ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΑΙΡΕΤΩΝ ΤΟΥ ΠΥΣΠΕ ΑΝ. ΑΤΤΙΚΗΣ
Οι θέσεις μας για τις μετατάξεις που έγιναν από τη Δευτεροβάθμια στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
Συναδέλφισσες –συνάδελφοι
Μετά τις προτάσεις προς το Υπουργείο για τις μετατάξεις και την δικαιολογημένη αγανάκτηση των συναδέλφων μας θεωρούμε υποχρέωσή μας ως αιρετοί που εκλεχτήκαμε με το ψηφοδέλτιο της Αγωνιστικής Συσπείρωσης Εκπαιδευτικών (Το ψηφοδέλτιο που στηρίζει το ΠΑΜΕ) να ενημερώσουμε τους συναδέλφους, όχι μόνο τους μεταταγμένους ή τις ειδικότητες, για τη θέση μας στο τεράστιο πρόβλημα που θα δημιουργηθεί αν η πρόταση υλοποιηθεί. Πέρα από την κατάφορη αδικία και την ταλαιπωρία που θα έχει για του συναδέλφους που θα ανακληθεί η μετάταξή τους, η κατάσταση στα σχολεία θα είναι απελπιστική. Πάνω από 500 κενά ειδικοτήτων θα υπάρχουν στην περιοχή μας με την έναρξη της σχολικής χρονιάς και αυτά με στοιχεία της Διεύθυνσης Αν. Αττικής με 25αρια και 28αρια τμήματα.
Στο ερώτημα του Υπουργείου για τις οργανικές θέσεις που χρειάζονται για να καλυφθούν όλα τα σχολεία της Δ/νσης με τους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων που προβλέπονται – διατηρώντας το υφιστάμενο πρόγραμμα στο κάθε σχολείο (ΕΑΕΠ ή κλασσικό) - η Δ/νση Αν Αττικής υπέβαλε πρόταση που προσδιόρισε ότι οι οργανικές θέσεις που πρέπει να δημιουργηθούν συνολικά είναι 503 και ανά ειδικότητα :
ΠΕ 05 (γαλλικών): 38, ΠΕ 07 (γερμανικών): 30, ΠΕ 06 (αγγλικών ) : 80, ΠΕ 08 (εικαστικών) : 71
ΠΕ 16 (μουσικής): 69, ΠΕ 11 (φυσ. αγωγής): 80, ΠΕ 19/20 (πληροφ.) : 73. ΠΕ 32 (θεατρολογίας): 62
Συναδέλφισσες - συνάδελφοι
Οι υποχρεωτικές μετατάξεις, που πραγματοποιήθηκαν το 2013 και μετά, δημιούργησαν σοβαρά προβλήματα σε χιλιάδες συναδέλφους.
Την κύρια ευθύνη για την απαράδεκτη κατάσταση που έχει διαμορφωθεί με τις υποχρεωτικές μετατάξεις εκπαιδευτικών ειδικοτήτων από τη Δευτεροβάθμια στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (ή και σε διοικητικές θέσεις) φέρει η προηγούμενη συγκυβέρνηση ΝΔ – ΠΑΣΟΚ.
Οι μετατάξεις αυτές έγιναν τότε με το "πιστόλι στον κρόταφο" χιλιάδων εκπαιδευτικών, που τότε υπηρετούσαν στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Παραβίασαν ακόμα και τους υπάρχοντες νόμους, αφού είναι γνωστό ότι προηγούνται οι μεταθέσεις και στην πορεία εξετάζονται οι αιτήσεις για μετάταξη, με βάση τα κενά που απομένουν.
Έγιναν συνεπώς σε βάρος συναδέλφων των ειδικοτήτων που υπηρετούσαν μέχρι εκείνη τη στιγμή στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και που στερήθηκαν οργανικές που δικαιούνταν. Οι συνάδελφοι αυτοί έχουν κάθε λόγο να αγανακτούν (όχι φυσικά απέναντι σε συναδέλφους), αλλά απέναντι στην τότε κυβερνητική επιλογή. Στερήθηκαν επανειλημμένα το δικαίωμα της μετάθεσης για τις ίδιες θέσεις, ενώ είχαν, σε αρκετές περιπτώσεις, πολύ περισσότερα μόρια από όσους μετατάχθηκαν. Έτσι κάποιοι βρέθηκαν όχι μόνο χωρίς το δικαίωμα μετάθεσης, αλλά ούτε καν απόσπασης στον τόπο συμφερόντων τους. Επιπλέον, σε μια σειρά περιπτώσεων δεν έγινε ο απαραίτητος έλεγχος των στοιχείων που δήλωναν οι υποψήφιοι προς μετάταξη από τις αρμόδιες υπηρεσίες.
Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, οι οργανικές που εξαγγέλθηκαν για τους μεταταγμένους συναδέλφους αποδείχθηκαν απάτη.
Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΑΣ
Το πρόβλημα με την απουσία κενών-οργανικών θέσεων (άρα και της μη ικανοποίησης χιλιάδων δίκαιων αιτημάτων για μετάθεση-απόσπαση) δεν προέκυψε αποκλειστικά από τις μετατάξεις του 2013. Οξύνθηκε ασφαλώς δραματικά και απέναντι σε αυτό δεν μπορεί κανείς να στέκεται αδιάφορα.
Όμως το πρόβλημα ξεκινά από τις χιλιάδες συμπτύξεις-συγχωνεύσεις σχολείων, τα πολυπληθή τμήματα, την αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, την ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων, την κινητικότητα-διαθεσιμότητα.
Μέτρα, που είχαν και έχουν σαν αποτέλεσμα, τόσο τη δραματική επιδείνωση των όρων μόρφωσης των μαθητών, όσο και την απώλεια χιλιάδων οργανικών θέσεων, την ανασφάλεια για χιλιάδες εκπαιδευτικούς.
Μέτρα που παραμένουν και σήμερα, καθώς και η νέα συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, απέρριψε τα δίκαια αιτήματα για επαναλειτουργία των σχολείων που έκλεισαν, για επαναφορά του ωραρίου, για μείωση του αριθμού των παιδιών στην τάξη. Κι' αυτό γιατί κινείται στην ίδια κατεύθυνση με την προηγούμενη, για ισοσκελισμένους προϋπολογισμούς και ματωμένα πλεονάσματα, στο δρόμο της αναγνώρισης, "έγκαιρής" και στο ακέραιο αποπληρωμής του χρέους. Στα πλαίσια αυτών των κατευθύνσεων και με δεδομένο τις δεκάδες χιλιάδες συνταξιοδοτήσεις των τελευταίων ετών, οι μόνιμοι διορισμοί, εάν και όποτε γίνουν, δεν θα καλύπτουν πάρα ένα ελάχιστο κομμάτι των πραγματικών αναγκών.
Αυτό σημαίνει πάλη για επανίδρυση των συγχωνευμένων σχολείων, για μείωση του ωραρίου των εκπαιδευτικών, για μείωση των μαθητών ανά τμήμα, για να σταματήσει η κινητικότητα και η ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων, να έχουν όλοι μόνιμη και σταθερή δουλειά. Αναβάθμιση της Φυσικής Αγωγής (αύξηση των ωρών διδασκαλίας, προσλήψεις γυμναστών, υλικοτεχνική υποδομή) και του σχολικού αθλητισμού, σαν αναπόσπαστο στοιχείο για την ομαλή ανάπτυξη και διαπαιδαγώγηση του νέου ανθρώπου.
Μόνο έτσι θα δημιουργηθούν και χιλιάδες θέσεις εργασίας, θα έχουμε ουσιαστικό αποτέλεσμα και θα σταματήσει η αναπαραγωγή της μιζέριας και του «διαίρει και βασίλευε».
Στη βάση αυτή, προτείνουμε και απαιτούμε:
- Να δοθεί η δυνατότητα να γυρίσουν στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση σε όσους συναδέλφους πήραν μετάταξη (σε εκπαιδευτικές ή διοικητικές θέσεις) και το επιθυμούν.
- Ενιαία μοριοδότηση (ανά μεταθετική περιοχή) όσων (μεταταγμένων) επιθυμούν να μείνουν στην ΠΕ και όσων υπέβαλλαν αίτηση μετάθεσης το 2013 και το 2014. Να συμπεριληφθούν και όσοι έκαναν αίτηση μετάταξης το 2013, αλλά αυτή απορρίφθηκε. Έλεγχος μορίων και σύνταξη πινάκων (ανά μεταθετική περιοχή) με βάση τα μόριά τους. Στις περιπτώσεις που κατά τον έλεγχο διαπιστωθεί ότι υπάρχουν μεταταγμένοι που έχουν δηλώσει ψευδή στοιχεία να ακυρωθεί αυτόματα η μετάταξη.
- Μετά τον έλεγχο των μορίων τους και τη σύσταση ενιαίων πινάκων να δοθεί οργανική στους μεταταγμένους για τις μη προϋπάρχουσες ειδικότητες στην ΠΕ (ΠΕ05 Γαλλικών, ΠΕ07 Γερμανικών, ΠΕ08 Καλλιτεχνικών, ΠΕ19-20 Πληροφορικής και ΠΕ32 Θεατρικών Σπουδών).
- Για τις προϋπάρχουσες στην ΠΕ ειδικότητες (ΠΕ06 Αγγλικών, ΠΕ11 Φυσικής Αγωγής και ΠΕ16 Μουσικής) να πάρουν μετάθεση αναδρομικά και όσοι συνάδελφοι της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης είχαν κάνει αίτηση το 2013 και το 2014 και είχαν περισσότερα μόρια από το τελευταίο συνάδελφο που πήρε μετάταξη (πάντα για την ίδια μεταθετική περιοχή). Η τοποθέτηση στις οργανικές για τις προϋπάρχουσες ειδικότητες (μεταταγμένοι και αναδρομικής μετάθεσης) να γίνει με βάση τα μόρια. Όσοι επιθυμούν, να διατεθούν και στο οικείο ΠΥΣΔΕ της περιοχής (π.χ. από το ΠΥΣΠΕ Πειραιά, στο ΠΥΣΔΕ Πειραιά).
- Επαναφορά του ωραρίου των εκπαιδευτικών στη Δευτεροβάθμια και ταυτόχρονα εξίσωση του ωραρίου της Πρωτοβάθμιας με το ωράριο της Δευτεροβάθμιας. Μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα στους 15 το πολύ για νηπιαγωγεία - Α, Β δημοτικού και στους 20 για υπόλοιπες τάξεις δημοτικού και γυμνάσια – λύκεια. Να επανιδρυθούν τα σχολεία που καταργήθηκαν ή συγχωνεύθηκαν.
- Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί για την ικανοποίηση όλων των σύγχρονων εκπαιδευτικών αναγκών. Απόδοση οργανικών θέσεων, κανένας εκπαιδευτικός χωρίς οργανική θέση. Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους, μονιμοποίηση των αναπληρωτών, χωρίς όρους και προϋποθέσεις.
- Να καταργηθεί όλο το πλαίσιο της κινητικότητας και κάθε έννοια ελαστικοποίησης στην εργασία των εκπαιδευτικών. Κατάργηση του Π.Δ. 48/28-2-2014 για τις υποχρεωτικές μεταθέσεις υπεράριθμων εκπαιδευτικών της δημόσιας πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
ΘΑΝΑΣΗΣ ΕΥΘΥΜΙΟΥ τακτικός Αιρετός
Τηλ. 6970802840 email [email protected]
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΡΙΜΠΟΣ αναπληρωματικός
Τηλ. 6978269331 email [email protected]
(ΕΚΛΕΓΜΕΝΟΙ ΜΕ ΤΗΝ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ)
Συμπλήρωσε τα στοιχεία σου στο Carrefour και κέρδισε 2.000 ευρώ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη