Thumbnail
Διαβάστε το έγγραφο του με θέμα διαδικασία παραπομπής στο ΚΕΔΔΥ από την Περιφερειακή Διεύθυνση Π.Ε. και Δ.Ε. Στερεάς Ελλάδας

Οι εκπαιδευτικές δομές των ΚΕ.Δ.Δ.Υ. στην προσπάθεια να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στη σχολική κοινότητα, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους, συνεργάζονται στενά με τους εκπαιδευτικούς της γενικής και της ειδικής αγωγής για θέματα διερεύνησης, αξιολόγησης και προγραμματισμού της εκπαιδευτικής και ψυχοσυναισθηματικής παρέμβασης.

Προκειμένου οι υπηρεσίες τους να είναι αποτελεσματικές και να αποδίδουν τα μεγαλύτερα δυνατά οφέλη για το μαθητή, οι δράσεις όλων των εμπλεκομένων οφείλουν να προγραμματίζονται και να υλοποιούνται στοχευμένα και μεθοδικά. Προς αυτή την κατεύθυνση, για να υπάρξει ο απαραίτητος συντονισμός & ομοιομορφία αντιμετώπισης σε επίπεδο Περιφερειακής Δ/νσης, στις περιπτώσεις που ο/η εκπαιδευτικός της τάξης ανάμεσα στους μαθητές της τάξης του εντοπίσει μαθητή/τρια με σημαντικά ελλείμματα στους τομείς ανάπτυξης (γνωστικούς, κοινωνικούς, ψυχοσυναισθηματικούς) ή με προβλήματα συμπεριφοράς, κρίνεται σκόπιμο να ακολουθούνται τα παρακάτω βήματα:

1ον.  Επικοινωνία – ενημέρωση – συνεργασία του εκπαιδευτικού της τάξης με το γονέα, έτσι ώστε να υπάρχει συνολική ανάλυση των εκπαιδευτικών και μη εκπαιδευτικών  δυσκολιών του μαθητή.
2ον.  Συνεργασία του εκπαιδευτικού με το διευθυντή του σχολείου και το σύλλογο διδασκόντων (αν κρίνεται σκόπιμο) για τη διαμόρφωση παρεμβατικών δράσεων μέσα στο σχολικό περιβάλλον.
3ον. Συνεργασία με το Σχολικό Σύμβουλο Γενικής Αγωγής ή/και Ειδικής Αγωγής, προκειμένου να καταρτίσουν από κοινού εξατομικευμένο πρόγραμμα παρέμβασης βραχύχρονης διάρκειας (τεσσάρων έως οχτώ εβδομάδων), το οποίο υποστηρίζεται από τον εκπαιδευτικό της τάξης και του Τμήματος Ένταξης, (όπου υπάρχει).
4ον. Εφόσον το πρόγραμμα παρέμβασης βραχύχρονης διάρκειας δεν έχει τα αναμενόμενα αποτελέσματα και κατά την εκτίμηση των εκπαιδευτικών οι δυσκολίες παραμένουν, ενημερώνονται από τη Δ/νση του σχολείου οι γονείς και προτείνεται η παραπομπή στο ΚΕΔΔΥ. Επισημαίνεται ότι η παραπομπή γίνεται από το γονέα, καθώς η συγκατάθεση των εχόντων τη γονική μέριμνα είναι προαπαιτούμενο. Ωστόσο, η συμβολή του Δ/ντή και των εκπαιδευτικών του σχολείου, είτε με τη μορφή παρότρυνσης είτε ως μεσολαβητών, προκειμένου να πεισθεί και να βοηθηθεί ο γονέας να απευθυνθεί στο ΚΕΔΔΥ, καθώς και να βρίσκεται σε συνεχή επικοινωνία με το σχολείο, είναι σημαντική. Στα σχολεία όπου λειτουργεί Επιτροπή Διαγνωστικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης, Υποστήριξης (Ε.Δ.Ε.Α.Υ.), η παραπομπή γίνεται από την Ε.Δ.Ε.Α.Υ., εφόσον έχουν εξαντληθεί όλες οι διαδικασίες παρέμβασης εντός του σχολικού πλαισίου και παραμένει η ανάγκη παρέμβασης από το ΚΕ.Δ.Δ.Υ, πάλι με τη σύμφωνη γνώμη του γονέα.
5ον. Μετά την αίτηση του γονέα, όταν οριστεί ο χρόνος αξιολόγησης από το ΚΕΔΔΥ, τότε και μόνο ειδοποιείται το σχολείο να αποστείλει το έντυπο της περιγραφικής παιδαγωγικής έκθεσης. Όταν υπάρχει και λειτουργεί Τμήμα Ένταξης στο συγκεκριμένο σχολείο ο/η εκπαιδευτικός του Τ.Ε. συνεργάζεται με τον/την εκπαιδευτικό της τάξης για το συγκεκριμένο μαθητή, γίνεται ένα screeningtest, (από τον τελευταίο), το οποίο αποστέλλεται στο ΚΕΔΔΥ, μαζί με την περιγραφική αξιολόγηση.
6ον. Όταν ο μαθητής/τρια αποφοιτά από μια βαθμίδα, κατά την εγγραφή του στην επόμενη, μαζί με το απολυτήριο αποστέλλεται και ο φάκελος του μαθητή με την έκθεση του ΚΕΔΔΥ, υπό μορφή ΕΜΠΙΣΤΕΥΤΙΚΟΥ εγγράφου.
Είναι σημαντικό να επισημάνουμε ότι σε κάθε περίπτωση που προσέρχεται ένας μαθητής στο ΚΕ.Δ.Δ.Υ. για αξιολόγηση κρίνεται απαραίτητη και πολύτιμη η συνεργασία με το σχολείο, η ενημέρωση για τους εκπαιδευτικούς χειρισμούς που προηγήθηκαν και η αποστολή της περιγραφικής παιδαγωγικής έκθεσης που αφορά τη μαθησιακή επίδοση και συμπεριφορά του συγκεκριμένου μαθητή, προκειμένου να συμπληρωθεί το προφίλ των δυσκολιών του μαθητή με αξιοπιστία.
Μετά την ολοκλήρωση της αξιολογικής διαδικασίας από το Εκπαιδευτικό και Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό του Κέντρου συντάσσεται γνωμάτευση είτε ο μαθητής εμπίπτει στην κατηγορία των μαθητών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες είτε όχι και ακολουθεί γραπτή και προφορική ενημέρωση των γονέων σχετικά με τα δεδομένα της αξιολόγησης και τις προτάσεις-εισηγήσεις.
Η διαδικασία ολοκληρώνεται με την υπογραφή και την παραλαβή της γνωμάτευσης από το γονέα και με τη σύμφωνη γνώμη του αποστέλλεται στο σχολείο του μαθητή. Οι γονείς δύνανται σε περίπτωση μη αποδοχής της διάγνωσης και της πρότασης για το σχολικό πλαίσιο να μην επιθυμούν την αποστολή στο σχολείο και την ενημέρωση των εκπαιδευτικών και να απευθυνθούν σε πιστοποιημένο Ιατροπαιδαγωγικό Κέντρο ή να προσφύγουν στη Β/βάθμια ΕΔΕΑ.
Τα έντυπα της Περιγραφικής Παιδαγωγικής Έκθεσης (που αφορούν τους μαθητές του Νηπιαγωγείου, του Δημοτικού & του Γυμνασίου αντίστοιχα), αποστέλλονται στην αρχή κάθε σχολικού έτους από τα οικεία ΚΕΔΔΥ στις σχολικές μονάδες.
Ευελπιστούμε στη συνεργασία όλων των εκπαιδευτικών δομών, προκειμένου η από κοινού αντιμετώπιση να επιφέρει ουσιαστικά αποτελέσματα στην εκπαιδευτική πρακτική που αφορά το μαθητή, τον εκπαιδευτικό αλλά και ολόκληρη την τάξη και το σχολείο.

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ:
·         Οι παραπάνω εκπαιδευτικοί χειρισμοί που προηγούνται της διαδικασίας παραπομπής προτείνεται να καταγράφονται στα πρακτικά του σχολείου και στο βιβλίο σχολικής ζωής.
·         Για την Α΄ Δημοτικού κρίνεται σκόπιμο η παραπομπή να μην γίνεται πριν τα Χριστούγεννα. Εξαίρεση αποτελούν περιπτώσεις που πιθανολογούνται σύνδρομα, νοητική υστέρηση, αυτισμός, οπότε επισπεύδεται η ενημέρωση του ΚΕΔΔΥ.

Ο Περιφερειακός Διευθυντής
κ.α.α.
Η νόμιμη αναπληρώτριά του  Πρ/νη
Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης
Π.Ε. Στερεάς Ελλάδας

Ελένη Μπενιάτα

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ τον Ιούνιο: Ανακοινώθηκε ΕΠΙΣΗΜΑ η ύλη!

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 16/04

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

papaioannou
Νίκος Παπαϊωάννου: Πώς (δεν) απάντησε σε ερώτηση για αδικίες στο στεγαστικό επίδομα φοιτητών
H «απάντηση» που έδωσε σε ερώτηση βουλευτή σχετικά με αδικίες που παρατηρούνται στους δικαιούχους φοιτητικού στεγαστικού επιδόµατος περιείχε ... μια...
Νίκος Παπαϊωάννου: Πώς (δεν) απάντησε σε ερώτηση για αδικίες στο στεγαστικό επίδομα φοιτητών
Παιδί
Έρευνα σοκ: Νέα μελέτη συνδέει το φθόριο στο πόσιμο νερό με αυξημένο κίνδυνο αυτισμού στα παιδιά
Τα αποτελέσματα έδειξαν 320 περιπτώσεις αυτισμού στην ομάδα με φθόριο, έναντι μόλις 5 στην ομάδα χωρίς έκθεση — αντιστοιχώντας σε αύξηση κινδύνου 526%
Έρευνα σοκ: Νέα μελέτη συνδέει το φθόριο στο πόσιμο νερό με αυξημένο κίνδυνο αυτισμού στα παιδιά
stratiotikes_sholes_1.jpg
Στρατιωτικές σχολές: Ερευνα-βιτρίνα του ΓΕΣ σε μαθητές - Πώς προσπαθούν να ανακόψουν την απροθυμία τους
Η έρευνα δεν αναζητά τα «γιατί δεν» έχουν πια οι νέοι υψηλά τις στρατιωτικές σχολές όπως παλιότερα. Δεν επιχειρεί να κατανοήσει την απόσταση της...
Στρατιωτικές σχολές: Ερευνα-βιτρίνα του ΓΕΣ σε μαθητές - Πώς προσπαθούν να ανακόψουν την απροθυμία τους