Thumbnail
της αιρετού Κατερίνας Λεμπέση

«Βασικά ερωτήματα για την εκπαιδευτική πολιτική - μικρός απολογισμός και πεπραγμένα της απερχόμενης Κυβέρνησης για των Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση»

Συναδέλφισσες & Συνάδελφοι

Με την ευκαιρία της έναρξης του νέου σχολικού έτους εύχομαι σε όλους και όλες ΚΑΛΗ ΔΥΝΑΜΗ για να μπορέσουμε να φέρουμε σε πέρας το δύσκολο έργο μας.

 

  • Ποιος αλήθεια θα περίμενε σε επτά (7) μήνες να χαθεί μια σχέση «εμπιστοσύνης» που είχε οικοδομηθεί τα τελευταία χρόνια από τη φερόμενη ως «Ριζοσπαστική Αριστερά»;

  • Ποιος αλήθεια θα περίμενε την υπογραφή του 3ου μνημονίου με τους δανειστές από την Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ και την ανατροπή όλων των υποσχέσεων που είχαν δοθεί;

  • Ποιος αλήθεια θα περίμενε από μια Κυβέρνηση της «Αριστεράς» να σκορπίσει τέτοια απογοήτευση σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα στην ελληνική κοινωνία;

  • Ποιος αλήθεια θα περίμενε από μια Κυβέρνηση της «Αριστεράς», να μην έχει εκτιμήσει στο ελάχιστο, το «συσχετισμό δυνάμεων» σε ευρωπαϊκό επίπεδο και να καταρρεύσει σαν χάρτινος πύργος;

  • Ποιος αλήθεια θα περίμενε από μια Κυβέρνηση της «Αριστεράς», να γίνει διαχειριστής των μνημονίων και της εξάρτησης σαν όλους όσοι προηγήθηκαν;

  • Ποιος αλήθεια θα περίμενε από μια Κυβέρνηση της «Αριστεράς» να ξαναφέρει τόσο γρήγορα στο προσκήνιο το «πολιτικό χθες»;

  • Ποιος αλήθεια θα περίμενε από μια Κυβέρνηση της «Αριστεράς», να είναι τόσο ανέτοιμη σε προνομιακούς γι αυτή τομείς, όπως η ΠΑΙΔΕΙΑ, η ΥΓΕΙΑ και  ΤΟ ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΟ.

 

Μια ματιά στα πεπραγμένα στο χώρο της Πρωτοβάθμιας Εκπ/σης, θα μας πείσει για τον τραγικό απολογισμό:

  • Επιλογή Δ/ντών & Υπ/ντών σχολικών μονάδων, μετά από 20-25 διευκρινιστικές εγκυκλίους, σε διάστημα επτά (7) μηνών. Τίποτε άλλο δεν έχουν να επιδείξουν!! Και αυτή την παρέμβαση την άφησαν μισή. Χωρίς νέο πλαίσιο λειτουργίας του σχολείου, χωρίς εξήγηση γιατί γίνεται και τι εξυπηρετεί. Χωρίς καμία επιστημονική & παιδαγωγική τεκμηρίωση…

 

Οι προσδοκίες όλων μας ήταν μεγάλες, αφού ο ΣΥΡΙΖΑ, ως αντιπολίτευση έχει υποσχεθεί αλλαγές, παρεμβάσεις και ποιοτική αναβάθμιση της εκπαίδευσης.

  • Δεν είχε υποσχεθεί να «υποπτεύεται» τους εκπαιδευτικούς και τα στελέχη της εκπαίδευσης ως «μνημονιακούς».

  • Είχε υποσχεθεί να τους εμπιστεύεται, να τους στηρίζει και να τους ρωτά πριν προχωρήσει σε αλλαγές. Είχε υποσχεθεί μόνιμο και συνεχή διάλογο.

  • Είχε υποσχεθεί να μην αιφνιδιάζει, όπως οι προηγούμενοι.

Ακολούθησε, δυστυχώς, τον ίδιο δρόμο. Την πεπατημένη.

 

  1. Αλήθεια, τι έκανε για την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης των μαθητών; τα προγεύματα και τα μικρά γεύματα για τους μαθητές; Δεν πρόλαβε να ενεργοποιήσει το ΕΣΠΑ!

  2. Αλήθεια,  τι έκανε για τους διορισμούς με μόνιμους εκπ/κούς και την κάλυψη όλων των κενών, όλων των θέσεων που απαιτούνται για τη λειτουργία των Ολοήμερων Δημ. Σχολείων, των Ολοήμερων με ΕΑΕΠ τόσο με δασκάλους (ΠΕ 70) όσο και με Εκπ/κούς Ειδικοτήτων; Είναι αλήθεια ότι μέχρι το τέλος του Αυγούστου δεν τους είχε απασχολήσει το θέμα; Πού οφείλεται αυτό; Σε άγνοια ή σε σκοπιμότητα;

  3. Αλήθεια, τι έκανε όσον αφορά τη λειτουργία των ολοήμερων σχολείων και αυτών με ΕΑΕΠ; ποιες αλλαγές προώθησε για την κατοχύρωση του Δημόσιου σχολείου;

  4. Αλήθεια, τι έκανε για τη μείωση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα; Μήπως θα έχουμε και αύξηση;

  5. Αλήθεια, τι έκανε με Διορισμούς και με οργανικές θέσεις στην Ειδική Εκπαίδευση (Τμήματα Ένταξης – παράλληλη στήριξη…); Πότε θα στελεχωθούν τα σχολεία; Πότε θα καλυφθούν οι ανάγκες της ελληνικής οικογένειας στον ευαίσθητο αυτό τομέα;

  6. Αλήθεια, τι έκανε για την Αναβάθμιση και υποστήριξη των θεσμοθετημένων διαγνωστικών φορέων ΕΔΕΑΥ και ΚΕΔΔΥ;

  7. Αλήθεια, τι έκανε για τη Διόρθωση όλων των αδικιών των μεταταχθέντων εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην Πρωτοβάθμια και κυρίως στα ΕΑΕΠ; (δεν ήξερε τι να κάνει; Είναι δυνατόν;)

  8. Αλήθεια, τι έκανε για την Αναβάθμιση της Προσχολικής Εκπαίδευσης:

-Ολοκλήρωση της Εξομοίωσης του διδακτικού ωραρίου των Νηπιαγωγών –

-Νέο Ωρολόγιο Πρόγραμμα

-Αντιμετώπιση πρώιμης αποχώρησης

-Κτιριακό

-Μείωση του αριθμού των νηπίων ανά τμήμα

-Βοηθοί Νηπιαγωγών

-Τραπεζοκόμοι στα Νηπιαγωγεία

-Εκπ/κοί για των αντιμετώπιση των ειδικών μαθησιακών αναγκών των νηπίων

-Αλλαγή του Π.Δ. 200/1998.

     Πού είναι οι προτάσεις του Συντονιστικού των Νηπιαγωγών, στο οποίο υποσχεθήκατε άμεσες παρεμβάσεις και υιοθέτηση των θέσεών τους;

  1. Αλήθεια, τι κάνατε για την Αναβάθμιση της Ξενόγλωσσης εκπαίδευσης, διδασκαλία περισσότερων ξένων γλωσσών στο σχολείο – πιστοποίηση της αγγλικής γλώσσας από το δημοτικό σχολείο;

  2. Αλήθεια, τι κάνατε για τη Διαμόρφωση πολιτικής για την ένταξη των αλλόγλωσσων μαθητών – τη διαπολιτισμική εκπ/ση- διορισμοί εκπαιδευτικών; Αντιρατσιστική εκπαίδευση; Το συντονισμό των Προγραμμάτων διαπολιτισμικής εκπαίδευσης; Τη διάχυση των καλών πρακτικών στο δημόσιο σχολείο; Την απρόσκοπτη συνέχιση των Προγραμμάτων;

  3. Αλήθεια, τι κάνατε όσον αφορά την Επανεξέταση των Συγχωνεύσεων και των καταργήσεων των σχολικών μονάδων με παιδαγωγικά κριτήρια; Είχατε υποσχεθεί την αναστολή όλων των συγχωνεύσεων (δικαίων & αδίκων).

  4. Αλήθεια, τι κάνατε όσον αφορά τον Επανασχεδιασμό των Αναλυτικών Προγραμμάτων και των σχολικών εγχειριδίων; Δώσατε σχετικές οδηγίες και κατευθύνσεις στο Ι.Ε.Π., το οποίο δεν προλάβατε να αλλάξετε σε επτά (7) μήνες;!!

  5. Αλήθεια, τι κάνατε για την Κατάργηση των μνημονιακών νόμων, που διέλυσαν και υποβάθμισαν τη δημόσια Παιδεία; Καταργήσατε το πλαίσιο για την προσωπική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών; ΟΧΙ. Γιατί δεν ψηφίστηκε ο Νόμος «κουρελού»;

  6. Αλήθεια,  τι κάνατε για την Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών; τη συνεχή δωρεάν επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, όπως υποσχεθήκατε; Είχατε κάποια άποψη επ’ αυτού; Καταθέσατε κάποιες προτάσεις; Επεξεργαστήκατε κάποια σχέδια;

  7. Αλήθεια, τι κάνατε για την Ιδιωτική εκπαίδευση; Εσείς προτείνατε και ψηφίσατε το 23%;

 

  1. Αλήθεια, τι κάνατε για την Αξιολόγηση; Αντικαταστήσατε το σημερινό νομοθετικό πλαίσιο αξιολόγησης εκπαιδευτικών και σχολείων από ένα σύστημα αποτίμησης του εκπαιδευτικού και παιδαγωγικού έργου με δημοκρατικό και συλλογικό τρόπο; 

  • Μήπως με το 3ο μνημόνιο φέρατε πιο επώδυνη μορφή αξιολόγησης;

  • Και οι εκπαιδευτικοί αν αντιδράσουν, πώς θα τους χαρακτηρίσετε τώρα;

  • Θα είστε μαζί με τους εκπαιδευτικούς ή μαζί με τους εφαρμοστικούς νόμους που θα πρέπει να ψηφίσετε στη Βουλή και για την αξιολόγηση;

 

  1. Αλήθεια, τι κάνατε όσον αφορά την Εκπόνηση ενός νέου δημοκρατικού πλαισίου λειτουργίας των σχολικών μονάδων, των διευθυντικών στελεχών με αναβαθμισμένο ρόλο των συλλόγων διδασκόντων; Πού είναι το νέο συλλογικό πλαίσιο λειτουργίας; Δεν είχατε επεξεργαστεί τίποτε; Δεν είχατε κάποιο σχέδιο έτοιμο;

  2. Αλήθεια, τι κάνατε για την αλλαγή του Οργανο-διοικητικού χάρτη της Εκπ/σης; Για την προώθηση της αποκέντρωσης; Για την ενίσχυση της αυτονομίας της σχολικής μονάδας;

 

  1. Αλήθεια, τι κάνατε για την προώθηση θεσμών Αντισταθμιστικής & Ενισχυτικής διδασκαλίας και  πρόσθετη; Διδακτική; Στήριξη; με αναβαθμισμένη μορφή και για την Πρωτοβάθμια Εκπ/ση;

 

  • Αυτές ήταν μερικές από τις δεσμεύσεις του ΣΥΡΙΖΑ, τις οποίες περιμέναμε να υλοποιήσει στην εκπαίδευση. Είχαμε μεγάλες προσδοκίες σε σχέση με τις προηγούμενες μορφές διακυβέρνησης. Βεβαίως υπάρχει το επιχείρημα του χρόνου. Δεν υπήρξε όμως ούτε το διαφορετικό στίγμα ούτε ο προγραμματισμός ούτε η ετοιμότητα ούτε η Γνώση.

  • Βλέποντας επίσης το διάλογο των αρχηγών των πολιτικών κομμάτων, ιδιαίτερα για την εκπαίδευση (Τετάρτη 9-9-15), μπορούμε αβίαστα να συμπεράνουμε τη φτώχεια των προτάσεων, των επιχειρημάτων και της ανύπαρκτης γνώσης όλων για τα θέματα της εκπαίδευσης.

  • Καλούμε τη Δ.Ο.Ε. να θέσει άμεσα βασικά ερωτήματα στα πολιτικά κόμματα (γιατί δεν το έχει κάνει μέχρι σήμερα); Και να ζητήσει ΔΕΣΜΕΥΣΕΙΣ ώστε η εκπαιδευτική κοινότητα να πορευτεί ανάλογα. Τα μέτρα που έχουν δεσμευτεί να υλοποιήσουν στο 3ο μνημόνιο για την εκπαίδευση θα προωθήσουν με βίαιο τρόπο «αλλαγές», που θα μεταμορφώσουν το τοπίο στην εκπαίδευση. Και αυτό θα γίνει όχι προς όφελος της Εκπαίδευσης, των Μαθητών, των Οικογενειών και των Εκπαιδευτικών, αλλά προς άλλες κατευθύνσεις.

 

Καλούμε  όλους και όλες τους εκπαιδευτικούς σε συνεχή εγρήγορση στο χώρο των σχολείων μας γιατί καμία ΑΛΛΑΓΗ δεν πρέπει και δεν μπορεί να εφαρμοστεί αν δεν γίνει κτήμα των εκπαιδευτικών, αν δε δοκιμαστεί στην πράξη και αν δεν εξυπηρετεί πραγματικές ανάγκες των μαθητών και των οικογενειών τους.

Συναδελφικά

Λεμπέση Κατερίνα

Αιρετός ΠΥΣΠΕ Β΄ Αθήνας


Λεμπέση Κατερίνα 
Μαρούσι, 11-09-15
Αιρετός ΠΥΣΠΕ Β΄ Αθήνας
Τηλ. Επικοινωνίας:  6972880893
email: [email protected]  &  [email protected]
Αιρετός Όλων των Εκπαιδευτικών                
ΠΡΟΣ:
•    Όλους τους Εκπ/κούς ΠΥΣΠΕ Β΄ Αθήνας
•    Δ.ΟΕ.
•    Μ.Μ.Ε.
•    Πολιτικά κόμματα

 

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

τάξη, έδρα, πίνακας, μαυροπίνακας, τετράδια
Σήμερα στη Βουλή για το Πολλαπλό Βιβλίο και την Πανεπιστημιοποίηση της ΑΣΠΑΙΤΕ
Παρατάσεις, καθυστερήσεις, παλινωδίες σχετικά με τη διαδικασία συγγραφής, αξιολόγησης και εισαγωγής του πολλαπλού βιβλίου στα σχολεία της χώρας -...
Σήμερα στη Βουλή για το Πολλαπλό Βιβλίο και την Πανεπιστημιοποίηση της ΑΣΠΑΙΤΕ