Thumbnail
Γ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

Το υπουργείο ζήτησε από τα σχολεία που επιθυμούν να αναβαθμίσουν τις ψηφιακές δομές τους ( πχ. οθόνες, πληκτρολόγια, κάμερες, ακουστικά-μικρόφωνα, κάρτες μνήμης, πολυμηχανήματα, εκτυπωτές, φωτοτυπικά, σαρωτές , τριδιαστάτοι εκτυπωτές-σαρωτές, σετ ρομποτικής-αισθητήρων, δομημένη καλωδίωση, μεταγωγείς δικτύου, ασύρματη δικτύωση και άλλα  άκρως εντυπωσιακά )να κάνουν αίτηση η οποία θα αξιολογηθεί ( από ποιους άραγε ; ) βάσει των παρακάτω κριτηρίων έτσι ώστε να ενταχθούν στη διαδικασία.

 «Για την επιλογή ενός σχολείου στην 1η φάση, θα αξιολογηθούν:

η παλαιότητα του υπάρχοντος εξοπλισμού,  το μαθητικό δυναμικό, η εμπειρία του σχολείου σε ψηφιακές εκπαιδευτικές πρακτικές και δράσεις, η προτεινόμενη χρήση σε διαφορετικά μαθήματα των αιτούμενων υποδομών από εκπαιδευτικούς του σχολείου η αποτύπωση ενός σχεδίου αποτελεσματικής χρήσης των αιτούμενων ψηφιακών υποδομών στην μαθησιακή διαδικασία με ενδοσχολικές δραστηριότητες και δράσεις ανοιχτές στην τοπική κοινωνία.»

Ο κάθε συνάδελφος του σχολείου πρέπει να συμπληρώσει ατομικό φύλλο αυτοαξιολόγησης των γνώσεων του, των δεξιοτήτων καθώς και το βαθμό εφαρμογής των ΤΠΕ στην διδασκαλία του κατά τα πρότυπα της αλήστου μνήμης αυτοαξιολόγησης όπου ως γνωστόν όλα τα σχολεία είχαν αυτοανακηρυχτεί άριστα http://edulabs.minedu.gov.gr/about 

Δεν  θα υπήρχε κανένα πρόβλημα στην περίπτωση που το υπουργείο ζητούσε πληροφορίες, που ούτως ή άλλως τις έχει, μέσω των καταγραφών του συνόλου του τεχνολογικού εξοπλισμού των σχολικών μονάδων που έχουν γίνει τώρα τελευταία, έτσι ώστε να χορηγήσει σε όλα τα σχολεία τον απαραίτητο εξοπλισμό ή κατά προτεραιότητα σε αυτά που υπολείπονται.

Εδώ όμως αντίθετα, μέσω της «αυτενέργειας» των σχολικών μονάδων καταρχήν συμβάλλει στην αποδόμηση της υποχρέωσης του κράτους για καθολική δωρεάν παιδεία που τώρα μέσω της αίτησης αποτελεί ευθύνη της «αυτόνομης» σχολικής μονάδας, και εισάγει, έμμεσα, τον ανταγωνισμό και την κατηγοριοποίηση μιας και από το σύνολο των πληροφοριών αλλά και το πολύ μικρό ποσό που προβλέπεται 450 χιλ. ευρώ φαίνεται ότι δεν θα ικανοποιηθούν όλες οι αιτήσεις.

 Δηλαδή σε περίπτωση που μια σχολική μονάδα δεν ενταχθεί με την αίτηση της στη διαδικασία θα φέρει την ευθύνη και θα είναι αυτή και μόνο αυτή υπόλογη για τον απαρχαιωμένο εξοπλισμό της απέναντι στους γονείς και στους μαθητές. 

Αλλά και στην περίπτωση που υποκύψει στον παραπάνω εκβιασμό η σχολική μονάδα, πρέπει να αποδείξει, βάσει των παραπάνω κριτηρίων, ότι είναι «άξια» αναβάθμισης. Αν όμως συμβεί το αντίθετο και η σχολική μονάδα κριθεί «ανάξια» πάλι αυτή θα έχει την ευθύνη. Θα φταίει το μικρό μαθητικό δυναμικό της ( μια συγχώνευση θα έσωζε την κατάσταση ).  

Θα φταίει η απουσία αποτελεσματικού « σχεδίου χρήσης» ( στην αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων το λέγανε σχέδιο δράσης αλλά άλλαξε ο …Μανωλιός και έβαλε τη δράση αλλιώς ).

 Θα φταίει η απουσία έμπειρων εκπαιδευτικών που ως καλοί επαγγελματίες έχουν καταλάβει ότι η επιμόρφωση ( δια βίου μάθηση λέγε με ) είναι ατομική ευθύνη τους μιας και το κράτος δεν έχει και δεν πρέπει να έχει τέτοιες παλιομοδίτικες πρακτικές, κ.τ.λ.

 Την ίδια στιγμή περικόπτονται άγρια οι προϋπολογισμοί των σχολείων πράγμα που σημαίνει ότι ο τεχνολογικός εξοπλισμός σε περίπτωση βλάβης ή θα παραμείνει ανενεργός η τα σχολεία θα καταφύγουν σε ιδιώτες , χορηγούς όπως συστήνει η επιτροπή «διαλόγου» για την Παιδεία ή στους γονείς των μαθητών σύμφωνα με τις …βέλτιστες πρακτικές.

Επειδή όμως ότι το ζήτημα είναι πολύ σοβαρό αφού εισάγει την λογική της ανταγωνιστικότητας και της κατηγοριοποίησης των σχολείων και των εκπαιδευτικών  και αποτελεί «καραμπινάτη» μορφή αξιολόγησης…

  • Καλούμε το υπουργείο να επανεξετάσει το όλο πρόγραμμα στην κατεύθυνση του εξοπλισμού ΟΛΩΝ των σχολείων με τις βασικές υποδομές πχ διαδραστικούς πίνακες σε όλες τις αίθουσες και τα εργαστήρια που οι εκπαιδευτικοί θεωρούν ότι μπορούν να χρησιμεύουν σε σημαντικό εργαλείο της διδασκαλίας εξασφαλίζοντας δωρεάν και πλήρη υποστήριξη της λειτουργίας τους.

  • Οι Σύλλογοι να απαιτήσουν αυτά που θεωρούν ότι απαιτούνται για το σχολείο τους και όχι με βάση τα προσφερόμενα και κυρίως χωρίς εκθέσεις αυτοαξιολόγησης κάτι που θα λειτουργήσει σαν πίεση προς το Υπουργείο να αλλάξει τη στάση του.

Για το ΔΣ

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                      Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΑΘΗΡΑΣ                    ΣΠΑΝΟΥΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 05/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ypaith3.jpg
Υπουργείο Παιδείας: Ανάκληση πρόσληψης αναπληρώτριας – ψυχολόγου λόγω μη γνησιότητας τίτλων
Ανάκληση προσλήψεων αναπληρώτριας ΠΕ23-Ψυχολόγων για τα έτη 2020-21, 2021-22, 2022-23 λόγω μη γνησιότητας τίτλων
Υπουργείο Παιδείας: Ανάκληση πρόσληψης αναπληρώτριας – ψυχολόγου λόγω μη γνησιότητας τίτλων