ΟΙ ΠΑΡΑΠΛΑΝΗΤΙΚΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ Κ. ΦΙΛΗ
Λίγες ημέρες πριν ο υπουργός Παιδείας, κ. Φίλης, σε δηλώσεις του από το βήμα της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, προσπάθησε να δικαιολογηθεί για την ύπαρξη χιλιάδων κενών στην εκπαίδευση (πάνω από 2.000 μόνο στην πρωτοβάθμια), με τον συνήθη τρόπο των προκατόχων του: μίλησε για «τεχνητά» ή «πλασματικά» κενά, προσπαθώντας να αποσείσει τις ευθύνες από πάνω του και να τις μεταφέρει έμμεσα στις πλάτες των εκπαιδευτικών.
Δεν μας ξάφνιασε, αφού είχε μόλις προηγηθεί η προσπάθεια του υπουργείου να υποβιβάσει τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών στην απεργία της 4ης Φεβρουαρίου, με την παρουσίαση ψευδών στοιχείων. Τότε το υπουργείο είχε σπεύσει να βγάλει ανακοίνωση που ανέφερε ποσοστό συμμετοχής 18% περίπου, χωρίς να διευκρινίζει καν αν το ποσοστό αφορά την πρωτοβάθμια, τη δευτεροβάθμια ή τους διοικητικούς υπαλλήλους του υπουργείου. Βέβαια, η πραγματικότητα ήταν εντελώς διαφορετική σε οποιαδήποτε περίπτωση. Ειδικά στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση τα ποσοστά συμμετοχής των εκπ/κών στην απεργία ήταν πολύ υψηλά και πάντως πάνω από το 50% - στη χειρότερη περίπτωση. Έτσι, η ανακοίνωση μάλλον περιέγραφε τους ευσεβείς πόθους του υπουργείου, πάντως σε καμιά περίπτωση την πραγματικότητα!....
Ωστόσο, οι δηλώσεις του υπουργού, σύμφωνα με τις οποίες τα κενά στην εκπαίδευση οφείλονται στις 13.500 ώρες γραμματειακής υποστήριξης ή στην ύπαρξη ολιγομελών τμημάτων, αποτελούν σκόπιμη και προκλητική προσπάθεια παραπλάνησης, που επιχειρεί να συγκαλύψει τις μεγάλες ευθύνες του υπουργείου και της κυβερνητικής πολιτικής.
Απαντούμε λοιπόν στον κ. υπουργό, πως και μόνο το γεγονός ότι στα μέσα του Φλεβάρη ο υπουργός εξακολουθεί να ασχολείται με τα κενά –και να απολογείται γι’ αυτά-, και μόνο το γεγονός ότι στα μέσα της σχολικής χρονιάς εξακολουθούν να υπάρχουν ουκ ολίγα κενά στα σχολεία –τα περισσότερα από τα οποία υπήρχαν από την αρχή της χρονιάς και δεν καλύφθηκαν ποτέ- δείχνει την κατάσταση στην οποία έχουν φτάσει τα σχολεία μετά από μια 6ετία μνημονιακών πολιτικών, περικοπών και αδιοριστίας. Δείχνει επίσης και το μέγεθος των ευθυνών του υπουργείου γι’ αυτή την κατάσταση.
Ενημερωτικά στο ΠΥΣΠΕ Ξάνθης, εξακολουθούν στα μέσα του Φλεβάρη να υπάρχουν 4 κενά δασκάλων, 1 αγγλικών, 1 γαλλικών και 2 παράλληλης στήριξης, ενώ την ίδια στιγμή οι καθηγητές γαλλικών και γερμανικών αναγκάζονται να μετακινούνται σε 6,7 ή και 8 σχολεία, προκειμένου να καλύψουν τα κενά, ενώ ο νόμος προβλέπει μετακίνηση το πολύ σε 5 σχολεία.
Το νούμερο με το οποίο προσπάθησε να εντυπωσιάσει ο κ. Φίλης (13.500ώρες γραμματειακής υποστήριξης) αποτελεί μόλις το 0,50% του συνόλου των διδακτικών ωρών και βέβαια δεν μπορεί ένα τέτοιο ποσοστό να εξηγήσει τα χιλιάδες κενά.
Ο κ. Φίλης προσδιόρισε ακόμη ως μία από τις αιτίες της ύπαρξης τόσο πολλών κενών, την ύπαρξη ολιγομελών τμημάτων, ερχόμενος ως όψιμος υποστηρικτής της πολιτικής των συγχωνεύσεων και του κλεισίματος σχολείων των προκατόχων του (Διαμαντοπούλου, Αρβανιτόπουλος). Με τη συλλογιστική αυτή ο κ. Φίλης επαναλαμβάνει ό,τι έκαναν οι περισσότεροι προκάτοχοί του: να αντιμετωπίζουν την εκπαίδευση με στυγνή λογιστική, αγνοώντας ή αδιαφορώντας για τους αντικειμενικούς όρους λειτουργίας των σχολείων στις απομακρυσμένες ορεινές ή νησιωτικές περιοχές της χώρας μας.
Σε συνέχεια των παραπλανητικών δηλώσεών του, ο υπουργός παιδείας προχωρεί στην έκδοση εγκυκλίου, όπου «καλούνται οι Σχολικοί Σύμβουλοι ΠΕ & ΔΕ, σε συνεργασία με τους Διευθυντές Εκπαίδευσης ΠΕ & ΔΕ και τους Διευθυντές σχολικών μονάδων, να αναμορφώσουν τα Εβδομαδιαία Ωρολόγια Προγράμματα Διδασκαλίας των σχολικών μονάδων παιδαγωγικής ευθύνης τους σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, έτσι ώστε να αξιοποιηθούν οι πλεονάζουσες διδακτικές ώρες για την κάλυψη υφιστάμενων κενών σε εκπαιδευτικό προσωπικό. Καλούνται, οι Σχολικοί Σύμβουλοι ΠΕ & ΔΕ έως 26 Φεβρουαρίου 2016 να ενημερώσουν εγγράφως μέσω των ΠΔΕ το γραφείο Υπουργού για τα αποτελέσματα των ενεργειών τους αναφορικά με την εφαρμογή των παραπάνω».¨
Η παραπάνω εγκύκλιος, αποσκοπεί μεν στο μπάλωμα των λογιστικών κενών, αφήνει όμως ακάλυπτη την προσωπική και παιδαγωγική σχέση μεταξύ δασκάλου –μαθητή και δίνει με τη «λύση» αυτή και το τελειωτικό χτύπημα στην ενισχυτική διδασκαλία.
Το Υπουργείο Παιδείας, φέρει ακέραια την ευθύνη για τις τεράστιες ελλείψεις στα σχολεία. Οι μηδενικοί διορισμοί και οι πιστώσεις με το σταγονόμετρο, αποτέλεσμα των αντιεκπαιδευτικών μνημονιακών επιλογών των κυβερνήσεων, αποτελούν τις κύριες αιτίες της σημερινής κατάστασης. Το Υπουργείο Παιδείας, αντί να προχωρήσει άμεσα σε διορισμούς, εξαπολύει μια ανήθικη και λαϊκίστικη επιχείρηση συκοφάντησης των εκπαιδευτικών για να προετοιμάσει το έδαφος για αντιεκπαιδευτικά μέτρα, που προβλέπονται στην εργαλειοθήκη του ΟΟΣΑ: υποχρεωτικές μετακινήσεις, αύξηση ωραρίου, συγχωνεύσεις, συμπτύξεις. Δηλώνουμε ότι θα σταθούμε απέναντι σε κάθε αυθαίρετη μετακίνηση εκπαιδευτικού, σε κάθε προσπάθεια ανατροπής των παιδαγωγικών και εκπαιδευτικών όρων λειτουργίας του σχολείου.
Απόψεις σαν αυτές του κ. Φίλη δεν είναι καινούριες. Η ρητορική αυτού του είδους είναι γνωστή και από την εποχή της Διαμνατοπούλου και του Αρβανιτόπουλου. Αποτελούν τη συνηθισμένη ρητορική των υπουργών παιδείας, όταν προσπαθούσαν να απολογηθούν για τα μεγάλα κενά στην εκπαίδευση ή έπρεπε να προετοιμάσουν συγχωνεύσεις σχολείων. Και βέβαια δημιουργούν ερωτηματικά για το πόσο αξιόπιστος και ειλικρινής μπορεί να είναι ο κ. υπουργός στις εξαγγελίες του περί «εθνικού διαλόγου». Πρόκειται για απόψεις που έχουν καταδικαστεί από το σύνολο του ελληνικού λαού, για απόψεις που απαντήθηκαν και θα απαντηθούν και πάλι από το εκπαιδευτικό κίνημα με αγώνες. Αγώνες για τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών σε όποια γωνιά της ελληνικής επικράτειας κι αν ζουν, αγώνες για μια ποιοτικότερη δημόσια και δωρεάν παιδεία!
Για το Δ.Σ.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη