισμός δεν επιτρέπει την ανατροπή της μετά και την πάροδο των αποκλειστικών προθεσμιών για την άσκηση των ενδίκων μέσων από τον οποιονδήποτε είχε έννομο συμφέρον πλην των περιπτώσεων χρήσης πλαστών τίτλων, μορίων, ΠΥΣΔΕ που υπηρετούσαν κλπ που έχει από τον νόμο υποχρέωση ελέγχου η Διοίκηση, (Διευθύνσεις Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης) με αντιπαραβολή των στοιχείων και μορίων που δηλώθηκαν με αυτά που βρίσκονταν στους υπηρεσιακούς φακέλους στις 23-08-2013,για τις οποίες προβλέπονται οι σχετικές από το νόμο συνέπειες.»
Αλλά και ο Δρ. Κώστας Ζ. Παπαϊωάννου, Πολιτικός Επιστήμων, Απόφοιτος Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης – ανάρτηση στο αlfavita με τίτλο «Η νομιμότητα και η σκοπιμότητα των υποχρεωτικών μετατάξεων» 20-3-2015 ).
«Κατ’ ουσίαν, ανακλητέες είναι μόνο οι πράξεις μετάταξης που εκδόθηκαν βάσει ανακριβών δηλώσεων των αιτούντων εκπαιδευτικών (π.χ. εφόσον δήλωσαν κάτοχοι πτυχίων που δεν κατείχαν, ή δήλωσαν ψευδή στοιχεία ως προς την οικογενειακή τους κατάσταση κ.α.). Κατ’ αυτή την έννοια πρέπει να γίνει έλεγχος και διασταύρωση των στοιχείων των ηλεκτρονικών δηλώσεων των μεταταχθέντων εκπαιδευτικών. Πρέπει όμως να σημειωθεί ότι σε περίπτωση ανάκλησης πράξεων μετατάξεων εκπαιδευτικών λόγω ανακριβών στοιχείων, δικαιώματα εγείρονται αποκλειστικά και μόνο υπέρ των επιλαχόντων συναδέλφων τους της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που συμμετείχαν στη διαδικασία των υποχρεωτικών μετατάξεων.»
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ 3. Δημόσια ανάρτηση των μορίων και των αιτήσεων ;
Εξαιρετική η παρακάτω προσέγγιση – απάντηση επ’ αυτού :
«Επίσης ο Ν.4172/2013 προέβλεπε τη σύνταξη αξιολογικού πίνακα κατάταξης (μορίων), χωρίς όμως να επιτάσσει τη δημοσίευσή του. Προφανώς για λόγους διαφάνειας θα έπρεπε να είχε δημοσιοποιηθεί, όπως γίνεται στην περίπτωση των μεταθέσεων, αλλά η μη δημοσίευσή του δεν θέτει επ’ ουδενί ζήτημα ακυρότητας των διοικητικών πράξεων των μετατάξεων.» ( Δρ. Κώστας Ζ. Παπαϊωάννου, Πολιτικός Επιστήμων, Απόφοιτος Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης – ανάρτηση στο αlfavita με τίτλο «Η νομιμότητα και η σκοπιμότητα των υποχρεωτικών μετατάξεων» 20-3-2015 ).
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ 4. Και, κατ’ επέκταση, επιτρεπτές νέες ενστάσεις ;
Είχα γράψει στην τελευταία μου ( 10-3-2015 ) ανάρτηση στο αlfavita με τίτλο ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΤΑΞΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΠΑΡΧΕΙ ΔΙΑΜΟΡΦΩΜΕΝΗ ΝΟΜΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ;
« Επιτρεπτή θα ήταν εξέταση των εκκρεμούντων ενστάσεων και η εκδίκαση, φυσικά, των σχετικών υποθέσεων στα Διοικητικά Δικαστήρια.
Για τις τυχόν νέες ενστάσεις που θα κατατεθούν ή θα επιτραπεί να κατατεθούν εκπροθέσμως παραπέμπω ως προς τη νομιμότητά τους αν δηλαδή θα κατατίθενται νομίμως εμπροθέσμως ή όχι στις δύο απόψεις που αναφέρω, (αναλυτικά στο από 10-3-2015 προαναφερθέν άρθρο μου), χωρίς πάντα να παραβλέπεται ο κίνδυνος νέου αέναου κύκλου ενστάσεων και δικαστικών αντιπαραθέσεων και διαρκούς εν τέλει αμφισβητήσεως της εισόδου, στην πράξη, ΚΑΙ των νεοεισερχομένων στη Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση ειδικοτήτων ΠΕ05, ΠΕ07,ΠΕ08, ΠΕ19-20,ΠΕ32 λόγω της τυχόν παραμένουσας, σε διαρκή εκκρεμότητα σύστασης - πλήρωσης οργανικών θέσεων εξ αυτού του λόγου, ( δηλαδή του νέου αέναου κύκλου ενστάσεων και δικαστικών αντιπαραθέσεων), η οποία άγνωστο ποιους συναδέλφους θα εξυπηρετούσε ή ακόμη και ποιους ανομολόγητους σκοπούς.»
Δ.Τ. «Να γίνει σύσταση Οργανικών θέσεων ειδικοτήτων σε όλα τα σχολεία»
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ 5. Πέραν του υπαρκτού κινδύνου να παραμείνει «γράμμα κενό» η σύσταση οργανικών θέσεων ειδικοτήτων σε όλα τα σχολεία αλλά και η πλήρωση εξ αιτίας νέου αέναου κύκλου ενστάσεων και δικαστικών αντιπαραθέσεων, θα πρέπει να επισημανθεί η ιδιομορφία σύστασης - πλήρωσης οργανικών θέσεων ειδικά ως προς τις ειδικότητες της Γαλλικής ή Γερμανικής γλώσσας.
Υπάρχει ή όχι ο κίνδυνος εάν δεν επιλεγεί από μαθητές το μάθημα Γαλλικής ή Γερμανικής γλώσσας ένα συγκεκριμένο σχολικό έτος να τίθεται υπό αμφισβήτηση η ευρισκόμενη στο συγκεκριμένο σχολείο, (ένα από τα πέντε που συνήθως απαιτούνται για τη συμπλήρωση του διδακτικού ωραρίου ), οργανική;
Δεν πρέπει να διευκρινιστεί εξ’ αρχής ότι η οργανική θέση θα είναι «κλειδωμένη» στο συγκεκριμένο σχολείο και τα παιδιά δεν θα έχουνε απόλυτο δικαίωμα επιλογής γλώσσας για να αποτραπεί και ο κίνδυνος μη δημιουργίας τμήματος αλλά θα δημιουργείται ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ τμήμα όπου ο συνάδελφος της Γαλλικής ή Γερμανικής γλώσσας έχει την οργανική του;
Δ.Τ. «Να δοθεί δυνατότητα επιστροφής στη Δευτεροβάθμια όσων επιθυμούν και διασφαλίζεται η θέση τους»
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ 6. Να δοθεί δυνατότητα επιστροφής στη Δευτεροβάθμια όσων επιθυμούν και διασφαλίζεται η θέση τους με οργανική, πλήρες διδακτικό ωράριο, (που το έχει ήδη στην Π.Ε. ) και τα μόρια που θα ελάμβανε στη Δ.Ε. αν δεν είχε μεταταχθεί κατόπιν αιτήσεως του, υπό το κράτος του φόβου της διαθεσιμότητας - απόλυσης και της αβεβαιότητας που επικρατούσε το καλοκαίρι του 2013, στην Π.Ε. ώστε να μετέχει με ίσους όρους στη διαδικασία μεταθέσεων κλπ.
Δ.Τ. «Οι μη κοινές ειδικότητες (2346 συνάδελφοι από τους 3657) να τοποθετηθούν, αφού εξασφαλιστούν οι παραπάνω προϋποθέσεις, άμεσα στα σχολεία με βάση τα μόριά τους»
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ 7. Δηλαδή ΟΛΕΣ οι προϋποθέσεις για τις οποίες έγραψα τις παραπάνω παρατηρήσεις.
Και αν κατατεθούν νέες ενστάσεις εξ αιτίας της δημόσιας ανάρτησης των μορίων και των αιτήσεων η άμεση τοποθέτηση δεν «πάει περίπατο» ;
Δ.Τ. «Για τις κοινές ειδικότητες (φυσικής αγωγής, αγγλικών, μουσικής δηλαδή 1306 συναδέλφους) θα ακολουθήσει νέα συνάντηση των δύο ΔΣ προκειμένου να υπάρξει κοινή πρόταση προς το Υπουργείο Παιδείας το οποίο οφείλει να δώσει λύση στον εμπαιγμό των εκπαιδευτικών»
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ 8. Λύση στον εμπαιγμό ποιών εκπαιδευτικών των μεταταγμένων ή των μη μεταταγμένων;
Οι Ομοσπονδίες απ’ όσο γνωρίζω υπερασπίζονται τα συμφέροντα ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΧΩΡΙΣ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ εκτός φυσικά των παρανομούντων.
Ως προς το άρθρο
«Για τη διασφάλιση των εργασιακών δικαιωμάτων όλων των εκπαιδευτικών οργανικές θέσεις για όλα τα διδακτικά αντικείμενα του δημοτικού σχολείου – Μεταθέσεις, μετατάξεις, τοποθετήσεις με αντικειμενικά κριτήρια Παρ, 27/03/2015 alfavita»
Των Ηλία Σμήλιου και Δημήτρη Πολυχρονιάδη
…………………………………………………………………………………………
Από το άρθρο: «Κατάργηση του νόμου 4172/13, άρση και επανεξέταση των αποφάσεων Λοβέρδου και Αρβανιτόπουλου για τις υποχρεωτικές μετατάξεις από τη Δ.Ε. στην Π.Ε.,» ……………………………………
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ: 1. Για τα περί κατάργησης του νόμου 4172/13, άρση και επανεξέταση των αποφάσεων Λοβέρδου και Αρβανιτόπουλου για τις υποχρεωτικές μετατάξεις από τη Δ.Ε. στην Π.Ε., έγραψα παραπάνω αλλά και στο άρθρο μου στο alfavita 10-3-2015 με τίτλο
ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΤΑΞΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΥΠΑΡΧΕΙ ΔΙΑΜΟΡΦΩΜΕΝΗ ΝΟΜΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ;
για τους κινδύνους που ενέχουν.
«Η πιθανή ακύρωση της διαδικασίας των υποχρεωτικών μετατάξεων θα δημιουργήσει αναστάτωση στην επαγγελματική και προσωπική ζωή του συνόλου των μεταταχθέντων στην Π.Ε. καθώς από υπηρεσιακής άποψης θα είναι μετέωροι, εφόσον αμφισβητηθεί – ακυρωθεί το συνολικό νομικό πλαίσιο καθιέρωσης εισαγωγής τους στην Π.Ε. , καθώς πλέον δε θα ανήκουν ούτε στην Π.Ε. ούτε στη Δ.Ε., στην οποία ήδη έχουν χάσει τις οργανικές τους θέσεις.»
Από το άρθρο: «Θεσμοθέτηση των αναγκαίων οργανικών θέσεων για όλα τα διδακτικά αντικείμενα του δημοτικού σχολείου, που θα αντιστοιχούν σε συγκεκριμένα σχολεία (και όχι γενικά σε Διευθύνσεις Π.Ε.)
α) ειδικοτήτων που δεν προϋπήρχαν στην Π.Ε. (γαλλικών, γερμανικών, εικαστικών, πληροφορικής, θεατρολόγοι) δικαιούνται μετάταξης και σε ποια περιοχή, με βάση τις ανάγκες της Π.Ε. και τα μόρια μετάθεσης που συγκεντρώνει κάθε εκπαιδευτικός.»
………………
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ: 2. Τι εννοούν συγκεκριμένα με τα:
α) «Θεσμοθέτηση των αναγκαίων οργανικών θέσεων σε συγκεκριμένα σχολεία (και όχι γενικά σε Διευθύνσεις Π.Ε.)
β) να εξετασθεί πόσοι και ποιοι εκπ/κοί ειδικοτήτων που δεν προϋπήρχαν στην Π.Ε. (γαλλικών, γερμανικών, εικαστικών, πληροφορικής, θεατρολόγοι) δικαιούνται μετάταξης και σε ποια περιοχή με βάση τις ανάγκες της Π.Ε.», ( κάτι που άλλωστε αναφέρεται και σε παλαιότερα διατυπωμένες θέσεις της Δ.Ο.Ε.).
Πρόκειται για πολύ αόριστη διατύπωση θέσης που άνετα μπορεί να οδηγήσει σε αυξομείωση οργανικών ανά ειδικότητα κατά τη (νέα ;) θεσμοθέτηση τους με βάση την τρέχουσα τη δεδομένη στιγμή ζήτηση!
Θέτουν εμμέσως πλην σαφώς υπό αμφισβήτηση τον αριθμό των οργανικών που ανακοινώθηκαν στο τέλος του 2014 ανά περιοχή;
Ως προς τους μεταταχθέντες συναδέλφους εκπ/κών ειδικοτήτων που προϋπήρχαν στην Π.Ε. και τον επιχειρούμενο διαχωρισμό τους από αυτούς των ειδικοτήτων που δεν προϋπήρχαν στην Π.Ε. (γαλλικών, γερμανικών, εικαστικών, πληροφορικής, θεατρολόγων) είτε ως προς τη νομιμότητα της μετάταξης τους είτε ως προς την τοποθέτηση τους σε οργανικές θέσεις:
Είχα γράψει στην τελευταία μου ( 10-3-2015 ) ανάρτηση στο αlfavita με τίτλο ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΤΑΞΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΥΠΑΡΧΕΙ ΔΙΑΜΟΡΦΩΜΕΝΗ ΝΟΜΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ;
α) οι μεταταχθέντες συνάδελφοι των προαναφερθέντων ειδικοτήτων μετατάχθηκαν με τις ίδιες διατάξεις και υπουργικές αποφάσεις όπως και οι υπόλοιπες ειδικότητες και με τη βεβαιότητα ότι μετείχαν νόμιμης διαδικασίας, (όπως άλλωστε και οι υπόλοιποι μεταταχθέντες), η οποία δεν είναι τώρα πλέον εφικτό νομικά να αναστραφεί.
β) ως προς τη σύγκριση των προϋφισταμένων συναδέλφων στις συγκεκριμένες ειδικότητες με τους μεταταχθέντες θα πρέπει να γίνει διάκριση ώστε να μη συγκρίνεται αυτός π.χ. με τα 75 μόρια που έκανε μετάταξη με τον άλλο π.χ. με τα 100 μόρια που ήθελε να μετατεθεί, διότι είναι διαφορετικές διαδικασίες. Επιπλέον δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι αν δεν γίνονταν οι μετατάξεις, θα γίνονταν μεταθέσεις σε ανάλογους αριθμούς.
Επιπλέον ο Δρ. Κώστας Ζ. Παπαϊωάννου, Πολιτικός Επιστήμων, Απόφοιτος Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης – ανάρτηση στο αlfavita με τίτλο «Η νομιμότητα και η σκοπιμότητα των υποχρεωτικών μετατάξεων» 20-3-2015 αναφέρει επί λέξει:
«…….οι μεταταχθέντες εκπαιδευτικοί δεν κατέλαβαν προϋπάρχουσες οργανικές θέσεις της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ενώ αντιθέτως καταργήθηκαν οι οργανικές θέσεις που κατείχαν στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
--- Σε κάθε περίπτωση, η κριτική της επιλογής του Υπουργείου Παιδείας να καλύψει τις τυχόν υπηρεσιακές ανάγκες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης με μεταταχθέντες πλεονάζοντες εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας και όχι με μετατιθέμενους προϋπάρχοντες εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων της Πρωτοβάθμιας, εμπίπτει στον έλεγχο σκοπιμότητας και δεν αφορά στον έλεγχο νομιμότητας.
---- Εξάλλου, είναι γνωστό ότι το «αμετάθετο» των εκπαιδευτικών τόσο της Πρωτοβάθμιας, όσο και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, που άτυπα καθιερώθηκε κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης, οφείλεται στο γεγονός ότι δεν γίνονται νέες προσλήψεις εκπαιδευτικών.
---- Οι νεοδιοριζόμενοι εκπαιδευτικοί είναι κατά τεκμήριο οι μόνοι που μπορούν να αντικαταστήσουν τους συναδέλφους τους που επιθυμούν να μετατεθούν από περιοχές νησιωτικές, ορεινές, απομακρυσμένες από αστικά κέντρα ή παραμεθόριες. Επομένως το πρόβλημα των αμετάθετων εκπαιδευτικών οφείλεται κατά κύριο λόγο στην αναστολή των διορισμών στο Δημόσιο Τομέα και δευτερευόντως στο γεγονός ότι δεν ανακοινώνονται τα εκάστοτε κενά κατά το χρόνο υποβολής των αιτήσεων μετάθεσης, ώστε να σταθμίσει ο κάθε ενδιαφερόμενος τις πιθανότητες που έχει, βάσει των μορίων του, να λάβει την πολυπόθητη μετάθεση.»
Ενώ ως προς την τοποθέτηση τους σε οργανικές θέσεις αναφέρει:
---- «Επιπλέον η αξίωση των «προϋπαρχόντων» εκπαιδευτικών ειδικοτήτων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης να τοποθετηθούν κατά προτεραιότητα σε οργανικές θέσεις έναντι των μεταταχθέντων συναδέλφων τους δεν προβλέπεται από τις διατάξεις των Π.Δ/των 50/1996 και 100/1997.
----- Μόνο οι υπεράριθμοι εκπαιδευτικοί τοποθετούνται κατά προτεραιότητα, αλλά υπό προϋποθέσεις (στις σχολικές μονάδες της ίδιας ή όμορης ομάδας με το σχολείο όπου είχαν οργανική τοποθέτηση, σύμφωνα με το άρθρο 14 παρ.5 του Π.Δ/τος 50/1996). Εξάλλου, πρέπει να συνυπολογιστεί το γεγονός ότι το προηγούμενο σχολικό έτος (2013-2014), οι μεταταχθέντες εκπαιδευτικοί αποκλείστηκαν από τη διαδικασία των τοποθετήσεων, βάσει της υπ’ αριθ. 59755/Δ1/15-04-2014 εγκυκλίου περί μεταθέσεων του Υπουργείου Παιδείας.»
Συμπερασματικά : Για όλους τους ανωτέρω λόγους
Έχει ήδη διαμορφωθεί μια νομική κατάσταση όσον αφορά στη διαδικασία αυτή καθ’ αυτή των υποχρεωτικών μετατάξεων αλλά και στο πρόσωπο, μετά από περίπου δύο χρόνια, ΟΛΩΝ των ήδη μεταταγμένων εκπαιδευτικών, ( ΠΛΗΝ ΟΣΩΝ ΠΑΡΑΝΟΜΗΣΑΝ), που προσφέρουν την υπηρεσία τους, εκεί που την προσφέρουν, καθώς η νέα υπηρεσιακή τους κατάσταση προέκυψε από νόμο, υπουργικές αποφάσεις, ΦΕΚ, διοικητικές πράξεις, που ο νομικός μας πολιτισμός δεν επιτρέπει την ανατροπή της
α) μετά και την πάροδο των αποκλειστικών προθεσμιών για την άσκηση των ενδίκων μέσων από τον οποιονδήποτε είχε έννομο συμφέρον πλην των περιπτώσεων οι οποίες προσβλήθηκαν ΕΜΠΡΟΘΕΣΜΩΣ, όπως προαναφέραμε, στα αρμόδια Διοικητικά Δικαστήρια, κάτι που αναφέρεται και στην από 3/4/2015 κοινή δήλωση εκπροσώπων Δ.Ο.Ε. – Ο.Λ.Μ.Ε. «Επισημάνθηκε, επίσης, το πρόβλημα που δημιουργείται από τις δικαστικές προσφυγές που έχουν γίνει από τους εκπαιδευτικούς που θεωρούν ότι έχουν αδικηθεί».
β) ΔΕΝ κρίθηκε τελεσίδικα ότι οι εν λόγω υπουργικές αποφάσεις, ΦΕΚ, διοικητικές πράξεις, είναι προϊόντα παράνομης συμπεριφοράς των εκδοτών τους .
Υ.Γ.1 Στην από 3/4/2015 κοινή δήλωση εκπροσώπων Δ.Ο.Ε. – Ο.Λ.Μ.Ε. αναφέρονται επί λέξει τα εξής: «Τονίζουμε ότι η Επιτροπή δεν έχει αποφασιστική αλλά εισηγητική αρμοδιότητα καθώς η τελική απόφαση θα ληφθεί από την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ.»
Δεν θα πρέπει άραγε να λάβουν υπ’ όψιν κατά την εισήγησή τους όσα προαναφέρθηκαν έστω αντικρούοντας τα ΔΗΜΟΣΙΑ με αντεπιχειρήματα καθώς αυτή (η εισήγηση )θα αφορά στην υπηρεσιακή κατάσταση και ζωή 3.657 μεταταγμένων συναδέλφων εκπαιδευτικών και των οικογενειών τους;
Υ.Γ.2 Στην από 3/4/2015 κοινή δήλωση εκπροσώπων Δ.Ο.Ε. – Ο.Λ.Μ.Ε. αναφέρονται επί λέξει τα εξής: «Οι εκπρόσωποι της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ έκαναν αναλυτική αναφορά στο κοινό πλαίσιο που διαμορφώθηκε στη συνάντηση των δυο Ομοσπονδιών.»
Δεν θα πρέπει άραγε να λάβουν γνώση ΑΜΕΣΑ ΚΑΙ ΕΞΙΣΟΥ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ για τα όσα έγινε αναλυτική αναφορά την Παρασκευή 3/4/2015, «στο κοινό πλαίσιο που διαμορφώθηκε στη συνάντηση των δυο Ομοσπονδιών», οι 3.657 μεταταγμένοι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί, αφού οι διεξαγόμενες συναντήσεις – συνεδριάσεις των δύο Ομοσπονδιών αφορούν στην υπηρεσιακή κατάσταση και ζωή των ίδιων και των οικογενειών τους ώστε, εφόσον απαιτηθεί, να αντιλέξουν έγκαιρα;
Η από 3/4/2015 κοινή δήλωση εκπροσώπων Δ.Ο.Ε. – Ο.Λ.Μ.Ε. δεν θα έπρεπε να είναι εξαντλητικά αναλυτική και όχι «λιτή»;
Η ιδιότητα των αιρετών εκπροσώπων Δ.Ο.Ε. – Ο.Λ.Μ.Ε. ΔΕΝ ενέχει την υποχρέωση για άμεση, έγκυρη και αναλυτική ενημέρωση του εκλογικού τους σώματος μετά από κάθε συνεδρίαση της άτυπης επιτροπής εξέτασης του θέματος των μετατάξεων εκπαιδευτικών από τη Δευτεροβάθμια στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση που πραγματοποιήθηκαν από τον Αύγουστο 2013 για όσα συζητήθηκαν ;
Εξουσιοδοτήθηκαν οι Ομοσπονδίες και οι εκπρόσωποι Δ.Ο.Ε. – Ο.Λ.Μ.Ε. που, πότε και πως, ρητά «εν λευκώ» από τους 3.657 μεταταγμένους συναδέλφους εκπαιδευτικούς ώστε να διεξάγουν ερήμην τους συνομιλίες, να διαμορφώνουν και να ξανααναλύουν πλαίσια, που αφορούν στην υπηρεσιακή κατάσταση και ζωή των παραπάνω και των οικογενειών τους;
Νομιμοποιούνται οι Ομοσπονδίες και οι εκπρόσωποι Δ.Ο.Ε. – Ο.Λ.Μ.Ε. άραγε, ηθικά τουλάχιστον, να προχωρούν σήμερα (δύο χρόνια περίπου μετά) σε τέτοιου είδους και τεράστιας σημασίας ενέργειες ως προς την υπηρεσιακή κατάσταση και ζωή χιλιάδων ανθρώπων, όταν τον Αύγουστο του 2013 «έλαμψαν διά της απουσίας τους» τηρώντας «ειδήμονα σιωπή» απέχοντας και από κάθε είδους οφειλόμενη νομική ενέργεια για τις εξελισσόμενες τότε «υποχρεωτικές μετατάξεις», όπως αναφέρω αναλυτικά και στο από 10-3-2015 άρθρο μου με τίτλο ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΤΑΞΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΠΑΡΧΕΙ ΔΙΑΜΟΡΦΩΜΕΝΗ ΝΟΜΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ;
Περισσότερα στα:
1.Ανάρτηση στο αlfavita 10-3-2015 με τίτλο ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΤΑΞΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΠΑΡΧΕΙ ΔΙΑΜΟΡΦΩΜΕΝΗ ΝΟΜΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ;
Στέλλα Λεονάρδου. ΠΕ 05
2. Ανάρτηση στο αlfavita 20-3-2015 με τίτλο «Η νομιμότητα και η σκοπιμότητα των υποχρεωτικών μετατάξεων».
Δρ. Κώστας Ζ. Παπαϊωάννου, Πολιτικός Επιστήμων, Απόφοιτος Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΕΟΝΑΡΔΟΥ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΠΕ05
Συμπλήρωσε τα στοιχεία σου στο Carrefour και κέρδισε 2.000 ευρώ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη