Thumbnail
Σύλλογος ΠΕ Νέας Σμύρνης- ΕΛΜΕ Καλλιθέας- Νέας Σμύρνης -Μόσχάτου

ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΑΣ

Αγαπητοί γονείς,

Απευθυνόμαστε σε εσάς, για να σας ενημερώσουμε για το τεράστιο κτιριακό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν τα Δημόσια Σχολεία της πόλης μας. Ένα πρόβλημα που έχει πάρει εκρηκτικές διαστάσεις και χρειάζεται ριζικές λύσεις.

Στο Δήμο μας, τα πληθωρικά τμήματα και ο μεγάλος αριθμός μαθητών στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, είναι πλέον ένα πρόβλημα εκτός ελέγχου.

 Στα 11  Δημόσια Νηπιαγωγεία μας, οι μετακινήσεις νηπίων από το ένα νηπιαγωγείο στο άλλο έχουν γίνει πλέον καθεστώς, αφού, ιδιαίτερα στην Άνω Νέα Σμύρνη, τα Νηπιαγωγεία μας δεν χωράνε ούτε τα Νήπια, ενώ έχουν «εξοριστεί» πλήρως τα Προνήπια.

Φέτος από τα 532 παιδιά που φοίτησαν στα Νηπιαγωγεία μας, μόνο τα 21 ήταν προνήπια, ενώ είναι άγνωστος ο αριθμός Νηπίων που «κατέφυγε» είτε σε ιδιωτικά Νηπιαγωγεία είτε σε άλλους Δήμους, αφού δεν βρήκε χώρο στα Δημόσια Νηπιαγωγεία της Νέας Σμύρνης.

Παράλληλα, οι παιδικοί σταθμοί του Δήμου μας είναι ανεπαρκείς για να δεχτούν τα εκατοντάδες  «εξορισμένα» προνήπια με αποτέλεσμα να υπάρχουν κάθε χρόνο όλο και περισσότερες  οικογένειες που βρίσκονται σε απόγνωση και αναγκάζονται να καταφύγουν σε ιδιωτικούς παιδικούς σταθμούς. 

Η εκτίμησή μας είναι ότι η Νέα Σμύρνη χρειάζεται άμεσα  3 ΝΕΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ για να καλύψει εν μέρει τις ανάγκες των μαθητών της προσχολικής εκπαίδευσης.

    Στα 10 Δημοτικά Σχολεία της πόλης μας τα πράγματα είναι ακόμα χειρότερα.

Το 2014-2015, στα δημοτικά σχολεία της Νέας Σμύρνης, φοίτησαν 2.993 μαθητές και μαθήτριες, σε 126  τμήματα, 19 από τα οποία είναι 26αρια ενώ υπάρχει και ένα 27αρι!

Σε όλα τα σχολεία, έχει καλυφθεί το σύνολο των ελεύθερων αιθουσών. Ήδη τα σχολεία ΕΑΕΠ (τα οποία είναι 6 από τα 10) δεν έχουν αίθουσες για δεύτερη ξένη γλώσσα, καλλιτεχνικά, θεατρική αγωγή, μουσική όπως θα έπρεπε, (εργαστήρια δεν είχαμε κι από πριν), ορισμένα δεν έχουν ούτε αίθουσα σίτισης και το μέλλον διαγράφεται ζοφερό.

Σήμερα στη Νέα Σμύρνη τα όρια των Δημοτικών Σχολείων έχουν καταργηθεί στην πράξη και τα παιδιά δεν μπορούν – όπως κανονικά δικαιούνται –  να φοιτήσουν στο σχολείο της γειτονιάς τους γιατί είναι υπερπλήρες και είναι υποχρεωμένα να ψάχνουν θέση σε διπλανά και παραδιπλανά σχολεία ακόμα και στο διπλανό Δήμο.

Για μια χρονιά ακόμη, η Νέα Σμύρνη έχει τη θλιβερή «πρωτιά», με το μέσο όρο μαθητών ανά τμήμα στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης να είναι από τους ψηλότερους πανελλαδικά, φτάνοντας στο 23,74.

Αξίζει  να αναφερθούμε ενδεικτικά στην περίπτωση του 7ου Δημοτικού Σχολείου στην Άνω Νέα Σμύρνη, στο οποίο αφού το Σεπτέμβρη του 2014, λειτούργησαν ως τάξεις διδασκαλίας και οι 3 αίθουσες ΠΡΟΚΑΤ που είχαν ανεγερθεί το 2012 και φτιάχτηκαν  4 τμήματα Α τάξης, τώρα, την τρέχουσα σχολική χρονιά ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ να απορροφήσει όλα τα νήπια που του αναλογούν,  αφού αυτά υπολογίζονται σε 70-80 ενώ το σχολείο έχει μόνο 2 αίθουσες διδασκαλίας να διαθέσει.  

 

Στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, η έλλειψη προγραμματισμού και συντονισμένων ενεργειών έχει οδηγήσει στην παγίωση παντελώς απαράδεκτων «λύσεων» για την αντιμετώπιση του προβλήματος στο συγκρότημα Νικομηδείας (αίθουσες προκάτ, χρησιμοποίηση ως αιθουσών διδασκαλίας των παλιών θεωρείων του θεάτρου ή όποιας άλλης πιθανής «τρύπας»). Οι υποσχέσεις για ανακατασκευή του γυμναστηρίου και κτίσιμο νέων αιθουσών παραμένουν – εδώ και χρόνια – υποσχέσεις, ακόμη και μετά τη δημοπράτηση του έργου! Ούτε το γιοφύρι της Άρτας να ήταν, που ολημερίς το κτίζανε μα έργο δεν υπήρχε!

Παράλληλα, αρχίζουν πάλι μεθοδεύσεις από τη δημοτική αρχή σχετικά με τα σχολεία της “Eστίας”. Συγχώνευση, κατάργηση ή μεταστέγαση στο σχολικό συγκρότημα του Πανιωνίου. Μεθοδεύσεις παντελώς απαράδεκτες. Να θυμίσουμε, απλώς, ότι και στη δευτεροβάθμια η Νέα Σμύρνη έχει τον υψηλότερο μέσο όρο μαθητών ανά τμήμα από όλους σχεδόν τους δήμους της χώρας. Να θυμίσουμε, επίσης, ότι για να αντιμετωπισθεί η πολύ μεγάλη συσσώρευση μαθητών στο συγκρότημα του Πανιωνίου, κτίστηκαν κτίρια για το 4ο Γυμνάσιο και το 4ο Λύκειο. Επιθυμεί, στ’ αλήθεια, η δημοτική αρχή να επαναφέρει το συγκρότημα Πανιωνίου στην πρότερη του κατάσταση; Πιθανή συγχώνευση, κατάργηση ή μεταστέγαση θα αυξήσει ακόμη περισσότερο το μέσο όρο και οι μαθητές θα στοιβάζονται σε κτίρια, που κατ’ ευφημισμό θα ονομάζονται διδακτήρια.

Η ΝΕΑ ΣΜΥΡΝΗ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΟΛΑ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΚΑΙ ΚΤΙΡΙΑ ΓΙ’ ΑΥΤΑ.

Αγαπητοί γονείς,

Για τη χρονιά που έχουμε μπροστά μας, το πρόβλημα στα Δημοτικά Σχολεία της Νέας Σμύρνης είναι πλέον συνολικό και ιδιαίτερα έντονο. Οι αίθουσες που «αδειάζουν» από τους μαθητές/τριες που αποφοιτούν είναι 20 (αποφοιτούν 463 παιδιά), ενώ την προηγούμενη σχολική χρονιά, τα προηγούμενα Πρωτάκια ήταν 556 και είχαν λειτουργήσει 23 αίθουσες για την Α τάξη. Το πιθανότερο είναι ότι και φέτος θα έχουμε ανάλογο αριθμό μαθητών που θα εγγραφεί στην Πρώτη Δημοτικού.  Αντί λοιπόν εσείς, να αγωνιάτε και να φροντίζετε όπως είναι ανθρώπινο και θεμιτό, για την προσαρμογή των μικρών σας στην Πρώτη Τάξη, υπάρχει σοβαρός κίνδυνος να βρεθείτε μπροστά στο πρόβλημα ότι το Πρωτάκι σας δεν «χωράει» στο σχολείο της γειτονιάς του και πρέπει να μετακινηθεί σε όμορο σχολείο ή ακόμα και σε σχολείο του διπλανού Δήμου!   

Εδώ και μια δεκαετία τουλάχιστον, τα Σωματεία των Εκπαιδευτικών, οι Σύλλογοι Γονέων και η Ένωση Γονέων Νέας Σμύρνης, εντόπισαν και προέβλεψαν το πρόβλημα που θα προέκυπτε λόγω της οικοδόμησης εκατοντάδων νέων πολυκατοικιών ιδιαίτερα στην Άνω Νέα Σμύρνη, πρότειναν την οικοδόμηση ΝΕΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ.

Δυστυχώς όμως, η Δημοτική Αρχή, αρνήθηκε να αναγνωρίσει το πρόβλημα και δεν προνόησε να δεσμεύσει εγκαίρως οικόπεδα για οικοδόμηση νέου σχολείου. Από το 2012 (!) και μετά, όταν φάνηκε καθαρά πόσο έντονο είναι πλέον το κτιριακό πρόβλημα, η Δημοτική Αρχή κατευθύνεται σε «μπαλώματα» και προχειρότητες που δείχνουν σαφώς έλλειψη σχεδιασμού. Αντί να προσανατολιστεί στην κατασκευή νέου σχολείου, προσανατολίστηκε στην προσθήκη αιθουσών στα υπάρχοντα σχολεία με τα ανεπαρκή προαύλια (προσθήκη 3 αιθουσών στο 7ο Δημοτικό και 1 αίθουσας στο 12ο δημοτικό, σχεδιασμός για 2 αίθουσες στο 6ο Δημοτικό). Αυτή η επιλογή, έχει αποδειχτεί στην πράξη ότι δεν λύνει κανένα απολύτως πρόβλημα, απλώς το αναβάλλει ενώ δημιουργεί κάθε χρόνο ανασφάλεια στα Πρωτάκια για το ποιο θα είναι το σχολείο εγγραφής τους. Παράλληλα, με αυτό τον τρόπο, επιβαρύνονται τα σχολικά συγκροτήματα τα οποία έχουν γίνει ΥΠΕΡΜΕΓΕΘΗ σε απαράδεκτο βαθμό για τα δεδομένα της Πρωτοβάθμιας, με το μικρότερο να έχει 312 μαθητές/τριες να συνωστίζονται το διάλειμμα στην ανεπαρκή αυλή του. Τα πληθυσμιακά δεδομένα της περιοχής μας δείχνουν ότι ο αριθμός των μαθητών θα συνεχίσει να αυξάνεται και τα επόμενα χρόνια!                           

Αγαπητοί γονείς,

Δεν πάει άλλο. Είναι ώρα να ενώσουμε την αγωνία μας σε κοινό αγώνα! Για ένα καλύτερο μέλλον για μας και τα παιδιά μας! Είναι ώρα, η Δημοτική Αρχή να ακούσει τη φωνή αγωνίας της Εκπαιδευτικής Κοινότητας:  Το τραγικό κτιριακό πρόβλημα στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην Νέα Σμύρνη, χρειάζεται ριζικές λύσεις και όχι προχειρότητες και ημίμετρα.

Η ΝΕΑ ΣΜΥΡΝΗ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ  ΕΝΑ ΝΕΟ 12θεσιο ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΝΕΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ ΤΩΡΑ!

Η ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΟΦΕΙΛΕΙ ΝΑ ΒΡΕΙ ΣΗΜΕΡΑ ΛΥΣΗ ΣΤΟ ΚΤΙΡΙΑΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ!

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. ΝΕΑΣ ΣΜΥΡΝΗΣ ΕΛΜΕ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ-ΝΕΑΣ ΣΜΥΡΝΗΣ-ΜΟΣΧΑΤΟΥ

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 05/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Ξηροί καρποί
Αδυνάτισμα: Το παρεξηγημένο σνακ που προκαλεί κορεσμό και διευκολύνει την απώλεια βάρους
Ποιο είναι το παρεξηγημένο σνακ που προκαλεί κορεσμό και διευκολύνει την απώλεια βάρους
Αδυνάτισμα: Το παρεξηγημένο σνακ που προκαλεί κορεσμό και διευκολύνει την απώλεια βάρους
ilikiomeni
Μοναξιά: Πώς και πόσο αυξάνει τον κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου
Οι ερευνητές τοποθέτησαν τους συμμετέχοντες σε μία από τις τέσσερις ομάδες ανάλογα με τις βαθμολογίες μοναξιάς τους στις δύο χρονικές στιγμές
Μοναξιά: Πώς και πόσο αυξάνει τον κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου